Službeni glasnik BiH, broj 3/25
Ovaj akt nije unešen na bosanskom jeziku.
Konkurencijsko vijeće Bosne i Hercegovine, na osnovu člana 25. stav (1) tačka e), člana 42. stav (1) tačka d), a u vezi sa čl. 12., 14., 16., 17. i 18. Zakona o konkurenciji ("Službeni glasnik BiH", br. 48/05, 76/07 i 80/09), rješavajući po Prijavi koncentracije privrednog subjekta "Open Pass Limited", 53, Office 2, Sir Adrian Dingli Street, Slema SLM 1902, Malta, zastupan po Advokatskom uredu "Marić&Co Sarajevo, Mehmeda Spahe 26, zaprimljenoj dana 14.12.2023. godine pod brojem UP-05-26-1-041-1/23, na 16. sjednici održanoj dana 07.11.2024. godine, donijelo je
RJEŠENJE
1. Ocjenjuje se dopuštenom koncentracija učesnika na tržištu snabdijevanja neprehrambenim proizvodima, tržištu snabdijevanja svježim voćem, tržištu snabdijevanja svježim povrćem, tržištu snabdijevanja nekvarljivim povrćem u limenkama i staklu i tržištu snabdijevanja slatkim namaznim proizvodima u Bosni i Hercegovini, a koja će nastati stjecanjem većinske kontrole privrednog subjekta "Open Pass Limited", Slema SLM Malta pod kontrolom poduzetnika Pavla Vujnovca (zajedno s drugim društvima pod direktnom kontrolo: "PV Grupa") nad privrednim subjektom "Fortenova Group MidCO B.V" Amsterdam, Holandija.
2. Obavezuje se privredni subjekt "Open Pass Limited" Malta, da uplati administrativnu taksu u iznosu od 5.000,00 KM (pethiljadakonvertibilnih maraka) u korist Budžeta institucija Bosne i Hercegovine.
3. Ovo Rješenje o koncentraciji se upisuje u Registar koncentracija.
4. Ovo Rješenje će biti objavljeno u "Službenom glasniku BiH", službenim glasilima entiteta i Brčko distrikta Bosne i Hercegovine.
Obrazloženje
Konkurencijsko vijeće Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Konkurencijsko vijeće) je dana 14.12.2023. godine zaprimilo, pod brojem UP-05-26-1-041-1/23 Prijavu namjere koncentracije (u daljem tekstu: Prijava) privrednog subjekta "Open Pass Limited", 53., Office 2, Sir Adrian Dingli Street, Slema SLM 1902, Malta, (u daljem tekstu: "Open Pass" ili "Podnosilac prijave") koje namjerava steći potpunu kontrolu na trajnoj osnovi nad privrednim subjektom "Fortenova Group MidCO B.V" Herikerbergweg 238, Luna ArenA, 1101 CM Amsterdam, Holandija (u daljem tekstu: "Fortenova Grupa" ili Ciljno društvo).
Uvidom u Prijavu namjere koncentracije, utvrđeno je da ista nije potpuna u smislu člana 30. Zakona i čl. 9., 10., 11. i 12. Odluke o načinu podnošenja prijave i kriterijima za ocjenu koncentracije privrednih subjekata ("Službeni glasnik BiH", broj 34/10), te je Konkurencijsko vijeće dana zatražilo dopunu prijave koncentracije, koju je Podnosilac prijave dopunio zaključno sa 10.06.2024. godine.
Po prijemu tražene dokumentacije, Konkurencijsko vijeće je utvrdilo da je prijava kompletna, te u skladu sa članom 30. stav (3) Zakona, izdalo Potvrdu o prijemu kompletne i uredne Prijave, dana 06.11.2024. godine broj UP-05-26-1-041-24/23.
Podnosilac prijave je naveo, u smislu člana 30. stav (2) Zakona, da će koncentracija biti prijavljena Evropskoj komisiji, Autoritetu za konkurenciju Kosova, Agenciji za zaštitu konkurencije Crne Gore, Komisiji za zaštitu konkurencije Republike Sjeverne Makedonije i Komisiji za zaštitu konkurencije Srbije.
Koncentracija je odobrena od strane Autoriteta za konkurenciju Kosova, Komisije za zaštitu konkurencije Republike Sjeverne Makedonije, Agencije za zaštitu konkurencije Crne Gore, Komisije za zaštitu konkurencije Republike Srbije i Evropske komisije.
Konkurencijsko vijeće je, u skladu sa članom 16. stav (4) Zakona, izdalo Obavještenje o prijavi koncentracije broj UP-05-26-1-041-7/23 od 24.04.2024. godine, koje je u dnevnoj štampi objavljeno dana 29.04.2024. godine, u kojem su pozvane sve zainteresovane strane na dostavljanje pisanih komentara u vezi provođenja iste.
Na navedenu obavijest prigovor je putem ovlaštenog punomoćnika SBK ART LLC, društvo sa ograničenom odgovornošću, Skhodnenskaya ulica 6, općina Južni Tusino, Moskva, Ruska Federacija, zaprimljen od strane Konkurencijskog vjieća, dana 07.05.2024. godine pod brojem UP-05-26-1-041-9/23.
1. Učesnici koncentracije
Učesnici predmetne koncentracije su "Open Pass Limited", 53., Office 2, Sir Adrian Dingli Street, Slema SLM 1902, Malta i "Forte Nova Group MidCo B.V." Herikerbergweg 238, Luna ArenA, 1101 CM Amsterdam, Holandija.
1.1. Podnosilac prijave koncentracije, privredni subjekt "OPEN PASS LIMITED" Malta
Podnosilac prijave koncentracije, privredni subjekt "Open Pass Limited" je holding kompanija sa sjedištem na adresi 53, Office 2, Sir Adrian Dingle Street, Sliema SLM, 1902, Malta, registrovan dana 11.05.2020 godine pod brojem C 95571 u Poslovnom registru Malte.
(..)**.
1
1.1.1. Povezana privredna društva Podnosioca prijave u Bosni i Hercegovini
"PV Grupa" je aktivna u različitim sektorima i svoje aktivnosti obavlja preko raznih podružnica od kojih svaka posluje pod različitim brendovima.
Većina kompanija u "PV Grupi" je u vlasništvu "Energia Naturalis" d.o.o. Vukovar, Kardinala Alojza Stepinca 27, 32000 Vukovar, Republika Hrvatska (u daljem tekstu: "Energia Naturalis" ili "ENNA HRVATSKA") koja je aktivna u različitim tržišnim segmentima, preko raznih podružnica. "ENNA" je važan investitor u Hrvatskoj i široj regiji, a posebno je aktivna u oblasti obnovljive energije, transporta i logistike, kao i snaddijevanja voćem i povrćem.
(..)**
Povezani privredni subjekti Podnosioca prijave u Bosni i Hercegovini indirektno preko "PV Grupe" su:
- "ENNA Opskrba BH" d.o.o. Sarajevo
- "ENNA Fruit" d.o.o. Gradiška
- "PPD" d.o.o. Sarajevo.
1.1.1.1. Privredni subjekt "ENNA Opskrba BH" d.o.o. Sarajevo
Privredni subjekt "ENNA Opskrba BH" d.o.o. Sarajevo, Tešanjska broj 24a, 71000 Sarajevo je prema Aktuelnom izvodu iz sudskog registra broj 065-0-RegZ-23-013855 od 13.12.2023. godine, registrovan u sudskom registru Općinskog suda u Sarajevu pod matičnim brojem 65-01-0436-23, sa upisanim osnovnim kapitalom u iznosu od 1.000.000,00 KM.
(..)**
Pretežna registrovana djelatnost privrednog subjekta "ENNA Opskrba BH" d.o.o. Sarajevo je
trgovina električnom energijom i trgovina plinom distribucijskom mrežom.
1.1.1.2. Privredni subjekt "Prvo plinarsko društvo" d.o.o. Sarajevo
Privredni subjekt "PPD" d.o.o. Sarajevo, Tešanjska 24a, 71000 Sarajevo je prema Aktuelnom izvodu iz sudskog registra broj 065-0-RegZ-23-013856 od 13.12.2023. godine, registrovan u sudskom registru Općinskog suda u Sarajevu pod matičnim brojem 65-01-0970-17, sa upisanim osnovnim kapitalom u iznosu od 50.000,00 KM.
(..)**
1.1.1.3. Privredni subjekt "ENNA Fruit" d.o.o. Gradiška
Privredni subjekt "ENNA Fruit" d.o.o. Gradiška, ulica XVI krajiške brigade broj 1, 78400 Gradiška, je prema Aktuelnom izvodu iz sudskog registra broj 057-0-Reg-Z-24-000072 od 05.01.2024. godine, registrovan u sudskom registru Okružnog privrednog suda u Banjoj Luci pod matičnim brojem 1-16626-00, sa upisanim osnovnim kapitalom u iznosu ud 106.684,08 KM.
(..)**
1.2. Ciljno društvo "Fortenova Group MidCo B.V."
Privredni subjekt "Fortenova Group MidCo B.V." Herikerbergweg 238, Luna ArenA, 1101 CM Amsterdam, Holandija registrovano pri Poslovnom registru Holandske Privredne komore pod registarskim brojem 75572435.
(..)**
Vlasnička struktura nosilaca DR prava u privrednom subjektu "Fortenova TopCo" i time indirektno u privrednom subjektu "Fortenova MidCo B.V."
(..)**
1.2.1. Povezani privredni subjekti Ciljnog društva u Bosni i Hercegovini
U Bosni i Hercegovini Ciljno društvo je prisutno preko povezanog privrednog subjekta "Fortenova Grupa" dioničko društvo za upravljanje Zagreb, Marijana Čavića 1, Zagreb, Republika Hrvatska.
Privredni subjekt "Fortenova grupa" u Bosni i Hercegovini ima sljedeća povezana društva i to:
1. Konzum d.o.o. Sarajevo
2. Super kartica d.o.o. Sarajevo
3. PIK BH d.o.o. Laktaši
4. Sarajevski kiseljak d.o.o. Kiseljak
5. Zvijezda d.o.o. Sarajevo
6. Mercator - BH d.o.o. Sarajevo, prestao postojati u novembru 2023. godine nakon spajanja sa Konzum d.o.o. Sarajevo,
7. M-BL d.o.o. Banja Luka.
1.2.1.1. Privredni subjekt Konzum d.o.o. Sarajevo
Privredni subjekt "Konzum" d.o.o. Sarajevo, Kamenolom 10, 71000 Sarajevo je prema Aktuelnom izvodu iz sudskog registra broj 065-0-RegZ-23-013554 od 17.12.2023. godine registrovan u sudskom registru Općinskog suda u Sarajevu pod matičnim brojem 65-01-0623, sa upisanim osnovnim kapitalom u iznosu od 238.601.540,00 KM.
(..)**
Pretežna registrovana djelatnost privrednog subjekta "Konzum" je trgovina na veliko i malo u nespecijalizovanim prodavnicama.
1.2.1.2. Privredni subjekt "Super Kartica" d.o.o. Sarajevo
Privredni subjekt "Super Kartica" d.o.o. Sarajevo, Ložionička 16, 71000 Sarajevo je prema Aktuelnom izvodu iz sudskog registra broj 065-0-RegZ-23-013552 od 07.12.2023. godine registrovan u sudskom registru Općinskog suda u Sarajevu pod matičnim brojem 65-01-0192-14, sa upisanim osnovnim kapitalom u iznosu od 2.000,00 KM.
(..)**
Pretežna registrovana djelatnost privrednog subjekta "Super kartica" je
pružanje usluga programa lojalnosti kupaca.
1.2.13. Privredni subjekt " PIK BH" d.o.o. Laktaši
Privredni subjekt "PIK BH" d.o.o. Laktaši, Svetosavska ulica bb, Glamočani, 78250 Laktaši je prema Aktuelnom izvodu iz sudskog registra broj 057-0-Reg-Z-23-005641 od 12.12.2023. godine registrovan u sudskom registru Okružnog privrednog suda u Banjoj Luci pod matičnim brojem 057-0-Reg-Z-23-005641, sa upisanim osnovnim kapitalom u iznosu od 100.000,00 KM.
(..)**
Pretežna registrovana djelatnost privrednog subjekta "PIK BH" je
trgovina na veliko mesom i mesnim proizvodima.
1.2.1.4. Privredni subjekt "Sarajevski kiseljak" d.o.o. Kiseljak
Privredni subjekt "Sarajevski kiseljak" društvo sa ograničenom odgovornošću za eksploataciju mineralnih voda i plinova, Kiseljak, Kraljice Mira 7, 71250 Kiseljak, je prema Aktuelnom izvodu iz sudskog registra broj 065-0-RegZ-23-013555 od 07.12.2023. godine registrovan u sudskom registru Općinskog suda u Sarajevu pod matičnim brojem 51-01-0359-19, sa upisanim osnovnim kapitalom u iznosu od 18.577.800,00 KM.
(..)**
Pretežna registrovana djelatnost privrednog subjekta "Sarajevski kiseljak" d.o.o. Kiseljak je
proizvodnja osvježavajućih napitaka, proizvodnja mineralne vode i drugih flaširanih pića.
1.2.1.5. Privredni subjekt "Zvijezda" d.o.o. Sarajevo
Društvo za trgovinu i proizvodnju "Zvijezda" d.o.o. Sarajevo, Rajlovačka bb, 71000 Sarajevo, je prema Aktuelnom izvodu iz sudskog registra broj 065-0-RegZ-23-013556 od 07.12.2023. godine, registrovan u sudskom registru Općinskog suda u Sarajevu pod matičnim brojem 65-01-0828-08, sa upisanim osnovnim kapitalom u iznosu od 605.976,00 KM.
(..)**
Pretežna registrovana djelatnost privrednog subjekta "Zvijezda" je
trgovina na veliko mlijekom, mliječnim proizvodima, jajima, jestivim uljem i mastima.
1.2.1.6. Privredni subjekt "Mercator BH" d.o.o. Sarajevo
Privredni subjekt "Mercator BH" Sarajevo, Blažuj bb, 71000 Sarajevo, u 100% vlasništvu privrednog subjekta "Fortenova Grupa " d.d. za upravljanje Zagreb, Republika Hrvatska, je prema Aktuelnom izvodu iz sudskog registra broj 065-0-RegZ-23-013557 od 07.12.2023. godine
brisan je u novembru 2023. godine usljed pripajanja privrednom subjektu "Konzum" d.o.o. Sarajevo.
Pretežna djelatnost privrednog subjekta "Mercator BH" je
trgovina na veliko i malo u nespecijalizovanim prodavnicama i kao takav je nastavio da postoji kao brend u vlasništvu privrednog subjekta "Konzum" d.o.o. Sarajevo.
1.2.1.7. Privredni subjekt "M-BL" d.o.o. Banja Luka
Privredni subjekt "M-BL" d.o.o. Banja Luka, Aleja Svetog Save broj 69, 78000 Banja Luka, je prema Aktuelnom izvodu iz sudskog registra broj 057-0-Reg-Z-23-005640 od 12.12.2023. godine, registrovan u sudskom registru Okružnog privrednog suda u Banjoj Luci pod matičnim brojem 57-01-0255-17, sa upisanim osnovnim kapitalom u iznosu od 1.000,00 KM.
(..)**
Pretežna registrovana djelatnost privrednog subjekta "M-BL" je
trgovina na malo u nespecijalizovanim prodavnicama pretežno prehrambenim proizvodima, pićima i duhanskim proizvodima.
2. Obaveza prijave koncentracije
Obaveza prijave koncentracije privrednih subjekata, u smislu člana 14. stav (1) tačka b) Zakona, postoji ako ukupni godišnji prihod svakog od najmanje dva privredna subjekta učesnika koncentracije ostvarena prodajom roba i/ili usluga na tržištu Bosne i Hercegovine iznose najmanje 8 miliona KM po završnom računu u godini koja je prethodila koncentraciji, ili ako je njihov zajednički udio na relevantnom tržištu veći od 40,0%.
(..)**
Godišnji prihod učesnika koncentracije predstavlja ukupne prihode (bez poreza na dodanu vrijednost i drugih poreza koji se direktno odnose na učesnike koncentracije na tržištu Bosne i Hercegovine) u smislu člana 9. tačka h) Odluke o načinu podnošenja prijave i kriterijuma za ocjenu koncentracija privrednih subjekata.
3. Pravni okvir ocjene namjere koncentracije
Konkurencijsko vijeće je u provedbi postupka ocjene predmetnih koncentracija primijenilo odredbe Zakona, Odluke o utvrđivanju relevantnog tržišta ("Službeni glasnik BiH", br. 18/06 i 34/10), Odluke o načinu podnošenja prijave i kriterijima za ocjenu koncentracija privrednih subjekata ("Službeni glasnik BiH", broj 34/10), te Zakon o upravnom postupku ("Službeni glasnik BiH", br. 29/02, 12/04, 88/07, 93/07, 41/13 i 53/16).
Konkurencijsko vijeće je u skladu sa članom 43. stav (7) Zakona, pri izračunavanju ukupnih godišnjih prihoda učesnika koncentracije, koristilo kriterije i standarde Obavijesti Evropske komisije o računanju ukupnog prihoda u skladu sa Uredbom Vijeća (EEZ) broj 4064/89 o kontroli koncentracija privrednih subjekata.
4. Pravni osnov koncentracije
U Prijavi koncentracije i dopuni prijave koncentracije Podnosilac prijave navodi da PV Grupa (preko Open Pass-a) namjerava da stekne jedinstvenu pojedinačnu kontrolu u smislu člana 12. stav (1) alineja b) podalineja 1) Zakona o konkurenciji nad Ciljnim društvom.
(..)**
Slijedom navedenog, pravni oblik predmetne koncentracije je stjecanje kontrole jednog privrednog subjekta nad drugim, kupovinom većine udjela osnovnog kapitala u smislu odredbi člana 12. stav (1) tačka b) podtačka 1) Zakona.
5. Obavještenje o prijavi koncentracije
Konkurencijsko vijeće je, u skladu sa članom 16. stav (4) Zakona, izdalo Obavještenje o prijavi koncentracije broj UP-05-26-1-041-7/23 od 24.04.2024. godine, koje je u dnevnoj štampi objavljeno dana 29.04.2024. godine, u kojem su pozvane sve zainteresovane strane na dostavljanje pisanih komentara u vezi provođenja iste.
(..)**
Konkurencijsko vijeće Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Konkurencijsko vijeće) je dana 01.07.2024. godine pod brojem UP-05-26-1-041-18 /23 donijelo Zaključak kojim se zahtjev "SBK ART LLC" Južni Tusino, Moskva, Ruska Federacija za priznanjem statusa stranke u postupku, odbacuje kao preuranjen, jer Konkurencijsko vijeće nije usvojilo Zaključak o pokretanju postupka za ocjenu koncentracije, koji se donosi u slučajevima kada postoji osnovana sumnja da će se koncentracijom narušiti tržišna koncentracija na tržištu.
U skladu sa članom 17. Zakona o konkurenciji ("Službeni glasnik BiH", br. 48/05, 76/07 i 80/09) Konkurencijsko vijeće prilikom procjene namjeravane koncentracije analizira efekte koji za posljedicu imaju značajno narušavanje tržišne konkurencije, odnosno da li se takvom koncentracijom stvara ili jača dominantni položaj, a naročio:
a) Strukturu relevantnog tržišta,
b) Efekte koncentracije na ostale stvarne ili potencijalne konkurente,
c) Položaj učesnika konkurenciji, njihove tržišne udjele, ekonomsku i finansijsku snagu,
d) Mogućnost i izbor dobavljača i korisnika,
e) Ekonomske, pravne i druge prepreke ulaska na tržište,
f) Nivo unutrašnje i međunarodne konkurentnosti učesnika u koncentraciji,
g) Trendove ponude i potražnje relevantnih roba i/ili usluga,
h) Trendove tehničkog i ekonomskog razvoja
i) Interese potrošača.
U skladu sa naprijed navedenim, Konkurencijsko vijeće prilikom ocjene prijave koncentracije nije nadležno da analizira pravnu valjanost ugovora ili nekog drugog pravnog osnova koncentracije (sporazuma, memoranduma o razumijevanju, pisma namjere i slično), nego samo da utvrdi koji će efekat ista imati na tržište Bosne i Hercegovine.
U Izjašnjenju privrednog subjekta "SBK ART LLC" nisu dostavljene činjenice i dokazi koji ukazuju na to da će koncentracija dovesti do stvaranja ili jačanja dominantnog položaja učesnika koncentracije, što je bila svrha objavljenog obavještenja.
Rješenje kojim se odobrava neka prijava koncentracije ne znači ni u kom slučaju da će se ista provesti i da je određeni ugovor pravno valjan, te svaka zainteresovana strana može da osporava valjanost ugovora ili nekog drugog pravnog osnova koncentracije pred nadležnim sudovima, ali ne i pred Konkurencijskim vijećem.
Privredni subjekt "SBK ART LLC" je prilikom dostavljanja Izjašnjenja dostavio i zahtjev da mu se nakon što stekne status stranke u postupku, odobri uvid u spis i da isti bude obaviješten o toku postupka. Imajući u vidu činjenicu da Konkurencijsko vijeće privrednom subjektu "SBK ART LLC" nije odobrilo status stranke u postupku, tj. isti zahtjev je odbacilo kao preuranjen, nije odobren uvid u spis, koji u skladu sa članom 37. Zakona o konkurenciji imaju samo stranke u postupku.
Međutim, Konkurencijsko vijeće je obavijestilo privredni "SBK ART LLC", da će isti kao zainteresovanu treću stranu, obavijestiti putem ovlaštenog punomoćnika o stanju predmeta, na način koji smatra primjerenim, ukoliko donese Zaključak o pokretanju postupka.
Zaključak o pokretanju postupka se donosi u skladu sa članom 18. stav (1) Zakona, u slučaju ako Konkurencijsko vijeće utvrdi postojanje osnovane sumnje da bi provođenje koncentracije moglo imati za posljedicu negativne efekte koji mogu značajno narušavati konkurenciju na relevantnom tržištu, što nije bio slučaj u ovom predmetu.
6. Analiza relevantnog tržišta i ocjena koncentracije
Relevantno tržište koncentracije, u smislu člana 3. Zakona o konkurenciji, te čl. 2.. Odluke o utvrđivanju relevantnog tržišta, čini tržište određenih proizvoda/usluga koje su predmet obavljanja djelatnosti na određenom geografskom tržištu.
Prema odredbi člana 4. Odluke o utvrđivanju relevantnog tržišta, relevantno tržište u proizvodnom smislu obuhvaća sve proizvode i/ili usluge koje potrošači i/ili korisnici smatraju međusobno zamjenjivim, pod prihvatljivim uslovima, imajući u vidu posebno njihove bitne karakteristike, kvalitet, uobičajenu namjenu, način upotrebe, uslove prodaje i cijene.
Nadalje, prema članu 5. Odluke o utvrđivanju relevantnog tržišta, relevantno tržište u geografskom smislu obuhvaća cjelokupnu ili dio teritorije Bosne i Hercegovine na kojoj privredni subjekt djeluje u prodaji i/ili kupovini relevantnog proizvoda pod jednakim ili dovoljno ujednačenim uslovima i koji to tržište bitno razlikuje od uslova tržišne konkurencije na susjednim geografskim tržištima.
Podnosilac prijave navodi da daje informacije o relevantnim tržištima na kojima strane imaju preklapajuće aktivnosti u Bosni i Hercegovini i tržištima na kojima koncentracija može prema njegovom mišljenju imati efekte tj. gdje postoje stvarni ili potencijalni vertikalni odnosi između aktivnosti učesnika koncentracije.
Podnosilac prijave predlaže da se relevantna tržišta u svrhu ove Prijave definišu, kako slijedi:
- tržište snabdijevanja neprehrambenim proizvodima na veleprodajnom nivou u Bosni i Hercegovini,
- tržište snabdijevanja svježim voćem na veleprodajnom nivou u Bosni i Hercegovini,
- tržište snabdijevanja svježim povrćem na veleprodajnom nivou u Bosni i Hercegovini,
- tržište snabdijevanja nekvarljivim povrćem u limenkama i staklu u Bosni i Hercegovini,
- tržište snabdijevanja slatkim namaznim proizvodima u Bosni i Hercegovini.
(..)**
Polazeći od proizvoda koji potrošači smatraju zamjenjivim u pogledu njihovog svojstva, uobičajene namjene i cijene, Konkurencijsko vijeće je prilikom određivanja relevantnog tržišta prije svega imalo u vidu aktivnosti ciljnog društva, kao i tržišta na kojima će koncentracija imati efekte tj. tržišta na kojima postoje vertikalne veze između poslovanja učesnika u koncentraciji, a sve u skladu sa praksom Konkurencijskog vijeća i Evropske komisije.
Konkurencijsko vijeće je na taj način uvažilo prijedlog Podnosioca prijave, te je kao relevantno tržišta proizvoda odredilo sljedeća tržišta snabdijevanja tj. veleprodaje i maloprodaje: 1. neprehrambenim proizvodima, 2. svježim voćem, 3. svježim povrćem, 4. nekvarljivim povrćem u limenkama i staklu i 5. slatkim namaznim proizvodima.
Transakcija se odvija u pozadini restrukturiranja Fortenova Grupe koje se poduzima kako bi se postigla dionička struktura Fortenova Grupe koja ne uključuje sankcionirane dioničare, jer postojeće prisustvo ovih sankcionisanih dioničara predstavlja direktnu prijetnju kontinuitetu Fortenova Grupe. Između ostalih, Fortenova Grupa je imala problema sa privlačenjem potrebnih sredstava. Osim toga, prema novodima Podnosioca prijave, dobavljači IT infrastrukture razmatrali su prekid isporuke IT infrastrukture za Fortenova Grupu. Imajući u vidu širok kontekst koncentracije, vraćanjem povjerenja tržišta u Fortenova Grupi, ova transakcija može dovesti do razvoja poboljšanih i potencijalno novih proizvoda kao rezultat povećanih istraživačkih i razvojnih napora, na krajnju korist potrošača u Bosni i Hercegovini. Potrošači bi mogli imati koristi od širokog spektra izbora i ponude visokog kvaliteta koju nudi Fortenova Grupa u Bosni i Hercegovini, koja će biti bolje opremljena za nastavak ponude i potencijalno ulaganje u visokokvalitetne proizvodnje i nivo usluga. To bi moglo rezultirati poboljšanim zadovoljstvom i ukupnim potrošačkim iskustvom.
Konkurencijsko vijeće je analizom relevantnih podataka, u smislu člana 17. Zakona, ocijenilo da provođenjem predmetne koncentracije neće doći do narušavanja tržišne konkurencije, odnosno stvaranja ili jačanja dominantne pozicije učesnika koncentracije, (..)**.
Slijedom navedenog, Konkurencijsko vijeće je ocijenilo dopuštenom predmetnu koncentraciju u smislu člana 18. stav (2) tačka a) Zakona, kao u tački 1. dispozitiva ovog Rješenja.
7. Administrativna taksa
Podnosilac prijave je na ovo Rješenje, u skladu sa članom 2. stav (1) tarifni broj 107. tačka d) pod 1) Odluke o visini administrativnih taksi u vezi sa procesnim radnjama pred Konkurencijskim vijećem ("Službeni glasnik BiH", br. 30/06, 18/11 i 75/18) dužan platiti administrativnu taksu u ukupnom iznosu od 5.000,00 KM u korist Budžeta institucija Bosne i Hercegovine.
U skladu sa navedenim, Konkurencijsko vijeće je donijelo odluku kao u tački 2. dispozitiva ovog Rješenja.
8. Pouka o pravnom lijeku
Protiv ovog Rješenja nije dozvoljena žalba.
Nezadovoljna strana može pokrenuti upravni spor pred Sudom Bosne i Hercegovine u roku od 30 dana od dana prijema, odnosno objave ovoga Rješenja.