Službeni glasnik BiH, broj 77/21

Na osnovu člana 17. Zakona o Vijeću ministara Bosne i Hercegovine ("Službeni glasnik BiH", br. 30/03, 42/03, 81/06, 76/06, 81/07, 94/07 i 24/08), a u vezi s članom 3. stav (1) Zakona o finansiranju institucija Bosne i Hercegovine ("Službeni glasnik BiH", br. 61/04, 49/09, 42/12, 87/12 i 32/13), Odluke o načinu i kriterijima za pripremu, izradu i praćenje realizacije programa javnih investicija/razvojno - investicijskog programa institucija BiH ("Službeni glasnik BiH", brој 48/18) i i Zaključkom Vijeća ministara Bosne i Hercegovine sa 108. sjednice održane 19.7.2017. godine, Vijeće ministara Bosne i Hercegovine na 42. sjednici, održanoj 22.7.2021. godine, donijelo je


UPUTSTVO


O NAČINU PLANIRANJA, ODOBRAVANJA I REALIZIRANJA VIŠEGODIŠNJIH PROJEKATA U INSTITUCIJAMA BOSNE I HERCEGOVINE


Član 1.
(Predmet)

Ovim Uputstvom uređuju se procedure planiranja, odobravanja i realiziranja višegodišnjih projekata u Budžetu institucija Bosne i Hercegovine i međunarodnih obaveza Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Budžet), te izvještavanju o realiziranju višegodišnjeg projekta.

Član 2.
(Definicija pojmova)

(1) "Višegodišnji projekt" u smislu ovog Uputstva podrazumijeva ulaganje u nabavku radova, građevina, roba ili usluga, koji se ne može realizirati tokom jedne fiskalne godine, a ukupne je vrijednosti najmanje 1.000.000 KM.

(2) Izuzetno od odredbe stava (1) ovog člana, u slučaju nabavke specijalne opreme, radova ili usluga, čija realizacija se vrši sukcesivno, Vijeće ministara Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Vijeće ministara) može, na prijedlog budžetskog korisnika, uz prethodno pribavljeno mišljenje Ministarstva finansija i trezora Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Ministarstvo finansija i trezora) donijeti odluku o odobravanju višegodišnjeg projekta manje ukupne vrijednosti.

Član 3.
(Postupak odobravanja višegodišnjeg projekta)

(1) Postupak odobravanja višegodišnjeg projekta može se pokrenuti samo za one investicijske programe koji su kandidirani u Programu javnih investicija/razvojno investicijskom programu institucija BiH.

(2) Odobravanje višegodišnjeg projekta pokreće budžetski korisnik koji putem Sistema za upravljanje javnim investicijama (PIMIS) iskaže potrebu za finansiranje određenog projekta, pripremom i upućivanjem u proceduru prijedloga odluke sa obrazloženjima.

(3) Budžetski korisnik odgovoran je za procjenu vrijednosti projekta, pripremu dokumentacije, te relalizaciju projekta.

(4) Ministarstvo finansija i trezora nadležno je za davanje mišljenja o finansijskom aspektu prijedloga odluke iz stava (2) ovog člana u skladu sa Poslovnikom o radu Vijeća ministara Bosne i Hercegovine ("Službeni glasnik BiH", broj 22/03), na osnovu dostavljenih obrazloženja i analiza budžetskog korisnika.

(5) Vijeće ministara odobrava višegodišnji projekt na osnovu predložene odluke sa potrebnom pratećom dokumentacijom u skladu sa Poslovnikom o radu Vijeća ministara Bosne i Hercegovine, Jedinstvenim pravilima za izradu pravnih propisa u institucijama Bosne i Hercegovine ("Službeni glasnik BiH", br. 11/05, 58/14, 60/14, 50/17, 70/17 i 10/21) (u daljnjem tekstu: Jedinstvena pravila) i Pravilima za konsultacije u izradi pravnih propisa ("Službeni glasnik BiH", broj 5/17).

Član 4.
(Nabavka opreme, specijalnog materijala i/ili usluga)

(1) Budžetski korisnici koji planiraju projekte za nabavku opreme, specijalnog materijala i/ili usluga, dostavit će Vijeću ministara, prijedlog odluke o odobravanju višegodišnjeg projekta sa obrazloženjem i potrebnim mišljenjima i obrascima.

(2) Obrazloženje odluke iz stava (1) ovog člana, pored sadržaja utvrđenog Poslovnikom o radu Vijeća ministara Bosne i Hercegovine, obvezno sadrži sljedeće podatke:

a) Opis trenutačnog stanja, obrazloženje povezanosti i značaja predloženoga projekta za ispunjenje planiranih aktivnosti i izvršavanja zakonskih nadležnosti korisnika, odnosno provedbu programa rada i/ili usvojenih strateških dokumenata, te uticaj projekta na efikasnost i efektivnost korisnika;

b) Opis planiranih vrsta usluga, specijalnog materijala i/ili opreme (po ekonomskim kategorijama i s definiranom namjenom i opisom aktivnosti), te s projiciranim potrebnim iznosom sredstava za svaki od rashoda ponaosob i ukupno;

c) Dokaz o provedenoj analizi tržišta za nabavku usluga, specijalnog materijala i/ili opreme, na osnovu čega je korisnik procijenio vrijednost nabavke, sa obrazloženjem;

d) Predloženu konstrukciju finansiranja realizacije kompletnog projekta po godinama, uključujući predložene izvore finansiranja;

e) Dinamiku realizacije projekta po godinama i rokove za provođenje svake faze ponaosob;

f) Navesti kvantificirane rizike i ostale potencijalne rizike, sa mjerama za ublažavanje istih, što će biti iskazano u Tabeli 1. koja je sastavni dio ovog Uputstva;

g) Dostaviti popunjen i iz PIMIS-a odštampan Obrazac za identifikaciju, prijavu i praćenje projekata/programa javnih investicija (IP - obrazac);

h) Sve druge elemente od važnosti za razmatranje od strane Vijeća ministara.

Član 5.
(Nabavka građevina)

(1) Budžetski korisnici koji planiraju višegodišnje projekte za nabavku (izgradnju ili kupnju) građevina, dostavit će Vijeću ministara, prijedlog odluke o odobravanju višegodišnjeg projekta sa obrazloženjem i potrebnim mišljenjima i obrascima.

(2) Obrazloženja odluke iz stava (1) ovog člana, pored sadržaja utvrđenog Poslovnikom o radu Vijeća ministara Bosne i Hercegovine, obvezno sadrži sljedeće podatke:

a) Opis trenutačnog stanja i povezanost i značaj predloženog projekta za ispunjenje planiranih aktivnosti i zakonskih nadležnosti korisnika, odnosno provedbu programa rada i usvojenih strateških dokumenata, te uticaj projekta na efikasnost i efektivnost korisnika;

b) Ekonomske i tehničke razloge za ulaganje u objekt, njegovu namjenu i lokalitet, te površinu objekta s podacima o broju zaposlenih i površini prostora po zaposlenom koji će raditi u istom, uzimajući u obzir standard prostora po zaposlenom 8 m², odnosno 15 m² po rukovodiocu, a ukoliko je, zbog specifičnosti rada institucije potrebna veća površina prostora, detaljno obrazložiti razloge, te standarde/norme na osnovu kojih su određene planirane površine prostora u skladu sa djelatnošću korisnika;

c) Analizu isplativosti ulaganja u izgradnju, odnosno nabavku objekta u odnosu na sadašnje stanje (zakup poslovnog prostora), odnosno vremenski period u kojem bi ulaganje bilo isplativo, uključujući usporednu cost-benefit analizu koja uspoređuje kupovinu objekta s izgradnjom objekta, na osnovu koje korisnik predlaže kupovinu ili izgradnju objekta;

d) Opis planiranih radova i usluga i/ili opreme (po ekonomskim kategorijama i s definiranom namjenom i opisom aktivnosti), s procjenom potrebnog iznosa sredstava kompletnog projekta po godinama, uključujući izvore finansiranja;

e) Dinamiku realizacije projekta po godinama i rokove za svaku fazu ponaosob;

f) Navesti kvantificirane rizike i ostale potencijalne rizike, sa mjerama za ublažavanje istih, što će biti iskazano u Tabeli 1. koja je sastavni dio ovog Uputstva;

g) Dostaviti popunjen i iz PIMIS-a odštampan Obrazac za identifikaciju, prijavu i praćenje projekata/programa javnih investicija (IP - obrazac);

h) Sve druge elemente od važnosti za razmatranje od strane Vijeća ministara.

Član 6.
(Obrazloženje izvora finansiranja)

(1) Izvor finansiranja višegodišnjih projekata iz čl. 4. i 5. ovog Uputstva mogu biti osigurani iz sljedećih izvora:

a) Budžet institucija Bosne i Hercegovine;

b) Namjenska sredstava propisana Zakonom o budžetu institucija Bosne i Hercegovine i međunarodnih obaveza Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Zakon o budžetu), posebnim odlukama Vijeća ministara i drugim propisima;

c) Donatorska novčana i nenovčana sredstva;

d) Kreditna sredstva.

(2) Kod finansiranja višegodišnjeg projekta koji uključuje donaciju iz stava (1) tačka c) ovog člana, korisnik dostavlja i dokumentaciju/obrazloženje koje potvrđuje izvjesnost donacije, uz obrazloženje svih eventualnih uvjetovanosti donacije sufinansiranjem iz drugih izvora finansiranja i/ili određenim prethodnim aktivnostima korisnika ili usvajanjem određenih akata.

(3) Kod finansiranja višegodišnjeg projekta koji uključuje kreditna sredstva iz stava (1) tačka d) ovog člana, korisnik dostavlja i dokumentaciju/obrazloženje koje potvrđuje izvjesnost sredstava, uz obrazloženje svih eventualnih uvjetovanosti kreditnih sredstava sufinansiranjem iz drugih izvora finansiranja i/ili određenim prethodnim aktivnostima korisnika ili usvajanjem određenih akata, te dokumentaciju i obrazloženje koje definira nadležnosti i obaveze za osiguranje sredstava za otplatu kredita i otplatni plan kredita.

Član 7.
(Ažuriranje tabele "Pregled višegodišnjih projekata")

Nakon donošenja i objave Odluke o višegodišnjem projektu, budžetski korisnik je dužan istu dostaviti Ministarstvu finansija i trezora, te popuniti i dostaviti ažuriranu tabelu "Pregled višegodišnjih projekata".

Član 8.
(Uključivanje Odluke o višegodišnjem projektu u zahtjev korisnika za sredstvima u Budžet)

(1) U skladu sa budžetskim kalendarom definisanim Zakonom o finansiranju institucija Bosne i Hercegovine, ukoliko Vijeće ministara do 1. augusta tekuće godine donese Odluku o višegodišnjem projektu, projekt će biti uključen u zahtjev korisnika za sredstvima u Budžetu za iduću budžetsku godinu, odnosno u nacrt Zakona o budžetu za iduću fiskalnu godinu.

(2) Ukoliko Vijeće ministara, u skladu sa utvrđenim prioritetima donese Odluku o višegodišnjem projektu, a koja podrazumijeva finansiranje sredstvima iz tekuće fiskalne godine, višegodišnji projekat će se uključiti u proces izvršenja i sačinjavanja Izvještaja o izvršenju budžeta za tu fiskalnu godinu, kao i u Budžetu za sljedeću fiskalnu godinu.

Član 9.
(Odobravanje sredstava za višegodišnji projekt)

Iznos koji će biti planiran u Budžetu za narednu fiskalnu godinu direktno je zavisan u utvrđenom okviru za finansiranje institucija Bosne i Hercegovine u Globalnom okviru fiskalne bilanse i politika u Bosni i Hercegovini, te prioritetima Vijeća ministara, Predsjedništva Bosne i Hercegovine i Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine iskazanim u srednjoročnim programima rada i strateškim dokumentima.

Član 10.
(Mjesto potrošnje višegodišnjeg projekta u Informacijskom sistemu finansijskog upravljanja)

Budžetski su korisnici dužni da u saradnji s Ministarstvom finansija i trezora u Informacijskom sistemu finansijskog upravljanja (u daljnjem tekstu: ISFU) utvrde mjesto potrošnje određivanjem projektnog koda i izvora finansiranja za svaki višegodišnji projekat posebno.

Član 11.
(Realizacija višegodišneg projekta)

(1) Budžetski korisnici dužni su, u cilju očitovanja na finansijski aspekt i dinamiku osiguranja sredstava za finansiranje realizacije višegodišnjeg projekta, prije potpisivanja ugovora sa dobavljačem, Ministarstvu finansija i trezora dostaviti nacrt ugovora o realizaciji višegodišnjeg projekta.

(2) Bez prethodno dobivenog pozitivnog očitovanja Ministarstva finansija i trezora iz stava (1) ovog člana, budžetskom korisniku nije dozvoljeno zaključenje ugovora sa dobavljačem.

Član 12.
(Rok za realizaciju višegodišnjeg projekta)

(1) Rok za realizaciju višegodišnjeg projekta je najkasnije jedna godina nakon osiguranja kompletne finansijske konstrukcije, odnosno stavljanja na raspolaganje sredstava za finansiranje višegodišnjeg projekta.

(2) U slučaju vanrednih okolnosti, na koje budžetski korisnik nije mogao uticati, budžetski korisnik će Vijeću ministara predložiti izmjenu Odluke o višegodišnjem projektu kojom će se propisati novi rok realizacije, a čija će obrazloženja sadržavati razloge kašnjenjenja u realizaciji.

(3) Ukoliko je Odlukom o višegodišnjem projektu odobrena izgradnja objekta, a evidentno je kašnjenje u realizaciji, Ministarstvo finansija i trezora nije dužno pratiti dinamiku osiguranja sredstava predviđenu odlukom, već sredstva za ove namjene može preusmjeriti na tekuće izdatke, a osiguranje sredstva za višegodišnji projekat pomjeriti za naredne godine.

(4) Ukoliko budžetski korisnik ne realizira projekt u roku propisanom stavom (1) ovog člana, niti pokrene proceduru iz stava (2) ovog člana, Ministarstvo finansija i trezora će o istom informirati Vijeće ministara, te dati prijedlog za daljnje postupanje Vijeća ministara u konkretnom slučaju.

Član 13.
(Prijenos neutrošenih sredstava tekuće fiskalne godine za višegodišnje projekte)

(1) Neutrošena sredstva tekuće fiskalne godine za višegodišnje projekte prenose se u iduću fiskalnu godinu pod uslovom da se nastavlja realizacija projekta, u skladu sa članom 14. stavom (6) Zakona o finansiranju institucija Bosne i Hercegovine i zahtjevu budžetskoga korisnika koji se Ministarstvu finansija i trezora dostavlja nakon završetka fiskalne godine.

(2) Uz zahtjev za prijenos neutrošenih sredstava po višegodišnjim projektima potrebno je dostaviti i detaljno obrazloženje razloga eventualnog kašnjenja u realiziranju projekta i dokaze (analitička kartica izvršenja, tabela ukupnog izvršenja po godinama i ekonomskim kategorijama od početka realizacije projekta do kraja fiskalne godine iz koje se prenose sredstva, kao i drugu adekvatnu dokumentaciju).

Član 14.
(Saglasnost namjenske strukture, promjena vrijednosti ili strukture višegodišnjeg projekta)

(1) Saglasnost za namjensku strukturu odobrenog višegodišnjeg projekta daje Ministarstvo finansija i trezora za tekuću godinu.

(2) Kod promjene vrijednosti višegodišnjeg projekta ili strukture istog u odnosu na prvobitno donesenu odluku (uključujući i izmjenu izvora finansiranja), budžetski je korisnik dužan Vijeću ministara dostaviti prijedlog izmjene odluke o višegodišnjem projektu.

(3) Promjena vrijednosti višegodišnjeg projekta iz stava (2) ovog člana, ukoliko se istom podrazumijeva povećanje vrijednosti projekta podliježe ograničenju povećanja do maksimalno 10% od ukupne vrijednosti višegodišnjeg projekta koje se usaglašava sa Ministarstvom finansija i trezora.

(4) Uz prijedlog odluke iz stava (2) ovog člana, korisnik dostavlja detaljno obrazloženje promjene vrijednosti odnosno strukture višegodišnjeg projekta.

Član 15.
(Izvještaj o toku realiziranja višegodišnjeg projekta)

Uz godišnji izvještaj o izvršenju budžeta, korisnici su dužni Ministarstvu finansija i trezora dostavljati poseban izvještaj o toku realiziranja višegodišnjeg projekta, kao aneks izvještaju o izvršenju budžeta, koji obavezno sadržava detaljno obrazloženje razloga odstupanja od utvđene dinamike višegodišnjeg projekta.

Član 16.
(Knjiženje i konačan Izvještaj o realiziranju višegodišnjeg projekta)

Po okončanju realiziranja projekta, budžetski su korisnici dužni izvršiti odgovarajuća knjiženja u ISFU sistemu (aktiviranje investicije višegodišnjeg kapitalnog projekta), te konačan izvještaj o realizaciji projekta dostaviti Vijeću ministara najkasnije 30 dana nakon završetka projekta, a Ministarstvu finansija i trezora uz godišnji izvještaj o izvršenju budžeta.

Član 17.
(Način postupanja u vezi s ranije odobrenim projektima)

Za sve projekte odobrene prije stupanja na snagu ovog Uputstva, koji nisu realizirani, korisnik je dužan, u roku od 30 dana od dana na stupanja na snagu ovog Uputstva, informirati Vijeće ministara o statusu projekta te eventualnom kašnjenju u dinamici propisanoj odlukom.

Član 18.
(Stupanje na snagu)

Ovo Uputstvo stupa na snagu osmog dana od dana objave u "Službenom glasniku BiH".

VM broj 164/21
22. jula 2021. godine
Sarajevo


Predsjedavajući
Vijeća ministara BiH
Dr. Zoran Tegeltija, s. r.







Tabela 1.



Rizik

Iznos

Uticaj

Vjerovatnoća

Mjera za ublažavanje

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


*Rizik - navesti jedan ili više rizika sa kojima se institucija može suočiti prilikom pripreme i izvođenja projekta, sa navođenjem posljedica.
*Iznos - kvantificirati, odnosno finansijski iskazati moguće štete, gubitke, dodatne troškove, gubitke prihoda i sl. ukoliko se rizici aktiviraju.
*Uticaj - rangirati uticaj od 1 do 3 pri čemu vrijedi sljedeća skala:
1- Mali rizik, koji može riješiti institucija - korisnik višegodišnjeg projekta
2 - Srednji rizik, koji se može riješiti na nivou Vijeća ministara BiH
3 - Veliki rizik, na koji institucija i Vijeće ministara BiH nemaju uticaja
*Vjerovatnoća - rangirati vjerovatnoću od 1 do 3 pri čemu vrijedi sljedeća skala:
1 - Mala šansa da će se rizik aktivirati
2 - Srednja šansa da će se rizik aktivirati
3 - Velika šansa da će se rizik aktivirati
*Mjere za ublažavanje - navesti aktivnosti koje institucija planira poduzeti kako bi se uticaj rizika minimizirao ili rizik izbjegao.


Pretplatnici imaju dodatne pogodnosti. Ukoliko ste već pretplatnik, prijavite se! Ukoliko niste pretplatnik, registrirajte se!