Službeni glasnik BiH, broj 74/24
Ovaj akt nije unešen na bosanskom jeziku.
Na osnovu člana 12. Zakona o ministarstvima i drugim organima uprave Bosne i Hercegovine ("Službeni glasnik BiH", br. 5/03, 42/03, 26/04, 42/04, 45/06, 88/07, 35/09, 59/09 i 103/09) i člana 61. Zakona o upravi ("Službeni glasnik BiH", br. 32/02, 102/09 i 72/17), a u vezi sa implementacijom Strategije Bosne i Hercegovine za rješavanje problema Roma, Akcionog plana Bosne i Hercegovine za društvenu inkluziju Roma i Romkinja 2021-2025, te Deklaracije partnera Zapadnog Balkana o integraciji Roma/kinja u sklopu procesa proširenja Evropske unije, ministar za ljudska prava i izbjeglice Bosne i Hercegovine donosi
UPUTSTVO
O VRSTI POMOĆI, KRITERIJIMA, NAČINU DODJELE POMOĆI I ODABIRA KORISNIKA PROJEKATA STAMBENOG ZBRINJAVANJA ROMA U BOSNI I HERCEGOVINI
I. OPĆE ODREDBE
Član 1.
(Predmet Uputstva)
Uputstvom se utvrđuju vrsta pomoći, kriteriji, način dodjele pomoći i odabir korisnika i realizacije projekata za stambeno zbrinjavanje Roma u Bosni i Hercegovini (u daljnjem tekstu: Uputstvo).
Član 2.
(Upotreba izraza u muškom i ženskom rodu)
Izrazi koji su radi preglednosti dati u jednom gramatičkom rodu, bez diskriminacije se odnose i na muški i na ženski rod.
Član 3.
(Diskriminacija)
(1) Diskriminacijom će se, u smislu ovog Uputstva, smatrati svako različito postupanje uključujući svako isključivanje, ograničavanje ili davanje prednosti zasnovano na stvarnim ili pretpostavljenim osnovama prema bilo kojem licu ili grupi lica i onima koji su sa njima u rodbinskoj ili drugoj vezi na osnovu njihove rase, boje kože, jezika, vjere, etničke pripadnosti, invaliditeta, starosne dobi, nacionalnog ili socijalnog porijekla, veze sa nacionalnom manjinom, političkog ili drugog uvjerenja, imovnog stanja, članstva u sindikatu ili drugom udruženju, obrazovanja, društvenog položaja i spola, seksualne orijentacije, rodnog identiteta, spolnih karakteristika, kao i svaka druga okolnost koja ima za svrhu ili posljedicu da bilo kojem licu onemogući ili ugrožava priznavanje, uživanje ili ostvarivanje na ravnopravnoj osnovi, prava i sloboda u svim oblastima života.
(2) Ovo uključuje i direktne i indirektne oblike diskriminacije.
(3) Direktna diskriminacija se događa kada se pojedinac ili grupa nepovoljnije tretira od drugih u sličnoj situaciji na osnovu nekog od gore navedenih oblika.
(4) Indirektna diskriminacija se događa kada neutralna odredba, kriterij ili praksa dovodi do nepovoljnog učinka na pojedince ili grupu na osnovu gore navedenih oblika, osim ako ta odredba, kriterij ili praksa mogu biti objektivno opravdani legitimnim ciljem, a sredstva za postizanje tog cilja su primjerena i neophodna.
Član 4.
(Korisnici pomoći)
(1) Pravo na pomoć imaju pripadnici romske nacionalne manjine, porodica ili zajedničko domaćinstvo (u daljnjem tekstu: korisnici) koji se nalaze u potrebi za socijalnim stambenim zbrinjavanjem i/ili im je potrebno poboljšanje stambenih uslova ili legalizacija.
(2) Zajedničkim domaćinstvom, u smislu ovog Uputstva, smatraju se korisnici koji su članovi porodice i lica sa zajedničke kućne liste i CIPS prijave za punoljetna lica.
II. VRSTA POMOĆI
Član 5.
(Izgradnja stanova i kuća, poboljšanje uslova stanovanja)
(1) U odnosu na potrebe, korisnicima iz člana 2. ovog Uputstva mogu se osigurati:
a) sredstva za izgradnju individualnih stanova i kuća u privatnom vlasništvu prema utvrđenim "Standardima za sanaciju i izgradnju stambenih jedinica i objekata u svrhu stambenog zbrinjavanja Roma u BiH" ("Službeni glasnik BiH", broj 53/13), tj. pravo na pomoć do osiguranja minimuma uslova stanovanja,
b) sredstva za poboljšanje uslova stanovanja u stanovima i kućama u privatnom vlasništvu,
c) sredstva za legalizaciju bespravno izgrađenih stambenih objekata.
Član 6.
(Izgradnja i rekonstrukcija socijalnih stanova, infrastrukture i pomoć u legalizaciji)
(1) U odnosu na potrebe korisnika iz člana 4. ovog Uputstva, mogu se koristiti osigurana sredstva za projekte:
a) izgradnja socijalnih stanova i kuća namjenjenih za socijalno stanovanje, u vlasništvu jedinica lokalnih samouprava,
b) rekonstrukcija socijalnih stanova/kuća i stanova/kuća u privatnom vlasništvu,
c) izgradnja i rekonstrukcija infrastrukture u svrhu poboljšanja uslova stanovanja,
d) finansiranje aktivnosti koje se odnose na proces legalizacije bespravno izgrađenih stambenih objekata u skladu sa pozitivnim pravnim propisima.
(2) Sva raspoloživa sredstva mogu se koristiti za implementaciju projekata i to za:
a) izradu projektno-izvršne dokumentacije,
b) izvođenje radova,
c) vršenje nadzora nad građenjem.
(3) Troškovi implementacije projekata iz stava (2) ovog člana ne mogu iznositi više od 4% vrijednosti projekta.
Član 7.
(Priprema programa i projekata za stambeno zbrinjavanje Roma)
(1) Jedinice lokalne samouprave u kojima žive Romi imaju obavezu da samostalno i/ili u saradnji sa nevladinim organizacijama sačine programe/projekte za stambeno zbrinjavanje Roma sa tačno definiranim potrebama (broj korisnika, lokacija, vrsta pomoći) kako bi ispunile uslov za korištenje grant sredstava iz državnog budžeta i drugih donatorskih sredstava koja su raspoloživa i udružuju se za ovu namjenu.
(2) Cilj dodjele, proces dodjele, način evaluacije projektnih prijedloga, ugovaranje, praćenje realizacije projekata stambenog zbrinjavanja Roma definirani su Smjernicama o procesu dodjele grant sredstava za stambeno zbrinjavanje, zapošljavanje, zdravstvenu zaštitu i obrazovanje Roma, Ministarstva za ljudska prava i izbjeglice BiH broj 01-02-2-820-14/23 od 1.8.2023. godine (u daljnjem tekstu: Smjernice).
Član 8.
(Komisija za praćenje grant sredstava Ministarstva za ljudska prava i izbjeglice Bosne i Hercegovine)
(1) Komisiju za praćenje grant sredstava Ministarstva za ljudska prava i izbjeglice Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Komisija), imenuje ministar za ljudska prava i izbjeglice Bosne i Hercegovine. Komisija ima za cilj praćenje, monitoring, kontrolu i evaluaciju projekata koji se finansiraju grant sredstvima Ministarstva za ljudska prava i izbjeglice Bosne i Hercegovine.
(2) Pored navedenog, zadaci Komisije su sljedeći:
a) odlučivanje po zahtjevima korisnika grant sredstava o produžetku roka za implementaciju projekta,
b) odlučivanje po zahtjevima korisnika grant sredstava o utrošku preostalih grant sredstava,
c) razmatranje periodičnih izvještaja korisnika grant sredstava,
d) evaluacija projekta, kontrola utroška sredstava na bazi dostavljenog završnog narativnog i fmansijskog izvještaja korisnika grant sredstava i
e) drugi poslovi u skladu sa uputstvima ministra, a za kojima se ukaže potreba radi efikasnije realizacije projekta i utroška grant sredstava.
III. PODNOŠENJE PRIJAVA KORISNIKA
Član 9.
(Javni poziv za odabir korisnika pomoći)
(1) Javni poziv poziv se objavljuje od strane jedinice lokalne samouprave, nakon što je projekat odobren. Javni poziv može biti realiziran i prije odobrenog projekta, ali je u takvoj situaciji neophodno da u cijeli proces bude uključeno Ministarstvo za ljudska prava i izbjeglice.
(2) Obavještenje o prikupljanju prijava treba biti javno istaknuto (oglasna ploča) u svim centrima za socijalni rad uz dostavljanje obavještenja lokalnim registriranim romskim udruženjima, a prema mogućnosti oglašena u printanim i elektronskim medijima. U cilju informiranja što većeg broja zainteresiranih potencijalnih korisnika, obavještenje o prikupljanju može se objaviti i na internet stranicama nadležnih ministarstava i općina na čijoj teritoriji se implementira projekat pomoći za stambeno zbrinjavanje Roma.
(4) Javni poziv obavezno se objavljuje najmanje u jednom dnevnom listu i na oglasnoj ploči općine na čijoj teritoriji se se provodi projekat, sa rokom trajanja do najmanje 15 dana od dana raspisivanja. U slučaju nedovoljnog broja prijavljenih, uz konsultacije sa Ministarstvom, trajanje oglasa može se produžavati, uz naznačavanje novog roka.
(5) U slučaju da se po Javnom pozivu ne prijavi dovoljan broj aplikanata, centar za socijalni rad može predložiti najugroženije romske porodice sa svoje liste.
(6) Obavještenje o objavljivanju Javnog poziva obavezno se dostavlja Ministarstvu za ljudska prava i izbjeglice BiH.
Član 10.
(Podnošenje prijava za dodjelu pomoći)
(1) Osnovni uslov za ostvarivanja prava na pomoć korisnik ispunjava kada evidentira svoje potrebe za stambenim zbrinjavanjem, poboljšanjem uslova stanovanja ili za socijalnim stambenim zbrinjavanjem u nadležnom centru za socijalni rad i kada podnese prijavu za dodjelu pomoći za stambeno zbrinjavanje (u daljnjem tekstu: prijava).
(2) Obrazac prijave sadrži osnovne lične podatke i podatke koji se odnose na trenutne uslove stanovanja, broj članova domaćinstva.
(3) Komisija za odabir korisnika pomoći za stambeno zbrinjavanje Roma koju svojom odlukom formira gradonačelnik grada, načelnik općine i/ili nadležni organ Brčko Distrikta BiH (u daljnjem tekstu: Komisija) po potrebi može zatražiti i dodatne informacije koje se upisuju u posebnoj koloni napomena.
(4) Obrasci prijave za dodjelu pomoći trebaju biti dostupni u svim centrima za socijalni rad, lokalnim romskim udruženjima i informativnim šalterima općina ukoliko takvi informativni centri postoje.
(5) Prijavu podnosi nosilac romskog domaćinstva i/ili njegov punoljetni član.
(6) Podnesena prijava je prihvatljiva ako korisnik nije ranije koristio pomoć za izgradnju i rekonstrukciju stambenih jedinica dovoljnu za dovođenje stambenih jedinica u minimum stambenih uslova ili nije korisnik socijalnog stana koji ispunjava minimum stambenih uslova u skladu sa Standaradima za obnovu i izgradnju. Prijava je prihvatljiva i u situaciji kada korisnik napušta socijalni stan jer je stekao građevinsku lokaciju u vlasništvu, pogodnu za izgradnju kuće, čime se trajno riješava njegov stambeni status i oslobađa socijalni stan za drugu porodicu.
Član 11.
(Odbacivanje i prihvatanje prijave)
(1) Prijava za izgradnju stanova i kuća korisnika, rekonstrukciju ili legalizaciju, može se podnijeti bez obzira na formu i kompletiranost obrasca prijave sa prilozima u smislu traženih podataka. Ukoliko na teritoriji BiH prijavljeni korisnik ima stambenu jedinicu uslovnu za stanovanje, prijava se odbacuje.
(2) Prijavu za poboljšanje uslova stanovanja korisnik može podnijeti ako ista nije uslovna za stanovanje tj. nema minimum stambenih uslova u skladu sa Standardom obnove i izgradnje, a ako se utvrdi uslovnost njegovog stambenog obje kat, prijava se odbacuje.
(3) Prijava se neće odbaciti, ako je vlasnički/posjednički status nad stambenom jedinicim nesporno utvrđen i/ili stambena jedinica ispunjava uslove za legalizaciju u skladu sa pozitivnim propisima.
(4) Prijave korisnika mogu da se podnose u općini i u svrhu izrade i iniciranja zajedničkih projekata i programa za izgradnju i poboljšanje infrastrukture ili neodložnih potreba za urbanističkim planom nelegalno izgrađenih romskih kuća i u svrhu sufinansiranja procesa legalizacije bespravno izgrađenih stambenih objekata. Ovi projekti i programi treba da sadrže podatke o potencijalnom broju individualnih korisnika (porodica/članova), a iste nadležna općinska služba priprema samostalno ili u saradnji sa provodiocem i može da kandidira Ministarstvu za ljudska prava i izbjeglice BiH za dodjelu grant sredstava za sufinansiranje po osnovu objavljenog Javnog poziva.
(5) Ukoliko aplikant ima imovinu na teritoriji jedne općine, istu ne može dobiti za socijalnu izgradnju u drugoj općini.
IV. FORMIRANJE KOMISIJE
Član 12.
(Formiranje i sastav Komisije)
(1) U cilju da se osigura javnost i transparentnost u dodjeli pomoći romskim porodicama u stambenom zbrinjavanju, načelnici općina u kojima žive Romi formiraće Komisiju za odabir korisnika pomoći za stambeno zbrinjvanja Roma (u daljnjem tekstu: Komisija) koje ima najmanje 5 (pet) članova kao stalni i/ili privremeni organ.
(2) U sastav Komisije ulaze predstavnici općine, centra za socijalni rad, jedan predstavnik lokalne romske zajednice sa područja općine na kojoj se implementira projekat, te predstavnik partnera na projektu ukoliko općina ima partnera u implementaciji projekta.
(3) Akt o formiranju Komisije treba da: sadrži broj i sastav članova Komisije, opisuje obim rada i njene zadatke, način rada i odlučivanja Komisije i ostala prava i obaveze Komisije.
(4) Predstavnici Ministarstva - Sektora za ljudska prava, učestvuju u radu Komisije u svojstvu posmatrača. Predstavnici Sektora za obnovu, razvoj, monitoring i regionalne centre obavezno prisustvuju obilasku aplikanata na terenu.
(5) Osnovno zaduženje Komisije je izrada rang-liste korisnika, a ostali zadaci, način rada i odlučivanja, prava i obaveze članova Komisije mogu se regulirati Poslovnikom o radu Komisije.
Član 13.
(Dostavljanje, evidencija i obrada prijava)
(1) Prijava se zajedno sa dokazima o ispunjavanju kriterija iz Javnog poziva dostavlja općinskoj Komisiji iz člana 13. ovog Uputstva.
(2) Pristigle prijave se otvaraju na sastanku Komisije, nakon isteka roka za podnošenje prijava kada se ažurira preliminarna lista i/ili sačinjava nova konačna lista.
(3) Konačna lista korisnika obavezno sadrži sljedeće podatke:
a) dodijeljeni identifikacijski broj prijave,
b) prezime, ime oca, ime, JMBG i adresa potencijalnog korisnika pomoći,
c) traženu vrstu pomoći,
d) dokumente koji su priloženi uz prijavu,
e) ime/naziv podnosioca prijave ukoliko je različit od korisnika pomoći (npr. udruženje, centar za socijalni rad, NVO i sl.) i
f) listu bodovanja po svim traženim kriterijima sa potpisom članova Komisije.
Član 14.
(Provjera blagovremenosti i ispravnosti prijave i evidentiranje)
(1) Prvostepena Komisija obavezno provjerava vjerodostojnost dokaza o ispunjavanju kriterija.
(2) Ukoliko pojedini dokumenti nisu dostavljeni ili su neodgovarajući ili nisu validni, evidentiraju se u svrhu traženja dopune prema zajedničkom roku za dopunu koji je jednak za sve prijavljene korisnike.
(3) Prvostepena Komisija obavezno pismeno obavještava sve podnosioce prijava o nedostavljenim, neodgovarajućim dokumentima i dokazima koji nisu validni i poziva ih da u roku od sedam dana, od dana prijema obavještenja, iste dostave prvostepenoj Komisiji.
Član 15.
(Dokazivanje i provjeravanje ispunjavanja kriterija)
(1) Dokazivanje ispunjavanja traženih kriterija vrši se dostavljanjem relevantne dokumentacije o statusu od strane korisnika s tim da se maksimalno koristi pribavljanje dokumenata po osnovu službenog zahtjeva i provjera od strane Komisije, a koji se upućuju organima unutar općine i, prema potrebi, drugim institucijama.
(2) Najrelavantnija provjera za uslovnost stambenih objekata je obilazak terena u općini implementacije projekta o čemu se vodi službena zabilješka od strane članova Komisije.
Član 16.
(Utvrđivanje obima pomoći)
(1) U svrhu implementacije sredstava za pomoć utvrđene u okviru člana 3. i 4. ovog Uputstva primjenjuju se Standardi obnove i izgradnje i drugi zakonski propisi entiteta i Brčko Distrikta BiH, a koji se odnose na izgradnju stambenih objekata, infrastrukturu i urbanizaciju.
(2) Sektor za obnovu, razvoj, monitoring i regionalne centre vršit će monitoring implementacije tehničke komponente na implementaciji projekata za stambeno zbrinjavanje Roma u skladu sa propisanim procedurama definiranim u Priručniku za monitoring i ovim Uputstvom.
(3) Radi utvrđivanja obima pomoći obavezno se provjerava stambeni status korisnika i uslovnost stambene jedinice uvidom u stvarnu situaciju na terenu po redoslijedu sa liste potencijalnih korisnika.
Član 17.
(Kriteriji za utvrđivanje rang-liste i vrednovanje korisnika)
(1) U okviru procesa odabira korisnika, kriteriji utvrđeni ovim Uputstvom služe kao osnov za procjenu potreba potencijalnih korisnika po prioritetima i pomažu pri odabiru korisnika poštujući načela zakonitosti i transparentnosti i unaprijed utvrđeni način vrednovanja.
(2)
Osnovni kriteriji za utvrđivanje rang-lista korisnika pomoći primjenjuju se za sve vrste pomoći, a odnose se na:
a) broj članova i starosnu dob članova zajedničkog domaćinstva,
b) mjesto prebivališta,
c) priznato pravo na socijalnu zaštitu u skladu sa važećim zakonima u BiH pri čemu ovaj kriterij nije eliminatoran,
d) radni status korisnika,
e) zdravstveni status korisnika i članova njegovog domaćinstva,
f) obrazovni status korisnika i članova porodice.
(3)
Posebni kriteriji za utvrđivanje rang-lista korisnika pomoći primjenjuje se za sve oblike pomoći, a odnose se na:
a) vrednovanje stambenog statusa korisnika s tim da se provjerava uslovnost stambene jedinice uvidom na licu mjesta od strane Sektora za obnovu, razvoj, monitoring i regionalne centre i Komisije.
(4) Na osnovu osnovnog i posebnog kriterija, korisnici se razvrstavaju po prioritetima za dodjelu pomoći na način da se sačinjava:
a) rang-lista za izgradnju stanova i kuća u vlasništvu,
b) rang-lista za dodjelu socijalnih stanova i kuća,
c) rang-lista za dodjelu pomoći za poboljšanje uslova stanovanja u individualnim i socijalnim stanovima i kućama,
d) rang-lista za legalizaciju stambenih objekata.
(5) Maksimalan mogući broj bodova koji se može dodijeliti potencijalnom korisniku po osnovnim i posebnim kriterijma zajedno iznosi
215 bodova i to:
a) po osnovnim do
135 bodova,
b) po posebnim do
80 bodova.
(6) Sistem bodovanja detaljno je utvrđen u "
Kriterijima za bodovanje korisnika pomoći za stambeno zbrinjavanje Roma u BiH" koji su satavni dio ovog Uputstva.
V. ODABIR KORISNIKA POMOĆI
Član 18.
(Bodovanje i izrada konačne liste)
(1) Nakon isteka roka za dostavu dokumenata, a najkasnije u roku od 10 radnih dana od isteka roka za dostavu, vrši se bodovanje aplikanata i sačinjavaju konačne liste korisnika.
(2) Na konačnoj listi iskazuje se broj bodova dodijeljen po svakom osnovu pojedinično i ukupan broj dodijeljenih bodova po svim osnovama zajedno.
(3) Ukoliko više potencijalnih korisnika ostvaruje isti ukupan broj dodijeljenih bodova, prednost imaju korisnici koji pripadaju većem broju grupa u okviru kategorije ranjivih lica u stanju socijalne potrebe.
(4) Ako više potencijalnih korisnika ostvaruje isti broj dodjeljenih bodova i pripadaju istom broju grupa u okviru kategorije ranjivih lica u stanju socijalne potrebe, sljedeći kriterij je broj članova porodice (višečlane porodice imat će prednost).
(5) Ako se i nakon primjene gore navedenih kriterija više potencijalnih korisnika nalazi na istoj poziciji na listi, primjenjivat će se kriterij uslovnosti stambene jedinice koja će biti utvrđena uvidom Komisije na licu mjesta.
Član 19.
(Objavljivanje liste korisnika i pravo na prigovor)
(1) Nakon što prvostepena Komisija formira liste korisnika, iste će biti javno istaknute na oglasnoj ploči općine i lokalne romske zajednice sa teritorije općine na kojoj se implementira projekat, sa naznačenim pravom i rokom za prigovor.
(2) Pravo na prigovor imaju svi učesnici na Javnom pozivu koji iz određenih razloga nisu zadovoljni svojom pozicijom na listi korisnika i zainteresirana lica.
(3) Prigovor se putem prvostepene Komisije podnosi drugostepenom organu, u roku od 15 dana od dana javnog oglašavanja liste korisnika.
(4) Drugostepeni organ je načelnik općine ili drugi organ jedinice lokalne samouprave.
(5) Ministarstvo - Sektor za ljudska prava i Sektor za obnovu, razvoj, monitoring i regionalne centre, pripremaju i učestvuju u ovom procesu u svojstvu monitora i pružaju stručnu pomoć u razrješavanju spornih slučajeva.
Član 20.
(Preispitivanje prigovora)
(1) Po isteku roka za prigovor, prvostepena Komisija kompletira i sačinjava dosije svakog podnosioca prijave koji se čuva u skladu sa propisima o kancelarijskom poslovanju, a kompletan dosije svakog korisnika za kojeg je podnesen prigovor, zajedno sa izjašnjavanjem po prigovoru, prvostepena Komisija predaje drugostepenom organu.
(2) Drugostepeni organ razmatra podnesene prigovore te može da iste odbije kao neosnovane, neblagovremene ili da naloži Komisiji da se lista promijeni ili ponovi proces bodovanja.
(3) Lista se smatra konačnom ako protiv iste nije podnesen prigovor, ili je isti odbijen kao neosnovan ili neblagovremen, ili je promijenjena u skladu sa prijedlogom drugostepenog organa.
(4) Obavještenje o odluci drugostepenog organa po osnovu prigovora dostavlja se pismenim putem podnosiocima.
Član 21.
(Rang-lista korisnika i verifkacija)
(1) Zapisnik i konačna lista krajnjih korisnika uz propratni akt predsjednika Komisije dostavlja se na verifikaciju u Ministarstvo za ljudska prava i izbjeglice BiH.
(2) Nakon verifikacije, jedinice lokalne samouprave u obavezi su da dostave Obrazac za korisnike pomoći, koji je sastavni dio ovog Uputstva, radi evidencije u Ministarstvu, a kako bi se izbjegla ponovna dodjela pomoći.
(3) Broj korisnika u predloženom projektu može biti povećan po osnovu ušteda i po osnovu iste liste s tim da se samim projektom mogu predvidjeti sredstva za rješavanja interventnih slučajeva što se regulira ugovorom ili aneksom ugovora.
(4) Izmjena konačne liste korisnika od početka do završetka projekta je dozvoljena samo u slučaju odustajanja korisnika od ugovora, smrti korisnika kada se pravo prenosi na člana porodice koji živi u zajedničkom domaćinstvu, o čemu saglasnast daje Ministarstvo za ljudska prava i izbjeglice, a na prijedlog Komisije koje o tome sačinjava službenu zabilješku.
Član 22.
(Zaštita ličnih podataka)
(1) U cilju zaštite ličnih podataka, podaci prikupljeni od podnosioca prijava/izjava moraju biti tretirani u skladu sa odredbama Zakona o zaštiti ličnih podataka ("Službeni glasnik BiH", br. 49/2006, 76/2011 i 89/2011).
Član 23.
(Potpisivanje ugovora sa korisnicima)
(1) Nakon završetka procesa odabira i verificiranja krajnjih korisnika kao i finalnog izbora izvođača radova, nadležni organ općine u saradnji sa implementing organizacijom, ako je ista uključena u realizaciju projekta, prema redoslijedu sa konačnih lista korisnicima će ponuditi ugovore o dodjeli pomoći na potpisivanje.
(2) Nadležni organ općine će preuzeti od Komisije sve dosijee i dokumentaciju Komisije, uključujući i ugovore o donaciji, i iste kompletirati i čuvati u skladu sa kancelarijskim poslovanjem i, prema potrebi, staviti na raspolaganje nadležnim organima za kontrolu i superviziju ovih projekata uključujući i predstavnike Ministarstva za ljudska prava i izbjeglice.
(3) Ukoliko neki od odabranih korisnika ne prihvati uslove ponuđene u ugovoru o dodjeli pomoći, čiji je sastavni dio projektna dokumentacija, o tome se sačinjava zapisnik u kome se navode svi bitni elementi i razlozi zbog kojih je kandidat odustao, a ugovor će se ponuditi na potpisivanje prvom narednom korisniku prema redoslijedu sa konačne liste.
(4) Ministarsvo za ljudska prava i izbjeglice će radi standardizacije zaključenih ugovora pripremiti okvirni uzorak ugovora koji će biti na raspolaganju nadležnim organima općine i/ili provodilaca na raspolaganju s tim da se isti mogu dopunjavati uz uslov da se klauzule o sprečavanju bilo kojeg oblika diskriminacije ne mogu eliminirati iz sadržaja ugovora sa krajnjim korisnicima.
VI. PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Član 24.
(Izmjena Uputstva)
(1) Ovo Uputstvo se može mijenjati i dopunjavati na način i po procedurama njenog donošenja, kao i na inicijativu svih uključenih institucija, organizacija i udruženja na način da podnesu pismeni prijedlog i obrazloženje Ministarstvu za ljudska prava i izbjeglice BiH.
Član 25.
(Tumačenje Uputstva)
(1) Tumačenje odredbi ovog Uputstva daje Ministarstvo za ljudska prava i izbjeglice Bosne i Hercegovine.
Član 26.
(Stupanje na snagu)
(1) Stupanjem na snagu ovog Uputstva prestaje sa da važi Uputstvo o načinu dodjele pomoći, odabira korisnika, i realizaciju projekata za stambeno zbrinjavanje Roma u Bosni i Hercegovini broj 01-39-2937-2/13 od 28.5.2014. godine. Korisnici odabrani po gore navedenom Uputstvu, bit će uvaženi.
(2) Ovo Uputstvo stupa na snagu danom donošenja, a isto će se objaviti na internet stranici Ministarstva za ljudska prava i izbjeglice Bosne i Hercegovine i u "Službenom glasniku BiH".