Službeni glasnik BiH, broj 57/23
Ovaj akt nije unešen na bosanskom jeziku.
Na osnovu člana 10. stav (1) Zakona o Budžetu institucija Bosne i Hercegovine i međunarodnih obaveza Bosne i Hercegovine za 2023. godinu ("Službeni glasnik BiH", broj 22/23) i člana 17. Zakona o Vijeću ministara Bosne i Hercegovine ("Službeni glasnik", br. 30/03, 42/03, 81/06, 76/07, 81/07, 94/07 i 24/08), na prijedlog Ministarstva civilnih poslova Bosne i Hercegovine, Vijeće ministara Bosne i Hercegovine, na 19. sjednici, održanoj 25.7.2023. godine, donijelo je
ODLUKU
O KRITERIJIMA ZA RASPORED SREDSTAVA NAMIJENJENIH ZA TEKUĆI GRANT "SUFINANSIRANJE SPORTSKIH MANIFESTACIJA" ZA 2023.GODINU
Član 1.
(Predmet Odluke)
Ovom odlukom utvrđuju se subjekti koji ostvaruju pravo na podnošenje prijave, kriteriji, uvjeti, potrebna dokumentacija, postupak podnošenje prijave i ciljevi za dodjelu sredstava, izvještavanje i kontrola dodijeljenih sredstava namijenjenih za tekući grant "Sufinansiranje sportskih manifestacija" za 2023. godinu.
Član 2.
(Upotreba ženskog ili muškog roda)
Riječi, koje su radi preglednosti navedene u jednom rodu, bez diskriminacije se odnose i na muški i na ženski rod.
Član 3.
(Subjekti koji imaju pravo podnošenja prijave za grant)
(1) Pravo podnošenja prijave za dodjelu sredstava namijenjenih za tekući grant "Sufinansiranje sportskih manifestacija" za 2023. godinu imaju:
a) Olimpijski komitet Bosne i Hercegovine,
b) Paraolimpijski komitet Bosne i Hercegovine,
c) Specijalna olimpijada u Bosni i Hercegovini,
d) Sportski savezi registrirani u Bosni i Hercegovini,
e) Sportski savezi osoba s invaliditetom registrirani u Bosni i Hercegovini i
f) Sportski klubovi u Bosni i Hercegovini, koji organiziraju ili učestvuju na međunarodnim sportskim manifestacijama.
(2) Sredstvima namijenjenim za tekući grant "Sufinansiranje sportskih manifestacija" za 2023. godinu sufinansiraju se i podržavaju projekti u oblasti sporta u skladu s kriterijima iz člana 4. ove odluke.
(3) Sportski subjekti iz stava (1) tač. a), b), c), d) i e) ovog člana mogu aplicirati s jednim projektom u okviru ovog granta.
(4) Projekti, s kojima apliciraju subjekti iz stava (1) ovog člana, moraju se odnositi na budžetsku 2023. godinu.
(5) Sportski subjekti iz stava (1) tačka f) ovog člana mogu aplicirati za jednu međunarodnu sportsku manifestaciju.
(6) Za organizaciju međunarodnih takmičenja u Bosni i Hercegovini potrebno je imati saglasnost Ministarstva civilnih poslova Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Ministarstvo), u skladu s članom 54. Zakona o sportu u Bosni i Hercegovini ("Službeni glasnik BiH", br. 27/08, 102/09 i 66/16).
Član 4.
(Kriteriji za vrednovanje podnesenih prijava)
Sredstva namijenjena za tekući grant "Sufinansiranje sportskih manifestacija" za 2023. godinu, dodjeljuju se prema sljedećim kriterijima:
a) mjera u kojoj projekt doprinosi razvoju vrhunskog sporta;
b) značaj projekta;
c) broj učesnika uključenih u projekt i rodna zastupljenost;
d) ostvareni sportski rezultati u prethodnom periodu;
e) broj članica koje podnositelj zahtjeva okuplja (Olimpijski komitet Bosne i Hercegovine, Paraolimpijski komitet Bosne i Hercegovine, Specijalna olimpijada u Bosni i Hercegovini, Sportski savezi registrirani u Bosni i Hercegovini, Sportski savezi osoba sa invaliditetom registrirani u Bosni i Hercegovini).
Član 5.
(Izuzeće)
(1) Na dodjelu sredstava namijenjenih za tekući grant "Sufinansiranje sportskih manifestacija" za 2023. godinu nemaju pravo:
a) sportski subjekt koji do dana raspisivanja Javnog poziva za "Sufinansiranje sportskih manifestacija" za 2023. godinu (u daljnjem tekstu: Javni poziv) nije izvršio sve svoje obaveze iz ranije zaključenih ugovora sa Ministarstvom za 2018., 2020. i 2022.godinu;
b) izuzeće se odnosi i na ovlaštenu osobu koja je zaključila ugovor iz tačke a) stav (1) ovog člana, te se neće razmatrati zahtjev drugog sportskog subjekta, koji aplicira za sredstava na osnovu objavljenog javnog poziva, ako se ta osoba javi kao ovlaštena osoba;
c) sportski subjekti koji nemaju prethodno izdatu saglasnost Ministarstva u skladu s članom 54. Zakona o sportu u Bosni i Hercegovini;
d) ako subjekt iz člana 3. stava (5) ove odluke aplicira za više od jedne međunarodne sportske manifestacije, njegova aplikacija se odbacuje.
(2) Projekt koji svojim sadržajem na bilo koji način krši odredbe Olimpijske te Paraolimpijske povelje i Evropske povelje o sportu se odbacuje.
(3) Iz sredstava namijenjenih za tekući grant "Sufinansiranje sportskih manifestacija" za 2023. godinu neće se sufinansirati obaveze nastale na osnovu profesionalnih ugovora između sportskog subjekta i sportista odnosno sportistkinja.
(4) Iz sredstava namijenjenih za tekući grant "Sufinansiranje sportskih manifestacija" za 2023. godinu neće se sufinansirati obaveze nastale na osnovu priprema takmičara, kako u individualnim tako i u kolektivnim sportovima.
(5) Jedna fizička osoba se može pojaviti kao ovlaštena osoba u samo jednom sportskom subjektu. Ako se jedna osoba pojavi kao ovlaštena osoba u više sportskih subjekata koji apliciraju za dodjelu sredstava namijenjenih za tekući grant "Sufinansiranje sportskih manifestacija" za 2023. godinu, Komisija iz člana 12. ove odluke odbacuje svaku podnesenu prijavu sportskih subjekata u kojima se ta osoba pojavljuje kao ovlašteno/odgovorno lice.
Član 6.
(Iznos ukupnih sredstava granta)
Ukupna raspoloživa sredstva namijenjena za tekući grant "Sufinansiranje sportskih manifestacija" za 2023. godinu utvrđena su Zakonom o Budžetu institucija Bosne i Hercegovine i međunarodnih obaveza Bosne i Hercegovine za 2023. godinu u iznosu od 1.342.000,00 KM.
Član 7.
(Raspored sredstava)
(1) Raspoloživa sredstva namijenjena za tekući grant "Sufinansiranje sportskih manifestacija" za 2023. godinu iz člana 6. ove odluke se raspoređuju:
a) Olimpijskom komitetu Bosne i Hercegovine, Paraolimpijskom komitetu Bosne i Hercegovine, Specijalnoj olimpijadi u Bosni i Hercegovini, sportskim savezima registriranim u Bosni i Hercegovini i sportskim savezima osoba s invaliditetom registriranim u Bosni i Hercegovi sredstva u iznosu od 800.000,00 KM;
b) Sportskim klubovima, koji organiziraju ili učestvuju na međunarodnim sportskim manifestacijama sredstva u iznosu od 542.000,00 KM, od kojih se, sredstva za infrastrukturu u iznosu od 200.000,00 KM raspoređuju na iznose od 5.000,00 KM do 10.000,00 KM.
(2) Sredstvima tekućeg granta sufinansiraju se isključivo aktivnosti navedene u Obrascu B, koji je sastavni dio ove odluke.
(3) Troškovi reprezentacije koji se odnose na ishranu i piće, ne mogu biti veći od 5% od ukupno odobrenog iznosa sredstava za podržani projekat. Troškovi taksi usluga, mobilnih telefona i goriva nisu prihvatljivi.
(4) Sredstva se dodjeljuju namjenski korisniku sredstava za predloženi projekat i nije dozvoljeno vršiti naknadnu promjenu korisnika sredstava i samog projekta.
(5) Minimalni iznos sredstava koji se može dodijeliti iz ovog granta iznosi 3.000,00 KM, a maksimalni iznos koji se može dodijeliti iz ovog granta iznosi 100.000,00 KM i to:
a) Olimpijski komitet Bosne i Hercegovine, Paraolimpijski komitet Bosne i Hercegovine i Specijalna olimpijada u Bosni i Hercegovini mogu aplicirati na iznos do 100.000,00 KM;
b) Sportski savezi u Bosni i Hercegovini i sportski savezi osoba s invaliditetom u Bosni i Hercegovini registrirani u skladu sa Zakonom o sportu u Bosni i Hercegovini i koji su uvedeni u Registar pravnih i fizičkih osoba u oblasti sporta na nivou Bosne i Hercegovine kod Ministarstva, mogu aplicirati za iznos od 5.000,00 KM do 50.000,00 KM;
c) Sportski savezi u Bosni i Hercegovini i sportski savezi osoba s invaliditetom u Bosni i Hercegovini registrirani u skladu sa Zakonom o udruženjima i fondacijama u Ministarstvu pravde Bosne i Hercegovine mogu aplicirati za iznos od 5.000,00 KM do 30.000,00 KM;
d) Sportski savezi registrirani u entitetskim ministarstvima mogu aplicirati za iznos od 5.000,00 KM do 15.000,00 KM;
e) Sportski klub koji organizira sportsku manifestaciju međunarodnog karaktera u Bosni i Hercegovini ili učestvuju na istim van Bosne i Hercegovine može aplicirati za iznos od 3.000,00 KM do 10.000,00 KM.
(6) Sredstvima namijenjenim za tekući grant "Sufinansiranje sportskih manifestacija" za 2023. godinu sufinansiraju se projekti korisnika sredstava koji se realiziraju u 2023. godini, s izuzetkom zimskih sportova, čija realizacija može trajati do 30. aprila naredne godine.
(7) Ako matična sportska federacija izmijeni unaprijed definiran datum održavanja sportske manifestacije, za čiju realizaciju su korisniku dodijeljena sredstva, korisnik sredstava je dužan obavijestiti Ministarstvo pisanim putem o razlozima pomjeranja i novom terminu održavanja iste sportske manifestacije. Uz obavijest potrebno je da korisnik sredstava priloži odgovarajući dokaz, na osnovu kojeg Ministarstvo izdaje novu saglasnost.
Član 8.
(Cilj granta, indikatori učinka i izvori verifikacije)
(1) Cilj dodijele sredstava namijenjenih za tekući grant "Sufinansiranje sportskih manifestacija" za 2023. godinu je:
a) ostvarivanje javnog interesa, s obzirom na to da je sport u Bosni i Hercegovini djelatnost od javnog interesa;
b) povećanje broja sportista/sportistkinja na međunarodnim takmičenjima i povećan broj ostvarenih normi za olimpijske, paraolimpijske igre, svjetska i evropska prvenstva, i
c) povećanje broja međunarodnih takmičenja koja se organiziraju u Bosni i Hercegovini i doprinos razvoju sporta u Bosni i Hercegovini.
(2) Indikator učinka za cilj iz stava (1) tačka b) ovog člana je povećan broj učešća sportista/sportistkinja iz Bosne i Hercegovine na međunarodnim sportskim takmičenjima, a za cilj iz stava (1) tačka c) ovog člana povećan broj međunarodnih takmičenja koja se organiziraju u Bosni i Hercegovini i minimalno 25 lokalnih zajednica koje imaju koristi od podržanih projekata srazmjerno učešću u krajnjoj potrošnji i stepenu razvijenosti sporta.
(3) Izvori verifikacije za utvrđivanje učinka su Narativni izvještaj, uz koji se kao dokazi dostavljaju fotografije, izvještaji medija i kopije zapisnika.
Član 9.
(Javni poziv)
(1) Grant sredstva dodjeljuju se putem Javnog poziva.
(2) Ministarstvo, nakon donošenja ove odluke objavljuje javni poziv na web-stranici Ministarstva. Obavještenje o objavi javnog poziva objavljuje se u tri dnevna lista, koji se distribuiraju na cijeloj teritoriji Bosne i Hercegovine, uz napomenu da je tekst Javnog poziva objavljen na web-stranici Ministarstva.
(3) Javni poziv otvoren je 21 dan od dana posljednje objave u dnevnim novinama.
Član 10.
(Potrebna dokumentacija i način dostavljanja)
(1) Povodom prijave na Javni poziv potrebno je priložiti sljedeću dokumentaciju:
a) obrazac A;
b) uvjerenje o poreznoj registraciji (identifikacioni broj) (original ili kopija ovjerena od nadležnog organa);
c) aktuelni izvod iz registra nadležnog organa, ne stariji od 45 dana (original ili kopija ovjerena od nadležnog organa);
d) rješenje o razvrstavanju prema djelatnosti izdatog od strane nadležnog zavoda za statistiku;
e) potvrda banke o postojanju transakcijskog računa na ime sportskog subjekta ne starija od 30 dana, (original ili kopija ovjerena od nadležnog organa), kao i dokaz da račun nije blokiran;
f) plan utroška sredstava na Obrascu B - s taksativno navedenim troškovima (potpisan od ovlaštenog lica i ovjeren pečatom podnosioca zahtjeva). U planu utroška sredstava mora biti jasno naznačeno za koje aktivnosti se traže sredstva od Ministarstva;
g) bilans stanja i bilans uspjeha za prethodnu godinu ovjeren od Agencije za posredničke, informatičke i finansijske usluge (APIF-a/FIA-e) (original ili kopija ovjerena od nadležnog organa);
h) izjava podnosioca prijave, potpisana od ovlaštenog lica i ovjerena pečatom podnosioca prijave, kojom potvrđuje da dodijeljena sredstva iz ovog granta neće koristiti za finansiranje obaveza nastalih na osnovu profesionalnih ugovora sa sportistima/sportistkinjama;
i) sportski subjekti iz člana 3. stav (1) tačka f) ove odluke potrebno je da dostave potvrdu da su članovi matičnog sportskog saveza registriranog u Bosni i Hercegovini;
j) izjava podnosioca prijave, čija forma je sastavni dio ove odluke (Prilog 1.), potpisana od ovlaštenog lica i ovjerena pečatom podnosioca prijave;
k) plan i program rada za 2023. godinu i kalendar takmičenja za 2023. godinu;
l) ako traženu dokumentaciju potpisuje lice koje nije ovlašteno, obavezno je priložiti punomoć.
(2) Aplikacioni obrazac (Obrazac-A), Plan utroška sredstava (Obrazac-B), Evaluacioni obrazac (Obrazac-C), Izvještaj o namjenskom utrošku sredstava (Obrazac-D), Obrazac za narativni izvještaj (Obrazac-E) i Uputstvo za popunjavanje obrazaca su sastavni dijelovi ove odluke.
(3) Dokumentacija iz stava (1) ovog člana od tačke a) do tačke l) se dostavlja navedenim redoslijedom i mora biti uvezana u cjelinu i popunjena elektronski, a svaka stranica ručno numerirana s parafom i pečatom.
(4) Dokumentacija koja ne bude dostavljena na način definiran prethodnim stavom neće biti razmatrana i smatrat će se neurednom.
(5) Nepotpuna i neblagovremena prijava neće biti razmatrana i odbacuje se.
Član 11.
(Način dostavljanja prijave)
Prijavu dostaviti putem pošte na adresu Ministarstva civilnih poslova Bosne i Hercegovine, Trg BiH 3, 71000 Sarajevo, u zatvorenim kovertama, s naznakom "NE OTVARATI" i punim nazivom javnog poziva na koji se dostavlja prijava: "Sufinansiranje sportskih manifestacija" za 2023. godinu.
Član 12.
(Imenovanje i zadaci Komisije za razmatranje prijava)
(1) Ministrica civilnih poslova rješenjem imenuje Komisiju za razmatranje prijava pristiglih na osnovu Javnog poziva za dodjelu sredstava namijenjenih za tekući grant "Sufinansiranje sportskih manifestacija" za 2023. godinu (u daljem tekstu: Komisija).
(2) Komisija se sastoji od sedam članova, sekretara i tehničkog saradnika. U sastav Komisije, osim članova iz Ministarstva ulaze i po jedan član kojeg predlažu predsjedavajuća Vijeća ministara Bosne i Hercegovine i njena dva zamjenika. Komisija bira predsjedavajućeg i bliže uređujе djelokrug i način svog rada u Poslovniku o radu i u svom radu odlučuje konsenzusom.
(3) Komisija je dužna izvršiti provjeru kompletnosti pristigle dokumentacije.
(4) Komisija je dužna izvršiti bodovanje prema Evaluacionom obrascu, koji je sastavni dio ove odluke, za subjekte koji su dostavili dokumentaciju u skladu s članom 10. ove odluke.
(5) Predsjedavajući i svi članovi Komisije potpisuju sve zapisnike i tabele nastale u okviru rada Komisije.
(6) Komisija je dužna poslove definirane ovim članom obaviti u roku 45 radnih dana od dana početka rada.
(7) Ministrica civilnih poslova Bosne i Hercegovine dostavlja Prijedlog odluke o rasporedu sredstava namijenjenih za tekući grant "Sufinansiranje sportskih manifestacija" za 2023. godinu (u daljem tekstu: Prijedlog odluke o rasporedu sredstava) Vijeću ministara Bosne i Hercegovine.
(8) Prijedlog odluke o rasporedu sredstava se dostavlja Vijeću ministara Bosne i Hercegovine radi razmatranja i donošenja.
Član 13.
(Kriteriji za evaluaciju prijava)
(1) Evaluaciju dostavljenih prijava Komisija vrši sistemom bodovanja, koji se unosi u tabelu za ocjenjivanje, koja se nalazi na Evaluacionom obrascu, koji je sastavni dio ove odluke.
(2) Svaku aplikaciju boduju svi članovi Komisije prema Evaluacionom obrascu. Najmanji i najveći broj bodova se odbacuju. Preostali bodovi se saberu i dijele s pet i daju rezultat, odnosno ukupan broj bodova. Na osnovu ukupnog broja bodova formira se rang-lista. Komisija predlaže iznos sredstava za dodjelu u skladu sa ostvarenim bodovima.
Član 14.
(Odluka o rasporedu sredstava)
(1) Odluku o rasporedu sredstava donosi Vijeće ministara Bosne i Hercegovine.
(2) Odluka o rasporedu sredstava se objavljuje u "Službenom glasniku BiH" i na internetskoj stranici Ministarstva.
Član 15.
(Obavještenja)
(1) Podnosilac, koji je učestvovao u javnom pozivu, a čija prijava nije stigla blagovremeno, koja je neuredna ili nepotpuna, odnosno podnosilac čiji projekt nije zadovoljio kriterij ostvarenog dovoljnog broja bodova za vrednovanje, obavještava se na internetskoj stranici Ministarstva.
(2) Podnosilac, koji je učestvovao u javnom pozivu, a kojem su dodijeljena sredstva iz granta "Sufinansiranje sportskih manifestacija" za 2023. godinu smatra se obaviještenim objavljivanjem Odluke o rasporedu sredstava u "Službenom glasniku BiH" i na internetskoj stranici Ministarstva.
Član 16.
(Potpisivanje ugovora)
(1) Ministarstvo sa korisnicima sredstava, nakon što Vijeće ministara Bosne i Hercegovine donese Odluku o rasporedu sredstava, te ista bude objavljena u "Službenom glasniku BiH", zaključuje ugovor, u kojem se definiraju međusobna prava i obaveze ugovornih strana.
(2) Prije zaključivanja ugovora, korisnici sredstava se obavještavaju elektronskim putem o Odluci Vijeća ministara Bosne i Hercegovine i visini odobrenih sredstava, te se od istih traži da u roku od sedam dana dostave:
a) korigirani plan utroška sredstava usklađen s dodijeljenim sredstvima je dio ugovora iz stava (1) ovog člana i isti mora biti potpisan od ovlaštenog lica i ovjeren pečatom,
b) prilikom sačinjavanja korigiranog plana utroška sredstava projekta dozvoljeno je mijenjanje iznosa po linijama plana utroška sredstava, ali ne i mijenjanje linija plana utroška sredstava.
(3) Ako korisnik sredstava ne prihvati uvjete propisane ugovorom iz stava (2) ovog člana gubi pravo na korištenje sredstava, te je u tom slučaju dužan pismeno obavijestiti Ministarstvo u roku od sedam dana.
(4) Korisniku sredstava, kojem su dodijeljena sredstva, nije dozvoljeno korištenje naziva Ministarstva bez prethodne pisane saglasnosti Ministarstva.
Član 17.
(Podnošenje izvještaja)
(1) Korisnici sredstava iz člana 3. ove odluke dužni su Ministarstvu dostaviti Izvještaj o utrošku sredstava i Izvještaj o implementaciji (Narativni izvještaj), na obrascima D i E, koji su sastavni dijelovi ove odluke, najkasnije u roku od 30 dana od dana održavanja manifestacije.
(2) Ako Komisija za kontrolu Izvještaja o utrošku sredstava ustanovi da korisnik sredstava nije dostavio izvještaj ili dostavljeni izvještaj nije u skladu sa stavom (1) ovog člana, Ministarstvo će zatražiti povrat cjelokupnog iznosa doznačenih sredstava na Jedinstveni račun trezora Bosne i Hercegovine u roku od 30 dana od dana kada Ministarstvo pisanim putem to od njega zatraži. Ako korisnik ne izvrši povrat sredstava Ministarstvo će pokrenuti postupak pred nadležnim organom i zabranjuje se prijavljivanje istom na javne pozive koje raspisuje Ministarstvo.
(3) Korisnik sredstava je dužan voditi odvojenu i preciznu finansijsku dokumentaciju, tako da se sva plaćanja i troškovi načinjeni prema odobrenom projektu lahko mogu identificirati.
(4) Izvještaj o utrošku sredstava obavezno sadrži kopije originalnih fiskalnih isprava, platnih izvoda i ostalih propisanih računovodstvenih isprava za sve troškove nastale prilikom implementacije projekta, u skladu sa važećim zakonskim propisima koji reguliraju ovu oblast. Narativni izvještaj obavezno mora sadržavati, uz opis realiziranih aktivnosti fotografije, izvještaje medija, zapisnike i drugo što predstavlja dokaz o održanoj manifestaciji.
(5) Korisnik sredstava je dužan da računovodstvene knjige i drugu finansijsku dokumentaciju, u slučaju potrebe ustupi za razmatranje i kontrolu Ministarstvu ili organu koji ovlasti Vijeće ministara Bosne i Hercegovine ili drugom zakonom ovlaštenom organu.
(6) U slučaju kada je korisnik sredstava ugovorni organ u smislu čl. 4. i 5. Zakona o javnim nabavkama ("Službeni glasnik BiH", br. 39/14 i 59/22), (u daljem tekstu: Zakon) za nabavku opreme, roba ili usluga, iz sredstva odobrenog projekta, korisnik sredstava primjenjuje procedure definirane Zakonom, odnosno doznačena sredstva će utrošiti u skladu sa zakonskim propisima i pravdati relevantnim računovodstveno - finansijskim dokazima.
(7) Ako korisnik sredstava granta nema status ugovornog organa (udruženja, fondacije i sl.), s obzirom na to da se radi o trošenju javnih sredstava, korisnik sredstava je obavezan transparentno trošiti dodijeljena sredstva i priložiti Izjavu o transparentnom trošenju sredstava.
(8) Korisnik sredstava kojem su dodijeljena sredstva u iznosu od 20.000,00 KM i više dužan je dostaviti i Izvještaj nezavisne revizije prema odredbama iz člana 18. ove odluke.
(9) Korisnik može izvršiti realokaciju u iznosu do 15 % unutar odobrenog korigiranog plana utroška sredstava bez posebne saglasnosti Ministarstva, što posebno navodi u izvještaju s obrazloženjem.
Član 18.
(Nezavisna revizija)
(1) U skladu s članom 17. stav (8) ove odluke korisnik sredstava kojem su dodijeljena sredstva u iznosu 20.000,00 KM i više dužan je dostaviti Izvještaj o utrošku sredstava nezavisne revizije.
(2) Korisnik sredstava troškove nezavisne revizije može planirati u okviru plana utroška sredstava projekta s kojim aplicira na javni poziv.
(3) Revizor, za svaku odobrenu stavku troškova u okviru korigiranog plana utroška sredstava iz ugovora, provjerava:
a) stvarno nastali trošak - revizor provjerava da li je trošak za svaku stavku stvarno nastao i da li se odnosi na korisnika sredstava. S tim u vezi, revizor provjerava svu dokumentaciju i dokaze o plaćanju;
b) rok za implementaciju projekta - revizor provjerava da li su troškovi za svaku stavku nastali u toku perioda za implementaciju aktivnosti;
c) plan utroška sredstava - revizor provjerava da li je trošak za svaku stavku naveden u korigiranom planu utroška sredstava projekta koji je dio ugovora;
d) neophodnost - revizor provjerava da li je trošak za svaku stavku neophodan za implementaciju aktivnosti i da li je nastao kao rezultat ugovorenih aktivnosti;
e) evidencija - revizor provjerava da li je trošak za svaku stavku evidentiran u računovodstvenom sistemu korisnika sredstava i da li je evidentiran u skladu sa važećim računovodstvenim standardima;
f) opravdanost - revizor potvrđuje da li je trošak za svaku stavku potkrijepljen dokazima i pratećom dokumentacijom. Sva finansijsko-računovodstvena dokumentacija u skladu sa zakonskim propisima se prilaže uz izvještaj;
g) revizor provjerava da li se novčana vrijednost svake odobrene stavke troška slaže s osnovnim dokumentima koji dokazuju isto (računi, platni izvodi i dr.) i da li je korišten tačan kurs, gdje je to primjenljivo;
h) revizor provjerava prirodu troškova za svaku stavku i utvrđuje da li je svaka stavka troška klasificirana pod tačnim (pod) naslovom u Izvještaju o utrošku sredstava;
i) poštovanje pravila nabavke - revizor provjerava da li su provedene procedure nabavke u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama, gdje je to primjenljivo;
j) revizor utvrđuje da li su troškovi za svaku stavku prihvatljivi, te da li je namjenski utrošen novac iz ugovora i opravdan relevantnim računovodstvenim dokazima, te da li su poštovani propisi koji se odnose na blagajničko gotovinsko plaćanje.
Član 19.
(Kontrola utrošenih sredstava)
(1) Kontrola realizacije odobrenih projekata se vrši po njihovom završetku na osnovu dostavljenih izvještaja. Kontrola obuhvata:
a) analizu Narativnog izvještaja o realizaciji projekta,
b) analizu Izvještaja o utrošku sredstava.
(2) Komisiju za kontrolu Izvještaja o utrošku sredstava iz stava (1) tačka b) ovog člana imenuje ministrica civilnih poslova Bosne i Hercegovine. Komisija se sastoji od četiri člana i sekretara iz Ministarstva. Komisija bliže uređuje djelokrug i način svog rada Poslovnikom o radu.
(3) Članovi Komisije za kontrolu Izvještaja o utroška sredstava ne mogu biti osobe koje su učestvovale u radu Komisije za razmatranje primljenih projekata i sačinjavanje Prijedloga odluke o rasporedu sredstava iz tekućeg granta "Sufinansiranje sportskih manifestacija" za 2023. godinu.
(4) Subjekti koji podliježu obavezi dostavljanja Izvještaja nezavisne revizije, isti dostavljaju uz popunjene i vlastitim pečatom ovjerene obrasce za narativni i Izvještaj o utrošku sredstava.
(5) Ako je Izvještaj nezavisne revizije potvrdio namjenski utrošak sredstava i ako je isti sačinjen i potkrijepljen dokazima navedenim u članu 18. ove odluke, isti ne podliježe analizi Komisije za kontrolu Izvještaja o utrošku sredstava.
(6) Stručno - analitičku podršku Komisiji za kontrolu Izvještaja o utrošku sredstava pružaju državni službenici Ministarstva imenovani rješenjem ministrice.
(7) Zadatak Komisije za kontrolu Izvještaja o utrošku sredstava je da izvrši kontrolu realizacije odobrenih projekata po tekućem grantu "Sufinansiranje sportskih manifestacija" za 2023. godinu, a na osnovu analize dostavljenog kompletnog Izvještaja o utrošku sredstava i to:
a) Da li su troškovi za svaku navedenu stavku prihvatljivi i u skladu sa strukturom troškova projekta (Obrazac B);
b) Da li je utrošak za svaku navedenu stavku stvarno nastao i da li se odnosi na korisnika sredstava (fakture, ugovori, dokazi o plaćanju i sl.);
c) Da li je utrošak sredstava za svaku navedenu stavku opravdan relevantnim dokazima i posebnom pratećom dokumentacijom (računi, platni izvodi i sl.);
d) Da li je korisnik transparentno trošio dodijeljena sredstva u skladu sa članom 17. st. (6) i (7) ove odluke.
(8) Ako su kod korisnika sredstava u Izvještaju o utrošku sredstava utvrđene greške tehničke prirode, koje podrazumijevaju nepravilno popunjene obrasce, korisnik sredstava se obavještava pisanim ili elektronskim putem, o potrebi otklanjanja utvrđenih nedostataka u roku od 15 dana od dana prijema obavještenja. Ako korisnik sredstava u zadanom roku ne otkloni nedostatke Ministarstvo će uputiti zahtjev korisniku sredstava da izvrši povrat cjelokupnog iznosa neopravdanih sredstava, u roku od 30 dana od dana kada Ministarstvo pisanim putem to od njega zatraži. Ako se sredstva ne uplate u zadanom roku pokreće se postupak pred nadležnim organom protiv korisnika sredstava koji nije opravdao doznačena sredstva i zabranjuje se prijavljivanje istom na javne pozive koje raspisuje Ministarstvo u periodu od tri godine.
(9) Ako se ustanovi nenamjensko trošenje doznačenih sredstava korisnik sredstava je dužan izvršiti povrat cjelokupnog iznosa doznačenih sredstava na Jedinstveni račun trezora Bosne i Hercegovine u roku od 30 dana od dana kada Ministarstvo pisanim putem o tome obavijesti. Ako korisnik ne izvrši povrat sredstava Ministarstvo će pokrenuti postupak pred nadležnim organom i zabranjuje se prijavljivanje istom na javne pozive koje raspisuje Ministarstvo u periodu od tri godine.
(10) Ako korisnik nije utrošio ili opravdao cjelokupna doznačena sredstva za realizaciju odobrenog projekta, dužan je da izvrši povrat neutrošenih ili neopravdanih sredstava uplatom istih na Jedinstveni račun trezora Bosne i Hercegovine u roku od 30 dana od dana kada ga Ministarstvo pisanim putem obavijesti o istom. Ako se sredstva ne uplate u navedenom roku pokreće se postupak pred nadležnim organom protiv korisnika sredstava koji nije izvršio povrat neutrošenih sredstava i zabranjuje se prijavljivanje istom na javne pozive koje raspisuje Ministarstvo u periodu od tri godine.
(11) Korisnik sredstava, u situacijama kada po zahtjevu Ministarstva izvrši povrat sredstava, dužan je o tome obavijestiti Ministarstvo i dostaviti dokaz o izvršenom povratu sredstava Ministarstvu.
(12) Komisija za kontrolu Izvještaja o utrošku sredstava iz stava (2) ovog člana po završetku rada dostavlja Izvještaj o namjenskom utrošku sredstava Vijeću ministara Bosne i Hercegovine, putem Ministarstva.
Član 20.
(Stupanje na snagu)
Ova odluka stupa na snagu danom donošenja i objavljuje se u "Službenom glasniku BiH".
UPUTSTVO
ZA POPUNJAVANJE OBRAZACA
OBRAZAC A
I. Osnovni podaci
Aplikacioni obrazac se popunjava na računaru, u suprotnom će se smatrati neurednim i neće se razmatrati.
Podnosilac projekta je odgovoran za dostavu tačnih podataka. Bilo koja promjena adrese, broja telefona, faksa, e-mail-a ili promjene kontakt i ovlaštene osobe se mora naznačiti u pisanoj formi Ministarstvu. Ministarstvo se neće smatrati odgovornim u slučaju da ne uspije kontaktirati podnosioca projekta.
II. Sažetak projekta (maksimalno jedna stranica)
Sažetak počinje sa navođenjem projektnog cilja, njegovim opisom, te sa opisom aktivnosti kojim se planira postići cilj. Sažetak će sadržavati informacije o periodu implementacije, ukupni broj korisnika projekta, projektnu lokaciju aktivnosti i ukupna vrijednost projekta sa iznosom koji se traži kao sufinansiranje od Ministarstva.
U ovom dijelu se opisuju sve vrste troškova koje se očekuju tijekom provođenja projekta, a neophodni su za njegovu implementaciju. Projekat treba u potpunosti da prati navedene aktivnosti.
IV. Administrativni troškovi
Administrativnim troškovima smatraju se bankarski troškovi, uredski materijal i troškovi nezavisne revizije.
Takođe, navedite sve relevantne projektne stavke za ovaj projekat i to na način da za svaku aktivnost posebno procijenite sve troškove uključujući i ljudske resurse. Uključite i informacije o dodatnim izvorima finansiranja.
V. Plan aktivnosti
U navedenoj tabeli se navodi vremenski okvir za provođenje aktivnosti. U planu aktivnosti se navodi planirano vrijeme za provođenje aktivnosti. Ne stavljati nazive mjeseca nego numerirati iste (označiti sa X).
VI. Izvori finansiranja
Iznos finansiranja navesti u konvertibilnim markama.
OBRAZAC B – PLAN UTROŠKA SREDSTAVA
Tabela 1. Troškovi projekta
Obrazac za Plan utroška sredstava projekta se popunjava na računaru, u suprotnom će se smatrati neurednim i neće se razmatrati.
U koloni Aktivnosti se upisuje iznos traženih sredstva od Ministarstva civilnih poslova Bosne i Hercegovine.
Tabela 2. Administrativni troškovi
U koloni Administrativni troškovi se unose podaci koji se odnose na bankarske troškove, uredski materijal i troškovi nezavisne revizije.
Tabela 3. Pregled Plana utroška sredstava
U navedenoj tabeli se upisuju ukupni troškovi traženih sredstava od Ministarstva civilnih poslova Bosne i Hercegovine.
OBRAZAC C - EVALUACIONI OBRAZAC
Evaluacija će se provoditi u dva koraka. Zadovoljenje kriterija prvog koraka je preduvjet drugostepene evaluacije.
Prvi korak evaluacije se odnosi na procjenu zadovoljenja administrativnih i tehničkih kriterija za prijavu a drugi procjenu kriterija kvaliteta.
Nakon krajnjeg roka za predaju prijedloga projekata, članovi Komisije će otvoriti sve prispjele prijedloge projekata i napraviti popis organizacija koje su poslale aplikacije.
Administrativni i tehnički kriteriji za prijavu
- Aplikacija je poslana na adresu Ministarstva u skladu sa rokovima navedenim u Javnom pozivu, što dokazuje poštanski pečat. Ako je aplikacija poslana nakon roka, aplikacija se ne uzima u razmatranje;
- Aplikacija je u potpunosti popunjena i sadrži svu obveznu dokumentaciju traženu javnim pozivom, u suprotnom aplikacija se ne uzima u razmatranje;
- Aplikacija mora biti popunjena na računaru, u suprotnom će se smatrati neurednom i neće biti razmatrana.
- Aplikant zadovoljava kriterije iz sekcije "Ko može aplicirati na javni poziv". Ako je pravni status aplikanta drugačiji od navedenih koji mogu aplicirati, aplikacija neće biti razmatrana;
- Ako prijedlog projekta nije usklađen sa namjenom javnog poziva, aplikacija neće biti razmatrana;
Kriteriji kvaliteta
Evaluacija kvaliteta aplikacija, uključujući i predloženog finansijskog plana projekta, kapaciteta aplikanta i partnera, će se provesti u skladu sa evaluacionom tabelom. Evaluacioni kriteriji su podijeljeni u sekcije. Svaki projekt će pod svakom sekcijom biti ocijenjen.
Evaluacionu tabelu, pojedinačno za svaku aplikaciju, svojim potpisom ovjerava svaki član Komisije:
Član 1 ___________________________
Član 2 ____________________________
Član 3 ___________________________
Član 4 ____________________________
Član 5 ___________________________
Član 6 ____________________________
Član 7 ___________________________
Svaku aplikaciju boduju svi članovi Komisije prema jedinstvenom Evaluacionom obrascu iz kojeg su vidljive ocjene svih članova Komisije. Najmanji i najveći broj bodova se odbacuje. Preostali bodovi se sabiraju i dijele sa pet i daju rezultat - ukupan broj bodova. Na osnovu ukupnog broja bodova formira se rang lista. U skladu s rang listom i prihvatljivim troškovima u okviru Plana utroška sredstava aplikanta, Komisija predlaže iznos sredstava za dodjelu vodeći računa da se za dodijeljena sredstva mogu realizirati aktivnosti, postići određeni rezultati i ostvariti postavljeni cilj.
Ako je ukupni broj bodova manji od 55, aplikacija neće biti finansijski podržana.
Nakon evaluacije, biće kreirana lista aplikacija sa 55 i više bodova i ukupno odobrenim sredstvima.
U zavisnosti od dostupnih sredstava, odabrat će se oni projekti za finansijsku podršku sa te liste.
Nakon donošenja Odluke o dodjeli sredstava, ista se objavljuje se na internetskoj stranici Ministarstva civilnih poslova Bosne i Hercegovine i Službenom glasniku BiH, te će sportskim organizacijama čiji je projekat odobren biti ponuđeno potpisivanje ugovora.
OBRAZAC D - IZVJEŠTAJ O UTROŠKU SREDSTAVA
Obrazac za Izvještaj o utrošku sredstava popunjava se na računaru, u suprotnom će se smatrati neurednim i neće se razmatrati.
Tabela 1. Projektni troškovi
U tabeli projektni troškovi se upisuje naziv aktivnosti i iznos odobrenih sredstava od Ministarstva civilnih poslova Bosne i Hercegovine u konvertibilnim markama.
Tabela 2. Administrativni troškovi-Troškovi podrške projektu
U koloni troškovi podrške projektu se unose podaci koji se odnose na uredski materijal, bankarski troškovi i troškovi nezavisne revizije u konvertibilnim markama.
Tabela 3. Pregled Plana utroška sredstava
U koloni Pregled Plana utroška sredstava se upisuje ukupan Plan utroška sredstava i iznos sredstava od Ministarstva civilnih poslova u konvertibilnim markama.
Tabela 4. Finansijska dokumentacija
U ovoj tabeli se navodi finansijska dokumentacija hronološki poredana po aktivnostima koje su navedene u Obrascu za izvještaja o utrošku sredstava.
Sva finansijska dokumentacija navedena u tabeli se dostavlja kao dokaz i treba da bude numerirana i uredno složena prema aktivnostima na koje se odnosi.
OBRAZAC E - IZVJEŠTAJ O IMPLEMENTACIJI (Narativni)
Ovaj Obrazac popunite na računaru, u suprotnom će se smatrati neurednim i neće biti razmatran.
Tabela 1. Opći podaci
U tabelu 1. se unose osnovni podaci i potrebno je popuniti sa traženim.
Tabela 2. Sažetak i status projekta
U tabeli nabrajaju se ostvareni rezultati i realizirane aktivnosti iz projekta i plana aktivnosti (dodajte redova koliko vam treba u ovisnosti od broja ciljeva i rezultata u projektu). Upisuje se postignuti napredak (sažeti opis provedenih aktivnosti, ne samo nabrojati nego opisati svaku aktivnost).
Tabela 3. Ostvareni rezultati
U koloni 3.1 se unosi učinak projekta na korisnike i što se promijenilo nakon realizacije vašeg projekta.
U koloni 3.2. se unose dodatni nepredviđeni pozitivni efekti (ako ih ima) i opisuju dodatni postignuti efekti na korisnike kao npr. dodatna sredstva, dodatni korisnici, dodatna partnerstva, dodatni kapaciteti uspostavljeni itd.
U koloni 3.3 se unose ukupni korisnici projekta. Potrebno je unijeti predviđeni broj direktnih korisnika i indirektnih korisnika projekta. Direktni korisnici su oni koji će imati neposredan dodir sa aktivnostima i rezultatima projekta. Za ove korisnike potrebno je da možete dokazati da su u određeno vrijeme bili na određenom mjestu ili događaju koji je dio dogovorenih projektnih aktivnosti.
Indirektni korisnici treba da osjete efekte projekta, ali preko osoba, događaja i situacija koje su bazirane na rezultatima i aktivnostima projekta.
Tabela 4. Plan utroška sredstava
U koloni 4.1 se unose ukupan odobreni Plan utroška sredstava od strane Ministarstva.
U koloni 4.2 se unosi objašnjenje izvršene realokaciju u ukupnom iznosu do 15 % unutar odobrenih linija Plana utroška sredstava od dogovorenog/predviđenog.
Molimo da objasnite osnovne razloge zbog kojih je došlo do realokacije u ukupnom iznosu do 15% od dogovorenog na svakoj pojedinačnoj liniji Plana utroška sredstava.
U koloni 4.3 se unosi prijedlog zatvaranja finansijske konstrukcije u konvertibilnim markama.