Službeni glasnik BiH, broj 48/24
Ovaj akt nije unešen na bosanskom jeziku.
Na osnovu člana 23. stav 4. Zakona o ministarstvima i drugim organima uprave Bosne i Hercegovine ("Službeni glasnik BiH", br. 5/03, 42/03, 26/04, 42/04, 45/06, 88/07, 35/09, 59/09, 103/09, 87/12, 6/13, 19/16 i 83/17) i člana 17. Zakona o Vijeću ministara Bosne i Hercegovine ("Službeni glasnik BiH", br. 30/03, 42/03, 81/06, 76/07, 81/07, 94/07 i 24/08), na prijedlog Ministarstva finansija i trezora Bosne i Hercegovine, Vijeće ministara Bosne i Hercegovine, na 49. sjednici održanoj 20.5.2024. godine, donijelo je
ОDLUKU
О POSTUPKU SREDNJOROČNOG PLАNIRАNJА, PRAĆENJA I IZVЈЕŠТАVАNJА U INSTITUCIJAMA BOSNE I HERCEGOVINE
DIO PRVI – OSNOVNE ODREDBE
Član 1.
(Predmet)
Ovom odlukom propisuje se postupak srednjoročnog planiranja, praćenja i izvještavanja u institucijama Bosne i Hercegovine. (u daljnjem tekstu: institucije BiH)
Član 2.
(Cilj)
(1) Opći cilj donošenja Odluke je osiguranje planske osnove za kvalitetno upravljanje razvojem u institucijama BiH.
(2) Posebni ciljevi donošenja odluke su harmonizacija i koordinacija procesa planiranja u Vijeću ministara Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Vijeće ministara) i institucijama BiH, optimalna alokacija resursa, kao i unapređenje procesa praćenja i izvještavanja o realizaciji.
Član 3.
(Definicije)
Izrazi upotrijebljeni u ovoj odluci imaju sljedeća značenja:
a)
Strateški okvir obuhvata sve dokumente strateške važnosti na osnovu kojih institucije BiH pripremaju svoje planske dokumente, a u koje spadaju: dugoročni planski dokumenti, međunarodne obaveze, kao i obaveze vezane za integraciju Bosne i Hercegovine u Evropsku uniju, politike utvrđene od strane Vijeća ministara, smjernice, stavovi ili drugi dokumenti za izradu politike koje donosi Predsjedništvo Bosne i Hercegovine i Parlamentarna skupština Bosne i Hercegovine.
b)
Strateški okvir institucija BiH je dugoročni krovni strateški dokument Vijeća ministara i institucija BiH koji sadrži portfolio strateških (dugoročnih) ciljeva i prioriteta. Dokument predstavlja osnovu za izradu Srednjoročnog programa rada Vijeća ministara i srednjoročnih i godišnjih planskih dokumenata u institucijama BiH.
c)
Srednjoročni program rada Vijeća ministara je integralni planski dokument koji proizilazi iz Strateškog okvira institucija BiH i predstavlja skup strateških ciljeva, prioriteta i mjera koje usmjeravaju rad Vijeća ministara ka realizaciji Strateškog okvira institucija BiH i drugih strateških dokumenata, za period od tri godine (po principu 1+2).
d)
Srednjoročni plan rada institucije BiH je dokument koji se donosi na period od tri godine i omogućava povezivanje strateškog okvira sa dokumentom okvirnog budžeta. Dokument se zasniva na Srednjoročnom programu rada Vijeća ministara, odnosno relevantnom strateškom okviru, Razvojno-investicionom programu/Programu javnih investicija institucija BiH i programskom budžetu institucije BiH.
e)
Strateški cilj predstavlja željeno buduće stanje u razmatranoj oblasti u dugoročnom vremenskom periodu, a proizilazi iz Strateškog okvira institucija BiH i drugih strateških dokumenata.
f)
Prioritet predstavlja ključnu oblast i smjer djelovanja za ostvarenje strateških ciljeva.
g)
Mjera predstavlja skup međusobno povezanih aktivnosti i projekata koji se preduzimaju radi postizanja željenog efekta i doprinose ostvarenju strateškog cilja i prioriteta.
h)
Program je skup djelatnosti koje institucija provodi u skladu sa svojim ključnim nadležnostima i definisanim ciljevima, a sastoji se od nezavisnih usko povezanih komponenata: programskih aktivnosti i projekata usmjerenih ispunjenju zajedničkog cilja programa. Program nije vremenski ograničen
. Program institucije u srednjoročnom planu odgovara budžetskom programu po šifri i nazivu, a uključuje i projekte iz Razvojno-investicionog programa /Programa javnih investicija institucija BiH koji se realizuju ili planiraju realizovati u naredne tri godine, a nisu evidentirani u Jedinstvenom računu trezora BiH (JRT BiH).
i)
Programska aktivnost je tekuća djelatnost institucije BiH koja je dio programa i doprinosi cilju programa. Programske aktivnosti se utvrđuju na osnovu uže definisanih nadležnosti korisnika budžeta i nisu vremenski ograničene.
j)
Projekat je vremenski ograničen skup aktivnosti, čijim provođenjem se doprinosi ostvarenju cilja programa kojem projekat pripada. Projekat mora biti u Razvojno-investicionom programu/Programu javnih investicija institucija BiH. Dijelimo ih na dvije vrste: reformno-razvojne i ostale investicione projekte. Reformno-razvojni projekti su projekti koji doprinose reformnim i/ili razvojnim procesima Bosne i Hercegovine i mogu biti kapitalnog ili institucionalnog tipa, dok su ostali investicioni projekti koji takođe mogu biti kapitalnog ili institucionalnog tipa, projekti koji doprinose izgradnji kapaciteta administracije.
k)
Pokazatelj je kvantitativan i kvalitativan podatak koji omogućava praćenje realizacije i nivoa ostvarenja strateškog cilja, prioriteta, mjere, programa, projekta i programske aktivnosti. Pokazatelji mogu biti pokazatelji ishoda ili pokazatelji izlaznog rezultata.
l)
Pokazatelj ishoda mjeri šire efekte i može da se definiše na nivou strateškog cilja, prioriteta, mjere i programa.
m)
Pokazatelj izlaznog rezultata koristi se za mjerenje rezultata na nivou programskih aktivnosti i projekata. Pokazatelji izlaznih rezultata ukazuju na to koliko je posla obavljeno ili koliko je usluga izvršeno.
n)
Praćenje je postupak kojim se kontroliše provođenje programa i planova na osnovu stepena njihovog ostvarenja i koristi se kao osnova za uvođenje korektivnih mjera, odnosno aktivnosti kojima se mijenja raspored ili sadržaj pojedinih aktivnosti bez značajnije promjene samog plana.
Član 4.
(Institucionalni okvir za srednjoročno planiranje, praćenje i izvještavanje)
Nosioci aktivnosti u srednjoročnom planiranju, praćenju i izvještavanju su:
a) Vijeće ministara:
1) određuje strateške ciljeve i prioritete institucija BiH, a koje priprema Direkcija za ekonomsko planiranje;
2) razmatra i usvaja Srednjoročni program rada Vijeća ministara;
3) razmatra i usvaja Izvještaj o provođenju Srednjoročnog programa rada Vijeća ministara.
b) Institucije BiH:
1) pripremaju i usvajaju svoj Srednjoročni plan rada u skladu sa relevantnim strateškim okvirom odnosno, Srednjoročnim programom rada Vijeća ministara;
2) izrađuju godišnje izveštaje o provođenju srednjoročnog plana rada svoje institucije;
3) pripremaju i dostavljaju Direkciji za ekonomsko planiranje elemente za izradu Srednjoročnog programa rada Vijeća ministara i godišnjeg izvještaja o realizaciji istog;
4) odgovorne su za provođenje, praćenje i izveštavanje o provođenju Srednjoročnog plana rada.
c) Direkcija za ekonomsko planiranje:
1) koordinira izradu, prati realizaciju i priprema izvještaj o provođenju Strateškog okvira institucija BiH;
2) priprema Instrukciju za dostavu elemenata za izradu Srednjoročnog programa rada Vijeća ministara i izvještaja o provođenju srednjoročnog programa rada Vijeća ministara;
3) koordinira i priprema Prijedlog Srednjoročnog programa rada Vijeća ministara;
4) izrađuje godišnje izvještaje o provođenju srednjoročnog programa rada Vijeća ministara.
d) Ministarstvo finansija i trezora:
1) pruža stručnu podršku institucijama BiH pri izradi njihovog Srednjoročnog plana rada;
2) daje mišljenje o metodološkoj ispravnosti i usaglašenosti srednjoročnog plana rada institucije BiH sa Srednjoročnim programom rada Vijeća ministara, Razvojno-investicionim programom/Programom javnih investicija institucija BiH i strukturom programskog budžeta institucije BiH.
e) Direkcija za evropske integracije daje mišljenje na usklađenost nacrta Srednjoročnog programa rada Vijeća ministara sa obavezama i prioritetima u procesu integracije Bosne i Hercegovine u Evropsku uniju te obavezama i prioritetima u vezi sa korištenjem Instrumenata pretpristupne pomoći Evropske unije definisanim u međunarodnim sporazumima i ostalim relevantnim dokumentima.
DIO DRUGI – SREDNJOROČNO PLANIRANJE
Član 5.
(Srednjoročni program rada Vijeća ministara)
(1) Srednjoročni program rada Vijeća ministara je osnova za pripremu Dokumenta okvirnog budžeta (DOB).
(2) Srednjoročni program rada Vijeća ministara predstavlja osnovu za pripremu srednjoročnog plana rada institucije Bosne i Hercegovine iz člana 3. tačka d) ove odluke.
(3) Elementi i format izrade Srednjoročnog programa rada Vijeća ministara BiH propisani su ovom odlukom i dati u Prilogu 1, koji je sastavni dio ove odluke.
(4) Srednjoročni program rada Vijeća ministara priprema se svake godine za period od tri godine (po principu 1+2).
(5) Srednjoročni program rada Vijeća ministara se provodi putem godišnjih programa rada Vijeća ministara.
(6) Srednjoročni program rada Vijeća ministara sadrži:
a) strateške ciljeve i prioritete iz dokumenta Strateškog okvira institucija BiH, kao i nove prioritete koji su usvojeni od strane Vijeća ministara kroz nove strateške dokumente poput strategija, politika, Programa ekonomskih reformi i drugih dokumenata usvojenih nakon stupanja na snagu Strateškog okvira institucija BiH;
b) mjere i pokazatelje za praćenje Srednjoročnog programa rada;
c) programske aktivnosti i projekte u okviru kojih se planiraju sredstva za realizaciju mjera;
d) projekte koji neposredno doprinose realizaciji prioriteta i strateških ciljeva;
e) izvore finansiranja za implementaciju mjera i projekata u periodu od tri godine;
f) planirane zakone, podzakonske akte, strateške dokumente, međunarodne ugovore, sporazume i/ili konvencije koje usvaja Vijeće ministara, a doprinose realizaciji prioriteta u naredne tri godine;
g) liste visokih i kritičnih strateških rizika institucija BiH i mjera za otklanjanje rizika, a koje se preuzimaju iz Registra rizika institucija BiH.
Član 6.
(Postupak i rokovi za pripremu i izradu Srednjoročnog programa rada Vijeća ministara)
(1)
Direkcija za ekonomsko planiranje započinje proces izrade Srednjoročnog programa rada Vijeća ministara dostavljanjem Instrukcije za izradu Srednjoročnog programa rada Vijeća ministara i izvještaja o provođenju srednjoročnog programa rada Vijeća ministara (u daljnjem tekstu: Instrukcija), najkasnije
do 31. januara tekuće godine.
(2) Instrukcija iz stava (1) ovog člana, minimalno sadrži:
a) opis postupka izrade i rokove za izradu Srednjoročnog programa rada Vijeća ministara i Izvještaja o provođenju srednjoročnog programa rada Vijeća ministara;
b) prijedlog strateških ciljeva i prioriteta iz Strateškog okvira institucija BiH;
c) obrazac 1 Priloga 1 za izradu Srednjoročnog programa rada Vijeća ministara u koji se unose sljedeći elementi:
1) mjere i prateći pokazatelji,
2) veza sa strateškim dokumentom,
3) institucije odgovorne za implementaciju,
4) programske aktivnosti i projekti koji doprinose realizaciji mjera,
5) izvori finansiranja za realizaciju mjera,
6) projekti koji neposredno doprinose realizaciji prioriteta i strateških ciljeva,
7) planirani zakoni, podzakonski akti, strateški dokumenti i međunarodni ugovori, sporazumi i/ili konvencije koje usvaja Vijeće ministara, a doprinose realizaciji prioriteta u naredne tri godine.
d) obrazac 2 Priloga 3, koji je sastavni dio ove odluke, za izradu Izvještaja o provođenju Srednjoročnog programa rada Vijeća ministara.
(3) Na osnovu Instrukcije iz stava (1) ovog člana, institucije BiH će dostaviti Direkciji za ekonomsko planiranje elemente za pripremu Srednjoročnog programa rada Vijeća ministara, najkasnije
do 15. marta tekuće godine.
(4) Prilikom popunjavanja obrazaca iz stava (2) ovog člana, a u svrhu definisanja elemenata za pripremu Srednjoročnog programa rada Vijeća ministara, institucije BiH su dužne preuzeti iz svog strateškog okvira mjere, prateće pokazatelje, ostale potrebne podatke definisane u usvojenom strateškom dokumentu, kao i navesti projekte koji neposredno doprinose realizaciji prioriteta i strateških ciljeva, a nisu obuhvaćeni navedenim mjerama.
(5) Institucije BiH su obavezne dostaviti uz obrazac 1 Priloga 1 i Listu visokih i kritičnih strateških rizika institucije BiH i mjera za otklanjanje rizika, koja se preuzima iz Registra rizika institucije BiH.
(6) Na osnovu elemenata iz st. (2) i (4) ovog člana Direkcija za ekonomsko planiranje priprema Nacrt srednjoročnog programa rada Vijeća ministara najkasnije
do 30. aprila tekuće godine i nakon toga provodi obavezne konsultacije.
(7) Prijedlog Srednjoročnog programa rada Vijeća ministara Direkcija za ekonomsko planiranje dostavlja Vijeću ministara na usvajanje, najkasnije
do 31. maja tekuće godine.
(8)
Vijeće ministara usvaja Srednjoročni program rada Vijeća ministara najkasnije
do 15. juna tekuće godine i isti objavljuje na svojoj internet stranici.
Član 7.
(Srednjoročni plan rada institucije Bosne i Hercegovine)
(1) Elementi i format izrade Srednjoročnog plana rada institucije BiH propisani su ovom Odlukom i dati u Prilogu 2, koji je sastavni dio ove Odluke. Srednjoročni plan rada institucije sastoji se iz dva dijela:
a) Opisni dio koji sadrži:
1) Strateški okvir institucije;
2) Mandat, misija i vizija institucije;
3) Učesnici i partneri;
4) Osnovna programska opredjeljenja;
5) Resursi i kapaciteti potrebni za postizanje ciljeva;
6) Okvir za praćenje provođenja plana; i
b) Akcioni plan koji sadrži:
1) Pregled mjera i povezanih elemenata preuzetih iz Srednjoročnog programa rada Vijeća ministara, odnosno relevantnih strateških dokumenata, koje institucija BiH planira da provede u naredne tri godine;
2) Pregled projekata koji doprinose realizaciji prioriteta i strateških ciljeva;
3) Pregled ciljeva programa sa utvrđenim pokazateljima, programa institucije, programskih aktivnosti i projekata sa utvrđenim pokazateljima i procijenjenim troškovima za njihovo provođenje u naredne tri godine;
4) Plan pripreme zakona, podzakonskih akata, strateških dokumenata i međunarodnih ugovora, sporazuma i/ili konvencija u naredne tri godine;
5) Listu visokih i kritičnih strateških rizika institucija BiH i mjera za otklanjanje rizika, a koja se preuzima iz Registra rizika institucije BiH.
(2) Za definisanje i praćenje realizacije programa, programskih aktivnosti i projekata Srednjoročnog plana rada institucije BiH koristit će se informacioni sistemi za srednjoročno planiranje, programsko budžetiranje i upravljanje javnim investicijama.
(3) Srednjoročni plan rada institucije BiH priprema se svake godine za period od tri godine (po principu 1+2).
(4) Srednjoročni plan rada institucije BiH provodi se putem godišnjih programa rada institucije BiH.
Član 8.
(Postupak i rokovi za pripremu i izradu Srednjoročnog plana rada institucije Bosne i Hercegovine)
(1) Institucija BiH u skladu sa svojim mandatom planira provođenje mjera iz Srednjoročnog programa rada Vijeća ministara odnosno relevantnih strateških dokumenata, programa, progamskih aktivnosti i projekata, definiše pokazatelje ishoda i izlaznih rezultata, procjenjuje troškove za realizaciju programskih aktivnosti i projekata u planskom periodu, utvrđuje izvore finansiranja u kontekstu svih raspoloživih resursa i planira izradu zakonskih i podzakonskih akata, strateških dokumenata i međunarodnih ugovora, sporazuma ili konvencija, a uzimajući u obzir listu visokih i kritičnih strateških rizika institucije BiH i mjera za otklanjanje rizika koja se preuzima iz Registra rizika institucije BiH.
(2) Institucija BiH dužna je postaviti nacrt srednjoročnog plana rada na javne konsultacije putem web platforme e-Konsultacije, a ukoliko nije dio sistema e-Konsultacija na svojoj internet stranici, najkasnije
do 10. jula tekuće godine. Izvještaj o održanim konsultacijama sa zainteresovanom javnošću je sastavni dio zahtjeva za mišljenje iz člana 4, tačka d), alineja 2).
(3) Institucija BiH je dužna da dostavi nacrt Srednjoročnog plana rada na mišljenje Ministarstvu finansija i trezora najkasnije
do 15. avgusta tekuće godine.
(4) Nakon završenih konsultacija i pribavljanja mišljenja od Ministarstva finansija i trezora, rukovodilac institucije BiH donosi Srednjoročni plan rada institucije najkasnije
do 10. septembra tekuće godine i isti objavljuje na svojoj internet stranici.
DIO TREĆI - PRAĆENJE I IZVJEŠTAVANJE
Član 9.
(Izvještavanje o provođenju Srednjoročnog programa rada Vijeća ministara Bosne i Hercegovine)
(1) Izvještavanje o provođenju Srednjoročnog programa rada Vijeća ministara obavlja se jednom godišnje. Elementi i format izrade izvještaja o provođenju Srednjoročnog programa rada Vijeća ministara propisani su ovom Odlukom i dati su u Prilogu 3.
(2) Direkcija za ekonomsko planiranje, na osnovu dostavljenih podataka od institucija BiH u skladu sa obrascem 2 Priloga 3 iz Instrukcije (član 6. stav 2), priprema Izvještaj o provođenju Srednjoročnog programa rada Vijeća ministara.
(3) Popunjen obrazac za izradu izvještaja o provođenju Srednjoročnog programa rada Vijeća ministara iz stava (2) ovog člana, potrebno je dostaviti Direkciji za ekonomsko planiranje, najkasnije
do 01. marta tekuće godine.
(4) Izvještaj o provođenju Srednjoročnog programa rada Vijeća ministara sadrži:
a) Kratak sažetak ostvarenih godišnjih rezultata u odnosu na strateške ciljeve i prioritete;
b) Pregled provođenja mjera;
c) Pregled izrade planiranih akata.
(5) Direkcija za ekonomsko planiranje priprema Izvještaj o provođenju srednjoročnog programa rada Vijeća ministara najkasnije
do 30. aprila tekuće godine i dostavlja ga Vijeću ministara na razmatranje i usvajanje, koji nakon usvajanja objavljuje na svojoj internet stranici.
(6) Izvještaj o provođenju Srednjoročnog programa rada Vijeća ministara je osnov za pripremu Izvještaja o realizaciji Strateškog okvira institucija BiH.
Član 10.
(Izvještavanje o provođenju Srednjoročnog plana rada institucije Bosne i Hercegovine)
(1) Institucija BiH jednom godišnje priprema Izvještaj o provođenju Srednjoročnog plana rada. Elementi i format izrade Izvještaja o provođenju Srednjoročnog plana rada institucije BiH propisani su ovom Odlukom i dati u Prilogu 4, koji je sastavni dio ove Odluke.
(2) Izvještaj o provođenju srednjoročnog plana rada institucije BiH zasniva se na Izvještaju o godišnjem programu rada.
(3) Institucija BiH koristi Izvještaj o provođenju srednjoročnog plana rada kao osnovu za uvođenje korektivnih mjera, odnosno aktivnosti kojima se mijenja raspored i/ili sadržaj pojedinih aktivnosti bez značajnije promjene samog plana.
(4) Izvještaj o provođenju Srednjoročnog plana rada institucije BiH sadrži:
a) Kratak sažetak ostvarenih godišnjih rezultata;
b) Pregled provođenja mjera;
c) Pregled provođenja programskih aktivnosti i projekata;
d) Pregled izrade planiranih akata.
(5) Institucija BiH priprema Izvještaj o provođenju Srednjoročnog plana rada najkasnije
do 15.3. tekuće godine za prethodnu godinu i dužna je da isti objavi na svojoj internet stranici.
DIO ČETVRTI - PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Član 11.
(Praćenje i ocjena provođenja odluke)
(1) Praćenje i ocjenu provođenja ove odluke obavlja Vijeće ministara, na osnovu trogodišnje analize stepena poštivanja Odluke i rizika u njenoj realizaciji, koju izrađuje Direkcija za ekonomsko planiranje, u saradnji sa institucijama BiH i upućuje je Vijeću ministara na razmatranje i usvajanje.
(2) Ukoliko analiza iz stava (1) ovog člana ukaže na takvu potrebu, Vijeće ministara će zatražiti od Ministarstva finansija i trezora izradu izmjena i dopuna Odluke.
Član 12.
(Stavljanje izvan snage)
Danom stupanja na snagu ove odluke prestaju važiti Odluka o postupku srednjoročnog planiranja, praćenja i izvještavanja u institucijama Bosne i Hercegovine ("Službeni glasnik BiH", broj 62/14) i Uputstvo o metodologiji u postupku srednjoročnog planiranja, praćenja i izvještavanja u institucijama Bosne i Hercegovine ("Službeni glasnik BiH", broj 44/15).
Član 13.
(Stupanje na snagu)
Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku BiH".