ODLUKU
O ODOBRAVANJU ZAJEDNIČKE JEZGRE NASTAVNIH PLANOVA I PROGRAMA ZA TJELESNO I ZDRAVSTVENO PODRUČJE DEFINISANE NA ISHODIMA UČENJA
Član 1.
(Predmet Odluke)
Član 2.
(Sadržaj i primjena Odluke)
Član 3.
(Preporuka obrazovnim vlastima)
Član 4.
(Stupanje na snagu)
Broj 01-07-1-182/18
05. februara 2018. godine
Mostar
Predsjedavajuća
Zdenka Leženić, s. r.
ZAJEDNIČKA JEZGRA
NASTAVNIH PLANOVA I PROGRAMA ZA TJELESNO I ZDRAVSTVENO PODRUČJE DEFINISANA NA ISHODIMA UČENJA
Mostar, 2018.
Voditeljica projekta:
Konsultant:
Projektni tim:
Prevod sa engleskoga jezika:
Radna grupa
UVOD
Vrijednosti tjelesnog i zdravstvenog područja:
OBLAST: |
1. Tjelesno vježbanje |
||||
Komponenta: |
1. Antropološka obilježja |
||||
Ishodi učenja: 1. Analizira vlastita antropološka obilježja. 2. Procjenjuje dobivene rezultate testiranja antropoloških obilježja. |
|||||
Pokazatelji, u skladu sa uzrastom učenika, za: |
|||||
kraj predškolskog odgoja i obrazovanja |
kraj 3. razreda (8/9 god.) |
kraj 6. razreda (11/12 god.) |
kraj devetogodišnjeg odgoja i obrazovanja (14/15 god.) |
kraj srednjoškolskog odgoja i obrazovanja (18/19 god.) |
|
1. a. Primjenjuje prirodne oblike kretanja za razvoj funkcionalnih i motoričkih sposobnosti. |
1. a. Upoređuje dobivene rezultate na inicijalnom i finalnom mjerenju. |
1. a. Prati rezultate testiranja kroz lični karton učenika. |
1. a. Analizira i prezentuje svoja antropološka obilježja u skladu s individualnim mogućnostima upotrebom IKT-a (informaciono-komunikacijske tehnologije). |
1. a. Izrađuje plan provedbe tjelesnoga vježbanja u cilju razvoja funkcionalnih i motoričkih sposobnosti upotrebom IKT-a (informaciono-komunikacijske tehnologije). 1. b. Analizira samostalno svoj indeks tjelesne mase upotrebom IKT-a (informaciono-komunikacijske tehnologije). |
|
2. a. Imenuje i upoređuje antropometrijska obilježja (veličina i oblik). 2. b. Primjenjuje zadate aktivnosti testiranjem antropoloških obilježja, u skladu sa vlastitim mogućnostima, uz poticaj i podršku. |
2. a. Prepoznaje značaj praćenja antropometrijskih karakteristika (visina i težina). 2. b. Utvđuje tjelesnu težinu i visinu u skladu sa općim pokazateljima rasta i razvoja. |
2. a. Prepoznaje značaj praćenja motoričkih sposobnosti. |
2. a. Objašnjava značaj praćenja funkcionalnih sposobnosti. |
2. a. Analizira rezultate praćenja antropoloških obilježja. 2. b. Procjenjuje vlastita antropološka obilježja. |
|
OBLAST: |
1. Tjelesno vježbanje |
||||
Komponenta: |
2. Teoretsko-motorička znanja i dostignuća |
||||
Ishodi učenja: 1. Primjenjuje teoretsko-motorička znanja i dostignuća iz područja sporta u skladu sa vlastitim mogućnostima. 2. Utvrđuje temeljne zakonitosti na području opterećenja u tjelesnom vježbanju (režim rada i odmora). 3. Koristi nastavna sredstva, opremu i prostor za tjelesno vježbanje na primjeren način. |
|||||
Pokazatelji, u skladu sa uzrastom učenika, za: |
|||||
kraj predškolskog odgoja i obrazovanja |
kraj 3. razreda (8/9 god.) |
kraj 6. razreda (11/12 god.) |
kraj devetogodišnjeg odgoja i obrazovanja (14/15 god.) |
kraj srednjoškolskog odgoja i obrazovanja (18/19 god.) |
|
1. a. Primjenjuje biotička motorička znanja na efikasan način u svakodnevnim aktivnostima. 1. b. Prepoznaje osnovna pravila elementarnih igara uz poticaj i podršku. |
1. a. Primjenjuje teoretsko-motorička znanja s dominiranjem koordinacije, brzine reakcije, reakcije na zvučne i vidne podražaje kroz igru. 1. b. Razlikuje osnovna teoretska znanja iz sporta. |
1. a. Koristi osnovna teorijsko-motorička znanja iz pojedinih sportskih aktivnosti. 1. b. Opisuje osnovna teorijska znanja iz historije sporta. |
1. a. Učestvuje u sportskim aktivnostima primjenjujući i poštujući pravila. 1. b. Analizira tok sportskog događaja. 1. c. Objašnjava osnovna teorijska znanja iz historije sporta. |
1. a. Vježba samostalno u skladu sa vlastitim mogućnostima. 1. b. Daje kritički osvrt na sportske događaje. |
|
2. a. Pokazuje razvijenu naviku za pravilnu smjenu rada i odmora. |
2. a. Prepoznaje opterećenje kod tjelesnog vježbanja na osnovu vanjskih pokazatelja i koristi aktivan odmor. |
2. a. Uočava povezanost tjelesnog vježbanja i opterećenja na osnovu vanjskih pokazatelja i frekvencije srca. |
2. a. Koristi režim opterećenja u tjelesnom vježbanju, u skladu sa vlastitim mogućnostima, na osnovu frekvencije srca. |
2. a. Usklađuje zone opterećenja u tjelesnom vježbanju, u skladu s vlastitim mogućnostima, na osnovu frekvencije srca. |
|
3. a. Prepoznaje i koristi nastavna sredstva, opremu i prostor za igru uz poticaj i podršku. |
3. a. Koristi nastavna sredstva, opremu i prostor za igru. |
3. a. Razlikuje i koristi nastavna sredstva, opremu i prostor za sportske aktivnosti. |
3. a. Koristi samostalno nastavna sredstva, opremu i prostor da bi razvio psihomotorne i funkcionalne sposobnosti. |
3. a. Prilagođava samostalno nastavna sredstva i pomagala da bi razvo psihomotorne i funkcionalne sposobnosti. |
|
OBLAST: |
2. Zdrav način života |
||||
Komponenta: |
1. Aktivan život |
||||
Ishodi učenja: 1. Procjenjuje važnost redovnog tjelesnog vježbanja za očuvanje i unapređenje zdravlja. 2. Primjenjuje tjelesno vježbanje u svakodnevnom životu u skladu biološkim potrebama čovjeka. |
|||||
Pokazatelji, u skladu sa uzrastom učenika, za: |
|||||
kraj predškolskog odgoja i obrazovanja |
kraj 3. razreda (8/9 god.) |
kraj 6. razreda (11/12 god.) |
kraj devetogodišnjeg odgoja i obrazovanja (14/15 god.) |
kraj srednjoškolskog odgoja i obrazovanja (18/19 god.) |
|
1. a. Prepoznaje da je tjelesni pokret koristan za lično zdravlje, uz poticaj i podršku. 1. b. Prepoznaje pravilno držanje tijela. |
1. a. Opisuje značaj tjelesnog vježbanja i boravka u prirodi za pravilan rast, razvoj i otpornost organizma. 1. b. Razlikuje pravilno od nepravilnog držanja tijela. |
1. a. Provodi redovno tjelesno vježbanje i boravi u prirodi kako bi uticao na pravilan rast i razvoj organizma. 1. b. Kontroliše položaje tijela u svakodnevnom životu kao uslov za sprečavanje deformiteta (samokorekcija). |
1. a. Koristi stečene navike za svakodnevnu tjelesnu aktivnost. 1. b. Primjenjuje i poboljšava pravilno držanje tijela kao uslov za sprečavanje deformiteta. |
1. a. Koristi i usavršava motorička znanja i primjenjuje ih u sportskim i rekreativnim aktivnostima. |
|
2. a. Koristi tjelesno vježbanje u cilju razvoja biotičkih motoričkih znanja. |
2. a. Koristi tjelesno vježbanje u cilju razvoja funkcionalnih i motoričkih sposobnosti. |
2. a. Objašnjava značaj tjelesnog vježbanja u cilju očuvanja zdravlja. |
2. a. Vrednuje uticaj sportsko-rekreativnih aktivnosti na razvoj funkcionalnih i motoričkih sposobnosti. |
2. a. Koristi teoretsko-motorička znanja za tjelesno vježbanje u svakodnevnome životu. |
|
Komponenta: |
2. Prehrambene i higijenske navike |
||||
Ishodi učenja: 1. Primjenjuje znanja o značaju redovnog i pravilnog održavanja lične higijene i zaštite okoline. 2. Pridržava se principa pravilne i redovne ishrane. 3. Prepoznaje uticaj štetnih materija na razvoj bolesti i ovisnosti. |
|||||
Pokazatelji u skladu sa uzrastom učenika za: |
|||||
kraj predškolskog odgoja i obrazovanja |
kraj 3. razreda (8/9 god.) |
kraj 6. razreda (11/12 god.) |
kraj devetogodišnjeg odgoja i obrazovanja (14/15 god.) |
kraj srednjoškolskog odgoja i obrazovanja (18/19 god.) |
|
1. a. Poznaje i pridržava se pravila lične urednosti i čistoće uz podršku i poticaj. 1. b. Održava higijenu radnog prostora u svrhu unapređenja zdravlja uz podršku i poticaj odgajatelja. |
1. a. Upotrebljava stečena znanja o redovnom i pravilnom održavanju lične higijene i zaštite okoliša. 1. b. Upotrebljava stečena znanja o redovnom i pravilnom održavanju higijene okoline (radni prostor). |
1. a. Raspravlja o važnosti redovnog i pravilnog održavanja lične higijene. 1. b. Raspravlja o važnosti redovnog i pravilnog očuvanja i zaštite okoline. 1. c. Provodi aktivnosti značajne za održavanje higijene u svakodnevnom životu. |
1. a. Analizira uticaj radnog prostora na zdravlje i mogući razvoj bolesti. 1. b. Učestvuje u aktivnostima značajnim za očuvanje okoline. |
1. a. Planira i provodi aktivnosti značajne za održavanje lične higijene u svakodnevnom životu. 1. b. Planira i organizuje aktivnosti značajne za zaštitu i očuvanje okoline. 1. c. Sprovodi aktivnosti značajne za zaštitu i očuvanje okoline. |
|
2. a. Imenuje osnove principe pravilne prehrane i prehrambenih navika. |
2. a. Prepoznaje osnovne principe pravilne ishrane i njezin uticaj na zdravlje. |
2. a.. Objašnjava namjenu namirnica i njihov značaj u ishrani |
2. a. Upotrebljava znanja o zdravom načinu prehrane s ciljem očuvanja i unapre-đenja zdravlja i razvoja. |
2. a. Planira i provodi režim zdrave ishrane u skladu sa individualnim potrebama. |
|
3. a. Imenuje materije koje štetno djeluju na organizam, uz poticaj i podršku. |
3. a. Imenuje i razlikuje štetne materije i njihov uticaj na nastanak i razvoj bolesti. |
3. a. Objašnjava uticaj štetnih materija na zdravlje čovjeka. |
3. a. Raspravlja o djelovanju štetnih materija na zdravlje čovjeka. |
3. a. Istražuje i prezentuje rezultate aktivnosti, u svrhu prevencije ovisnosti, upotrebom IKT-a. |
|
Komponenta: |
3. Međuljudski odnosi i tolerancija |
||||
Ishodi učenja: 1. Izgrađuje svijest o odgovornom ponašanju prema sebi i drugima u radu i učenju. 2. Primjenjuje samokontrolu i samoprocjenu radi praćenja, vrednovanja i unapređivanja svog rada, te ličnog rasta i razvoja. 3. Koristi socijalne vještine rješavanje problema, suočavanje sa konkurencijom i promjenama u međuljudskim odnosima. |
|||||
Pokazatelji, u skladu sa uzrastom učenika, za: |
|||||
kraj predškolskog odgoja i obrazovanja |
kraj 3. razreda (8/9 god.) |
kraj 6. razreda (11/12 god.) |
kraj devetogodišnjeg odgoja i obrazovanja (14/15 god.) |
kraj srednjoškolskog odgoja i obrazovanja (18/19 god.) |
|
1. a. Pokazuje pripadnost grupi i rado se uključuje u aktivnosti. 1. b. Prepoznaje međusobne razlike i pokazuje prijateljstvo prema drugima. |
1. a. Stvara prijateljstva i osobine koje mogu uticati na prijateljstvo. 1. b. Sarađuje sa vršnjacima tokom vježbanja i igre uz poticaj i podršku. |
1. a. Uvažava međusobnu saradnju u radu i učenju. 1. b. Odgovorno se ponaša prema sebi i drugima.
|
1. a. Argumentuje važnost i potrebu privrženosti, povjerenja i poštovanja u međuljudskim odnosima. 1. b. Ispoljava odgovornost u odnosima prema drugim ljudima. |
1. a. Razvija smisao za takmičenje uz poštivanje pravila igre i takmičenja. 1. b. Donosi odluke za postupke koji štite odnos prema sebi i drugima. |
|
2. a. Primjenjuje pravila igre pri učestvovanju u različitim zajedničkim aktivnostima uz poticaj i podršku. |
2. a. Razvija samokontrolu uvažavajući sličnosti i razlike među vršnjacima. |
2. a. Objašnjava kako pozitivni sportski uzori utiču na lični razvoj samokontrole. |
2. a. Prosuđuje značaj samokontrole i samoprocjene u međuljudskim odnosima u različitim situacijama. |
2. a. Pokazuje samokontrolu prihvatajući krajnji rezultat u sportskim aktivnostima na dostojanstven način. |
|
3. a. Pronalazi načine rješavanja problema koji se pojavljuju u zajedničkim tjelesnim aktivnostima, uz poticaj i podršku. |
3. a. Raspravlja o načinima rješavanja problema u svakodnevnim životnim situacijama. |
3. a. Prepoznaje pogreške i osuđuje neprimjerena ponašanja u svakodnevnim životnim situacijama. |
3. a. Koristi prihvatljive obrasce ponašanja u prevazilaženju različitih situacija u međuljudskim odnosima. |
3. a. Koristi socijalne vještine za saradnju u tjelesnom vježbanju i nenasilnom rješavanju konflikta u međuljudskim odnosima. |
|
Komponenta |
4. Zaštita i sigurnost |
||||
Ishodi učenja 1. Koristi mjere sigurnosti zaštitie i sebe i drugih tokom tjelesnog vježabanja 2. Prilagođava načine pružanja prve pomoći u urgentnim situacijama sebi i drugima |
|||||
Pokazatelji, u skladu sa uzrastom učenika, za: |
|||||
kraj predškolskog odgoja i obrazovanja |
kraj 3. razreda (8/9 god.) |
kraj 6. razreda (11/12 god.) |
kraj devetogodišnjeg odgoja i obrazovanja (14/15 god.) |
kraj predškolskog odgoja i obrazovanja (18/19) |
|
1. a. Poštuje fizički prostor drugog djeteta prilikom tjelesnog vježbanja, uz poticaj i podršku. |
1. a. Posjeduje osnovna znanja za zaštitu i sigurnost tokom tjelesnog vježbanja. |
1. a. Posjeduje osnovna znanja o složenim metodičko- organizacionim oblicima rada. 1. b. Prepoznaje potrebu za vršnjačkom pomoći i podrškom u radu u procesu tjelesnog vježbanja. |
1. a. Koristi teoretsko-motorička znanja za zaštitu i sigurnost u cilju samopomoći i vršnjačke pomoći i podrške. |
1. a. Demonstrira određene vježbe u cilju vršnjačke pomoći i podrške. 1. b. Istražuje mjere različitih načina zaštite i sigurnosti u organizacionim oblicima rada. |
|
2. a. Prepoznaje urgentnu situaciju i traži pomoć. |
2. a. Opisuje različita sredstva za pružanje prve pomoći i za različite urgentne situacije. |
2. a. Objašnjava različite načine pružanja prve pomoći. |
2. a. Demonstrira prvu pomoć uz podršku nastavnika. |
2. a. Demonstrira samostalno prvu pomoć. |
|
1. Oblasti, komponente i ishodi učenja za tjelesno i zdravstveno područje u BiH
OBLAST 1: Tjelesno vježbanje |
Ishodi učenja |
Komponenta 1: Antropološka obilježja 1. Analizira vlastita antropološka obilježja. 2. Procjenjuje dobivene rezultate testiranja antropoloških obilježja. |
Komponenta 2: Teoretsko-motorička znanja i dostignuća 1. Primjenjuje teoretsko-motorička znanja i dostignuća iz područja sporta u skladu sa vlastitim mogućnostima. 2. Utvrđuje temeljne zakonitosti na području opterećenja u tjelesnom vježbanju (režim rada i odmora). 3. Koristi nastavna sredstva, opremu i prostor za tjelesno vježbanje na primjeren način. |
OBLAST 2: Zdrav način života |
Ishodi učenja |
Komponenta 1: Aktivan život 1. Procjenjuje važnost redovnog tjelesnog vježbanja za očuvanje i unapređenje zdravlja. 2. Primjenjuje tjelesno vježbanje u svakodnevnom životu u skladu sa biološkim potrebama čovjeka. |
Komponenta 2: Prehrambene i higijenske navike 1. Primjenjuje znanja o značaju redovnog i pravilnog održavanja lične higijene i zaštite okoline. 2. Pridržava se principa pravilne i redovne ishrane. 3. Prepoznaje uticaj štetnih materija na razvoj bolesti i ovisnosti. |
Komponenta 3: Međuljudski odnosi i tolerancija 1. Izgrađuje svijest o odgovornom ponašanju prema sebi i drugima u radu i učenju. 2. Primjenjuje samokontrolu i samoprocjenu radi praćenja, vrednovanja i unapređivanja svoga rada, te ličnog rasta i razvoja. 3. Koristi socijalne vještine za rješavanje problema, suočavanje sa konkurencijom i promjenama u međuljudskim odnosima. |
Komponenta 4: Zaštita i sigurnost 1. Koristi mjere zaštite i sigurnosti sebe i drugih tokom tjelesnog vježbanja. 2. Prilagođava načine pružanja prve pomoći u urgentnim situacijama sebi i drugima. |
1.1 Šematski prikaz oblasti i komponenti za tjelesno i zdravstveno područje
KLJUČNE KOMPETENCIJE – PROŽIMAJUĆE TEME ZA TJELESNO I ZDRAVSTVENO PODRUČJE
Ključna kompetencija |
Prožimajući pokazatelji (indikatori) |
Kompetencija u nauci i tehnologiji |
- Sposobnost razumijevanja i primjene (dekodiranje, tumačenje i razlikovanje) raznih vrsta prikazivanja matematičkih elemenata, fenomena i situacija; odabir i zamjena načina prikazivanja ako i kada je to potrebno. - Sposobnost i spremnost da se upotrijebe znanja i metodologije kako bi se objasnila priroda. Kompetencija u tehnologiji se tumači kao primjena znanja da bi se promijenilo prirodno okruženje u skladu sa ljudskim potrebama. - Razumijevanje odnosa između tehnologije i drugih područja: naučni napredak (npr. u medicini), društvu (vrijednosti, moralna pitanja), kulturi (npr. multimediji) i okruženju (zagađenost, održivi razvoj). - Spremnost sticanja znanja iz prirodnih nauka i interes za nauku, te naučnu i tehnološku karijeru. |
Informatička pismenost (informaciona, medijska, tehnološka) |
- Kritičko korištenje informaciono-komnikacijske tehnologije za pridobijanje, vrednovanje i pohranjivanje informacija, za produkciju, predstavljanje i razmjene informacija i za korištenje virtuelnih društvenih mreža. - Svijest o razlikama između realnog i virtuelnog svijeta. - Upotreba tehnologije u svrhu razvoja kreativnosti, inovativnosti i uključivanja u društvo; korištenje tehnologije za podršku kritičkog načina razmišljanja. - Poštivanje privatnosti kod korištenja društvenih mreža; poštivanje etičkih načela; prepoznavanje pouzdanosti i valjanosti dobivenih informacija; upotreba društvenih mreža za širenje vidika. |
Učiti kako se uči |
- Razvijanje suodgovornosti za vlastito učenje, samoprocjenu i definisanje vlastitih ciljeva učenja: - razvijanje svijesti o vlastitim mogućnostima i o vlastitim jakim i slabim stranama, stilovima učenja, inteligencijama, kao i sposobnosti identifikovanja sopstvenih potreba radi primjene sopstvenih strategija i procedura u procesu učenja. - Razvijanje sposobnosti popravljanja, poboljšavanja (samoregulacija): - pretplaniranje, izvršenje, kontrola, korekcija različitih oblika komunikativnih aktivnosti (recepcije, interakcije, produkcije, medijacije). - Upotreba različitih metoda i strategija učenja: - poznavanje i svjesno korištenje različitih strategija učenja - omogućavanje učeniku da stekne sposobnost otkrivanja svog najuspješnijeg i najbržeg načina za učenje; da odabere različite mogućnosti i da najbolje primijeni u praksi - razvijanje kritičkog stava do toga šta učenik u školi uči i do vlastitog procesa učenja - sposobnost organizacije i uređivanje vlastitog učenja; razvijanje upornosti - razvijanje samomotivacije, samopouzdanja, potrebe za kontinuiranim učenjem. |
Socijalna i građanska kompetencija |
- Prepoznavanje vlastitih emocija; zanimanje za i poštovanje drugih kultura. - Razumijevanje vlastitog narodnog identiteta i sebe kao pripadnika određene zajednice u interakciji s kulturnim identitetom Evrope i ostatka svijeta. - Svijest o evropskom i svjetovnom kulturnom nasljedstvu i o kulturnoj i jezičkoj raznolikosti svijeta. - Poznavanje lingvističkih i kulturnih posebnosti društva i zajednica u kojima se govori određeni strani jezik. - Razvijanje svjesnosti i razumijevanja sociokulturnih i međukulturnih pravila i normi upotrebe stranog jezika i razvijanje odgovarajućih strategija za komunikaciju, interpretaciju i korištenje poruka u skladu sa ovim pravilima i normama (sociolingvistička kompetencija): - uvažavanje karakterističkih crta društvenih odnosa (pozdravi, način obraćanja) - uvažavanje pravila lijepog ponašanja (izraziti zahvalnost, naklonost, podijeliti brigu, radost, itd.) - uvažavanje razlika u jezičkim registrima (nivoi formalizma) - sposobnost prepoznavanja dijalekta i akcenta (naglaska) kroz leksičke, gramatičke, fonološke, glasovne, paralingvističke (npr. govor tijelom) elemente - konstruktivno komuniciranje i poštovanje u društvenim situacijama, kvalitetna međuosobna komunikacija. |
Samoinicijativa i poduzetnička kompetencija |
- Upravlja projektima. - Prepoznavanje vlastitih jakih i slabih strana. - Rad u timovima na kooperativan i fleksibilan način. - Konstruktivno sarađivanje u aktivnostima i upotreba vještina grupnog rada. - Upravljanje rizikom i razvijanje svijesti o odgovornosti. |
Kreativno-produktivna kompetencija |
- Razvijanje kompleksnog mišljenja: - sažimanje, generalizacija, podrška upotrebi viših kognitivnih sposobnosti kao što su: analiza, sinteza, vrednovanje, upotreba kritičkog mišljenje (razlikovanje činjenica i mišljenja, argumentovanje teza) - upotreba logičnog strukturiranja i nizanja argumenata. - Razvijanje kreativnosti i potrebe za istraživanjem, te osjećaj za estetske vrijednosti: - proizvodnja i povezivanje različitih ideja; proizvodnja pretpostavki i različitih proizvoda. - Razvijanje otvorenosti različitog kulturnog izražavanja i pripremljenosti za razvijanje vlastite kreativnosti i sposobnosti izražavanja: - sposobnost tolerisanja suprotnih ideja - nezavisno donošenje zaključaka - razvijanje pozitivnog stava i spremnosti za relativiziranje sopstvenog stanovišta i sistema vrijednosti; razvijanje spremnosti za otklon u odnosu na ustaljena ponašanja prema drugim kulturama. - Podrška radoznalosti, želji za novim znanjima: - omogućavanje izražavanja vlastitih misli, ideja, emocija - razvijanje sposobnosti posmatranja, učestvovanja i integrisanja novih iskustava i spremnosti za mijenjanje prethodnih. |
Tjelesno-zdravstvena kompetencija |
- Tjelesno-zdravstvene kompetencije podrazumijevaju prihvatanje i promovisanje zdravih stilova ponašanja, adekvatnih prehrambenih navika i tjelesnih aktivnosti koje omogućavaju pojedincu kvalitetan i zdrav život. U krajnjem cilju se odnose na formiranje pozitivne slike o sebi, sposobnost da se sebi omogući zdrav život i da se u vlastitom okruženju promoviše zdrav život. |
Izdavač:
Za izdavača:
Lektura:
DTP:
1 Vidjeti u prilogu: 1. Oblasti, komponente i ishodi učenja i prilog 1.1. Shema oblasti i komponente.
2 Brojevi definisanih ishoda u ovom dokumentu prate pokazatelje pod istim brojem, ali za različit uzrast.
3 Vidjeti u prilogu: 2. Ključne kompetencije – prožimajuće teme za tjelesno i zdravstveno područje.
2014 © JP NIO Službeni list Bosne i Hercegovine. Sva Prava Pridržana.