Službeni glasnik BiH, broj 64/18

Konkurencijsko vijeće Bosne i Hercegovine, na osnovu člana 25. stav (1) tačka e), člana 42. stav (1) tačka d), a u vezi sa čl. 12., 14., 16., 17. i 18. Zakona o konkurenciji ("Službeni glasnik BiH", br. 48/05, 76/07 i 80/09), rješavajući po Prijavi namjere koncentracije privrednog subjektа Knauf International GmbH, Am Bahnhof 7, 97346 Iphofen, Njemačka koje zastupa punomoćnik advokat Nihad Sijerčić, fra Anđela Zvizdovića 1., 71 000 Sarajevo, Bosna i Hercegovina nad dijelom poslovanja Armstrong World Industries, Inc., 2500 Columbia Avenue, Lancaster, Pensilvanija, SAD, zaprimljenoj 1.12.2017. godine, pod brojem: UP-06-26-1-038-1/17, i Zaključka o pokretanju postupka ocjene koncentracije broj: UP-06-26-1-038-13/17 od 7. 6. 2018. godine, na 34. (tridesetčetvrtoj) sjednici održanoj dana 8.8.2018. godine, je donijelo


RJEŠENJE








1. Ocjenjuje se dopuštenom koncentracija na tržištu plafonskih rješenja, koja će nastati stjecanjem pojedinačne kontrole privrednog subjektа Knauf International GmbH, Am Bahnhof 7, 97346 Iphofen, Njemačka nad dijelom poslovanja privrednog subjekta Armstrong World Industries, Inc., 2500 Columbia Avenue, Lancaster, Pensilvanija, SAD, u EMEA i Pacifičkoj regiji 1.

2. Ovo Rješenje o koncentraciji se upisuje u Registar koncentracija.

3. Ovo Rješenje će biti objavljeno u "Službenom glasniku BiH", službenim glasilima entiteta i Brčko distrikta Bosne i Hercegovine.

Obrazloženje


Konkurencijsko vijeće je dana 1. decembra 2017. godine zaprimilo Prijavu namjere koncentracije (u daljem tekstu: Prijava) zaprimljenu pod brojem: UP-06-26-1-038-1/17 od strane privrednog subjekta Knauf International GmbH, Am Bahnhof 7, 97346 Iphofen, Njemačka, (u daljem tekstu: KNAUF ili Podnosilac), u kojoj je iskazana namjera stjecanja pojedinačne kontrole nad dijelom poslovanja Armstrong World Industries, Inc., 2500 Columbia Avenue, Lancaster, Pensilvanija, SAD (u daljem tekstu: AWI), podnesena od strane punomoćnika advokata Nihada Sijerčića, fra Anđela Zvizdovića 1, BC UNITIC, Tower B/II, 71 000 Sarajevo, Bosna i Hercegovina.

Prijava je podnesena na osnovu Ugovora o kupoprodaji udjela, zaključenog dana 17. novembra 2017. godine, u kojem se AWI obvezao prodati, odnosno osigurati drugim članovima njegove grupe kompanija prodaju, a KNAUF se obvezao kupiti odgovarajuće udjele u poslovanju (u daljem tekstu: Ugovor).

Predmet koncentracije je stjecanje pojedinačne kontrole od strane KNAUF-a nad poslovanjem AWI-a u EMEA i Pacifičkoj regiji. Podnosilac je samoinicijativno dopunio Prijavu zaprimljenu u Konkurencijskom vijeću dana 4. jnauara 2018. godine, pod brojem: UP-06-26-1-038-2/17, dana 8. januara 2018. godine, pod brojem: UP-06-26-1-038-3/17.

Uvidom u podnesenu Prijavu Konkurencijsko vijeće je utvrdilo da ista nije kompletna, u smislu člana 30. Zakona o konkurenciji ("Službeni glasnik BiH", br. 48/05, 76/07 i 80/09) (u daljem tekstu: Zakon) i čl. 9. i 11. Odluke o načinu podnošenja prijave i kriterijima za ocjenu koncentracije privrednih subjekata ("Službeni glasnik BiH", broj 30/10), te je Podnosiocu prijave dana 5. februara 2018. godine uputilo Zahtjev za dopunu prijave broj: UP-06-26-1-038-4/17 i dana 27. februara 2018. godine UP-06-26-1-038-8/17.

Podnosilac Prijave je u ostavljenom roku dostavio traženo dana 12. februara 2018. godine podneskom broj: UP-06-26-1-038-5/17, dana 8. marta 2018. godine broj: UP-06-26-1-038-9/17, i dana 12. aprila 2018. godine broj: UP-06-26-1-038-10/17.

Po primitku tražene dokumentacije Konkurencijsko vijeće je utvrdilo da je Prijava kompletna, te izdalo Potvrdu o prijamu kompletne i uredne Prijave, u skladu sa članom 30. stav (3) Zakona, dana 14. maja 2018. godine pod brojem: UP-06-26-1-038-11/17.

Podnosilac prijave je naveo, u smislu člana 30. stav (2) Zakona, da je podnio Zahtjev za ocjenu koncentracije i ovlaštenim tijelima za zaštitu konkurencije u Crnoj Gori, Makedoniji, Albaniji, Srbiji, Austriji, Njemačkoj, Španiji, Ujedinjenom Kraljevstvu i Rusiji.

Dana 12. aprila 2018. godine u prilogu podneska broj: UP-06-26-1-038-10/17, Podnosilac je dostavio Rješenja kojima se odobrava koncentracija izdana od strane tijela za zaštitu konkurencije iz Republike Srbije, i Crne Gore.

Također, Konkurencijsko vijeće je, u skladu sa članom 16. stav (4) Zakona, izdalo Obavještenje o dostavljenoj Prijavi broj: UP-06-26-1-038-6/17 od 14. februara 2018. godine, koja je u dnevnim novinama objavljena dana 19. februara 2018. godine, i pozvalo sve zainteresovane strane na dostavljanje pisanih komentara o namjeravanoj koncentraciji. Na predmetnu obavijest nisu dostavljeni komentari zainteresovanih strana.

Uvidom u podnesenu Prijavu, Konkurencijsko vijeće je utvrdilo da je ista podnesena u smislu člana 16. stav (1) Zakona.

Na osnovu preliminarne analize podataka dostavljenih u Prijavi koncentracije, te u dopunama Prijave dostavljenim na zahtjev Konkurencijskog vijeća, a koji se posebno odnose na tržišne udjele učesnika koncentracije na relevantnom tržištu proizvoda u Bosni i Hercegovini, i tržišne udjele njihovih konkurenata na predloženim relevantnim tržištima, Konkurencijsko vijeće je ocijenilo da bi provođenje predmetne koncentracije mogla imati za posljedicu negativne efekte koji mogu značajno narušavati konkurenciju na relevantnom tržištu.

Slijedom navedenog, Konkurencijsko vijeće je dana 7. juna 2018. godine donijelo Zaključak o pokretanju postupka ocjene koncentracije broj: UP-06-26-1-038-13/17, iz razloga što bez provedenog postupka i u roku iz člana 18. tačka (6) Zakona o konkurenciji nije moguće utvrditi i analizirati efekte predmetne koncentracije.

1. Sudionici predmetne koncentracije


Sudionici koncentracije su privredni subjekti Knauf International GmbH, Am Bahnhof 7, 97346 Iphofen, Njemačka, i ciljno poslovanje Armstrong World Industries, Inc., 2500 Columbia Avenue, Lancaster, Pensilvanija, SAD.

1.1. Privredni subjekt KNAUF (Podnosilac prijаve)


Privredni subjekt Knauf International GmbH, Am Bahnhof 7, 97346 Iphofen, Njemačka, registrovan je u Trgovinskom registru Osnovnog suda u Würzburgu, Njemačka, Odjeljenje B, pod brojem: HRB 5956, kojeg zastupa direktor (..)** 2.

KNAUF proizvodi i prodaje izolacijske materijale, sisteme za sušenje, plastifikatore i prateću opremu, kompozitne termoizolacijske sisteme, boje, podne košuljice, podne sisteme, građevinsku opremu i alate. Knauf posjeduje 150 proizvodnih pogona i prodajnih organizacija u preko 86 država, 27.500 uposlenih na svjetskom nivou.

1.1.1 Povezano društvo Knauf d.o.o. Sarajevo


Privredni subjekt Knauf d.o.o. Sarajevo, Kolodvorska 11a, 71000 Sarajevo, Bosna i Hercegovina, upisano je sudskom registru Općinskog suda u Sarajevu pod matičnim brojem: 65-01-0801-08 (stari broj: 1-18704), sa upisanim vlasništvom u 100% osnovnog kapitala od strane "Knauf Gesellshaft" m.b.H., Wissenbach bei Liezen, Knaufstrasse 1. A-9840 (također povezano društvo Podnosioca), te direktorom društva (..)**.

Prevladavajuća registrovana djelatnost privrednog subjekta Knauf d.o.o. Sarajevo je prodaja gipsanih proizvoda.

1.2. Ciljno Poslovanje privrednog subjekta AWI


AWI proizvodi i prodaje komercijalna i rezidencijalna rješenja za plafone, zidove i sisteme suspenzije. Sa preko 3.800 uposlenih i ostvarenim prihodom od poslovanja vezanog za plafone od preko 1,2 milijarde USD u 2016. godini, AWI ima globalnu proizvodnu mrežu od 26 postrojenja, uključujući devet fabrika posvećenih WAVE zajedničkom ulaganju.

Ciljno Poslovanje se odnosi na poslovanje AWI-ja u pogledu modularnih spuštenih plafona u EMEA i Pacifičkom regionu (tj. izvan Sjeverne i Južne Amerike). Ciljno Poslovanje obuhvaća zavisna društva u AWI-jevom WAVE zajedničkom ulaganju (50/50 zajedničkom ulaganju AWI i Worthington Industries) sa poslovanjem u EMEA i Pacifičkoj regiji. Proizvodna postrojenja AWI-ja koja su obuhvaćena Predloženom Transakcijom se nalaze u Austriji, Kini, Francuskoj, Njemačkoj, Indiji, Rusiji i Ujedinjenom Kraljevstvu.

Putem Predložene Transakcije, AWI namjerava da izađe iz EMEA i Pacifičke regije kako bi se fokusirao na američke poslove.

Prema zaključenom ugovoru KNAUF bi preuzeo ciljno poslovanje, a koje se sastoji od stjecanja udjela u slijedećim privrednim subjektima (zavisnim društvima AWI koje sačinjavaju Ciljno Poslovanje) prikazano u Tabeli 1.

Također, u skladu sa članom 2.1. (a) Ugovora, AWI se obvezao da će omogućiti i preuzimanje udjela u WAWE entitetima stjecatelja, koji će biti preuzeti na posredan način.

Tabela 1.

Društvo – Prodavac

% direktnih udjela

Država

Armstrong World Industries, Inc.

(..)**

(..)**

(..)**

(..)**

(..)**

(..)**

(..)**

(..)**

(..)**

(..)**

Armstrong World Industries (Delaware) LLC

(..)**

(..)**

(..)**

(..)**

(..)**

(..)**

Armstrong Germany Companies Group GmbH

(..)**

(..)**

(..)**

(..)**

Armstrong Holding Gmbh & Co. OHG

(..)**

(..)**

Armstrong Cork Finance LLC

(..)**

(..)**

(..)**

(..)**

(..)**

(..)**

(..)**

(..)**

(..)**

(..)**

(..)**

(..)**

(..)**

(..)**

Worthington Armstrong Venture

(..)**

(..)**

(..)**

(..)**

Worthington Armstrong International LLC

(..)**

(..)**

(..)**

(..)**

 



Izvor: Podaci iz Prijave

Ciljno poslovanje nema registrovana zavisna društva u Bosni i Hercegovini.

2. Pravni okvir ocjene koncentracije


Konkurencijsko vijeće je u provođenju postupka ocjene predmetnih koncentracija primijenilo odredbe Zakona, Odluke o utvrđivanju relevantnog tržišta ("Službeni glasnik BiH", br. 18/06 i 34/10), Odluke o načinu podnošenja prijave i kriterijima za ocjenu koncentracija privrednih subjekata ("Službeni glasnik BiH", broj 34/10), te Zakon o upravnom postupku BiH ("Službeni glasnik BiH", br. 29/02, 12/04, 88/07, 93/09, 41/13 i 53/16).

Konkurencijsko vijeće može, na osnovu člana 43. stav (7) Zakona, koristiti sudsku praksu Evropskog suda i odluke Evropske komisije, kao i kriterije i standarde iz Obavještenja Evropske komisije o izračunavanju ukupnog prihoda u skladu sa Uredbom Vijeća (EZ) broj 139/2004 o kontroli koncentracija privrednih subjekata.

3. Pravni osnov i oblik koncentracije


Pravni osnov koncentracije predstavlja Sporazum, zaključen dana 17. novembra 2017. godine, između KNAUF i AWI, kojim se AWI obvezao prodati, odnosno osigurati drugim članovima njegove i WAVE grupe kompanija prodaju, a KNAUF se obvezao kupiti odgovarajuće udjele u Ciljnom Poslovanju. Pravni osnov koncentracije predstavlja Ciljno Poslovanje kao sastavni dio poslovnih aktivnosti AWI-ja u EMEA i Pacifičkoj regiji.

Predložena Transakcija se tiče preuzimanja čitavog poslovanja sa modularnim spuštenim plafonima AWI-ja izvan Amerike, odnosno u EMEA i Pacifičkoj regiji, od više AWI zavisnih društava, uključujući zavisna društva koja trenutno kontroliše WAVE zajedničko ulaganje. Poslovanje AWI-ja u Sjevernoj, Centralnoj i Južnoj Americi, kao i druge poslovne aktivnosti AWI-ja, nisu obuhvaćene Transakcijom. Nakon Predložene Transakcije, Podnosilac će imati pojedinačnu kontrolu nad Ciljnim Poslovanjem.

Pravni oblik koncentracije, je u skladu sa članom 12. stav (1), tačka b).

4. Obaveza prijave koncentracije


Ukupni godišnji prihodi privrednih subjekata sudionika koncentracije za 2016. godinu, kao godinu koja je prethodila koncentraciji, te njihovi tržišni udjeli na relevantnom tržištu, u skladu sa članom 14. Zakona su prikazani u Tabeli 2. i Tabeli 3., kako slijedi:

Ukupni ostvareni godišnji prihodi učesnika koncentracije na dan 31.12.2016. godine iznosili su:

Tabela 2.

 

Knauf grupa (BAM)

Knauf Sarajevo (BAM)

Ciljno Poslovanje (BAM)

Svijet

(..)**

(..)**

(..)**

Bosna i Hercegovina

(..)**

(..)**

(..)**

 



Izvor: Podaci iz Prijave

Tržišni udjeli učesnika koncentracije na dan 31.12.2016. godine, na relevantnom tržištu:

Tabela 3.

Učesnici koncentracije

Relevantno tržište udjeli u % za 2016.

KNAUF

(..)**

Ciljno poslovanje

(..)**

UKUPNO:

(..)**

 



Godišnji prihodi učesnika koncentracije (Tabela 2.) predstavljaju ukupne prihode (bez poreza na dodanu vrijednost i drugih poreza koji se direktno odnose na učesnike koncentracije na tržištu Bosne i Hercegovine i svjetskom tržištu, u smislu člana 9. tačka h) Odluke o načinu podnošenja prijave i kriterijima za ocjenu koncentracija privrednih subjekata.

Obaveza prijave koncentracije postoji ukoliko su ispunjeni uslovi iz člana 14. stav 1) tačka a) i b) Zakona, odnosno ako ukupni prihod svih učesnika koncentracije ostvaren prodajom roba i/ili usluga na svjetskom tržištu iznosi 100.000.000,00 KM po završnom računu u godini koja je prethodila koncentraciji i da ukupni godišnji prihod svakog od najmanje dva privredna subjekta učesnika koncentracije ostvaren prodajom roba i/ili usluga na tržištu Bosne i Hercegovine iznosi najmanje 8.000.000,00 KM, ili ako je njihov zajednički tržišni udio na relevantnom tržištu veći od 40%.

Prema podacima iskazanim u Tabeli br. 2. i br. 3., učesnici koncentracije u 2016. godini su ostvarili ukupan godišnji prihod koji ne podliježe obavezi prijave koncentracije, a ukupni tržišni udio istih prelazi 40%, pa stoga po ovom osnovu predmetna koncentracija podliježe obavezi prijave koncentracije.

Prema dostavljenim podacima iz Prijave ispunjeni su uslovi za obavezu prijave koncentracije iz čl. 14. Zakona.

5. Relevantno tržište


Relevantno tržište koncentracije, u smislu člana 3. Zakona o konkurenciji, te čl. 4. i 5. Odluke o utvrđivanju relevantnog tržišta, čini tržište određenih proizvoda/usluga koje su predmet obavljanja djelatnosti na određenom geografskom tržištu.

Prema odredbi člana 4. Odluke o utvrđivanju relevantnog tržišta, relevantno tržište u proizvodnom smislu obuhvaća sve proizvode i/ili usluge koje potrošači i/ili korisnici smatraju međusobno zamjenjivim, pod prihvatljivim uslovima, imajući u vidu posebno njihove bitne karakteristike, kvalitet, uobičajenu namjenu, način upotrebe, uslove prodaje i cijene.

Nadalje, prema članu 5. Odluke o utvrđivanju relevantnog tržišta, relevantno tržište u geografskom smislu obuhvaća cjelokupnu ili dio teritorije Bosne i Hercegovine na kojoj privredni subjekt djeluje u prodaji i/ili kupovini relevantnog proizvoda pod jednakim ili dovoljno ujednačenim uslovima i koji to tržište bitno razlikuje od uslova tržišne konkurencije na susjednim geografskim tržištima.

Konkurencijsko vijeće je utvrdilo kako su oba učesnika koncentracije aktivna u proizvodnji i prodaji plafona za nerezidencijalnu primjenu. Tržište nerezidencijalnih plafona obuhvaća različita plafonska rješenja: modularne spuštene plafone, fiksne spuštene plafone, otvorene spuštene plafone (kao što su plafonske nadstrešnice ili druga rješenja koja ostavljaju prostor iza mreže vidljivim) i, u manjoj mjeri, nespuštene plafone.

Iako su navedeni tipovi plafonskih rješenja međusobno različiti, kako u pogledu funkcionalnosti, tako i u pogledu načina proizvodnje, različite funkcionalnosti postaju relevantne tek nakon što je arhitekt donio odluku o konkretnom plafonu koji će instalirati u određenoj građevini (nakon dizajniranja). Nakon što je odluka donesena, postaje teže i skuplje promijeniti vrstu plafona.

Stoga, relevantno tržište proizvoda u konkretnom slučaju smatra se tržište plafonskih rješenja za nerezidencijalnu primjenu, koje obuhvaća modularne spuštene plafone, fiksne spuštene plafone, otvorene spuštene plafone i nespuštene fiksne plafone.

Relevantnim tržištem u geografskom smislu, uzimajući u obzir mjerodavnosti Konkurencijskog vijeća, smatra se tržište na cijelom teritoriju Bosne i Hercegovine.

Slijedom navedenog, relevantnim tržištem predmetne koncentracije smatra se tržište plafonskih rješenja za nerezidencijalnu primjenu, na području Bosne i Hercegovine.

6. Analiza relevantnog tržišta


Podnosilac prijave je u dopuni Prijave dostavljenoj dana 4.1.2018. godine, te podataka dostavljenih na zahtjev Konkurencijskog vijeća, dana 12.2.2018. godine zaprimljeno pod brojem: UP-06-26-1-038-5/17, dostavio podatke o izvršenoj procjeni relevantnog tržišta plafonskih rješenja, kako je prikazano u tabeli 4.

Tabela 4.

Konkurenti na tržištu BiH

Procjena tržišnih udjela u % za 2016.

1. Knauf

(..)**

2. AWI

(..)**

(..)**

(..)**

(..)**

(..)**

(..)**

(..)**

6. ostali

(..)**

UKUPNO:

100

UKUPNO (1+2):

(..)**

 



Izvor: Podaci iz Prijave

Postupajući po podnesenoj Prijavi, te analizom tržišta, Konkurencijsko vijeće je dana 27.2.2018. godine, podneskom broj: UP-06-26-1-038-8/17, zatražilo od Podnosioca prijave, pojašnjenje dostavljenih podataka, na koje je Podnosilac Prijave dostavio dopune i pojašnjenja, dana 8.3.2018. godine zaprimljeno pod brojem: UP-06-26-1-038-9/17, te informaciju od dana 12.4.2018. godine zaprimljenu pod brojem: UP-06-26-1-038-10/17. Dostavljeni podaci su prikazani u tabeli 5.

Tabela 5.

Konkurenti na tržištu BiH

Procjena tržišnih udjela u % za 2016.

1. Knauf

(..)**

2. AWI

(..)**

(..)**

(..)**

(..)**

(..)**

(..)**

(..)**

(..)**

(..)**

(..)**

(..)**

(..)**

(..)**

(..)**

(..)**

(..)**

(..)**

(..)**

(..)**

12. Ostali

(..)**

UKUPNO:

100

UKUPNO (1+2):

(..)**

 



Izvor: Podaci iz Prijave

7. Prikupljanje podataka


Imajući u vidu činjenicu kako je Podnosilac Prijave tijekom postupka istu dopunjavao, te mijenjao, Konkurencijsko vijeće je na osnovu člana 35. stav (1) Zakona o konkurenciji, zatražio od konkurenata na tržištu Bosne i Hercegovine, dana 22.6.2018. godine, obavezno očitovanje i dostavu podataka o prihodima, te proizvođačima od kojih uvoze proizvode, i to od:

- privrednog subjekta Saint-Gobain Rigips Austria Gesmbh, Predstavništvo u BiH, aktom broj: UP-06-26-1-038-20/17,

- privrednog subjekta EM-ONIKS d.o.o. Lukavac, aktom broj: UP-06-26-1-038-21/17,

- privrednog subjekta Interijer Lovrić d.o.o. Posušje, aktom broj: UP-06-26-1-038-22/17,

- privrednog subjekta MG Profil d.o.o. Brčko, aktom broj: UP-06-26-1-038-23/17.

Tražene informacije su zaprimljene dana 27.6.2018. godine od strane privrednog subjekta EM-ONIKS d.o.o. Lukavac, akt broj: UP-06-26-1-038-24/17, a dana 29.6.2018. godine od strane privrednog subjekta Interijer Lovrić d.o.o. Posušje, akt broj: UP-06-26-1-038-25/17, i privrednog subjekta MG Profil d.o.o. Brčko, aktom broj: UP-06-26-1-038-26/17, te dana 10.7.2018. godine od strane Saint-Gobain Rigips, predstavništvo u Bosni i Hercegovini, aktom broj: UP-06-26-1-038-27/17.

Također, dana 25.7.2018. godine Konkurencijsko vijeće je na osnovu člana 35. stav (1) Zakona o konkurenciji, se obratilo sa zahtjevom za informacije relevantnim tijelima u Bosni i Hercegovini i to:

- Upravi za indirektno oporezivanje BiH, Bana Lazarevića bb, Banja Luka, aktom broj: UP-06-26-1-038-30/17,

- Agenciji za statistiku Bosne i Hercegovine, Zelenih beretki 26, Sarajevo, aktom broj: UP-06-26-1-038-31/17,

- Finansijsko-Informatičkoj Agenciji, Ložionička 3, Sarajevo, aktom broj: UP-06-26-1-038-32/17, i

- Agenciji za posredničke, informatičke i finansijske usluge – APIF, Vuka Karadžića 6., Banja Luka, aktom broj: UP-06-26-1-038-33/17.

Dana 26.7.2018. godine zaprimljen je odgovor pod brojem: UP-06-26-1-038-34/17 od strane Agencije za statistiku Bosne i Hercegovine, Sarajevo, dana 30.7.2018. godine zaprimljen je odgovor pod brojem: UP-06-26-1-038-35/17 od strane Uprave za indirektno oporezivanje BiH, Banja Luka, dana 31.7.2018. godine zaprimljen je odgovor pod brojem: UP-06-26-1-038-36/17 od strane Finansijsko-informatičke agencije, Sarajevo, i dana 2.8.2018. godine zaprimljen je odgovor pod brojem: UP-06-26-1-038-37/17 od strane Agencije za posredničke, informatičke i finansijske usluge, Banja Luka.

Nakon izvršene analize svih dostavljenih i raspoloživih podataka, Konkurencijsko vijeće je procijenilo tržišne udjele Podnosioca prijave i njegovih konkurenata na relevantnom tržištu Bosne i Hercegovine za 2016. godinu kako je prikazano u tabeli 6.

Tabela 6.

Konkurenti na tržištu BiH

Procjena tržišnih udjela u % za 2016.

1. Knauf

(..)**

(..)**

(..)**

(..)**

(..)**

(..)**

(..)**

5. AWI

(..)**

(..)**

(..)**

(..)**

(..)**

(..)**

(..)**

(..)**

(..)**

(..)**

(..)**

11. ostali

(..)**

UKUPNO:

100

UKUPNO (1+5):

(..)**

 



8. Ocjena koncentracije


Konkurencijsko vijeće je analizom mjerodavnih podataka u ovom postupku, u smislu člana 17. Zakona, ocijenilo da provođenjem predmetne koncentracije neće doći do ograničavanja ili narušavanja tržišne konkurencije.

Pri procjeni predmetne transakcije Konkurencijsko vijeće je uzelo u obzir slijedeće činjenice:

Predmetnom koncentracijom dolazi do povećanja postojećih tržišnih udjela i tržišne moći Podnosioca prijave, u relativno malom opsegu relevantnih proizvoda. Istovremeno, za ulazak na relevantno tržište nema prepreka, a na istom su već i nazočni konkurenti, te je Konkurencijsko vijeće ocijenilo da se isti ne bi mogao ponašati nezavisno od svoje konkurencije.

Nijedan od učesnika predmetne koncentracije nema proizvodna postrojenja za relevantne proizvode unutar Bosne i Hercegovine. Proizvodnja relevantnih proizvoda se odvija u manjem broju fabrika koje proizvode i izvoze relevantne proizvode na svjetskom nivou, te su na tržištu Bosne i Hercegovine prisutni samo putem distributivne mreže.

Cjelokupni opseg vrsta plafonskih rješenja vrši konkurentski pritisak, unutar faze planiranja gradnje objekata i da bi se kupci prebacili na druga plafonska rješenja, u slučaju poskupljenja mjerodavnih plafona, što je vidljivo iz činjenice da se arhitekti opredjeljuju za konkretan plafonski sustav u fazi planiranja.

Relevantno tržište i segment proizvoda gdje se aktivnosti učesnika preklapaju su vrlo mala, sa zanemarivim utjecajem na ukupnu ekonomiju Bosne i Hercegovine. Ukupna veličina čitavog tržišta plafonskih rješenja, i vrijednost prodaje sudionika u Bosni i Hercegovini je vrlo ograničena. Ciljno Poslovanje je ostvarilo ograničene prihode od prodaje u Bosni i Hercegovini u 2016. godini, dok prodaja relevantnih proizvoda predstavlja samo mali dio ukupnog poslovanja KNAUF-a u Bosni i Hercegovini.

Postoji veći broj usporedivih konkurenata aktivnih na relevantnom tržištu u široj regiji, koji bi mogli da relativno lako prošire svoju prisutnost u BiH. Navedene kompanije bi mogle vršiti značajni konkurentski pritisak na učesnike i imali bi poticaj i mogućnost povećanja tržišnog udjela, ukoliko bi učesnici pokušali povećati cijene ili utjecati na proizvodnju i opskrbu nakon provođenja koncentracije. Također, opskrba iz Kine se povećava u prethodnih nekoliko godina.

Poslovanje vezano za spuštene plafone je pretežno vezano za projekte, te stoga u velikoj mjeri ovisi i od tendera, što znači da je pozicija učesnika na tržištu nestabilna i da postoji generalni nedostatak stabilne tržišne moći. Tenderi su vrlo konkurentni i, pored specifikacija proizvoda, pretežno se dobivaju na osnovu cijene. Radi dostavljanja potpunih informacija, obično se na tendere ne javlja sam proizvođač plafona, već distributeri (trgovci građevinskim materijalom). Naravno, proizvođači indirektno učestvuju na tenderima, preko cijena koje nude distributerima za mjerodavne plafone za određene projekte.

Realizacija predložene transakcije omogućiti će stvaranje dugoročne vrijednosti putem prilike za istraživanje i razvoj novih i naprednijih proizvoda, kao i efikasnijoj troškovnoj strukturi u različitim operativnim oblastima, poput troškova nabavke, proizvodnje i administracije, kao i omogućiti unapređene prilike za istraživanje i razvoj, odnosno uvođenje novih i poboljšanih proizvoda.

Također, Konkurencijsko vijeće je prilikom ocjene koncentracije cijenilo i činjenicu kako je Rješenjem broj: 6/0-02-11/2018-6, od 28.2.2018. godine, Komisija za zaštitu konkurencije Republike Srbije predmetnu koncentraciju odobrila na teritoriji Republike Srbije, te kako je Rješenjem broj: 02-UP-I-54/11-17 od 20.2.2018. godine, Agencija za zaštitu konkurencije Crne Gore predmetnu koncentraciju odobrila na teritoriji Crne Gore.

Slijedom navedenog, i analizom svih dostavljenih podataka Konkurencijsko vijeće je uvažilo argumente Podnosioca prijave kao osnovane, te ocijenilo kako predmetnom koncentracijom neće doći do sprječavanja, ograničavanja ili narušavanja konkurencije na tržištu, pa je stoga istu i ocijenilo kao dopuštenu, u smislu člana 18. stav (2) tačka a) Zakona.

9. Administrativna taksa


Podnosilac prijave je na ovo Rješenje, u skladu sa članom 2. stav (1) tarifni broj 107. tačka d) pod 2) Odluke o visini administrativnih taksi vezi sa procesnim radnjama pred Konkurencijskim vijećem ("Službeni glasnik BiH", br. 30/06 i 18/11) dužan platiti administrativnu taksu u ukupnom iznosu od 25.000,00 KM u korist Budžeta institucija Bosne i Hercegovine.

10. Pouka o pravnom lijeku


Protiv ovog Rješenja nije dozvoljena žalba.

Nezadovoljna strana može pokrenuti upravni spor pred Sudom Bosne i Hercegovine u roku od 30 dana od dana prijema, odnosno objave ovoga Rješenja.

Broj UP-06-26-1-038-39/17
8. augusta 2018. godine
Sarajevo


Predsjednica
Adisa Begić, s. r.

1 EMEA, je izraz koji se koristi za označavanje teritorija Europe, Bliskog Istoka i Afrike, a Pacifička regija obuhvaća države koje izlaze na Tihi Ocean.

2 Podaci predstavljaju poslovnu tajnu, u smislu člana 38. Zakona o konkurenciji.

Pretplatnici imaju dodatne pogodnosti. Ukoliko ste već pretplatnik, prijavite se! Ukoliko niste pretplatnik, registrirajte se!