Službeni glasnik BiH, broj 29/19

VINCENT d.o.o. za reviziju Tuzla


IZVJEŠTAJ NEZAVISNOG REVIZORA





Državna regulatorna komisija za električnu energiju (DERK) Tuzla


Mišljenje


Obavili smo reviziju godišnjih finansijskih izvještaja Državne regulatorne komisije za električnu energiju Tuzla (u daljem tekstu DERK), prikazanih na stranicama 6 do 21, koji se sastoje od bilansa stanja na dan 31. decembra 2018. godine, bilansa uspjeha, izvještaja o promjenama na trajnim izvorima i izvještaja o gotovinskim tokovima za godinu koja je tada završila, te sažetog prikaza značajnih računovodstvenih politika i drugih napomena uz finansijske izvještaje.

Prema našem mišljenju, priloženi godišnji finansijski izvještaji istinito i fer prikazuju finansijski položaj DERK-a na dan 31. decembra 2018. godine, njegovu finansijsku uspješnost i novčane tokove za tada završenu godinu u skladu s Zakonom o računovodstvu i reviziji Federacije BiH i Međunarodnim standardima finansijskog izvještavanja (MSFI-ima).

Osnova za mišljenje


Obavili smo našu reviziju u skladu s Zakonom o računovodstvu i reviziji FBiH i Međunarodnim revizijskim standardima (MRevS-ima). Naše odgovornosti prema tim standardima su detaljnije opisane u našem izvještaju nezavisnog revizora u odjeljku o revizorovim odgovornostima za reviziju godišnjih finansijskih izvještaja. Nezavisni smo od DERK-a u skladu s Kodeksom etike za profesionalne računovođe (IESBA Kodeks) i ispunili smo naše ostale etičke odgovornosti u skladu s IESBA Kodeksom. Vjerujemo da su revizijski dokazi koje smo dobili dostatni i primjereni da osiguraju osnovu za naše mišljenje.

Ostala pitanja


Reviziju finansijskih izvještaja DERK-a za godinu koja je završila 31. decembra 2017. obavio je drugi revizor i izrazio pozitivno mišljenje dana 06. aprila 2018. godine.

Ostale informacije u godišnjem izvještaju


Uprava je odgovorna za ostale informacije. Ostale informacije sadrže informacije uključene u godišnje izvještaje, ali ne uključuju godišnje finansijske izvještaje i naš revizorski izvještaj. Naše mišljenje o godišnjim finansijskim izvještajima ne obuhvata ostale informacije, osim u razmjeru u kojem je to izričito navedeno u dijelu našeg izvještaja nezavisnog revizora pod naslovom Izvještaj o drugim zakonskim zahtjevima, i mi ne izražavamo bilo koji oblik zaključka s izražavanjem uvjerenja o njima. U vezi s našom revizijom godišnjih finansijskih izvještaja, naša je odgovornost pročitati ostale informacije i, u provođenju toga, razmotriti jesu li ostale informacije značajno proturječne godišnjim finansijskim izvještajima ili našim saznanjima stečenim u reviziji ili se drugačije čini da su značajno pogrešno prikazane. Ako, temeljeno na poslu kojeg smo obavili, zaključimo da postoji značajan pogrešan prikaz tih ostalih informacija, od nas se zahtijeva da izvijestimo tu činjenicu. U tom smislu mi nemamo nešto za izvijestiti.

Odgovornosti Uprave i onih koji su zaduženi za upravljanje za godišnje finansijske izvještaje


Uprava je odgovorna za sastavljanje godišnjih finansijskih izvještaja koji daju istinit i fer prikaz u skladu s MSFI- ima, i za one interne kontrole za koje Uprava odredi da su potrebne za omogućavanje sastavljanja godišnjih finansijskih izvještaja koji su bez značajnog pogrešnog prikaza uslijed prevare ili pogreške. U sastavljanju godišnjih finansijskih izvještaja, Uprava je odgovorna za procjenjivanje sposobnosti DERK-a da nastavi s vremenski neograničenim poslovanjem, objavljivanje, ako je primjenjivo, pitanja povezanih s vremenski neograničenim poslovanjem i korištenjem računovodstvene osnove utemeljene na vremenskoj neograničenosti poslovanja, osim ako Uprava ili namjerava likvidirati DERK ili prekinuti poslovanje ili nema realne alternative nego da to učini.

Oni koji su zaduženi za upravljanje su odgovorni za nadziranje procesa finansijskog izvještavanja kojeg je ustanovio DERK.

Revizorove odgovornosti za reviziju godišnjih finansijskih izvještaja


Naši ciljevi su steći razumno uvjerenje o tome jesu li godišnji finansijski izvještaji kao cjelina bez značajnog pogrešnog prikaza uslijed prevare ili pogreške i izdati izvještaj nezavisnog revizora koji uključuje naše mišljenje. Razumno uvjerenje je viši nivo uvjerenja, ali nije garancija da će revizija obavljena u skladu s MRevS-ima uvijek otkriti značajno pogrešno prikazivanje kada ono postoji. Pogrešni prikazi mogu nastati uslijed prevare ili pogreške i smatraju se značajni ako se razumno može očekivati da, pojedinačno ili u zbiru, utiču na ekonomske odluke korisnika donijete na osnovi tih godišnjih finansijskih izvještaja.

Kao sastavni dio revizije u skladu s MRevS-ima, stvaramo profesionalne procjene i održavamo profesionalni skepticizam tokom revizije. Mi također:

- prepoznajemo i procjenjujemo rizike značajnog pogrešnog prikaza godišnjih finansijskih izvještaja, zbog prevare ili pogreške, oblikujemo i obavljamo revizijske postupke kao reakciju na te rizike i pribavljamo revizijske dokaze koji su dostatni i primjereni da osiguraju osnovu za naše mišljenje; Rizik neotkrivanja značajnog pogrešnog prikazivanja nastalog uslijed prevare je veći od rizika nastalog uslijed pogreške, jer prevara može uključiti tajne sporazume, krivotvorenje, namjerno ispuštanje, pogrešno prikazivanje ili zaobilaženje internih kontrola;

- stičemo razumijevanje internih kontrola relevantnih za reviziju kako bismo oblikovali revizijske postupke koji su primjereni u datim okolnostima, ali ne i za svrhu izražavanja mišljenja o učinkovitosti internih kontrola DERK-a;

- ocjenjujemo primjerenost korištenih računovodstvenih politika i razumnost računovodstvenih procjena i povezanih objava koje je stvorila Uprava;

- zaključujemo o primjerenosti korištene računovodstvene osnove utemeljene na vremenskoj neograničenosti poslovanja koju koristi Uprava i, temeljeno na pribavljenim revizijskim dokazima, zaključujemo o tome postoji li značajna neizvjesnost u vezi s događajima ili okolnostima koji mogu stvarati značajnu sumnju u sposobnost DERK-a da nastavi s vremenski neograničenim poslovanjem; Ako zaključimo da postoji značajna neizvjesnost, od nas se zahtijeva da skrenemo pažnju u našem izvještaju nezavisnog revizora na povezane objave u godišnjim finansijskim izvještajima ili, ako takve objave nisu odgovarajuće, da modificiramo naše mišljenje; Naši zaključci se temelje na revizijskim dokazima pribavljenim sve do datuma našeg izvještaja nezavisnog revizora; Međutim, budući događaji ili uslovi mogu uzrokovati da DERK prekine s s vremenski neograničenim poslovanjem;

- ocjenjujemo cjelokupnu prezentaciju, strukturu i sadržaj godišnjih finansijskih izvještaja, uključujući i objave, kao i odražavaju li godišnji finansijski izvještaji transakcije i događaje na kojima su zasnovani na način kojim se postiže fer prezentacija.

Mi komuniciramo s onima koji su zaduženi za upravljanje u vezi s, između ostalih pitanja, planiranim djelokrugom i vremenskim rasporedom revizije i važnim revizijskim nalazima, uključujući i značajne nedostatke u internim kontrolama koji su otkriveni tokom naše revizije.

22. marta 2019. godine
Tuzla
Direktor
Mehmed Imamović, s. r.


Ovlašteni revizor
Sabaheta Imamović, s. r.




BILANS STANJA



na dan 31. decembra 2018. godine


(U KM)

2018.

2017.

SREDSTVA

 

 

Materijalna stalna sredstva

146.147

135.107

Nematerijalna stalna sredstva

-

-

Gotovina u banci i blagajni

966.601

837.949

Kupci i ostala potraživanja

59.204

43.539

Kratkoročna aktivna razgraničenja

15.735

26.208

Ukupno sredstva

1.187.687

1.042.803

TRAJNI IZVORI I OBAVEZE

 

 

Neraspoređeni višak prihoda

1.043.495

900.507

Dobavljači

8.997

7.186

Ostale obaveze

127.275

127.206

Kratkoročna PVR - obračunati troškovi

7.920

7.904

Ukupno trajni izvori i obaveze

1.187.687

1.042.803

 


BILANS USPJEHA


za period 01.01.-31. 12.2018. godine i period 01.01.-31. 12.2017. godine


(U KM)

2018.

2017.

PRIHODI

 

 

Prihodi od naknada

2.053.339

2.002.000

Ostali prihodi

17.170

13.671

Ukupno prihodi

2.070.509

2.015.671

RASHODI

 

 

Materijal i energija

48.593

52.836

Usluge

310.959

313.445

Plaće i naknade

1.352.241

1.428.791

Amortizacija

52.043

55.413

Finansijski rashodi

8.802

10.723

Putni troškovi

126.209

124.243

Porezi i doprinosi koji ne zavise od rezultata

528

791

Ostali rashodi

28.146

28.577

Ukupno rashodi

1.927.521

2.014.819

Višak prihoda/(rashoda)

142.988

852

 


IZVJEŠTAJ O GOTOVINSKOM TOKU


za godinu završenu 31. decembra 2018. godine


(U KM)

 

2018.

2017.

 

Gotovinski tok iz poslovnih aktivnosti

 

 

1.

Višak prihoda/(rashoda)

142.988

852

 

 

 

 

2.

Amortizacija

52.043

55.413

3.

Gubici od otuđenja materijalnih sredstava

(14.103)

-

4.

Svega od 2 do 3

37.940

55.413

5.

(Smanjenje)/Povećanje - potraživanja od prodaje

(19.500)

(4.874)

6.

(Smanjenje)/Povećanje - drugih potraživanja

3.835

(1.246)

7.

(Smanjenje)/Povećanje - kratkoročna aktivna razgraničenja

10.473

642

8.

(Smanjenje)/Povećanje - dobavljači

1.811

(15.696)

9.

(Smanjenje)/Povećanje - ostale obaveze

69

(2.554)

10.

(Smanjenje)/Povećanje - kratkoročna pasivna razgraničenja

16

(2.628)

11.

Svega od 5 do 10

(3.296)

(26.356)

12.

Neto gotovinski tok iz poslovnih aktivnosti (1+4+11)

177.632

29.909

 

Gotovinski tok iz aktivnosti ulaganja

 

 

13.

Rashodovanje materijalnih stalnih sredstava (neto)

-

16.107

14.

Prilivi iz osnova prodaje stalnih sredstava

28.100

-

15.

Nabavke materijalnih stalnih sredstava

(77.080)

(81.833)

16.

Neto gotovinski tok iz aktivnosti ulaganja (13+14-15)

(48.980)

(65.726)

17.

(Smanjenje)/Povećanje gotovine u banci i blagajni

128.652

(35.817)

18.

Početno stanje gotovine u banci i blagajni

837.949

873.766

19.

Konačno stanje gotovine u banci i blagajni

966.601

837.949

 


IZVJEŠTAJ O PROMJENAMA NA TRAJNIM IZVORIMA


za godinu završenu 31. decembra 2018. godine


(U KM)

Neraspoređeni višak prihoda

Stanje na dan 01.01.2017. godine

899.655

Višak prihoda za 2017. godinu

852

Stanje na dan 31.12.2017. godine

900.507

Stanje na dan 01.01.2018. godine

900.507

Višak prihoda za 2018. godinu

142.988

Stanje na dan 31.12.2018. godine

1.043.495

 


DERK je nezavisna i neprofitna institucija Bosne i Hercegovine, koja djeluje u skladu sa principima objektivnosti, transparentnosti i ravnopravnosti, i ima jurisdikcije i odgovornosti nad prijenosom električne energije, operacijama prijenosnog sistema, međunarodnom trgovinom električnom energijom, kao i nad proizvodnjom, distribucijom i snabdijevanjem kupaca električne energije u Brčko Distriktu Bosne i Hercegovine.
DERK je osnovan Zakonom o prijenosu, regulatoru i operatoru sistema električne energije ("Službeni glasnik BiH", br. 7/02, 13/03, 76/09 i 1/11). Prema odlukama Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine, na dan 31.12.2018. godine imenovani članovi DERK-a su Suad Zeljković, Nikola Pejić i Milorad Tuševljak. U skladu sa Zakonom utvrđenim obavezama DERK objavljuje svoje godišnje finansijske izvještaje. Finansijski izvještaji su odobreni od strane DERK-a 27. februara 2019. godine.
Sjedište DERK-a je u Tuzli, ul. Đorđa Mihajlovića br. 4; www.derk.ba.


Predsjedavajući Komisije
Milorad Tuševljak, s. r.

Pretplatnici imaju dodatne pogodnosti. Ukoliko ste već pretplatnik, prijavite se! Ukoliko niste pretplatnik, registrirajte se!