Službeni glasnik BiH, broj 67/17

Na osnovu člana 17. Zakona o Vijeću ministara Bosne i Hercegovine ("Službeni glasnik BiH", br. 30/03, 42/03, 81/06, 76/07, 81/07, 94/07 i 24/08), Vijeće ministara Bosne i Hercegovine je na 108. sjednici, održanoj 19. jula 2017. godine, donijelo


ODLUKU


O USVAJANJU AKCIONOG PLANA BOSNE I HERCEGOVINE ZA RJEŠAVANJE PROBLEMA ROMA U OBLASTIMA ZAPOŠLJAVANJA, STAMBENOG ZBRINJAVANJA I ZDRAVSTVENE ZAŠTITE OD 2017. DO 2020. GODINE


Član 1.
(Predmet Odluke)

Ovom odlukom usvaja se Akcioni plan Bosne i Hercegovine za rješavanje problema Roma u oblasti zapošljavanja, stambenog zbrinjavanja i zdravstvene zaštite od 2017. do 2020. godine (u daljnjem tekstu: Akcioni plan).

Član 2.
(Primjena Akcionog plana)

(1) Akcioni plan utvrđen ovom odlukom predstavlja planski i operativni dokument koji je okvir djelovanja za sve pojedince i institucije koji su, u skladu sa svojim nadležnostima, neposredno uključeni u njegovu primjenu.

(2) Primjenu Akcionog plana prati Ministarstvo za ljudska prava i izbjeglice Bosne i Hercegovine i Odbor za Rome pri Vijeću ministara Bosne i Hercegovine.

(3) Ministarstvo za ljudska prava i izbjeglice Bosne i Hercegovine formira Stručni tim koji ima zadatak da priprema redovne godišnje izvještaje koje razmatra i usvaja Vijeće ministara Bosne i Hercegovine, prati primjenu, prikuplja informacije i sarađuje s nosiocima aktivnosti koji provode ovaj akcioni plan, te realizira sve ostale aktivnosti u vezi s praćenjem Akcionog plana.

Član 3.
(Sastavni dio Odluke)

Sastavni dio ove odluke je Akcioni plan.

Član 4.
(Supanje na snagu)

Ova odluka stupa na snagu danom donošenja i objavljuje se u "Službenom glasniku BiH".

VM broj 206/2017
19. jula 2017. godine
Sarajevo


Predsjedavajući
Vijeća ministara BiH
Dr. Denis Zvizdić, s. r.







AKCIONI PLAN
BOSNE I HERCEGOVINE ZA RJEŠAVANJE PROBLEMA ROMA U OBLASTIMA ZAPOŠLJAVANJA, STAMBENOG ZBRINJAVANJA I ZDRAVSTVENE ZAŠTITE 2017.-2020.


I. UVOD


Strategija Bosne i Hercegovine za rješavanje pitanja Roma u BiH 1 (u daljnjem tekstu: Strategija) usvojena je 2005. godine, a u okviru obaveza Dekade uključenja Roma 2005.-2015. i Okvira Evropske unije za nacionalne strategije za integraciju Roma do 2020. Prethodni Revidirani akcioni plan 2013.-2016., 2 koji je izrađen nakon početnog Akcionog plana, 3 prestao je važiti te se javila potreba za izradom novog akcionog plana. Akcioni plan 2017.-2020. pokriva oblasti zapošljavanja, stambenog zbrinjavanja i zdravstvene zaštite. U njemu se preciziraju aktivnosti i zadaci koje će Bosna i Hercegovina izvršavati, shodno stvarnim potrebama i raspoloživim finansijskim i drugim kapacitetima. Obrazovanje se tretira posebnim Akcionim planom Bosne i Hercegovine o obrazovnim potrebama Roma, koji je revidiralo i usvojilo 2010. godine Vijeće ministara BiH (u daljnjem tekstu: VMBiH), a na prijedlog Ministarstva za ljudska prava i izbjeglice BiH (u daljnjem tekstu: MLJPI).
Zakonski okvir i odredbe za zaštitu prava nacionalnih manjina u Bosni i Hercegovini čine: Ustav BiH 4, Zakon o zaštiti prava pripadnika nacionalnih manjina BiH, Zakon o zaštiti prava pripadnika nacionalnih manjina FBiH, Zakon o zaštiti prava pripadnika nacionalnih manjina RS, Zakon o zaštiti prava pripadnika nacionalnih manjina Brčko Distrikta BiH te Zakon o zabrani diskriminacije u BiH. U toku je procedura usvajanja Strateške platforme za rješavanje pitanja nacionalnih manjina u Bosni i Hercegovini. Važni su i ostali zakoni u oblastima zapošljavanja, stanovanja, zdravstvene i socijalne zaštite, a koji su, zavisno od ustavnih nadležnosti, doneseni na nivou entiteta Republike Srpske i Federacije BiH, te u kantonima i Brčko Distriktu BiH.
Bosna i Hercegovina je 2002. godine ratificirala Okvirnu konvenciju za zaštitu nacionalnih manjina, 5 čime je preuzela obavezu da aktivnom politikom, zakonima i drugim aktima radi na ostvarivanju principa utvrđenih ovom konvencijom. Ubrzo nakon toga, 2003. godine usvojen je Zakon o zaštiti prava pripadnika nacionalnih manjina BiH. 6 Uz druge manjine, Romima je ovim priznat status nacionalne manjine, čime se garantira zaštita prava koja su posebno važna za manjine, a naročito u oblastima historije, kulture, običaja, tradicije, jezika, pisma, obrazovanja, vjerskih sloboda i dr.
Zakonom o zabrani diskriminacije BiH 7 koji je usvojen 2009., a izmijenjen i dopunjen 2016. godine, uspostavlja se sistem za suzbijanje diskriminacije prema evropskim standardima. Zakonom se diskriminacija zabranjuje po svim osnovama i u svim oblastima, svugdje. Aktivna politika na rješavanju problema romske manjine počinje kada je Vijeće ministara BiH 2002. godine imenovalo savjetodavno i koordinirajuće tijelo - Odbor za Rome.
Godine 2005. je MLJPI Vijeću ministara BIH predložio, a VMBiH usvojio Strategiju Bosne i Hercegovine za rješavanje problema Roma (u daljnjem tekstu: Strategija). Strategijom se ne utvrđuje vremenski okvir realizacije ni indikatori praćenja i provođenja, tako da je ona dugoročno primjenjiva i sadrži osnovne principe za postupno unapređenje položaja Roma u Bosni i Hercegovini, a detalji provođenja uređuju se akcionim planovima.
Godine 2005. usaglašava se zajednički dokument Dekada inkluzije Roma 2005.-2015. (u daljnjem tekstu: Dekada Roma) između nekoliko zemalja članica Evropske unije i zemalja u pretpristupnom statusu, koji je Bosna i Hercegovina prihvatila i potpisala sredinom 2008. godine. Time Bosna i Hercegovina unapređuje saradnju s međunarodnim organizacijama, kao što su: Vijeće Evrope, OSCE, UNHCR, UNICEF i druge, na poboljšavanju položaja Roma. U okviru Dekade Roma Bosna i Hercegovina ocijenjena je uspješnom u oblasti stambenog zbrinjavanja Roma i evidentiranja romskih potreba. Bosna i Hercegovina je u posljednjoj godini od juna 2014. do kraja 2015. godine predsjedavala Dekadom Roma. Proces Dekade Roma nastavlja se i nadopunjuje projektom Integracija Roma 2020., koji se finansira iz fondova Evropske unije i Fondacije za otvoreno društvo, koji prati Okvir Evropske unije za nacionalne strategije za integraciju Roma do 2020. (EU Okvir), provodi Vijeće za regionalnu saradnju, a u kojem Bosna i Hercegovina učestvuje.
Praksa usaglašavanja postojećih zakona i politika Bosne i Hercegovine sa zakonima i politikama Evropske unije u oblastima zabrane diskriminacije, 8 osnovnih prava slobode kretanja ljudi i prava djeteta, 9 kao i u oblasti socijalne politike, u skladu s vrijednostima utvrđenim u okviru Revidirane evropske socijalne povelje 10 i drugih evropskih pravnih izvora, također predstavlja dio pravnog okvira za ovaj akcioni plan.


Pokazatelji o Romima u Bosni i Hercegovini


Osnovni pokazatelji primarni za planiranje potreba Roma zasnivaju se na procesu evidentiranja tih potreba u kojem je tokom 2010. godine MLJPI, 11 u saradnji sa centrima za socijalni rad i romskim udruženjima, evidentirao 17.500 Roma. Ovaj proces zasnivao se na evidentiranju potreba romskih porodica i nije ukupni pokazatelj o broju Roma koji žive na teritoriji Bosne i Hercegovine. S obzirom na to da iz rezultata popisa nemamo pokazatelja o tome koliko se osoba izjasnilo kao pripadnici romske nacionalne manjine, oslanjamo se na procjenu koju su dale općine i romska udruženja te se pretpostavlja da u Bosni i Hercegovini živi dvostruko više Roma (od 35.000 do 45.000).
Prema podacima Misije OSCE-a u BiH, od 2014. godine u našoj zemlji živi ukupno 35.644 Roma u 7.225 porodica. Bez adekvatnog smještaja je 2.837 porodica, od kojih je 736 porodica beskućnika. 12
S cljem prikupljanja kvalitetnih i upotrebljivih podataka o Romima, potrebnih radi iskazivanja realnih potreba Roma za naredni četvorogodišnji period (2017.-2020.), MLJPI je uputio zahtjeve u 71 lokalnu zajednicu u kojima u većem ili manjem broju živi romska populacija, te je, na osnovu popunjenih upitnika iz 31 lokalne zajednice, dobilo podatke da u njima sad živi oko 4.650 romskih porodica, a da 729 romskih porodica ima potebu za adekvatnim stambenim zbrinjavanjem.
Također, u oblasti zdravstvene zaštite Roma dobiveni su podaci iz 23 lokalne zajednice iz Federacije BiH gdje je navedeno da 867 Roma nema nikakvo zdravstveno osiguranje, a da 416 Roma iz kategorija djece, starijih osoba i osoba s invaliditetom također nije obuhvaćeno zdravstvenim osiguranjem. U Republici Srpskoj sve osobe imaju zdravstvenu zaštitu, izuzev starijih od 65 godina koji nemaju zdravstveno osiguranje po drugom osnovu.
U oblasti zapošljavanja zavodi za zapošljavanje entiteta i Brčko Distrikta BiH dostavili su podatak da na svojim evidencijama sada imaju ukupno 3.141 nezaposlenu osobu koja se prilikom prijave izjasnila kao Rom.
Ova evidencija i druga istraživanja 13 ukazuju na to da su Romi najugroženija nacionalna manjina po svim društvenim i socijalnim parametrima. Također je bitno da Romi žive skoro na cijeloj teritoriji Bosne i Hercegovine, u 71 jedinici lokalne samouprave, a u njih 30 u značajnijem broju.


Položaj Roma u zajednicama


Na osnovu rezultata procesa evidentiranja (2010.) i istraživanja koje je proveo MLJPI uz podršku Agencije za statistiku BiH i UNICEF-a (MICS 4) o višestrukim pokazateljima stanja i položaja romske djece i žena (2012.), socijalna isključenost romske populacije i pojedinca, čitave porodice, pa i naselja mnogo je veća od ostalog stanovništva i većina romskih porodica je na marginama društva. 14 Zbog visoke stope socijalne isključenosti većina romskih porodica spriječena je da učestvuje u ekonomskim, društvenim i kulturnim tokovima. Rezultat ovog stanja su siromaštvo i nedostatak osnovnih mogućnosti za obrazovanje i zaposlenje. Nadalje, ovo smanjuje njihovu mogućnost za ostvarivanje prihoda, učešće u društvenim mrežama ili drugim aktivnostima u zajednici.
Činjenica je da je posljednjih godina stanje romske zajednice znatno unaprijeđeno zahvaljujući provođenju Strategije i pratećih akcionih planova. Romi su uključeni u taj proces putem romskih nevladinih organizacija i romskih zajednica, te institucionalno djeluju kroz aktivnosti Odbora za Rome pri Vijeću ministara BiH kao i preko svojih predstavnika u vijećima nacionalnih manjina na različitim nivoima vlasti.
U periodu obuhvaćenom Akcionim i Revidiranim akcionim planom za rješavanje pitanja Roma iz oblasti zapošljavanja, stambenog zbrinjavanja i zdravstvene zaštite Roma (2009. -2016., izuzev 2011. kad nije ni donesen budžet na državnom nivou) Vijeće ministara BiH izdvojilo je finansijska sredstva za realizaciju u ukupnom iznosu od 19.522.000,00 KM. Kao rezultat realizacije izdvojenih sredstava navodimo sljedeće:
U okviru sredstava izdvojenih za zapošljavanje i samozapošljavanje (4.777.000,00 KM), 688 Roma prošlo je programe sufinansiranja zapošljavanja i samozapošljavanja. Procedura zapošljavanja i samozapošljavanja realizirana je putem entitetskih zavoda za zapošljavanje i ZZZ Brčko Distrikta BiH. Svi Romi koji su prošli kroz ovaj vid sufinansiranja su s evidencija zavoda za zapošljavanje, na kojima su morali biti uredno prijavljeni uz izjašnjenje da su Romi. Nakon isteka roka sufinansiranja od godinu dana, preko 95% Roma je otpušteno i vraćeno na biroe za zapošljavanje, a samo je mali broj zadržan u stalnom radnom odnosu, što je zavisilo od volje poslodavaca, ili od održivosti projekta za samozapošljavanje. Dosadašnje analize ukazuju na to da je veći efekat u zapošljavanju koje u ovom akcionom planu ima prioritet. Prema evidentiranim potrebama, a u skladu s raspoloživim finansijskim sredstvima, u periodu od 2017. do 2020. kroz ovaj program planirano je sufinansiranje 628 Roma.
U proteklom osmogodišnjem periodu za oblast stambenog zbrinjavanja ukupno je izdvojeno 13.023.000,00 KM iz kojih su izgrađena i rekonstruirana 782 objekta za romske porodice što znači da je zbrinuto oko 3.900 Roma ili oko 13% od ukupnog broja romske populacije. Stambeno zbrinjavanje Roma rješavano je putem lokalnih zajednica i romskih međunarodnih i domaćih nevladinih organizacija. S ciljem efikasnijeg i transparentnijeg utroška ovih grant sredstava u posljednje dvije godine partneri MLJPBiH su isključivo lokalne zajednice. U projekat stambenog zbrinjavanja Roma u proteklom periodu uključena su i sredstva izdvojena u okviru IPA (5.000.000 eura), kao i manji iznos sredstava NVO-a i lokalnih zajednica što se najviše ogleda kroz administrativnu podršku, komunalnu infrastrukturu i davanje građevinskih lokacija.
U oblast zdravstvene zaštite romske populacije dosad je utrošeno 1.722.000 KM. Prema podacima nadležnih institucija i romskih NVO-a, evidentirano je da su u Federaciji BiH 934 osobe romske nacionalnosti uvedene u sistem zdravstvene zaštite. Provedeni su edukativni i preventivni programi zdravstvene zaštite, podizanje svijesti pripadnika romskih zajednica o važnosti zdravstvene zaštite, edukacija roditelja o značaju imunizacije i imunizacija romske djece, te edukacija o reproduktivnom zdravlju i materinstvu. Provedeni su preventivni programi – skrining specifičnih oboljenja (raka grlića materice, raka dojke, raka debelog crijeva, raka prostate).
I pored značajnih rezultata u poboljšanju uslova života Roma u prethodnom osmogodišnjem periodu, možemo konstatirati da su pripadnici ove grupacije stanovništva BiH i dalje u teškoj ekonomskoj i socijalnoj situaciji, da imaju skromna primanja, da su većinom nezaposleni i stambeno nezbrinuti te da postoji potreba da se i u narednom periodu obuhvaćenom ovim akcionim planom nastave kontinuirano izdvajati finansijska sredstva s ciljem poboljšanja uslova života i rješavanja osnovnih problema Roma u sve tri oblasti koje tretira ovaj akcioni plan - zapošljavanje, stambeno zbrinjavanje i zdravstvena zaštita.


Akcione mjere za period 2017.-2020.


Akcioni plan Bosne i Hercegovine za rješavanje problema Roma u oblastima zapošljavanja, stambenog zbrinjavanja i zdravstvene zaštite 2017.-2020. (u daljnjem tekstu: AP) izrađen je na osnovu situacione analize stanja romske manjine u sve tri oblasti koje pokriva AP, navedenog pravnog okvira, kao i rezultata realizacije Revidiranog akcionog plana za period 2013.-2016. (izvještaj za 2013., 2014. i 2015.).
Također se uzimaju u obzir preporuke EU Bosni i Hercegovini 15 i Okvir EU u kojem se preporučuje da države:
- uspostave nacionalne ciljeve za integraciju Roma, uključujući prvenstveno dostupnost obrazovanja, zapošljavanja, zdravstvene zaštite i njihovog stambenog zbrinjavanja Roma;
- mapiraju socijalno ugrožene mikroregije ili segregirana naselja;
- redovno izdvajaju sredstva u budžetima koja će biti upotpunjena međunarodnim i sredstvima EU;
- uspostave uspješne metode praćenja;
- osiguraju blisku saradnju s romskim predstavnicima na lokalnom i regionalnom nivou;
- revidiraju akcione planove u skladu s navedenim principima i osiguraju romskim predstavnicima koordinajuću ulogu.
Ovakvim pristupom Bosna i Hercegovina nastavlja napore u integraciji Roma na državnom, lokalnom te na regionalnom nivou. Također je važno istaći da, uvažavajući i rodnu jednakopravnost, ista prava u izradi Akcionog plana kao i u njegovom provođenju imaju i žene i muškarci. Podržan je nastavak angažiranja i aktivnog uključivanja Roma i Romkinja u svim fazama realizacije pojedinih zadataka iz Akcionog plana, u a skladu s njihovim obrazovanjem. Poseban prioritet naročito prilikom zapošljavanja imat će mladi kvalificirani kadrovi s evidencije zavoda za zapošljavanje.
Za izradu AP-a MLJPI je formirao četiri radne grupe: za zapošljavanje, za stambeno zbrinjavanje, za zdravstvenu zaštitu i recenzentsku radnu grupu. Recenzentsku i ostale radne grupe čine predstavnici institucija i romskog nevladinog sektora. Izrađen je i dostavljen upitnik za romske nevladine organizacije i druge subjekte koji zastupaju interese romske nacionalne manjine. Održano je devet sastanaka radnih grupa, te 11 konsultativnih sastanaka. Na osnovu prikupljenih podataka i iskazanih potreba sačinjen je tekst AP-a koji je prezentiran svim registriranim romskim udruženjima i institucijama. Održane su i četiri javne rasprave o AP-u, koji je bio i na internetskoj stranici MLJPI-a s ciljem osiguravanja javnosti rada i dobivanja primjedbi i sugestija na predloženi tekst AP-a, kako bi se poboljšao. Početkom novembra 2016. godine održan je i seminar s konsultantima i članovima svih radnih grupa, na kojima je metodološki i suštinski finaliziran tekst AP-a.
Odbor za Rome zadužen je za sistemsku koordinaciju i praćenje provođenja Akcionog plana za rješavanje problema Roma u oblastima zapošljavanja, stambenog zbrinjavanja i zdravstvene zaštite od 2017. do 2020. U skladu sa zadacima ovog akcionog plana, utvrđuju se sljedeći:


STRATEŠKI CILJEVI Strateški cilj 1. Poboljšanje postojećih institucionalnih kapaciteta Strateški cilj 2. Unapređenje zapošljivosti i zapošljavanja Roma Strateški cilj 3. Pob


S ciljem realizacije i izvršavanja zadataka iz sva četiri strateška cilja, a u skladu s prezentiranim informacijama u okviru Akcionog plana Bosne i Hercegovine za rješavanje problema Roma u oblastima zapošljavanja, stambenog zbrinjavanja i zdravstvene zaštite 2017.-2020., usaglašen je sadržaj koji je izložen u okviru pet dijelova:


I. Uvod II. Poboljšanje institucionalnih kapaciteta III. Aktivnosti po oblastima IV. Finansiranje planiranih aktivnosti V. Praćenje, ocjenjivanje i izvještavanje o r


II. POBOLJŠANJE INSTITUCIONALNIH KAPACITETA
U proteklom periodu Bosna i Hercegovina uspostavila je više institucionalnih mehanizama, tj. tijela nadležnih za pitanja nacionalnih manjina, a za najbrojniju i najugroženiju romsku nacionalnu manjinu, Odbor za Rome, kao savjetodavno tijelo pri VMBiH. Ova tijela uspostavljena su pri zakonodavnoj i izvršnoj vlasti u Bosni i Hercegovini.


Pri zakonodavnoj vlasti u BiH i entitetima osnovani su:


- Vijeće nacionalnih manjina Parlamentarne skupštine BiH kao savjetodavno tijelo koje daje mišljenja, savjete i prijedloge Parlamentarnoj skupštini BiH o svim pitanjima koja se tiču nacionalnih manjina u BiH.
- Savjet za nacionalne manjine Republike Srpske kao posebno savjetodavno tijelo Narodne skupštine RS-a koje daje mišljenja i prijedloge o svim pitanjima koja se tiču nacionalnih manjina.
- Vijeće nacionalnih manjina Federacije BiH kao savjetodavno tijelo Parlamenta Federacije BiH.
Bosna i Hercegovina je, osim parlamentarnih i koordinacionih tijela na nivou VMBiH, također osigurala učešće ostalih izvršnih nivoa vlasti koji su u skladu s njihovim nadležnostima odgovorni za realizaciju AP-a. Ključni akteri identificirani su i u Strategiji za rješavanje problema Roma u BiH usvojenoj 2005. godine.
Najvažniji akteri za provođenje Akcionog plana su: Vijeće ministara BiH, Ministarstvo za ljudska prava i izbjeglice BiH, Ministarstvo civilnih poslova BiH, Ministarstvo sigurnosti BiH, Ministarstvo pravde BiH, Agencija za ravnopravnost spolova BiH, Ministarstvo finansija i trezora BiH, Direkcija za evropske integracije BiH, Agencija za rad i zapošljavanje BiH, Vlada FBiH i Vlada RS-a, Vlada Brčko Distrikta BiH. Predstavnici ovih institucija su i članovi Odbora za Rome pri Vijeću ministara BiH.
Vijeće ministara BiH je, nakon odluke o pristupanju Dekadi, MLJPI-u dodijelilo koordinirajuću ulogu u realizaciji strateških ciljeva i mjera i aktivnosti iz prethodnog Revidiranog akcionog plana 2013. - 2016.
Ministarstvo za ljudska prava i izbjeglice BiH je, u skladu s dodijeljenom ulogom, iniciralo i vodilo poslove u izradi akcionih planova, te u kontinuitetu pratilo i izvještavalo o aktivnostima Dekade i ostalim aktivnostima koje su se odnosile na promociju i zaštitu ljudskih prava manjina u Bosni i Hercegovini. U okviru MLJPI-a uspostavljen je Odsjek za zaštitu prava i saradnju s nacionalnim i drugima manjinama, koji je nadležan za osiguravanje stručne, administrativne i operativne podrške, te posebno za realizaciju aktivnosti koje se odnose na praćenje, promociju i zaštitu prava Roma kao najugroženije i najbrojnije nacionalne manjine.
Jedna od najvažnijih aktivnosti koje realizira ovaj odsjek odnosi se na izvještavanje o provođenju akcionih planova. Ova aktivnost podrazumijeva prikupljanje svih potrebnih podataka, analitiku i izvještavanje, saradnju sa ostalim nivoima vlasti u BiH, i s domaćim i međunarodnim NVO-ima, što je također obaveza predviđena ovim akcionim planom.
S ciljem izvršenja različitih stručnih aktivnosti prema potrebi i mogućnostima, MLJPI također uspostavlja stručne međuresorne grupe, koje imaju zadatak da prikupljaju podatke, izrađuju stručne i analitičke materijale, učestvuju u izradi akcionog plana i svih ostalih programskih, projektnih i analitičko-informativnih dokumenta prema potrebi i ciljevima Akcionog plana za Rome u BiH.
U skladu s nadležnostima, u izradu AP-a bila su uključena i ostala državna, entitetska i kantonalna ministarstva i institucije nadležne za oblasti zapošljavanja, stambenog zbrinjavanja i zdravstvene zaštite.
Posebno važnu ulogu u pogledu izrade i direktnog provođenja AP-a imaju sljedeća ministarstva i institucije:
a) za oblast zapošljavanja: Federalni zavod za zapošljavanje, Zavod za zapošljavanje RS-a i Zavod za zapošljavanja Brčko Distrikta BiH;
b) za oblast zdravstvene zaštite: Zavod za javno zdravstvo FBiH, Institut za javno zdravstvo RS, Odjel za zdravstvo i ostale usluge Vlade Brčko Distrikta BiH, kao i nadležna entitetska ministarstva koja su nadležna za oblast zdravstvene zaštite;
c) za oblast stambenog zbrinjavanja: lokalne zajednice, centri za socijalni rad (CSR), a u pogledu koordinacije i/ili realizacije Ministarstvo prostornog uređenja Federacije BiH i Ministarstvo prostornog uređenja, građevinarstvo i ekologiju RS, te Odjel za raseljene osobe, izbjeglice i stambena pitanja i Odjel za prostorno planiranje i imovinskopravne poslove Vlade Brčko Distrikta BiH.
Kada su u pitanju procedure kao dio institucionalnih mehanizama, MLJPI izrađuje i predlaže donošenje različitih odluka VMBiH ili samo donosi odluke, uputstva, instrukcije i druge akte s ciljem osiguranja realizacije aktivnosti planiranih Akcionim planom kao što su:
a) Odluka Vijeća ministara BiH o izboru Odbora za Rome,
b) Odluka Vijeća ministara BiH o kriterijima za dodjelu grant sredstava za rješavanje problema Roma u oblastima stambenog zbrinjavanja, zapošljavanja i zdravstvene zaštite;
c) Odluka Vijeća ministara BiH o kriterijima za dodjelu grant sredstava romskim nevladinim organizacijama,
d) Odluka Ministarstva za ljudska prava i izbjeglice BiH o uspostavljanju radnih grupa za praćenje provođenja Akcionog plana po oblastima,
e) Odluke o formiranju komisija za odabir korisnika grant sredstava i sl.
Od 2013. do 2016. godine MLJPI je potpisao sporazum o saradnji s 57 centara za socijalni rad u lokalnim zajednicama u kojima u najvećem broju žive Romi. Na osnovu prikupljenih podataka, tokom evidentiranja formirana je i puštena u rad baza podataka (ERP – Evidencija romskih potreba). Svi podaci dobiveni prilikom evidentiranja Roma i potreba romskih domaćinstava preneseni su u nove baze podataka, koje su smještene u centrima za socijalni rad (u daljnjem tekstu: CSR). U narednom periodu MLJPI će potpisati sporazume o saradnji i s preostalim centrima za socijalni rad.
Pored nadležnih institucija uključenih u izradu AP-a, važnu ulogu imali su i predstavnici Roma koji su bili direktno uključeni u koordinaciju i predlaganje mjera za AP na 24 referalna sastanka i javne rasprave, koji su održani u lokalnim zajednicama u cijeloj BiH kao i u saradnji s romskim udruženjima i romskim resursnim centrima u Bosni i Hercegovini.
Romska udruženja su u dosadašnjem periodu bila na različit način uključena u provođenje dosadašnjeg Revidiranog akcionog plana za Rome u BiH u zavisnosti od područja i od kapaciteta samih udruženja. S ciljem osiguravanja punog učešća romskog sektora u svim fazama provođenja, uključujući i proces revizije, MLJPI je svake godine osiguravao grant sredstva namijenjena za podršku romskim udruženjima koja se dodjeljuju za najbolje projekte odabrane putem javnog poziva.
Odbor za Rome pri Vijeću ministara BiH uspostavljen je Odlukom Vijeća ministara BiH kao savjetodavno tijelo zaduženo za:
a) sistemsko praćenje provođenja Akcionog plana za rješavanje problema Roma u oblastima zapošljavanja, stambenog zbrinjavanja i zdravstvene zaštite i revidiranog plana o obrazovnim potrebama Roma u Bosni i Hercegovini;
b) donošenje operativnih planova i predlaganje mjera za unapređenje provođenja Akcionog plana;
c) iniciranje, posredstvom svojih predstavnika, aktivnosti na osiguranju sredstava u budžetima institucija na nivou Bosne i Hercegovine i entiteta za potrebe realizacije Akcionog plana;
d) praćenje utroška odobrenih sredstava u budžetima institucija Bosne i Hercegovine i institucija entiteta za realizaciju Akcionog plana u sve tri oblasti, te dinamike njihove realizacije;
e) uključivanje u ostvarivanje kontakata s potencijalnim donatorima i drugim stranama zainteresiranim za osiguravanje sredstava za provođenje Akcionog plana;
f) formiranje stalnih ili povremenih komisija i tematsko-stručnih grupa, posebno u okviru provođenja Akcionog plana, s ciljem donošenja validnih stavova, zaključaka i preporuka;
g) utvrđivanje sistema monitoringa realizacije utvrđenih planskih aktivnosti za Rome u Bosni i Hercegovini, te praćenje metodologije utroška donatorskih i budžetskih sredstava namijenjenih za realizaciju Akcionog plana.
Odlukom o osnivanju Odbora za Rome Ministarstvo za ljudska prava i izbjeglice BiH osigurava tehničku i stručnu pomoć Odboru. Odbor podnosi Vijeću ministara BiH izvještaj o radu putem ovog ministarstva, čime se uspostavlja jedinstven institucionalni mehanizam koji osigurava bolju horizontalnu i vertikalnu komunikaciju i koordinaciju i doprinosi većem stepenu provođenja akcionih planova.
Polazeći od prethodno prezentiranih informacija, u okviru ovog dokumenta utvrđujemo strateški cilj koji se odnosi na poboljšanje postojećih institucionalnih kapaciteta.


Strateški cilj 1. Poboljšanje postojećih institucionalnih kapaciteta


Strateški cilj 1. provodi se realizacijom sljedećih programskih aktivnosti:
Program 1. Poboljšanje kapaciteta na nivou BiH
Program 2. Poboljšanje saradnje s romskim udruženjima i donatorima
Program 3. Unapređenje regionalne i saradnje s međunarodnim organizacijama
Program 4. Izrada lokalnih akcionih planova i provođenje na lokalnom nivou


I) Institucionalna struktura


SAVJETODAVNI MANDAT:

Odbor za Rome osnovan je odlukom Vijeća ministara BiH od 29. oktobra 2012.

Vijeće nacionalnih manjina Parlamentarne skupštine BiH

U toku provođenja plana moguća je promjena sastava Odbora za Rome.

Vijeće nacionalnih manjina Parlamenta Federacije BiH

Savjet za nacionalne manjine Narodne skupštine Republike Srpske

MANDAT PROVOĐENJA:

Ministarstvo za ljudska prava i izbjeglice BiH - treći nivo odlučivanja (izvršno)

MANDAT ODLUČIVANJA:

· Koordinirajuća funkcija

Vijeće ministara Bosne i Hercegovine - prvi nivo

· Upravljanje budžetom prema odlučenim kriterijima

Odbor za Rome - drugi nivo (po jedan predstavnik iz)

· Formiranje stručnih grupa/tijela i upravljanje njima

Ministarstvo za ljudska prava i izbjeglice BiH - treći nivo

· Praćenje provođenja

Ministarstvo civilnih poslova BiH

· Saradnja s partnerima

Ministarstvo sigurnosti BiH

Odjel za zaštitu prava i saradnju s nacionalnim i drugim manjinama

Ministarstvo pravde BiH

· Stručna podrška

Ministarstvo finansija i trezora BiH

· Administrativna podrška

Agencija za ravnopravnost spolova BiH

· Operativna podrška

Agencija za rad i zapošljavanje BiH

· Prikupljanje podataka

Direkcija za evropske integracije BiH

PARTNERI PROVOĐENJA (IMPLEMENTATORI GRANTOVA)

Vlada Federacije BiH

Zapošljavanje:

Vlada Republike Srpske

· Zavod za zapošljavanje Federacije BiH

Vlada Brčko Distrikta BiH

· Zavod za zapošljavanje Republike Srpske

Romska udruženja Kantona Sarajevo

· Zavod za zapošljavanje Brčko Distrikta BiH

Romska udruženja Zeničko-dobojskog kantona

Stanovanje:

Romska udruženja Unsko-sanskog kantona

· Jedinice lokalnih samouprava (JLS)

Romska udruženja Tuzlanskog kantona

· Centri za socijalni rad

Romska udruženja Srednjobosanskog kantona

· Ministarstvo prostornog uređenja Federacije BiH

Romska udruženja Hercegovačko-neretvanskog kantona

· Ministarstvo prostornog uređenja, građevinarstvo i ekologiju Republike Srpske

Romska udruženja iz banjalučke regije

· Odjel za raseljene osobe, izbjeglice i stambena pitanja i Odjel za prostorno planiranje i imovinsko-pravne poslove Vlade Brčko Distrikta BiH

Romska udruženja iz dobojske regije

Zdravstvo:

Romska udruženja iz bijeljinske regije

· Ministarstvo zdravstva, Fond solidarnosti i Zavod za javno zdravstvo FBiH

Romska udruženja Brčko Distrikta BiH

· Ministarstvo zdravlja i socijalne zaštite i JZU Institut za javno zdravstvo RS

Ženska romska mreža

· Odjel za zdravstvo i ostale usluge Vlade Brčko Distrikta BiH

 


II) Plan poboljšanja institucionalnih kapaciteta


 

Strateški cilj :

Poboljšanje postojećih institucionalnih kapaciteta

 

nadležna inst.

MLJPI

Poč. stanje

2017

2018

2019

2020

Ukupan budžet

BiH

Entiteti/JLS

Donatori

 

vremenski okvir

 

 

x

x

x

x

prosjek po godini:

267,750

205,500

154,500

 

indikator efekta

% provođenja AP

0

85%

85%

85%

85%

(najmanje 85% od planiranog po godini)

 

sredstva

 

 

480,000

593,000

749,000

689,000

2,511,000

1,060,100

822,000

628,900

 

Program 1:

Poboljšanje kapaciteta na nivou Bosne i Hercegovine

 

nadležna inst.

MLJPI

Poč. stanje

2017

2018

2019

2020

Ukupan budžet

BiH

Entiteti/JLS

Donatori

 

vremenski okvir

 

 

x

x

x

x

 

 

 

 

 

indikator ishoda

% realiziranog budžeta AP

0

85%

85%

85%

85%

(najmanje 85% od planiranog po godini)

 

sredstva

 

 

188,000

148,000

148,000

148,000

632,000

551,100

0

80,900

 

1.1.

Jačanje kapaciteta MLJPI-a zapošljavanjem jedne osobe romske nacionalnosti

 

nadležna inst.

MLJPI

Poč. stanje

2017

2018

2019

2020

Ukupan budžet

BiH

Entiteti/JLS

Donatori

 

vremenski okvir

 

 

x

x

x

x

 

 

 

 

 

indikator učinka

# osoba

0

1

1

1

1

(finansira se odvojeno od granta za Akcioni plan)

 

sredstva

 

 

21,600

21,600

21,600

21,600

86,400

86,400

0

0

 

1.2.

Funkcioniranje Odbora za Rome i njegove komisije po prioritetnim oblastima: zapošljavanje, stanovanje, zdravstvo

 

nadležna inst.

MLJPI

Poč. stanje

2017

2018

2019

2020

Ukupan budžet

BiH

Entiteti/JLS

Donatori

 

vremenski okvir

 

 

x

x

x

x

 

 

 

 

 

indikator učinka

# prihvaćenih prijedloga

4

4

4

4

4

(finansira se odvojeno od granta za Akcioni plan)

 

sredstva

 

 

30,000

30,000

30,000

30,000

120,000

120,000

0

0

 

1.3.

 

Funkcioniranje stručnog, administrativnog i operativnog tima pri MLJPI-u za realizaciju Akcionog plana

 

nadležna inst.

MLJPI

Poč. stanje

2017

2018

2019

2020

Ukupan budžet

BiH

Entiteti/JLS

Donatori

 

vremenski okvir

 

 

x

x

x

x

(finansira se odvojeno od granta za Akcioni plan)

 

indikator učinka

# izlaznih dokumenata

4

4

4

4

4

(ugovora za provođenje granta za Akcioni plan)

 

sredstva

 

 

86,400

86,400

86,400

86,400

345,600

345,600

0

0

 

1.4.

Uspostavljanje sistema za rješavanje problema Roma bez dokumenata (sistem praćenja, analiza, uputstva postupaka itd.)

 

nadležna inst.

MLJPI

Poč. stanje

2017

2018

2019

2020

Ukupan budžet

BiH

Entiteti/JLS

Donatori

 

vremenski okvir

 

 

x

x

x

x

 

 

 

 

 

indikator učinka

% Roma bez dokumenata

3.75%

3.00%

2.00%

1.00%

0.50%

 

 

sredstva

 

 

50,000

10,000

10,000

10,000

80,000

0

0

80,000

 


 

Program 2:

Poboljšanje saradnje s romskim udruženjima i donatorima

 

nadležna inst.

MLJPI

Poč. stanje

2017

2018

2019

2020

Ukupan budžet

BiH

Entiteti/JLS

Donatori

 

vremenski okvir

 

 

x

x

x

x

 

 

 

 

 

indikator ishoda

% realizacije ugovora

0

80%

80%

80%

80%

 

 

sredstva

 

 

70,000

67,000

67,000

67,000

271,000

132,000

0

139,000

 

2.1.

Uspostavljanje baze podataka romskih udruženja i godišnji regionalni sastanci

 

nadležna inst.

MLJPI

Poč. stanje

2017

2018

2019

2020

Ukupan budžet

BiH

Entiteti/JLS

Donatori

 

vremenski okvir

 

 

x

x

x

x

 

 

 

 

 

indikator učinka

# sastanaka

0

4

4

4

4

 

 

sredstva

 

 

7,000

4,000

4,000

4,000

19,000

0

0

19,000

 

2.2.

četiri regionalna protokola za saradnju između Vijeća ministara BiH i romskih udruženja (regionalna institucionalna podrška)

 

nadležna inst.

MLJPI

Poč. stanje

2017

2018

2019

2020

Ukupan budžet

BiH

Entiteti/JLS

Donatori

 

vremenski okvir

 

 

x

x

x

x

 

 

 

 

 

indikator učinka

# aktivnih regionalnih mreža

0

4

4

4

4

 

 

sredstva

 

 

60,000

60,000

60,000

60,000

240,000

120,000

0

120,000

 

2.3.

Prikupljanje sredstava od donatora za provođenje AP-a (projekti, programi, donatorske konferencije)

 

nadležna inst.

MLJPI

Poč. stanje

2017

2018

2019

2020

Ukupan budžet

BiH

Entiteti/JLS

Donatori

 

vremenski okvir

 

 

x

x

x

x

 

 

 

 

 

indikator učinka

% prikupljena sredstva

0

80%

80%

80%

80

(od ukupno planiranog budžeta od donatora po godini)

 

sredstva

 

 

3,000

3,000

3,000

3,000

12,000

12,000

0

0

 

 

 

Program 3:

Unapređenje regionalne i saradnje s međunarodnim organizacijama

 

nadležna inst.

MLJPI

Poč. stanje

2017

2018

2019

2020

Ukupan budžet

BiH

Entiteti/JLS

Donatori

 

vremenski okvir

 

 

x

x

x

x

 

 

 

 

 

indikator ishoda

# dobrih praksi

2

5

5

5

5

(naučenih i promovisanih)

 

sredstva

 

 

6,000

6,000

6,000

6,000

24,000

6,000

0

18,000

 

3.1.

Održavanje operativnih sastanaka s međunarodnim organizacijama koje su uključene u realizaciju AP-a

 

nadležna inst.

MLJPI

Poč. stanje

2017

2018

2019

2020

Ukupan budžet

BiH

Entiteti/JLS

Donatori

 

vremenski okvir

 

 

x

x

x

x

 

 

 

 

 

indikator učinka

# sastanaka

1

1

1

1

1

 

 

sredstva

 

 

3,000

3,000

3,000

3,000

12,000

6,000

0

6,000

 

3.2.

Učešće na regionalnim sastancima Roma Integration 2020 (1 Task Force, 2 Regional Workshop)

 

nadležna inst.

MLJPI

Poč. stanje

2017

2018

2019

2020

Ukupan budžet

BiH

Entiteti/JLS

Donatori

 

vremenski okvir

 

 

x

x

x

x

 

 

 

 

 

indikator učinka

# provedenih odluka

2

3

3

3

3

(provođenje regionalnih odluka u BiH)

 

sredstva

 

 

3,000

3,000

3,000

3,000

12,000

0

0

12,000

 


 

Program 4:

Izrada lokalnih akcionih planova i provođenje na lokalnom nivou

 

nadležna inst.

 

Poč. stanje

2017

2018

2019

2020

Ukupan budžet

BiH

Entiteti/JLS

Donatori

 

vremenski okvir

 

 

x

x

x

x

 

 

 

 

 

indikator ishoda

% korisnika AP po JLS

18%

25%

30%

35%

40%

(u najmanje 30 općina, integralan pristup preporučen)

 

 

 

 

sredstva

 

 

216,000

372,000

528,000

468,000

1,584,000

371,000

822,000

391,000

 

4.1.

Zapošljavanje Roma koordinatora/medijatora u najpogodniju instituciju na lokalnom nivou (provođenje i praćenje mjera)

 

nadležna inst.

JLS

Poč. stanje

2017

2018

2019

2020

Ukupan budžet

BiH

Entiteti/JLS

Donatori

 

vremenski okvir

 

 

x

x

x

x

 

 

indikator učinka

# osoba

0

10

20

30

30

(sredstva se mogu planirati i od AP za zapošljavanje)

 

sredstva

 

 

156,000

312,000

468,000

468,000

1,404,000

341,000

702,000

361,000

 

4.2.

Mapiranje potreba na nivou lokalnih zajednica

 

nadležna inst.

JLS

Poč. stanje

2017

2018

2019

2020

Ukupan budžet

BiH

Entiteti/JLS

Donatori

 

vremenski okvir

 

 

x

x

x

 

 

 

 

 

 

indikator učinka

# JLS

57

10

20

30

0

 

 

sredstva

 

 

30,000

30,000

30,000

 

90,000

30,000

30,000

30,000

 

4.3.

Izrada i usvajanje lokalnih akcionih planova i pratećih projekata za finansiranje

 

nadležna inst.

JLS

Poč. stanje

2017

2018

2019

2020

Ukupan budžet

BiH

Entiteti/JLS

Donatori

 

vremenski okvir

 

 

x

x

x

 

 

 

 

 

 

indikator učinka

# JLS

2

10

10

10

 

 

 

sredstva

 

 

30,000

30,000

30,000

 

90,000

0

90,000

0

 


III . AKTIVNOSTI PO OBLASTIMA


STRATEŠKI CILJ 2. Unapređenje zapošljivosti i zapošljavanja Roma


Strateški cilj 2. ispunjava se realizacijom sljedećih programskih aktivnosti:
Program 1. Programi za podsticanje zapošljavanja Roma
Program 2. Program za obrazovanje, do(pre)kvalificiranje Roma s evidencije zavoda za zapošljavanje
Tokom provođenja prethodnih akcionih planova evidentno je da se na državnom nivou izdvajaju sredstva za zapošljavanje i samozapošljavanje Roma koja se realiziraju putem zavoda za zapošljavanje, dok zavodi iz svojih sredstava do sada nisu izdvajali sredstva za ove namjene. Ministarstvo rada i socijalne politike FBiH izdvaja novčana sredstva za oblast zapošljavanja Roma, koja se doznačavaju Federalnom zavodu za zapošljavanje. Jedine aktivnosti koje su provedene u cijelosti tokom prethodnog perioda jesu programi zapošljavanja i samozapošljavanja Roma, koji se realiziraju putem potpisanih memoranduma o razumijevanju između zavoda i Ministarstva za ljudska prava i izbjeglice BiH. U okviru zavoda za zapošljavanje nisu uspostavljeni metodologija i sistem realizacije obuke s ciljem aktivnog traženja posla, što treba inicirati u narednom periodu. Zavodi nude mogućnost svakoj osobi koja se prijavi za sredstva podrške samozapošljavanju Roma, a nalazi se na aktivnoj evidenciji zavoda, da se obrazuje iz oblasti preduzetništva, što može ostvariti putem Centra za informiranje, savjetovanje i obuku. U oblasti izmjene zakonskih propisa nisu postignuti značajniji rezultati.
Za oblast zapošljavanja Roma u periodu od 2009. do 2016. godine izdvojeno je 4.777.000,00 KM za projekte zapošljavanja i samozapošljavanja u okviru kojih je 688 osoba koristilo ova sredstva. Prema podacima zavoda za zapošljavanje, iz evidencija nezaposlenih na zavodima evidentirano je 2.645 Roma koje u narednom strateškom periodu treba obuhvatiti programima za zapošljavanje i samozapošljavanje. Problemi koje su prijavili zavodi za zapošljavanje prilikom realizacije ovih programa su niska kvalifikaciona struktura evidentiranih nezaposlenih Roma, nespremnost i nedovoljno znanja i vještina potrebnih za vođenje samostalnog posla među aplikantima za sredstva za samozapošljavanje, mali interes poslodavaca da zaposle Rome, izostanak koordinacije s lokalnim organima vlasti kako bi se Romima olakšao ulazak u samostalan posao kroz podršku u registraciji i izdavanju dozvola i slično. U narednom periodu potrebno je inovirati pristup zapošljavanju Roma kako bi se na efikasniji način osigurala održivost ovih projekata.

Strateški cilj :

Unapređenje zapošljivosti i zapošljavanja Roma

nadležna inst.

MLJPI

Poč. stanje

2017

2018

2019

2020

Ukupan budžet

BiH

Entiteti/JLS

 

Donatori

vremenski okvir

 

 

x

x

x

x

prosjek po godini:

721,142

448,808

 

154,900

 

indikator efekta

# zaposlenih

101

157

157

157

157

 

 

 

 

 

indikator efekta

# zapošljivih

0

386

424

424

424

 

 

 

 

 

sredstva

 

 

210,000

1,163,200

1,163,200

1,163,200

5,299,400

2.884,567

1.795,233

619,600

 

Program 1:

Programi za podsticanje zapošljavanja Roma

 

nadležna inst.

MLJPI

Poč. stanje

2017

2018

2019

2020

Ukupan budžet

BiH

Entiteti/JLS

Donatori

 

vremenski okvir

 

 

x

x

x

x

(koordinacija s partnerima: JLS, romska udruženja)

 

indikator ishoda

# korisnika

101

157

157

157

157

(ciljati korisnike stambenog zbrinjavanja)

 

sredstva

 

 

901,000

886,000

886,000

886,000

3.559,000

2,800,000

544.000

215,000

 

1.1.

Izrada efikasnih programa za zapošljavanje Roma pri tri zavoda za zapošljavanje

 

nadležna inst.

MLJPI, partneri

Poč. stanje

2017

2018

2019

2020

Ukupan budžet

BiH

Entiteti/JLS

Donatori

 

vremenski okvir

 

 

x

 

 

 

 

 

 

 

 

indikator učinka

# programa

0

3

0

0

0

 

 

sredstva

 

 

15,000

0

0

0

15,000

0

0

15,000

 

1.2.

Podsticaj za zapošljavanje i samozapošljavanje

 

nadležna inst.

Zavodi za zapošljavanje

Poč. stanje

2017

2018

2019

2020

Ukupan budžet

BiH

Entiteti/JLS

Donatori

 

vremenski okvir

 

 

x

x

x

x

(god: 54 osoba x 8,000 KM subvencionirano zapošljavanje)

 

indikator učinka

# korisnika

101

107

107

107

107

(god: 53 osoba x 6000 KM samozapošljavanje)

 

sredstva

 

700,000

750,000

750,000

750,000

750,000

3,700,000

2.466,667

1,233,333

0

 

1.3.

Uključiti Rome u programe javnih radova

 

nadležna inst.

JLS u saradnji sa zavodima za zapošljavanje

Poč. stanje

2017

2018

2019

2020

Ukupan budžet

BiH

Entiteti/JLS

Donatori

 

vremenski okvir

 

 

x

x

x

x

 

 

 

 

 

indikator učinka

# korisnika

0

30

30

30

30

(finansiranje od budžeta opće politike)

 

sredstva

 

 

36,000

36,000

36,000

36,000

144,000

0

144,000

0

 

1.4.

Finansijski podržati uspostavu zadruga i drugih oblika udruživanja Roma (i ne-Roma) u poduzetništvu

 

nadležna inst.

Nadležna entitetska ministarstva i odjeli Vlade Brčko Distrikta BiH i JLS u saradnji sa zavodima za zapošljavanje

Poč. stanje

2017

2018

2019

2020

Ukupan budžet

BiH

Entiteti/JLS

Donatori

 

vremenski okvir

 

 

x

x

x

x

 

 

 

 

 

indikator učinka

# korisnika Roma

0

20

20

20

20

 

 

sredstva

 

 

100,000

100,000

100,000

100,000

400,000

100,000

100,000

200,000

 


 

Program 2:

Program za obrazovanje, do(pre)kvalifikaciju Roma iz evidencije zavoda za zapošljavanje

 

nadležna inst.

MLJPI

Poč. stanje

2017

2018

2019

2020

Ukupan budžet

BiH

Entiteti/JLS

Donatori

 

vremenski okvir

 

 

x

x

x

x

 

 

 

 

 

indikator ishoda

# korisnika

0

386

424

424

424

 

 

sredstva

 

 

208,800

277,200

277,200

277,200

1,040,400

317,900

317,900

404,600

 

2.1.

Podsticati Rome za evidenciju na zavodima za zapošljavanje (kampanja putem brošura i sastanaka u zajednici)

 

nadležna inst.

Zavodi za zapošljavanje, romska udruženja

Poč. stanje

2017

2018

2019

2020

Ukupan budžet

BiH

Entiteti/JLS

Donatori

 

vremenski okvir

 

 

x

x

x

x

 

 

 

 

 

indikator učinka

# korisnika

0

150

150

150

150

( Romi uzrasta: 15-64 godina)

 

sredstva

 

 

15,000

15,000

15,000

15,000

60,000

0

0

60,000

 

2.2.

Do(pre)kvalifikacija Roma za poznate poslodavce (u kombinaciji s obrazovanjem za odrasle)

 

nadležna inst.

Zavodi za zapošljavanje, institucije za obrazovanje odraslih

Poč. stanje

2017

2018

2019

2020

Ukupan budžet

BiH

Entiteti/JLS

Donatori

 

vremenski okvir

 

 

x

x

x

x

(ili procenat prema strateškom cilju)

 

indikator učinka

# korisnika

0

58

77

77

77

 

sredstva

 

 

139,200

184,800

184,800

184,800

693,600

231,200

231,200

231,200

 

2.3.

Obrazovanje za odrasle i stručna kvalifikacija

 

nadležna inst.

MLJPI, Zavod za obrazovanje odraslih RS, institucije za obrazovanje odraslih u saradnji sa zavodima za zapošljavanje

Poč. stanje

2017

2018

2019

2020

Ukupan budžet

BiH

Entiteti/JLS

Donatori

 

vremenski okvir

 

 

x

x

x

x

 

 

 

 

 

indikator učinka

# korisnika

0

58

77

77

77

 

 

sredstva

 

 

69,600

92,400

92,400

92,400

346,800

86,700

86,700

173,400

 

2.4.

Osposobljavati Rome za aktivno traženje posla i pokretanje vlastitog posla

 

nadležna inst.

Zavodi za zapošljavanje

Poč. stanje

2017

2018

2019

2020

Ukupan budžet

BiH

Entiteti/JLS

Donatori

 

vremenski okvir

 

 

x

x

x

x

(finansiranje iz budžeta opće politike)

 

indikator učinka

# korisnika

0

120

120

120

120

 

sredstva

 

 

1,200

1,200

1,200

1,200

4,800

0

4,800

0

 


Strateški cilj 3. Poboljšanje uslova stanovanja romske populacije u Bosni i Hercegovini


Strateški cilj 3. ispunjava se realizacijom sljedećih programskih aktivnosti:
Program 1. Legalizacija stambenih jedinica u neformalnim naseljima u kojima žive Romi
Program 2. Izgradnja socijalnih stambenih jedinica za Rome (kolektivni/individualni objekti)
Program 3. Poboljšati stambene uslove u stambenim jedinicama u kojima žive Romi
Iako je vrlo teško i kompleksno stepenovati sve oblasti i probleme s kojima se susreću i u kojima žive Romi (zdravstvo, zapošljavanje, stambeno zbrinjavanje i obrazovanje), ipak se može reći da je u temelju svih ostalih oblasti stambeno zbrinjavanje, odnosno krov nad glavom najvažnija oblast u kojoj je Bosna i Hercegovina u proteklom periodu postigla značajne i vidne rezultate.
Tako su u periodu od 2009. do 2016. (izuzev 2011. godine kada nije donesen budžet na državnom nivou) ukupno izgrađena i rekonstruirana 782 objekta za stambeno zbrinjavanje Roma, što znači da, ako pomnožimo broj izgrađenih i rekonstruiranih stambenih objekata brojem 5, što je prosječan broj članova romske porodice, dobivamo podatak da je u ovom periodu zbrinuto oko 4.000 pripadnika romske populacije, što je 15% u odnosu na broj Roma koji žive u BiH.
Napominjemo da su za realizaciju izgradnje i adaptacije stambenih objekata Roma korištena sredstva MLJPI-a, IPA sredstva i finansijska sredstva međunarodnih nevladinih organizacija (CARITAS Švicarska, Hilfswerk Austrija, World Vision, Care International i drugi). S obzirom na navedeno, u narednom periodu potrebno je izdvajati finansijska sredstva u okviru dosadašnjih, kako bi se ova najbitnija potreba Roma u značajnijoj mjeri zadovoljila, a broj romskih porodica bez krova nad glavom smanjio na minimum. Ako uzmemo u obzir činjenicu da u prosjeku izgradnja jedne romske kuće po važećim standardima košta oko 25.000 KM, s raspoloživim finansijskim sredstvima na godišnjem nivou u iznosu od 2.500.000,00 KM (1.000.000 KM MLJPI, 1.250.000 IPA i 250.000 KM lokalne zajednice i ostali donatori) moguće je izgraditi i rekonstruirati oko 100 stambenih jedinica i rekonstruirati 40 objekata u vlasništvu Roma.
Iako je ovim akcionim planom planirano za četiri godine izgraditi i rekonstruirati još 560 stambenih jedinica za isto toliko romskih porodica, problem trajnog rješavanja stambenog pitanja Roma u BiH bio bi polovično riješen.
U toku realizacije prethodnog Akcionog plana i Revidiranog akcionog plana u oblasti stambenog zbrinjavanja urađeni su projekti za poboljšanje infrastrukturnih uslova u naseljima u kojima žive Romi. Tako su izgrađene saobraćajnice do romskih kuća u Trebinju, Loparama, Čapljini, Ključu, Zenici i Srpcu. Isto tako napravljeni su i pristupni putevi do romskih naselja npr. u Bugojnu, Mostaru, Kaknju, Visokom, što je značajno uticalo na poboljšanje uslova stanovanja Roma. U okviru ovog akcionog plana, a u skladu s aktivnostima koje budu predviđene u lokalnim akcionim planovima, moguće je izdvojiti i dio sredstava za finansiranje izgradnje zajedničkih prostora u saradnji s drugim subjektima u kojima bi bile realizirane razne društvene, sportske i kulturne manifestacije, gdje bi dominirao integralni pristup, jer bi prostore koristili svi građani koji gravitiraju tim objektima.
Zbog nemarnog odnosa pojedinih neodgovornih Roma i romskih porodica, koji su ušli u program stambenog zbrinjavanja u određenim romskim naseljima, u objektima su devastirane stambene jedinice, zajedničke prostorije kao i dvorišta (unošenjem sekundarnih sirovina, nepoštivanjem kućnog reda, korištenjem otvorenog plamena, stvaranjem buke, nepropisnim parkiranjem većeg broja često havarisanih vozila) kao što je bilo u naselju Mrakovo kod Ilijaša, Oseniku u općini Hadžići, Reljevu u sarajevskoj općini Novi Grad. S ciljem prevencije ovih negativnih pojava, Akcionim planom predviđa se organiziranje i provođenje redovnih edukativnih programa o temi stambenih prava i kulture stanovanja, naročito za romske porodice koje tek useljavaju i koje nemaju praksu i iskustva u kolektivnom stanovanju, a edukaciju je potrebno održati i za romske porodice koje su sklone kršenju kućnog reda i nepridržavanju osnovnih pravila stanovanja uključujući i obaveze plaćanja režijskih i komunalnih troškova. Cilj ove mjere je unapređenje kvaliteta stanovanja, pravilno korištenje i očuvanje dodijeljenih stambenih jedinica.
Analizom realizacije aktivnosti iz prethodnog Revidiranog akcionog plana utvrđene su sljedeće slabosti odnosno nerealizirane aktivnosti: nisu uspostavljeni timovi za mapiranje nelegalnih romskih naselja i nelegalno izgrađenih individualnih stambenih jedinica, kao i to da do kraja 2016. godine nije utvrđeno stanje na cijeloj teritoriji BiH, niti je uspostavljena evidencija nelegalnih romskih naselja i individualnih stambenih jedinica bez građevinske dokumentacije.
Također, nije evidentirano da je bilo donesenih odluka o subvencijama za legalizaciju bespravno izgrađenih individualnih stambenih objekata po povoljnijim uslovima, ali je ipak povećan broj legaliziranih stambenih jedinica. U skoro svim općinama omogućena je besplatna pravna pomoć za rješavanje stambene problematike Roma, gdje su sve od ukupno 31 anketirane općine odgovorile da pružaju besplatnu pravnu pomoć.
S ciljem nastavka daljnjih aktivnosti u narednom četvorogodišnjem periodu, potrebno je evidentirati stambeno nezbrinuta romska domaćinstva s posebnim akcentom na Rome beskućnike i izraditi listu potencijalnih korisnika iz programa socijalnog stanovanja.
Također, potrebno je da različiti nivoi vlasti, posebno lokalne zajednice, i dalje rade na pronalaženju i dodjeli zemljišta za socijalnu stanogradnju i izgradnju stambenih jedinica romskoj populaciji.

Strateški cilj :

Poboljšanje uslova stanovanja romske populacije u Bosni i Hercegovini

 

nadležna inst.

MLJPI

Poč. stanje

2017

2018

2019

2020

Ukupan budžet

BiH

Entiteti/JLS

Donatori

 

vremenski okvir

 

 

x

x

x

x

prosjek po godini:

1,747,500

142,500

1,867,500

 

indikator efekta

# porodica

700

210

230

230

230

(s riješenim stambenim pitanjem u cjelini)

 

sredstva

 

 

3,950,000

3,760,000

3,760,000

3,560,000

15,030,000

4.000,000

570,000

10.460,000

 

Program 1:

Legalizacija stambenih jedinica u neformalnim naseljima u kojima žive Romi

 

nadležna inst.

MLJPI, JLS, RNVO, vlade

Poč. stanje

2017

2018

2019

2020

Ukupan budžet

BiH

Entiteti/JLS

Donatori

 

vremenski okvir

 

 

x

x

x

x

 

 

 

 

 

indikator ishoda

# porodica

0

0

20

20

20

(sa završenom legalizacijom, bez porodica sa uslovima za legalizaciju)

 

sredstva

 

 

800,000

610,000

610,000

410,000

2,430,000

90,000

570,000

1,770,000

 

1.1.

Mapiranje nelegalnih romskih naselja i nelegalno izgrađenih individualnih stambenih jedinica i utvrđivanje stanja prostora

 

nadležna inst.

MLJPI, JLS, RNVO, vlade

Poč. stanje

2017

2018

2019

2020

Ukupan budžet

BiH

Entiteti/JLS

Donatori

 

vremenski okvir

 

 

x

 

 

 

 

 

 

 

 

indikator učinka

% teritorije

0

95%

 

 

 

(uspostavljanje GIS sistema, prikupljanje i unos podataka)

 

sredstva

 

 

600,000

0

0

0

600,000

 

 

600,000

 

1.2.

Izrada planskih programa za legalizaciju ili relokaciju romskih stambenih naselja u lokalnim zajednicama

 

nadležna inst.

MLJPI, JLS, RNVO, Vlade

Poč. stanje

2017

2018

2019

2020

Ukupan budžet

BiH

Entiteti/JLS

Donatori

 

vremenski okvir

 

 

x

x

x

 

 

 

 

 

 

indikator učinka

# JLS

0

5

5

5

 

(izrada svih potrebnih urbanističkih planova za naselja)

 

sredstva

 

 

200,000

200,000

200,000

0

600,000

50,000

200,000

350,000

 

1.3.

Realizacija infrastrukturnih projekata za unapređenje urbanističkih i građevinskih uslova stanovanja

 

nadležna inst.

JLS, RNVO, Vlade

Poč. stanje

2017

2018

2019

2020

Ukupan budžet

BiH

Entiteti/JLS

Donatori

 

vremenski okvir

 

 

 

x

x

x

 

 

 

 

 

indikator učinka

# realiziranih projekata

0

0

5

5

5

 

 

sredstva

 

 

0

250,000

250,000

250,000

750,000

20,000

250,000

480,000

 

1.4.

Legalizacija stambenih jedinica prema prostornim planovima (direktna pomoć porodicama za legalizaciju)

 

nadležna inst.

JLS, RNVO, vlade

Poč. stanje

2017

2018

2019

2020

Ukupan budžet

BiH

Entiteti/JLS

Donatori

 

vremenski okvir

 

 

 

x

x

x

 

 

 

 

 

indikator učinka

# porodica

0

0

20

20

20

(s legaliziranim objektima)

 

sredstva

 

 

0

160,000

160,000

160,000

480,000

20,000

120,000

340,000

 


 

Program 2:

Izgradnja socijalnih stambenih jedinica za Rome (kolektivni/individualni objekti)

 

nadležna inst.

MLJPI

Poč. stanje

2017

2018

2019

2020

Ukupan budžet

BiH

Entiteti/JLS

Donatori

 

vremenski okvir

 

 

x

x

x

x

 

 

 

 

 

Indikator ishoda

# porodica

 

70

70

70

70

(koje su dobile socijalne stambene jedinice)

 

sredstva

 

 

1,750,000

1,750,000

1,750,000

1,750,000

7,000,000

2.000,000

0

5.000,000

 

2.1.

Izgradnja privatnih stambenih jedinica za Rome i uputstva za korištenje jedinica

 

nadležna inst.

MLJPI, JLS, RNVO, vlade

Poč. stanje

2017

2018

2019

2020

Ukupan budžet

BiH

Entiteti/JLS

Donatori

 

vremenski okvir

 

 

x

x

x

x

 

 

 

 

 

indikator učinka

# porodica

 

30

30

30

30

(koje su dobile socijalne stambene jedinice)

 

sredstva

 

 

750,000

750,000

750,000

750,000

3,000,000

1,000,000

0

2.000,000

 

2.2.

Izgradnja socijalnih stambenih jedinica za Rome na lokacijama osiguranim od JLS i uputstva za korištenje jedinica

 

nadležna inst.

MLJPI, JLS, RNVO, vlade

Poč. stanje

2017

2018

2019

2020

Ukupan budžet

BiH

Entiteti/JLS

Donatori

 

vremenski okvir

 

 

x

x

x

x

 

 

 

 

 

indikator učinka

# porodica

 

40

40

40

40

 

 

sredstva

 

 

1,000,000

1,000,000

1,000,000

1,000,000

4,000,000

1.000,000

0

3,000,000

 

Program 3.

Poboljšati stambene uslove u stambenim jedinicama u kojima žive Romi

 

nadležna inst.

MLJPI, JLS, RNVO, vlade

Poč. stanje

2017

2018

2019

2020

Ukupan budžet

BiH

Entiteti/JLS

Donatori

 

vremenski okvir

 

 

x

x

x

x

 

 

 

 

 

indikator ishoda

# porodica

 

140

140

140

140

 

 

sredstva

 

 

1,400,000

1,400,000

1,400,000

1,400,000

5,600,000

1.910,000

0

3.690,000

 

3.1.

Rekonstrukcija stambenih objekata u vlasništvu Roma

 

nadležna inst.

MLJPI, JLS, RNVO, vlade

Poč. stanje

2017

2018

2019

2020

Ukupan budžet

BiH

Entiteti/JLS

Donatori

 

vremenski okvir

 

 

x

x

x

x

 

 

 

 

 

indikator učinka

# porodica

 

40

40

40

40

 

 

sredstva

 

 

400,000

400,000

400,000

400,000

1,600,000

400,000

0

1.200,000

 

3.2.

Rekonstrukcija objekata za smještaj Roma (postojeći socijalni i mogući objekti za socijalno stanovanje)

 

nadležna inst.

MLJPI, JLS, RNVO, vlade

Poč. stanje

2017

2018

2019

2020

Ukupan budžet

BiH

Entiteti/JLS

Donatori

 

vremenski okvir

 

 

x

x

x

x

 

 

 

 

 

indikator učinka

# porodica

 

100

100

100

100

 

 

sredstva

 

 

1,000,000

1,000,000

1,000,000

1,000,000

4,000,000

1.510,000

0

2,490,000

 


Strateški cilj 4. Unapređenje, dostupnost i kvalitet zdravstvene zaštite pripadnika romske populacijeUnapređenje


Strateški cilj 4. ostvaruje se realizacijom sljedećih programskih aktivnosti:
Program 1. Romski zdravstveni medijatori
Program 2. Osiguranje dostupnosti zdravstvenoj zaštiti u Federaciji BiH
Program 3. Preventivna zdravstvena zaštita
Program 4. Zdravstvena edukacija i informiranje
Provođenjem brojnih međunarodnih dokumenata, kojim je Bosna i Hercegovina pristupila i/ili ih ratificirala u prethodnom periodu, kao i donošenjem Strategije integriranja BiH u Evropsku uniju i Strategije BiH za rješavanje problema Roma, preuzeta je i obaveza u pogledu zaštite nacionalnih manjina u svim oblastima, pa i u oblasti zdravstvene zaštite.
Uzimajući u obzir sve navedene dokumente, kao i pokazatelje dosadašnjih istraživanja (a posebno Analizu primjene državnog programa za rješavanje problema Roma, koja je nastala kao rezultat projektnih aktivnosti u okviru projekta pod nazivom “ROMA ACTION”, iz septembra 2016.) koji ukazuju na to da Romi imaju problem dostupnosti zdravstvene zaštite te da žive u lošim uslovima, s lošim životnim standardom i lošim zdravstvenim stanjem, ovaj akcioni plan za rješavanje problema Roma u oblasti zdravstvene zaštite će na prvo mjesto staviti osiguranje dostupnosti zdravstvene zaštite, kontinuiran rad na zdravstvenoj zaštiti, prevenciji bolesti i prosvjećivanju, s posebnim akcentom na romske žene i djecu kao najugroženije kategorije.
Posebno je naglašena potreba da se iniciraju izmjene i dopune Zakona o zdravstvenom osiguranju Federacije BiH, pri čemu treba razmotriti mogućnost korekcije da se nelogične i nepravedne odredbe o roku za prijavu na zavod za zapošljavanje brišu čime bi se svim nezaposlenim osobama koje se prijave na zavode za zapošljavanje omogućilo da se osiguraju i ostvare pravo na zdravstvenu zaštitu.
Strateški cilj „Unapređenje zdravstvene zaštite pripadnika romske nacionalne manjine“ iz ranijeg Akcionog i Revidiranog akcionog plana BiH za rješavanje problema Roma u oblasti zdravstvene zaštite realiziran je u okviru dvije programske aktivnosti:
Program 1. Osiguranje dostupnosti zdravstvene zaštite
Program 2. Prevencija i edukacija
Za oblast zdravstvene zaštite Roma u periodu od 2009. do 2015. godine izdvojeno je ukupno 1. 292.000,00 KM (i za 2016. godinu predviđen je iznos od 430.000,00 KM). Osigurana sredstva za zdravstvenu zaštitu Roma u Bosni i Hercegovini realiziraju nadležne institucije na osnovu zaključenih memoranduma o razumijevanju za provođenje Akcionog plana Bosne i Hercegovine za rješavanje problema Roma u oblasti zdravstvene zaštite potpisanih između Ministarstva za ljudska prava i izbjeglice BiH i Zavoda za javno zdravstvo Federacije BiH, JZU Instituta za javno zdravstvo Republike Srspke i Vlade Brčko Distrikta BiH, Odjela za zdravstvo i ostale usluge Brčko Distrikta BiH.
Također, Vlada Federacije BiH je preko Federalnog ministarstva zdravstva za 2013., 2014. i 2015. godinu, a na osnovu odluka o usvajanju programa troškova uključujući kriterije za raspodjelu sredstava, „Tekući transfer drugim nivoima vlasti – za zdravstvenu zaštitu Roma za Federaciju Bosne i Hercegovine“, izdvojila za ovaj period ukupna finansijska sredstva u iznosu od 180.000, 00 KM za osiguravanje zdravstvenog osiguranja Roma. Određena sredstva za ove namjene izdvaja i Vlada Tuzlanskog kantona.
Većina konkretnih aktivnosti za 2013., 2014., 2015. i 2016. godinu realizirana je na terenu u lokalnim romskim zajednicama konkretnim unapređenjem i poboljšanjem zdravstvene zaštite Roma u Bosni i Hercegovini.
Značajan napredak posebno je učinjen na uvođenju mnogih romskih porodica u sistem zdravstvene zaštite u Federaciji BiH (2013. - 2016. putem finansijskih sredstava MLJPI-a, centara za socijalni rad i kantonalnih ministarstava obrazovanja). Od ukupno evidentiranih oko 4000 neosiguranih osoba, u sistem zdravstvene zaštite FBiH uvedeno je njih 934. Veliki napredak ostvaren je i u edukaciji romske populacije o načinu ostvarivanja prava na zdravstvenu zaštitu, podizanju svijesti o važnosti zdravstvene zaštite u romskoj zajednici, imunizaciji romske djece i reproduktivnom zdravlju i materinstvu, u edukaciji romskog nevladinog sektora u lokalnim sredinama u ovoj oblasti, kao i na provođenju preventivnih programa – skrininga specifičnih oboljenja (raka grlića materice, raka dojke, raka debelog crijeva) u romskim zajednicama.
Prema podacima zavoda za zdravstvenu zaštitu i romskih NVO-a, u narednom starteškom periodu potrebno je obuhvatiti ovim programima i aktivnostima još 3.141 Roma, a evidentirano je i oko 3.700 romskih porodica kojima je potrebna neka od intervencija u ovoj oblasti što će im omogućiti bolje uslove za život.
Akcionim planom 2017.-2020. uzimaju se u obzir i potrebe romskih zajednica i pozitivna iskustva drugih zemalja Dekade te on teži da bude realan, provodiv i da sadrži sve prioritete Roma.

 

Strateški cilj :

Unapređenje, dostupnost i kvalitet zdravstvene zaštite pripadnika romske populacije

 

nadležna inst.

 

Poč. stanje

2017

2018

2019

2020

Ukupan budžet

BiH

Entiteti/JLS

Donatori

 

vremenski okvir

 

 

x

x

x

x

prosjek po godini:

260,333

150,083

117,083

 

indikator efekta

# korisnika usluga

 

8550

11550

16550

16550

 

 

 

 

 

sredstva

 

 

327,500

488,500

654,500

639,500

2,110,000

1,041,333

600,333

468,333

 

Program 1:

Romski medijatori u zdravstvu

 

nadležna inst.

MLJPI, zdravstvene inst.

Poč. stanje

2017

2018

2019

2020

Ukupan budžet

BiH

Entiteti/JLS

Donatori

 

vremenski okvir

 

 

x

x

x

x

 

 

 

 

 

indikator ishoda

# korisnika usluga

0

2500

5000

7500

7500

(broj korisnika različitih usluga medijatora)

 

sredstva

 

 

167,000

328,000

494,000

479,000

1,468,000

702,000

351,000

415,000

 

1.1.

Definiranje kriterija za izbor romskih medijatora u zdravstvu i izbor i angažiranje romskih medijatora

 

nadležna inst.

MLJPI i zdravstvene inst.

Poč. stanje

2017

2018

2019

2020

Ukupan budžet

BiH

Entiteti/JLS

Donatori

 

vremenski okvir

 

 

x

x

x

x

 

 

 

 

 

indikator učinka

# osoba

0

10

20

30

30

(ima 40 koji nisu formalno u zdravstvenim institucijama)

 

sredstva

 

0

156,000

312,000

468,000

468,000

1,404,000

702,000

351,000

351,000

 

1.2.

Razvijanje i prihvaćeni programi obuke za romske medijatore

 

nadležna inst.

MLJPI i zdravstvene inst.

Poč. stanje

2017

2018

2019

2020

Ukupan budžet

BiH

Entiteti/JLS

Donatori

 

vremenski okvir

 

 

x

x

x

x

 

 

 

 

 

indikator učinka

# programa

0

1

1

1

1

 

 

sredstva

 

 

1,000

1,000

1,000

1,000

4,000

0

0

4,000

 

1.3.

Edukacija medijatora u zdravstvu

 

nadležna inst.

MLJPI i zdravstvene inst.

Poč. stanje

2017

2018

2019

2020

Ukupan budžet

BiH

Entiteti/JLS

Donatori

 

vremenski okvir

 

 

x

x

x

 

 

 

 

 

indikator učinka

# osoba

0

15

25

10

 

 

sredstva

 

 

10,000

15,000

25,000

10,000

60,000

0

0

60,000

 

Program 2:

Osiguranje dostupnosti zdravstvene zaštite u Federaciji BiH

 

nadležna inst.

 

Poč. stanje

2017

2018

2019

2020

Ukupan budžet

BiH

Entiteti/JLS

Donatori

 

vremenski okvir

 

 

x

x

x

x

 

 

 

 

 

indikator ishoda

# osiguranih

 

50

50

50

50

(broj neosiguranih je: 5286)

 

sredstva

 

 

48,000

48,000

48,000

48,000

192,000

96,000

96,000

0

 

2.1.

Raspodjela interventnih sredstava za finansiranje zdravstvenih prava za neosigurane Rome na nivou kantona i FBiH

 

nadležna inst.

MLJPI i medijatori

Poč. stanje

2017

2018

2019

2020

Ukupan budžet

BiH

Entiteti/JLS

Donatori

 

vremenski okvir

 

 

x

x

x

x

 

 

 

 

 

indikator učinka

# osiguranih

?

50

50

50

50

(prioritet djeca, stari i neregistrirani nezaposleni)

 

sredstva

 

 

48,000

48,000

48,000

48,000

192,000

96,000

96,000

0

 


 

Program 3:

Preventivna zdravstvena zaštita

 

nadležna inst.

Medijatori, zdravstvene inst.

Poč. stanje

2017

2018

2019

2020

Ukupan budžet

BiH

Entiteti/JLS

Donatori

 

vremenski okvir

 

 

x

x

x

x

 

 

 

 

 

Indikator ishoda

# korisnika usluga

 

1500

1500

1500

1500

 

 

sredstva

 

 

90,000

90,000

90,000

90,000

360,000

153,333

153,333

53,333

 

3.1.

Preventivni pregledi za specifična oboljenja (rak grlića materice, rak dojke i rak debelog crijeva, rak prostate)

 

nadležna inst.

Zdravstvene inst. (mogućnost angažiranja medijatora)

Poč. stanje

2017

2018

2019

2020

Ukupan budžet

BiH

Entiteti/JLS

Donatori

 

vremenski okvir

 

 

x

x

x

x

 

 

 

 

 

indikator učinka

# korisnika usluga

40

500

500

500

500

 

 

sredstva

 

 

40,000

40,000

40,000

40,000

160,000

53,333

53,333

53,333

 

3.2.

Nadzor/provođenje općih i posebnih mjera za sprečavanje širenja zaraznih bolesti u romskim zajednicama

 

nadležna inst.

Inspekcijski organi, zdravstvene inst.

Poč. stanje

2017

2018

2019

2020

Ukupan budžet

BiH

Entiteti/JLS

Donatori

 

vremenski okvir

 

 

x

x

x

x

(sanitarno-tehnički otpad, voda, ddd)

 

indikator učinka

# naselja

5

10

10

10

10

(procjena od 100 korisnika po naselju)

 

sredstva

 

 

50,000

50,000

50,000

50,000

200,000

100,000

100,000

0

 

Program 4.

Zdravstvena edukacija i informiranje

 

nadležna inst.

Zdravstvene inst. (mogućnost angažiranja medijatora)

Poč. stanje

2017

2018

2019

2020

Ukupan budžet

BiH

Entiteti/JLS

Donatori

 

vremenski okvir

 

 

x

x

x

x

(budžet za izradu i štampanje info materijala;

 

Indikator ishoda

# korisnika usluga

 

4500

5000

7500

7500

edukaciju rade medijatori s medicinskim personalom)

 

sredstva

 

 

22,500

22,500

22,500

22,500

90,000

90,000

0

0

 

4.1.

Edukacija o seksualnom i reproduktivnom zdravlju

 

nadležna inst.

Zdravstvene inst. (mogućnost angažiranja medijatora)

Poč. stanje

2017

2018

2019

2020

Ukupan budžet

BiH

Entiteti/JLS

Donatori

 

vremenski okvir

 

 

x

x

x

x

 

 

 

 

 

indikator učinka

# korisnika usluga

 

1500

1,500

1,500

1,500

 

 

sredstva

 

 

7,500

7,500

7,500

7,500

30,000

30,000

0

0

 

4.2.

Edukacija o općem zdravlju, zaraznim bolestima i bolestima ovisnosti

 

nadležna inst.

Zdravstvene inst. (mogućnost angažiranja medijatora)

Poč. stanje

2017

2018

2019

2020

Ukupan budžet

BiH

Entiteti/JLS

Donatori

 

vremenski okvir

 

 

x

x

x

x

 

 

indikator učinka

# korisnika usluga

 

1,500

1,500

1,500

1,500

 

 

sredstva

 

 

7,500

7,500

7,500

7,500

30,000

30,000

0

0

 

4.3.

Edukacija o načinu ostvarivanja zdravstvene zaštite

 

nadležna inst.

Zdravstvene inst. (mogućnost angažiranja medijatora)

Poč. stanje

2017

2018

2019

2020

Ukupan budžet

BiH

Entiteti/JLS

Donatori

 

vremenski okvir

 

 

x

x

x

x

 

 

 

 

 

indikator učinka

# korisnika usluga

 

1,500

1,500

1,500

1,500

 

 

sredstva

 

 

7,500

7,500

7,500

7,500

30,000

30,000

0

0

 


IV. FINANSIRANJE PLANIRANIH AKTIVNOSTI


 

 

2017

2018

2019

2020

Ukupan budžet

BiH

Entiteti/JLS

Donatori

 

Strateški cilj :

Institucionalno jačanje

 

sredstva

 

 

480,000

593,000

749,000

689,000

2,511,000

1,060,100

822,000

628,900

 

Program 1:

Poboljšanje kapaciteta na nivou Bosne i Hercegovine

 

sredstva

 

 

188,000

148,000

148,000

148,000

632,000

551,100

0

80,900

 

Program 2:

Poboljšanje saradnje s romskim udruženjima i donatorima

 

sredstva

 

 

70,000

67,000

67,000

67,000

271,000

132,000

0

139,000

 

Program 3:

Unapređenje regionalne i saradnje s međunarodnim organizacijama

 

sredstva

 

 

6,000

6,000

6,000

6,000

24,000

6,000

0

18,000

 

Program 4:

Izrada lokalnih akcionih planova i provođenje na lokalnom nivou

 

sredstva

 

 

216,000

372,000

528,000

468,000

1,584,000

371,000

822,000

391,000

 

Strateški cilj :

Zapošljavanje

 

sredstva

 

 

1,109,800

1,163,200

1,163,200

1,163,200

4.599.400

3.117.900

861.900

619,600

 

Program 1:

Programi za podsticanje zapošljavanja Roma

 

sredstva

 

 

901,000

886,000

886,000

886,000

3.559.000

2,800.000

544.000

215,000

 

Program 2:

Program za obrazovanje, do(pre)kvalifikaciju Roma s evidencije zavoda za zapošljavanje

 

sredstva

 

 

208,800

277,200

277,200

277,200

1,040,400

317,900

317,900

404,600

 

Strateški cilj :

Stanovanje

 

sredstva

 

 

3,950,000

3,760,000

3,760,000

3,560,000

15,030,000

4.000,000

570,000

10.460,000

 

Program 1:

Inicirati izradu regulacionih planova s ciljem legalizacije neformalnih naselja u kojima žive Romi

 

sredstva

 

 

800,000

610,000

610,000

410,000

2,430,000

90,000

570,000

1,770,000

 

Program 2:

Izgradnja socijalnih stambenih jedinica za Rome (kolektivni/individualni objekti)

 

sredstva

 

 

1,750,000

1,750,000

1,750,000

1,750,000

7,000,000

2.000,000

0

5.000,000

 

Program 3:

Poboljšati stambene uslove u stambenim jedinicama u kojima žive Romi

 

sredstva

 

 

1,400,000

1,400,000

1,400,000

1,400,000

5,600,000

1.910,000

0

3.690,000

 

Strateški cilj :

Zdravstvo

 

sredstva

 

 

327,500

488,500

654,500

639,500

2,110,000

1,041,333

600,333

468,333

 

Program 1:

Romski medijatori u zdravstvu

 

sredstva

 

 

167,000

328,000

494,000

479,000

1,468,000

702,000

351,000

415,000

 

Program 2:

Osiguranje dostupnosti zdravstvene zaštite u Federaciji BiH

 

sredstva

 

 

48,000

48,000

48,000

48,000

192,000

96,000

96,000

0

 

Program 3:

Preventivna zdravstvena zaštita

 

sredstva

 

 

90,000

90,000

90,000

90,000

360,000

153,333

153,333

53,333

 

Program 4:

Zdravstvena edukacija i informiranje

 

sredstva

 

 

22,500

22,500

22,500

22,500

90,000

90,000

0

0

 

 

 

 

2017

2018

2019

2020

Ukupan budžet

BiH

Entiteti/JLS

Donatori

 

UKUPNA SREDSTVA

5,867,300

6,004,700

6,326,700

6,051,700

24,250,400

9.230.233

2.854.234

12,176,833

 

PROSJEK PO GODINI

 

 

 

 

6,062.600

2.307.558

713.558

3.044.208

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


V. PRAĆENJE, OCJENJIVANJE I IZVJEŠTAVANJE O REALIZACIJI AKCIONOG PLANA


Ministarstvo za ljudska prava i izbjeglice BiH ključna je institucija koja prikuplja, sistematizira, ažurira i analizira podatke o realizaciji aktivnosti iz ovog akcionog plana.
Podaci se prikupljaju izvještavanjem institucija koje realiziraju grantove, uključujući i romska udruženja, kao i lokalnih koordinatora i neformalnih medijatora za zdravstvo.
Ministarstvo za ljudska prava i izbjeglice BiH odgovorno je da u ugovorima o transferima grantova precizira sve segmente potrebne za realizaciju i podatke na osnovu kojih se mogu pratiti i izrađivati informacije o relizaciji aktivnosti iz Akcionog plana, a prema tome i stepen ostvarivanja utvrđenih strateških ciljeva.
Tokom godine kontinuirano se prati realizacija, a Ministarstvo za ljudska prava i izbjeglice BiH analizira podatke i priprema izvještaje.
Nakon razmatranja izvještaja na sjednici Odbora za Rome, osiguravaju se saglasnosti vlada entiteta i Brčko Distrikta BiH, a zatim se dostavljaju Vijeću ministara BiH na usvajanje.
Pored podataka o napretku ispunjavanja strateških ciljeva Akcionog plana prema zacrtanim indikatorima, izvještaj sadrži i podatke o provođenju planiranog budžeta, uključujući i podatke o prikupljenim donatorskim te sredstvima drugih institucija.
Ministarstvo za ljudska prava i izbjeglice BiH uzet će u obzir Regionalni okvir za praćenje napretka integracije Roma (obrazac za izvještavanje o godišnjoj realizaciji javnih politika država učesnica koje se odnose na integraciju Roma) i nastojati, prema mogućnostima, prikupiti relevantne zvanične statističke podatke o uticaju politika na stanje Roma.
Obrasci za praćenje napretka su u prilogu ovog dokumenta.


1 Dostupna na: http://www.mhrr.gov.ba/ljudska_prava/Odbor_za_Rome/Strategija%20BIH%20za%20rjesavanje%20PROBLEMA%20Roma.pdf

2 Dostupan na: http://www.mhrr.gov.ba/ljudska_prava/Odbor_za_Rome/Revidirani%20Akcioni%20plan%20Bosne%20i%20Hercegovine%20o%20obrazovnim%20potrebama%20Roma.pdf

3 Dostpan na: http://www.mhrr.gov.ba/ljudska_prava/Odbor_za_Rome/Akcioni%20plan%20za%20rje%C5%A1avanje%20problema%20Roma%20u%20oblastima%20zapo%C5%A1ljavanja,%20stambenog%20zbrinjavanja%20i%20zdravstvene%20za%C5%A1tite.pdf

4 Dostupan na: http://www.mpr.gov.ba/biblioteka/USTAV_BOSNE_I_HERCEGOVINE_bos.pdf

5 Dostupna na: https://rm.coe.int/CoERMPublicCommonSearchServices/DisplayDCTMContent?documentId=09000016800c12ff

6 Dostupan na: http://bhric.ba/dokumenti/BHS%202%20Zakon%20o%20manjinama.pdf

7 Dostupan na: https://advokat-prnjavorac.com/zakoni/Zakon-o-zabrani-diskriminacije-u-BiH.pdf

8 Informacije o pravnom okviru EU u vezi s nediskriminacijom dostupne na: http://ec.europa.eu/justice/discrimination/law/index_en.htm

9 COM (2011) 60, Agenda EU za prava djeteta, dostupna na: http://ec.europa.eu/justice/policies/children/docs/com_2011_60_en.pdf

10 Dostupna na: http://www.refworld.org/pdfid/3ae6b3678.pdf

11 MLJPI je od novembra 2009. do marta 2010. obavio sveobuhvatno istraživanje o potrebama Roma i uspostavio kontinuiran sistem evidencije romskih potreba (ERPBiH).

12 Specijalni izvještaj o položaju Roma u Bosni i Hercegovini, 2014.

13 Istraživanja OSCE-a, Save the Children Norway, UNICEF-a, UNHCR-a

14 Bosna i Hercegovina – romska populacija - praćenje stanja i položaja djece i žena –Istraživanje višestrukih pokazatelja 2011-2012(MICS 4), UNICEF

15 Seminar Evropske komisije iz juna 2015. godine

Pretplatnici imaju dodatne pogodnosti. Ukoliko ste već pretplatnik, prijavite se! Ukoliko niste pretplatnik, registrirajte se!