Službeni glasnik BiH, broj 75/17

Na osnovu člana 25. stav (1) tačka e), člana 42. stav (1) tačka d), a u vezi sa članovima 12., 14., 16. 17. i 18. Zakona o konkurenciji ("Službeni glasnik BiH", br. 48/05, 76/07 i 80/09), a rješavajući po Prijavi koncentracije zaprimljenoj pod brojem: 05-26-1-005-1/17 podnesenoj dana 03.03.2017. godine od strane privrednog subjekta TIMAB INDUSTRIES S.A.S., 55 Boulevard Jules Verger, 35 800 Dinard, R. Francuska, podnesenoj putem punomoćnika advokata Vladimira Markuša, Srpska 2, 78000 Banja Luka, Konkurencijsko vijeće na 10. (desetoj) sjednici održanoj dana 20.09.2017. gоdinе je donijelo


RJEŠENJE








1. Ocjenjuje se dopuštenom koncentracija na tržištu prodaje fosfata za životinjsku hranu na području Bosne i Hercegovine, koja će nastati sticanjem isključive kontrole od strane privrednog subjekta TIMAB INDUSTRIES S.A.S., 55 Boulevard Jules Verger, 35 800 Dinard, R. Francuska nad privrednim subjektom Elixir Prahovo, Industrija hemijskih proizvoda Prahovo, Radujevački put bb, Prahovo, R. Srbija, u dijelu koji se odnosi na poslovne aktivnosti proizvodnje fosfata za životinjsku hranu.

2. Ovo Rješenje o koncentraciji se upisuje u Registar koncentracija.

3. Ovo Rješenje je konačno i bit će objavljeno u "Službenom glasniku BiH", službenim glasilima entiteta i Brčko Distrikta Bosne i Hercegovine.

Obrаzlоžеnjе


Konkurencijsko vijeće je dana 03.03.2017. godine zaprimilo pod brojem: 05-26-1-005-1/17, Prijavu koncentracije privrednog subjekta TIMAB INDUSTRIES S.A.S., 55 Boulevard Jules Verger, 35 800 Dinard, R. Francuska (u daljem tekstu: Phosphea ili Podnosilac Prijave) podnesenoj putem punomoćnika advokata Vladimira Markuša, Srpska 2, 78000 Banja Luka, koja se odnosi na sticanje isključive kontrole nad poslovnim aktivnostima koji se tiču fosfata za životinjsku hranu (u daljem tekstu: "Ciljne aktivnosti") privrednog subjekta Elixir Prahovo, Industrija hemijskih proizvoda Prahovo, Radujevački put bb, Prahovo, R. Srbija(u daljem tekstu: Elixir Prahovo) u smislu člana 12. stav (1) tačka b) Zakona o konkurenciji ("Službeni glasnik BiH", br. 48/05, 76/07 i 80/09) (u daljem tekstu: Zakon).

S obzirom da Prijava nije bila kompletna, Konkurencijsko vijeće je aktom broj: UP-05-26-1-005-2/17 od dana 09.03.2017. godine, zatražilo dopunu iste, koju je Podnosilac prijave dostavio dana 27.03.2017. godine aktom broj: UP-05-26-1-005-3/17.

U navedenoj dopuni, Podnosilac zahtjeva navodi da finansijski izvještaji za 2016. godinu kao godinu koja prethodi koncentraciji za učesnike koncentracije nisu u mogućnosti dostaviti, jer neće biti dostupni do kraja juna 2016. godine, te dostavio privremeni statistički izvještaj za privredni subjekat Elixir Prahovo za 2016. godinu.

S tim u vezi, Konkurencijsko vijeće aktom broj: 05-26-1-005-4/17 od dana 30.03.2017. godine je obavjestilo Podnosioca zahtjeva da je za donošenje bilo kakve odluke od strane Konkurencijskog vijeća neophodno da se dostave svi podaci i dokumentacija propisani članom 30. Zakon o konkurenciji i odredbama Odluke o načinu podnošenja prijave i kriterijima za ocjenu koncentracija privrednih subjekta ("Službeni glasnik BiH", broj 34/10), nakon čega će Konkurencjsko vijeće izdati potvrdu o prijemu kompletne i uredne prijave (član 30. stav (3) Zakona o konkurenciji) i tada počinju teći rokovi za donošenje odluke po podnesenoj prijavi.

Podnosilac prijave je dana 10.05.2017. godine dopisom broj: 05-26-1-005-4/17 obavjestio Konkurencijsko vijeće, da i dalje nije u mogućnosti da dostavi finansijske izvještaje za 2016. godinu za učesnike koncentracije, te zatražio od Konkurencijskog vijeća da postupi u skladu sa članom 15. stav (2) i stav (3) Odluke o načinu podnošenja prijave i kriterijima za ocjenu koncentracija privrednih subjekta, odnosno da dalje nastavi sa postupkom, s obzirom da su dostavili sve podatke i obrazložilli razloge nedostavljanja finansijskih izvještaja za 2016. godinu za učesnike koncentracije, kao obavezni prilog Prijave.

Konkurencijsko vijeće je dana 20.06.2017. godine zaprimilo pod brojem: 05-26-1-005-7/17 podnesak Podnosioca prijave u kojem između ostalog je dostavljen finansijski izvještaj za 2016. godinu za privrednog subjekta Elixir Prahovo, dok za Podnosioca prijave je dostavljen podneskom broj: 05-26-1-005-8/17 od dana 04.07.2017. godine.

Konkurencijsko vijeće, u skladu sa članom 16. stav (4) Zakona, je izdalo Obavještenje o dostavljenoj Prijavi broj: 05-26-1-005-9/17 dana 07.07.2015. godine (objavljeno u dnevnom listu Oslobođenje) kojom je pozvalo sve zainteresovane strane na dostavljanje pisanih komentara o namjeravanoj koncentraciji. Na Obavještenje nisu dostavljeni komentari zainteresovanih strana

Nakon analize podnesene Prijave, Konkurencijsko vijeće je dana 14.07.2017. godine (akt broj: 05-26-1-005-12/17) Podnosiocu prijave izdalo Potvrdu o prijemu kompletne i uredne prijave, u smislu člana 30. stav (3) Zakona.

Budući da realizacija koncentracije može imati negativan uticaj na slobodnu tržišnu konkurenciju, Konkurencijsko vijeće je ocijenilo da nije moguće bez provedenog postupka donijeti konačno rješenje, te je donijelo Zaključak o pokretanju postupka ocjene koncentracije broj: UP- 05-26-1-005-14/17 dana 04.08.2017. godine (u daljem tekstu: Zaključak) koji je istog dana aktom broj: UP-05-26-1-005-18/17 dostavljen Podnosiocu prijave.

Uvidom u podnesenu Prijavu, Konkurencijsko vijeće je utvrdilo da je ista podnesena u smislu člana 16. stav (2) Zakona.

Podnosilac prijave je u skladu s članom 30. stav (2) Zakona u istoj naveo da je prijavu koncentracije podnio ovlaštenim tijelima za ocjenu koncentracije izvan teritorije Bosne i Hercegovine i to ovlaštenim tijelima: Republike Srbije (Zaključak Komisije za zaštitu konkurencije R. Srbije broj: 6/0-02-251/2017-6 od 05.04.2017. godine) i Savezne Republike Njemačke (Rješenje Savezne kancelarije za kartele R. Njemačke broj. B-357/17 od 26.04.2017. godine).

1. Učesnici koncentracije


1.1. Privredni subjekt TIMAB INDUSTRIES S.A.S., 55 Boulevard Jules Verger, 35 800 Dinard, R. Fransuska (u daljem tekstu: Phosphea ili Podnosilac Prijave) – Podnosilac prijave ili Kupac


Podnosilac prijave je privredni subjekt TIMAB INDUSTRIES S.A.S., (Phosphea) 55 Boulevard Jules Verger, 35 800 Dinard, R. Francuska upisan je u Privredni registar u Saint-Malo pod brojem: 402 949 705 Saint-Malo, kao akcionarsko društvo.

Phosphea je pod kontrolom društva Compagnie Financiere et de Participations Roullier (CFPR), sa sjedištem na adresi 27 Avenue Franklin Roosevelt, 35400 Saint-Malo, Francuska ("CFPR"), dok je pak CFPR pod indirektnom isključivom kontrolom g. Roullier-a.

Phosphea se bavi proizvodnjom i distribucijom fosfata za životinjsku hranu, a pogotovo monokalcijum fosfata ("MKF"), dikalcijum fosfata ("DKF") i monodikalcijum fosfata ("MDKF"), kao i kalcijum-natrijum fosfata i magnezijum fosfata.

Phosphea obavlja proizvodnju u pet fabrika (4 fabrike u sopstvenom vlasništvu koje se nalaze u Saint-Malo (Francuska), Gabes (Tunis) i Cartagena (Španija), i na osnovu ugovora o pružanju usluga proizvodnje u fabrici društva Ercros koja se nalazi u mestu Flix, Španija), ima prisustvo u preko 100 zemalja, radnu snagu od približno 300 zaposlenih i ostvarila je prihod od približno 300 miliona eura u 2015. godiniPhosphea nema zavisnih društava, ogranaka niti predstavništva u Bosni i Hercegovini.

Phosphea je divizija/ogranak za fosfate za životinjsku hranu Roullier grupe društava ("Roullier grupa"), zaslužna za približno 11,2% prihoda koji je ostvarila Grupa u 2015. godini.

Phosphea nema zavisnih društava, ogranaka niti predstavništva u Bosni i Hercegovini.

Phosphea nema proizvodne objekte u Bosni i Hercegovini. Phosphea je aktivna u Bosni i Hercegovini samo preko manjih uvoza MKF i DKF (..)** 1, koje prodaje svom distributeru u Bosni i Hercegovini, (..)**.

1.2. Privredni subjekt "ELIXIR PRAHOVO INDUSTRIJA HEMIJSKIH PROIZVODA" d.o.o. Prahovo, Radujevački put, Negotin, R. Srbija - Prodavac


Privredni subjekt "ELIXIR PRAHOVO INDUSTRIJA HEMIJSKIH PROIZVODA" d.o.o. Prahovo, Radujevački put, Negotin, R. Srbija (u daljem tekstu: Elixir Prahovo) registrovan je u Agenciji za privredne registre Republike Srbije pod matičnim brojem: 07309783, čiji je osnivač ELIXIR GROUP Šabac sa 100% učešća.

Pretežite registrovane djelatnosti privrednog subjekta Elixir Prahovo su proizvodnja vještačkih đubriva i azotnih jedinjenja.

1.2.1. Privredni subjekt "ELIXIR FOSFATI" d.o.o. Šabac, Hajduk Veljkova 1, Šabac, R. Srbija – Ciljno društvo


Privredni subjekt "ELIXIR FOSFATI" d.o.o. Šabac, Hajduk Veljkova 1, Šabac, R. Srbija (u daljem tekstu: Elixir Fosfati) registrovan je dana 13.02.2017. godine u Agenciji za privredne registre Republike Srbije pod matičnim brojem: 21264148, čiji je osnivač ELIXIR PRAHOVO sa 100% učešća.

Elixir Prahovo je (13. februara 2017. godine) osnovao zavisno društvo u Srbiji u svom isključivom vlasništvu, Elixir Fosfati d.o.o. Šabac ("Elixir Fosfati"), (..)**.

Pretežite registrovane djelatnosti privrednog subjekta Elixir Fosfati su proizvodnja gotove hrane za domaće životinje.

1.3. Ciljne aktivnosti – predmet koncentracije


Namjeravana transakcija se odnosi na sticanje isključive kontrole od strane PHOSPHEA nad poslovnim aktivnostima koje se tiču fosfata za životinjsku hranu ("Ciljne aktivnosti") društva Elixir Prahovo.

Ciljne aktivnosti se sastoje od imovine/sredstava za proizvodnju fosfata za životinjsku hranu, (..)**.

(..)**.

Ciljne aktivnosti ne podrazumevaju proizvodne kapacitete u Bosni i Hercegovini. Ciljne aktivnosti su aktivne u Bosni i Hercegovini samo preko manjih uvoza iz Srbije koji prodaje svom distributeru u Bosni i Hercegovini, (..)**.

(..)**.

Nakon zatvaranja transakcije Ciljne aktivnosti će biti podvedene pod Elixir Fosfati nad kojim će kontrolu isključivo vršiti Phosphea, dok će Elixir Prahovo nastavit da funkcioniše kao povezano društvo Elixir grupe društva, ali neće više imati bilo kakve aktivnosti koji se odnose na fosfate za životinjsku hranu.

2. Pravni okvir ocjene koncentracije


Konkurencijsko vijeće u provođenju postupka ocjene dopuštenosti koncentracije primjenilo je odredbe Zakona, Odluke o utvrđivanja relevantnog tržišta ("Službeni glasnik BiH", broj 18/06 i 34/10), te Odluke o načinu podnošenja prijave i kriterija za ocjenu koncentracija privrednih subjekata.

Konkurencijsko vijeće, na osnovu člana 43. stav (7) Zakona, može koristiti sudsku praksu Evropskog suda i odluke Evropske komisije, kao i kriterije i standarde iz Uredbe Vijeća EK broj 139/2004 o kontroli koncentracije između privrednih subjekata, Obavještenje Evropske Komisije o konceptu koncentracija privrednih subjekata te Smjerenice za ocjenu horizontalnih /vertikalnih koncentracija.

3. Pravni osnov i oblik koncentracije


Kao pravni osnov koncentracije Podnosilac prijave je dostavio Pismo o namjerama koje su zaključili Elixir Prahovo kao Prodavac i Phosphea kao Kupac, dana 16. januara 2017. godine.

Predložena transakcija se odnosi na sticanje isključive kontrole od strane Phosphea nad Ciljnim aktivnostima, koje su trenutno pod kontrolom društva Elixir Prahovo ("Koncentracija").

(..)**. Shodno, nakon zatvaranja transakcije, Ciljne aktivnosti će biti podvedene pod Elixir Fosfati, nad kojim će kontrolu vršiti isključivo Phosphea, dok će Elixir Prahovo nastaviti da funkcioniše kao povezano društvo Elixir grupe društava, ali neće više imati bilo kakve aktivnosti koje se odnose na fosfate za životinjsku hranu.

(..)**...

Pravni oblik koncentracije je utvrđen u članu 12. stav 1. tačka b) Zakona o konkurenciji – sticanje kontrole ili dominatnog uticaja jednog, odnosno više privrednih subjekata nad drugim, odnosno nad više drugih privrednih subjekata ili dijelom drugog privrednog subjekta, odnosno dijelovima drugih privrednig subjekata.

4. Obaveza prijave koncentracije


Obaveza prijave koncentracije nastaje, u smislu odredbe člana 14. stav (1) Zakona i člana 2 pod b) Odluke o načinu podnošenja prijave i kriterija za ocjenu koncentracija privrednih subjekata, kada ukupni godišnji prihodi svakog od najmanje dva privredna subjekta učesnika koncentracije ostvareni prodajom roba i /ili usluga na tržištu Bosne I Hercegovine iznose najmanje 8 miliona KM po završnom računu u godini koja je prethodila koncentraciji, ili ako je njihov zajednički udio na relevantnom tržištu veći od 40,0%.

Prema podacima iz Prijave, ukupni godišnji prihodi privrednih subjekata učesnika koncentracije (i njihovih povezanih privrednih subjekata), na dan 31. decembar 2016. godine, kao godini koja prethodi koncentraciji, iznosi:

Tabela 1.

 

ROULLIER GRUPA

PHOSPHEA

CILJANE AKTIVOSTI

 

KM

KM

KM

Svijet

(..)**

(..)**

(..)**

BiH

(..)**

* (..)**

** (..)**

 



Izvor: Podaci iz Prijave o namjeri koncentracije

* (..)**

** (..)**

Ukupan godišnji prihod učesnika koncentracije predstavlja prihod (bez poreza na dodanu vrijednost i drugih poreza koji se direktno odnose na učesnike koncentracije, na svjetskom i na tržištu Bosne i Hercegovine), u smislu člana 8. tačka h) Odluke o načinu podnošenja prijave i kriterijima za ocjenu koncentracije privrednih subjekata.

Prema navedenim podacima (Tabela 1.) privredni subjekti ne ispunjavaju uslove ukupnog godišnjeg prihoda iz člana 14. stav (1) tačka b) Zakona, ali podaci iz Tabele 2., pokazuju da učesnici koncentracije ispunjavaju uslov o zajedničkom tržišnom udjelu (zajednički udio na relevantnom tržištu veći od 40,0%) propisan članom 14. stav (1) tačka b) Zakona o konkurenciji.

Također, Konkurencijsko vijeće je utvrdilo da se radi o eksteritorijalnoj koncentraciji obzirom da, ista, ima uticaj na tržište Bosne i Hercegovine, isključivo preko prodaje roba, učesnika koncentracije na navedenom tržištu, te da su učesnici koncentracije bili obavezni prijaviti koncentraciju, u smislu člana 2. stav (3) Zakona.

5. Prikupljanje podataka od stranaka i drugih pravnih i fizičkih lica


Konkurencijsko vijeće je tokom postupka ocjene koncentracije tražilo dodatne podatke i pojašnjenja dostavljenih podataka od Podnosioca prijave i to aktom broj: UP-05-26-1-005-18/17 od dana 04.08.2017. godine i aktom broj: UP-05-26-1-005-23/17 od dana 08.08.2017. godine.

Podnosilac prijave je tražene podatke dostavio dana 17.08.2017. godine podneskom broj: UP-05-26-1-005-26/17 i podneskom broj: UP-05-26-1-005-29/17 od dana 01.09.2017.godine.

Tokom postupka radi utvrđivanja svih relevantnih činjenica, u smislu člana 35. stav (1) tačke a) i c) Zakona, Konkurencijsko vijeće je prikupljalo podatke i dokumentaciju i od drugih tijela /institucija /privrednih subjekata koji nisu stranke u postupku.

U tom smislu, Konkurencijsko vijeće se dana 04.08.2017. godine obratilo:

- Upravi za indirektno oporezivanje BiH aktom broj: UP-05-26-1-005-19/17 koja je podneskom dana 25.08.2017. godine dostavila odgovor broj: UP-05-26-1-005-27/17,

- Spoljnotrgovinskoj komori BiH aktom broj: UP-05-26-1-005-20/17 koja je podneskom dana 08.08.2017. godine dostavila odgovor broj: UP-05-26-1-005-22/17,

- Agenciji za statistiku BiH aktom broj: UP-05-26-1-005-21/17 koja je podneskom dana 25.08.2017. godine dostavila odgovor broj: UP-05-26-1-005-28/17.

6. Relevantno tržište koncentracije


Relevantno tržište koncentracije, u smislu člana 3. Zakona, te čl. 4. i 5. Odluke o utvrđivanju relevantnog tržišta, čini tržište određenih proizvoda/usluga koje su predmet obavljanja djelatnosti na određenom geografskom tržištu.

Prema odredbi člana 4. Odluke o utvrđivanju relevantnog tržišta, relevantno tržište u proizvodnom smislu obuhvata sve proizvode i/ili usluge koje potrošači i/ili korisnici smatraju međusobno zamjenjivim, pod prihvatljivim uslovima, imajući u vidu posebice njihove bitne osobine, kvalitet, uobičajenu namjenu, način upotrebe, uslove prodaje i cijene.

Nadalje, prema članu 5. Odluke o utvrđivanju relevantnog tržišta, relevantno tržište u geografskom smislu obuhvata cjelokupnu ili dio teritorije Bosne i Hercegovine na kojoj privredni subjekt djeluje u prodaji i/ili kupovini relevantnog proizvoda pod jednakim ili dovoljno ujednačenim uslovima i koji to tržište bitno razlikuje od uslova tržišne konkurencije na susjednim geografskim tržištima.

Uzimajući u obzir pretežne registrovane djelatnosti učesnika koncentracije i predmet transakcije, kao relevantno tržište proizvoda i/ili usluga je utvrđeno tržište prodaje fosfata za životinjsku hranu.

Budući da učesnici koncentracije (privredni subjekt Phosphea i Ciljne aktivnosti) prodaju svoje proizvode putem uvoza/distribucije na području cijele Bosne i Hercegovine, kao relevantno tržište u geografskom smislu je utvrđeno tržište Bosne i Hercegovine.

Slijedom iznesenoga, pod relevantnim tržištem predmetne koncentracije smatrat će se tržište prodaje fosfata za životinjsku hranu na teritoriji Bosne i Hercegovine.

6.1. Analiza relevantnog tržišta koncentracije


Konkurencijsko vijeće je provodeći predmetni postupak izvršilo prikupljanje podataka i informacija kako od Podnosioca prijave tako i od relevantnih institucija u cilju provjere podataka i analize tržišta.

Imajući u vidu navedeno, Konkurencijsko vijeće je prikupilo podatke za 2016. godinu od učesnika koncentracije, te Agencije za statistiku BiH i Spoljnotrgovinske komore BiH o ukupnoj proizvedenoj, odnosno uvezenoj količini fosfata za životinjsku hranu koja je kao takva u posmatranom periodu plasirana na tržište Bosne i Hercegovine.Učesnici predmetne koncentracije (privredni subjekt Phosphea i Ciljne aktivnosti) nemaju proizvodne kapacitete u Bosni i Hercegovini, već snabdjevaju kupce u Bosni i Hercegovini isključivo preko uvoza (Phosphea iz (..)** i Ciljne aktivnosti iz R. Srbije).

Podnosilac prijave je dostavio podatke o tržišnim udjelima učesnika koncentracije i njegovih konkurenata koji su prisutni u BiH preko dobavljača navedenih proizvoda, i isti su iskazani u narednoj tabeli:

Tržišni udjeli dobavljača fosfata za životinjsku hranu u Bosni i Hercegovini u 2016. godini – Tabela 2.


DOBAVLJAČ

PRODATE KOLIČINE (U 000 T)

TRŽIŠNI UDIO (%)

PHOSPHEA

(..)**

(..)**

CILJNE AKTIVNOSTI

(..)**

(..)**

ZAJEDNO

(..)**

(..)**

FOSFITALIA

(..)**

(..)**

UKUPNO

(..)**

(..)**

 



Izvor: Podaci iz Prijave (procjena učesnika koncentracije)

* (..)**

Na osnovu podataka prikazanih u tabeli 2. Konkurencijsko vijeće je utvrdilo da u 2016. godini tržišni udio Ciljnih aktivnosti, kao predmeta ove transakcije, na posmatranom tržištu prelazi procenat 40% odnosno prisutan je na relevantnom tržištu sa 66,8% udjela, što je i bio razlog za prijavu ove koncentracije, dok Podnosilac prijave na relevantnom tržištu ima udjel od 16,8 %.

Phosphea je aktivna u Bosni i Hercegovini samo preko manjih uvoza MKF i DKF iz (..)**, koje prodaje svom distributeru u Bosni i Hercegovini (..)**, dok su Ciljne aktivnosti aktivne u Bosni i Hercegovini samo preko manjih uvoza iz Srbije koji prodaje svom distributeru u Bosni i Hercegovini, (..)**.

Agencija za statistiku BiH Konkurencijskom vijeću je dostavila informaciju da u njihovim bazama podataka za 2016.godinu nemaju podatke o proizvodnji ovih proizvoda (nije bilo proizvodnje u BiH na obuhvatu koji se prati u godišnjem istraživanju industrijske proizvodnje, a koji treba da je veći od 90% dodatne vrijednosti na nivou razreda djelatnosti).

Prema podacima Spoljnotrgovinske komore BiH, u 2016. godini ukupno je uvezeno u BiH fosfata za životinjsku hranu (pod tarifnom oznakom 2835260000 - ostali fosfati kalcijuma) u ukupnoj količini od 2.359.207 kg (2.359,207 T), dok se najviše se uvozilo iz Republike Srbije, u ukupnoj količini od 2.028.557 kg (2.028, 557 T), te u manjim količinama 168.200 kg (168,2 T) iz R. Mađarske, 90.000 kg (90,00 T) iz R. Njemačke, 48.000 kg (48,00 T) iz R. Bugarske.

7. Ocjena koncentracije


Konkurencijsko vijeće je analizom podataka, u smislu člana 17. Zakona (posebno strukture relevantnog tržišta, tržišnih udjela učesnika koncentracije i konkurenata – Tabela 2.), utvrdilo da će provođenjem koncentracije na tržištu prodaje fosfata za životinjsku hranu privrednih subjekata Phosphea i Ciljnih aktivnosti na području Bosne i Hercegovine tržišni udio učesnika koncentracije nakon provođenja predmetne koncentracije će iznositi (..)** %, ostvaren isključivo preko uvoza odnosno indirektnom prodajom robe na teritoriji Bosne i Hercegovine.

Prilikom donošenja konačne odluke Konkurencijsko vijeće je imalo u vidu da ne postoji proizvodnja fosfata za životinjsku hranu u Bosni i Hercegovini, da su učesnici koncentracije prisutni na relevantnom tržištu indirektno putem uvoza navedenih proizvoda, odnosno da nemaju svoje proizvodne pogone, niti povezana društva koja djeluju u Bosni i Hercegovini, kao i činjenica da su količine i vrijednosti prodaje koje su ostvarili učesnici predmetne koncentracije u BiH veoma male ((..)**).

Pored navedenog, trenutno kupce navedenim proizvodima u BiH snabdjeva Fosfitalia, najveći dobavljač u Italiji i jedan od najvećih dobavljača u Evropi, koji može u bilo kom trenutku da snabdjeva i dodatne kupce u BiH, ukoliko bi hipotetički došlo do podizanja cijena od strane učesnika predmetne koncentracije, nakon transakcije, i da na taj način preuzme kupce, čime se sprječava mogućnost bilo kakvog hipotetičkog rasta cijena.

(..)**.....

(..)**.....

Phosphea je svoje proizvode prodavala u Bosni Hercegovini distributeru (..)** i krajnjem kupcu (..)**..

Pored navedenog, pogodnosti za kupce koje će nastati usljed provođenja koncentracije kada se uzme u obzir unapređenje kvaliteta samih proizvoda, različita granulometrija proizvoda, konzervacija odnosno sprečavanje zgušnjavanja proizvoda u skladištu kao i kontrola kvalitete u cilju pružanja najboljeg kvaliteta kupcima.

(..)**....

Provođenjem predmetne koncentracije Podnosilac prijave je istakao da želi da proširi svoje industrijske i komercijalne aktivnosti na Istočnu Evropu, dok Elixir grupa traži partnera u Prahovu kome će prodati Ciljne aktivnosti, a pri čemu će ostati ključni dobavljač fosforne kiseline.

(..)**.....

Putem ovog sticanja, Phosphea će imati pristup konkurentnom kapacitetu za kupovinu sirovina, što će dovesti do značajne prednosti i izvjesnosti da će ovo poslovanje sa fosfatima za životinjsku hranu dostići svoj maksimalni proizvodni kapacitet.

Konkurencijsko vijeće je analizom zaprimljenih i prikupljenih podataka, te analizom relevantnog tržišta u smislu člana 17. Zakona ocijenilo da ne postoje zakonske niti administrativne barijere za ulazak drugih privrednih subjekata na tržište prodaje fosfata za životinjsku hranu, kao i da provođenjem predmetne koncentracije neće doći do isključenja konkurencije niti do značajnijeg slabljenja funkcionisanja slobodne tržišne konkurencije na relevantnom tržištu posebice što je Podnosilac prijave prisutan isključivo putem uvoza navedenih proizvoda, tako da učesnici koncentracije ni nakon provođenja koncentracije ne bi mogli da se u značajnoj mjeri ponašaju nezavisno od stvarnih ili potencijalnih konkurenata odnosno da predmetna koncentracija ne sprječava, ograničava niti narušava tržišnu konkurenciju na relevantnom tržištu prodaje fosfata za životinjsku hranu u Bosni i Hercegovini.

Obzirom da prodaja fosfata za životinjsku hranu zavisi od direktne korelacije sa potražnjom na tržištu tim je osnovaniji dispozitiv ovog Rješenja.

Prilikom ocjene predmetne koncentracije, Konkurencijsko vijeće je imalo u vidu i činjenicu da se u konkretnom slučaju radi o eksteritorijalnoj koncentraciji obzirom da, ista, ima uticaj na tržište Bosne i Hercegovine, isključivo prodajom roba, učesnika koncentracije na navedenom tržištu te je odlučilo kao u dispozitivu ovog Rješenja, u smislu člana 18. stav (2) Zakona.

8. Administrativna taksa


Podnosilac Prijave na ovo Rješenje, u skladu sa članom 2. stav (1) Tarifni broj 107. tačka d) pod 2) Odluke o visini administrativnih taksi u vezi sa procesnim radnjama pred Konkurencijskim vijećem ("Službeni glasnik BiH", br. 30/06 i 18/11) je dužan platiti administrativnu taksu u ukupnom iznosu od 25.000,00 KM u korist Budžeta institucija Bosne i Hercegovine.

9. Pouka o pravnom lijeku


Protiv ovog Rješenja nije dozvoljena žalba.

Nezadovoljna strana može pokrenuti upravni spor pred Sudom Bosne i Hercegovine u roku od 30 dana od dana prijema, odnosno objavljivanja ovog Rješenja.

Broj UP-05-26-1-005-30/17
20. septembra 2017. godine
Sarajevo


Predsjednik
Ivo Jerkić, s. r.

1 (..)** podaci predstavljaju poslovnu tajnu

Pretplatnici imaju dodatne pogodnosti. Ukoliko ste već pretplatnik, prijavite se! Ukoliko niste pretplatnik, registrirajte se!