Službeni glasnik BiH, broj 66/16

Na osnovu člana 123. stav (2) Zakona o javnim nabavkama ("Službeni glasnik BiH", broj 39/14) i člana 17. Zakona o Vijeću ministara Bosne i Hercegovine ("Službeni glasnik BiH", br. 30/03, 42/03, 81/06, 76/07, 81/07, 94/07 i 24/08), na prijedlog Agencije za javne nabavke Bosne i Hercegovine, Vijeće ministara Bosne i Hercegovine, na 65. sjednici održanoj 21. jula 2016. godine, donijelo je


PRAVILNIK


O USLOVIMA I NAČINU KORIŠTENJA E-AUKCIJE


Član 1.
(Predmet i definicija)

(1) Ovim pravilnikom se uređuju uslovi i način korištenja e-aukcije u postupku dodjele ugovora putem otvorenog i ograničenog postupka, pregovaračkog postupka sa objavom obavještenja o nabavci i konkurentskog zahtjeva za dostavu ponuda, u skladu sa kriterijima za dodjelu ugovora iz člana 64. Zakona o javnim nabavkama ("Službeni glasnik BiH", broj 39/14) - u daljem tekstu: Zakon.

(2) E-aukciju je moguće koristiti i prilikom ponovnog takmičenja za dobavljače sa kojima je zaključen okvirni sporazum iz člana 32. stav (5) tačka b) Zakona i u sistemu kvalifikacije.

(3) E-aukcija je način provođenja dijela postupka javne nabavke, koji uključuje podnošenje novih cijena, izmijenjenih naniže, ili cijena i novih (poboljšanih) vrijednosti koje se odnose na određene elemente ponuda, a odvija se nakon početne ocjene ponuda i omogućava njihovo rangiranje pomoću automatskih metoda ocjenjivanja u informacionom sistemu e-Nabavke (u daljem tekstu: sistem e-Nabavke).

Član 2.
(Uslovi za primjenu e-aukcije)

(1) E-aukcija je moguća ako:

a) su korisnici registrovani i aktivirani u sistemu e-Nabavke i posjeduju informatičku opremu i nesmetan pristup sistemu e-Nabavke;

b) je predviđena u obavještenju o nabavci i tenderskoj dokumentaciji;

c) je tenderska dokumentacija objavljena u sistemu e-Nabavke.

(2) U slučaju primjene e-aukcije, tenderska dokumentacija mora sadržavati odgovarajuće informacije o procesu e-aukcije i podkriterije koji će biti predmet e-aukcije, pod uslovom da se ti podkriteriji mogu kvantitativno odrediti i izraziti u brojevima ili postocima, odnosno kroz matematičku formulu, u slučaju primjene kriterija ekonomski najpovoljnija ponuda. U slučaju kriterija ekonomski najpovoljnija ponuda, ocjena ponuda se vrši samo po podkriterijima definisanim u sistemu e-Nabavke.

(3) E-aukcija nije moguća ukoliko su predmet nabavke ugovori o uslugama i ugovori o radovima čiji je predmet intelektualni rad, kao što je projektovanje radova, jer se takve ponude ne mogu rangirati primjenom metoda automatskog elektronskog ocjenjivanja.

Član 3.
(Unos i ocjena prihvatljivih ponuda)

(1) Prije zakazivanja e-aukcije ugovorni organ u sistem e-Nabavke unosi sve prihvatljive ponude.

(2) U slučaju da domaća ponuda ispunjava uslove za primjenu preferencijalnog tretmana domaćeg, ugovorni organ unosi stvarnu vrijednost ponude, s tim da prilikom unosa ponude u sistemu označava primjenu preferencijalnog tretmana domaćeg.

(3) U slučaju prijema jedne prihvatljive ponude e-aukcija se ne može zakazati, nego se postupak okončava u skladu sa članom 69. Zakona.

(4) U slučaju ekonomski najpovoljnije ponude podkriteriji koji se koriste u e-aukciji, prethodno moraju biti korišteni u početnoj ocjeni ponuda u postupku javne nabavke.

(5) Jedinica mjere u kojoj su iskazani elementi ponude koja se koristi za računanje broja bodova kod e-aukcije za podkriterije u okviru kriterija ekonomski najpovoljnje ponude mora biti iskazana na istoj osnovi za sve prihvatljive ponude.

Član 4.
(Zakazivanje i početak e-aukcije)

(1) Za zakazivanje i početak e-aukcije referentno je vrijeme u sistemu e-Nabavke.

(2) Ugovorni organ određuje početak i dužinu trajanja e-aukcije u sistemu e-Nabavke.

(3) Od momenta zakazivanja do vremena početka e-aukcije mora proći minimalno 48 sati.

(4) E-aukcija ne može početi vikendom, neradnim danom i radnim danom prije 9:00 sati i nakon 15:00 sati.

(5) U slučaju podjele postupka nabavke na lotove, e-aukcija se zakazuje za svaki lot posebno i ne može se zakazati početak za više od dvije aukcije u istom satu.

(6) Svi ponuđači koji su podnijeli prihvatljive ponude, momentom zakazivanja e-aukcije obavještavaju se istovremeno putem sistema e-Nabavke o slijedećem:

a) datumu i vremenu početka e-aukcije,

b) prethodno određenom trajanju e-aukcije;

c) broju postupka javne nabavke i broju lota, ukoliko je postupak podijeljen na lotove;

d) poziciji na rang listi u početnoj ocjeni ponuda;

e) ukupnom broju bodova u slučaju ekonomski najpovoljnije ponude;

f) da li se na ponudu primjenjuje preferencijalni tretman domaćeg.

Član 5.
(Trajanje, tok i završetak e-aukcije)

(1) Prilikom zakazivanja e-aukcije predviđeno trajanje je od minimalno 10 do maksimalno 30 minuta. Istekom predviđenog trajanja e-aukcija se završava. E-aukcija se automatski produžava za dvije minute, ukoliko se podnese nova cijena ili vrijednost u posljednje dvije minute trajanja e-aukcije. Ukoliko u posljednje dvije minute trajanja e-aukcije ne bude podnesena nova cijena ili vrijednost, e-aukcija s završava istekom te dvije minute.

(2) U toku trajanja e-aukcije učesnicima e-aukcije su u svakom momentu trajanja e-aukcije vidljivi slijedeći podaci:

a) trenutna rang lista, bez otkrivanja identiteta ponuđača koji su učesnici e-aukcije;

b) cijene svih ponuda, u slučaju kriterija najniža cijena;

c) ukupan broj bodova svih ponuda, u slučaju kriterija ekonomski najpovoljnija ponuda;

d) ponude koje su umanjene za preferencijalni faktor;

e) vrijeme koje je ostalo do završetka e-aukcije;

f) raspon u kojem je moguće snižavati cijenu, u skladu sa članom 8. stav (1) ovog pravilnika.

Član 6.
(Rok za izmjenu i otkazivanje e-aukcije)

(1) Izmjenu vremena početka i dužine trajanja e-aukcije ugovorni organ može vršiti kroz sistem e-Nabavke do momenta početka e-aukcije. Od momenta izmjene do novog početka e-aukcije mora proći minimalno 48 sati.

(2) Otkazivanje e-aukcije se može vršiti kroz sistem e-Nabavke do momenta početka e-aukcije.

(3) U slučaju iz stava (2) ovog člana, ugovorni organ je dužan unijeti razlog otkazivanja e-aukcije.

Član 7.
(Obaveze i odgovornosti Agencije za javne nabavke BiH)

(1) U slučaju problema koji se dese isključivo u okruženju za koje je nadležna Agencija za javne nabavke BiH (u daljem tekstu: Agencija), a usljed kojih dođe do nemogućnosti početka zakazane e-aukcije ili prekida započete e-aukcije, Agencija ponovo zakazuje e-aukciju.

(2) Kada je potrebno ponovo zakazati e-aukciju u skladu sa stavom (1) ovog člana ugovorni organ je dužan obratiti se Agenciji zahtjevom u kojem je opisan problem koji se desio.

(3) Ponovno zakazivanje e-aukcije u slučaju iz stava (1) ovog člana, koja nije započeta u zakazano vrijeme, se vrši unošenjem inicijalnih vrijednosti, a ponovno zakazivanje prekinute e-aukcije se vrši sa posljednjim vrijednostima koje je sistem zabilježio prije prekida.

(4) Agencija može ponovo zakazati e-aukciju i u drugim opravdanim slučajevima.

(5) U slučaju ponovnog zakazivanja e-aukcije iz stava (4) ovog člana, ugovorni organ je dužan dostaviti Agenciji zahtjev za ponovno zakazivanje e-aukcije, sa obrazloženjem razloga koji dokazuju da se radi o opravdanom slučaju. Agencija utvrđuje postojanje opravdanih slučajeva najkasnije u roku od pet dana od dana prijema zahtjeva i o tome obavještava ugovorni organ.

(6) Zahtjev iz st. (2) i (5) ovog člana, za ponovno zakazivanje e-aukcije, mora sadržavati minimalno podatke o ugovornom organu i broju postupka u kojem se ponavlja e-aukcija, te broju lota ukoliko je postupak podijeljen na lotove.

(7) Prilikom ponovnog zakazivanja e-aukcije predviđeno trajanje je jednako prvobitno predviđenom trajanju e-aukcije.

(8) U slučaju problema koji su se desili u okruženju za koje su odgovorni učesnici u e-aukciji, a usljed kojih je došlo do nemogućnosti učestvovanja u e-aukciji, Agencija ne zakazuje ponovo e-aukciju.

Član 8.
(Sniženje cijena)

(1) Svako snižavanje cijene ponude u slučaju najniže cijene, kao kriterija za dodjelu ugovora, je moguće u rasponu od 0,1 % do 10 % najniže početne cijene svih ponuda.

(2) Svako snižavanje cijene ponude u slučaju ekonomski najpovoljnije ponude, kao kriterija za dodjelu ugovora, je moguće u rasponu od 0,1 % do 10 % ponuđene cijene.

(3) Kada se ukupna cijena odnosi na tehničku specifikaciju koja se sastoji od više pozicija tada se svaka od pozicija umanjuje za isti procenat koliko iznosi konačno procentualno umanjenje ukupne cijene postignute nakon e-aukcije, te se na tako umanjene cijene nudi zaključenje ugovora najpovoljnijem ponuđaču u skladu sa članom 72. Zakona.

Član 9.
(Obavještenje o završetku e-aukcije)

(1) Sistem e- Nabavke šalje obavještenje o završenoj e-aukciji, u skladu sa članom 5. stav (1) ovog pravilnika.

(2) Ugovorni organ po završetku e-aukcije, u skladu sa članom 69. Zakona donosi odluku o prestanku postupka javne nabavke i obavještava ponuđače u skladu sa članom 71. Zakona.

Član 10.
(Obaveznost provođenja e-aukcije)

(1) Za postupke javne nabavke iz člana 1. stav (1) ovog pravilnika, kod kojih se koristi najniža cijena kao kriterij za dodjelu ugovora, ugovorni organi su dužni predvidjeti provođenje e-aukcije u sistemu e-Nabavke za najmanje:

a) 30% postupaka javne nabavke u 2017. godini.

b) 50% postupaka javne nabavke u 2018. godini.

c) 80% postupaka javne nabavke u 2019. godini.

(2) Od 01.01.2020. godine ugovorni organi su dužni za sve postupke javne nabavke iz člana 1. stav (1) ovog pravilnika, kod kojih se koristi najniža cijena kao kriterij za dodjelu ugovora, predvidjeti provođenje e-aukcije u sistemu e-Nabavke.

Član 11.
(Stupanje na snagu)

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku BiH".

VM broj 171/2016
21. jula 2016. godine
Sarajevo


Predsjedavajući
Vijeća ministara BiH
Dr. Denis Zvizdić, s. r.

Pretplatnici imaju dodatne pogodnosti. Ukoliko ste već pretplatnik, prijavite se! Ukoliko niste pretplatnik, registrirajte se!