PRAVILNIK
O IMENOVANJU I NADZORU TIJELA ZA OCJENJIVANJE USKLAĐENOSTI
POGLAVLJE I. OPĆE ODREDBE
Član 1.
(Predmet )
Član 2.
(Izuzetak od primjene)
Član 3.
(Definicije)
POGLAVLJE II. IMENOVANJE TIJELA ZA OCJENU USKLAĐENOSTI
Član 4.
(Nadležni organ i Komisija za imenovanje tijela)
Član 5.
(Zahtjev za imenovanje tijela za ocjenjivanje usklađenosti)
Član 6.
(Kriteriji za imenovanje)
Član 7.
(Tehnička osposobljenost, nezavisnost i nepristrasnost imenovanih tijela)
Član 8.
(Rješenje o imenovanju tijela)
Član 9.
(Privremeno rješenje)
Član 10.
(Izmjena, ukidanje ili poništenje rješenja)
Član 11.
(Evidencija imenovanih tijela)
Član 12.
(Obaveze imenovanog tijela nakon imenovanja)
POGLAVLJE III. NADZOR
Član 13.
(Nadzor nad imenovanim tijelima)
Član 14.
(Nadzor nad proizvodima na tržištu)
POGLAVLJE IV. PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Član 15.
(Obaveza prijavljivanja imenovanih tijela)
Član 16.
(Postojeća imenovanja)
Član 17.
(Aneksi)
Član 18.
(Stupanje na snagu)
Bro j 01-1-02-986/21
01. marta 2021. godine
Sarajevo
Ministar
Staša Košarac, s. r.
ANEKS I.
Tabela 1. - Kombinacije relevantnih standarda za provođenje postupka ocjenjivanja usklađenosti |
||
MODULI OCJENJIVANJA USKLAĐENOSTI |
PRIMJENJIVI STANDARDI ILI KOMBINACIJA STANDARDA ZA TIJELA KOJA PROVODE OCJENJIVANJE USKLAĐENOSTI |
|
A Interna kontrola proizvodnje |
BAS EN ISO/IEC 17025 (s mogućnošću odluke usklađenosti), ili BAS EN ISO/IEC 17020, BAS EN ISO/IEC 17025 uzeti u obzir ukoliko je zahtijevano ispitivanje, ili BAS EN ISO/IEC 17065, BAS EN ISO/IEC 17025 uzeti u obzir ukoliko je zahtijevano ispitivanje |
|
A2 Interna kontrola proizvodnje i nadzor nad ispitivanjem proizvoda u nasumičnim intervalima |
||
B Ispitivanje tipa |
BAS EN ISO/IEC 17020, BAS EN ISO/IEC 17025 uzeti u obzir ukoliko je zahtijevano ispitivanje, ili BAS EN ISO/IEC 17065, BAS EN 17025 uzeti u obzir ukoliko je zahtijevano ispitivanje |
|
C Usklađenost sa tipom na osnovu interne kontrole proizvodnje |
BAS EN ISO/IEC 17025 (s mogućnošću odluke usklađenosti), ili BAS EN ISO/IEC 17020, BAS EN ISO/IEC 17025 uzeti u obzir ukoliko je zahtijevano ispitivanje, ili BAS EN ISO/IEC 17065, BAS EN ISO/IEC 17025 uzeti u obzir ukoliko je zahtijevano ispitivanje |
|
C2 Usklađenost sa tipom na osnovu interne kontrole proizvodnje i nadzor nad ispitivanjem mjerila u nasumičnim intervalima |
||
D Usklađenost sa tipom na osnovu osiguranja kvaliteta procesa proizvodnje |
BAS EN ISO/IEC 17021 (neophodno znanje vezano za proizvod) ili BAS EN ISO/IEC 17065 |
|
D1 Osiguravanje kvaliteta procesa proizvodnje |
||
E Usklađenost sa tipom na osnovu osiguranja kvaliteta proizvoda |
BAS EN ISO/IEC 17021(neophodno znanje vezano za proizvod) ili BAS EN ISO/IEC 17065 |
|
E1 Usklađenost mjerila na osnovu osiguranja kvaliteta kontroliranjem i ispitivanjem |
||
F Usklađenost sa tipom na osnovu verifikacije proizvoda |
BAS EN ISO/IEC 17025 (sa mogućnošću odluke usklađenosti), ili BAS EN ISO/IEC 17020, BAS EN 17025 uzeti u obzir ukoliko je zahtijevano ispitivanje, ili BAS EN ISO/IEC 17065, BAS EN 17025 uzeti u obzir ukoliko je zahtijevano ispitivanje |
|
F1 Usklađenost na osnovu verifikacije proizvoda |
||
G Usklađenost na osnovu pojedinačne verifikacije |
BAS EN ISO/IEC 17020, BAS EN 17025 uzeti u obzir ukoliko je zahtijevano ispitivanje, ili BAS EN ISO/IEC 17065, BAS EN 17025 uzeti u obzir ukoliko je zahtijevano ispitivanje |
|
H Usklađenost na osnovu potpunog osiguranja kvaliteta |
BAS EN ISO/IEC 17021 (neophodno znanje vezano za proizvod) |
|
H1 Usklađenost na osnovu potpunog osiguranja kvaliteta i pregleda projekta |
BAS EN ISO/IEC 17021 (neophodno znanje vezano za proizvod) ili BAS EN ISO/IEC 17065 ili BAS EN ISO/IEC 17020, BAS EN 17025 da se uzme u obzir ukoliko je zahtijevano ispitivanje |
|
Legenda: |
BAS EN ISO/IEC 17020 |
Ocjenjivanje usklađenosti - Zahtjevi za rad raznih tipova tijela za obavljanje inspekcije |
BAS EN ISO/IEC 17021 |
Ocjenjivanje usklađenosti - Zahtjevi za tijela koja provode reviziju i certifikaciju sustava upravljanja |
|
BAS EN ISO/IEC 17025 |
Opći zahtjevi za kompetentnost ispitnih i kalibracijskih laboratorija |
|
BAS EN ISO/IEC 17065 |
Ocjenjivanje usklađenosti - Zahtjevi za tijela koja certificiraju proizvode, procese i usluge |
Tabela 2. - Sistemi ocjenjivanja i provjere stalnosti svojstava građevinskih proizvoda (AVCP)
Zadaci proizvođača |
Zadaci certificiranog tijela |
Dokumenti Osnova za CE označavanje |
|
1+ |
*kontrola fabričke proizvodnje * daljnja ispitivanja uzoraka uzetih u fabrici u skladu s propisanim planom ispitivanja |
Certifikat o stalnosti svojstava proizvoda na osnovu: * određivanja vrste proizvoda na osnovu ispitivanja tipa (uključujući uzorkovanje), proračuna tipa, tabelarnih vrijednosti ili opisne dokumentacije proizvoda, * početnog pregleda proizvodnog pogona i kontrole fabričke proizvodnje, * stalnog nadzora, ocjenjivanja i vrednovanja kontrole fabričke proizvodnje, *ispitivanja slučajnih uzoraka uzetih prije stavljanja proizvoda na tržište |
Izjava proizvođača o svojstvima na osnovu Certifikata o stalnosti svojstava proizvoda |
1 |
*kontrola fabričke proizvodnje * daljnja ispitivanja uzoraka uzetih u fabrici u skladu s propisanim planom ispitivanja |
Certifikat o stalnosti svojstava proizvoda na osnovu: * utvrđivanja vrste proizvoda na osnovu ispitivanja tipa (uključujući uzorkovanje), proračuna tipa, tabelarnih vrijednosti ili opisne dokumentacije proizvoda, * početnog pregleda proizvodnog pogona i kontrole fabričke proizvodnje, *stalnog nadzora, ocjenjivanje i vrednovanja kontrole fabričke proizvodnje |
Izjava proizvođača o svojstvima na osnovu Certifikata o stalnosti svojstava proizvoda |
2+ |
*Određivanje vrste proizvoda na osnovu ispitivanja tipa (uključujući uzorkovanje), proračuna tipa, tabelarnih vrijednosti ili opisne dokumentacije proizvoda, * kontrola fabričke proizvodnje (FPC), *ispitivanje uzoraka uzetih u fabrici u skladu s propisanim planom ispitivanja;
|
Certifikat o usklađenosti kontrole fabričke proizvodnje na osnovu: * početnog pregleda proizvodnog pogona i kontrole fabričke proizvodnje, *stalnog nadzora, ocjenjivanja i vrednovanja kontrole fabričke proizvodnje |
Izjava proizvođača o svojstvima na osnovu Certifikata o usklađenosti kontrole fabričke proizvodnje |
3 |
Kontrola fabričke proizvodnje (FPC) |
Prijavljena ispitna laboratorija provodi određivanje vrste proizvoda na osnovu ispitivanja (zasnovano na uzorkovanju koje je proveo proizvođač), proračuna tipa, tabelarnih vrijednosti ili opisane dokumentacije proizvoda |
Izjava proizvođača o svojstvima |
4 |
*utvrđivanje vrste proizvoda na osnovu ispitivanja tipa, proračuna tipa, tabelarnih vrijednosti ili opisne dokumentacije proizvoda, *kontrolu fabričke proizvodnje (FPC) |
Nema zadataka |
Izjava proizvođača o svojstvima |
ANEKS II. - Obrazac broj 1.
ZAHTJEV ZA IMENOVANJE TIJELA ZA OCJENJIVANJE USKLAĐENOSTI |
Nadležno ministarstvo:
1. OPĆI PODACI O PODNOSITELJU ZAHTJEVA:
1.1. |
Poslovno ime/naziv: |
|
- |
Adresa sjedišta: |
|
- |
Kontakt osoba (telefon): |
|
- |
Pravni položaj (privredno društvo/ustanova/drugo pravno lice): |
|
- |
Pretežna djelatnost: |
|
1.2. |
Organizacijska struktura (ako postoje - broj, naziv i adresa organizacijskih jedinica izvan sjedišta podnositelja zahtjeva, odnosno ogranaka u zemlji i inostranstvu): |
|
2. OBLAST I OBIM POSLOVA OCJENJIVANJA USKLAĐENOSTI ZA KOJE SE TRAŽI IMENOVANJE:
2.1. |
Naziv tehničkog propisa na osnovu koga se traži imenovanje i broj "Službenog glasnika BiH" u kome je taj propis objavljen: |
||
|
|
||
2.2. |
Naziv proizvoda ili grupe proizvoda koja je predmet ocjenjivanja usklađenosti, obim poslova ocjenjivanja usklađenosti za koje se traži imenovanje (postupak po kome će se vršiti ocjenjivanja usklađenosti, kao što je pregled tipa, potpuno osiguranje kvaliteta, pregled dokumentacije, izdavanje potvrde o usklađenosti, kontroliranje, certifikacija proizvoda i sl.) i poziv na odgovarajuće odredbe tehničkog propisa/priloga tehničkog propisa: |
||
|
Proizvod/grupa proizvoda |
Obim poslova ocjenjivanja usklađenosti |
Odredbe propisa/priloga tehničkog propisa |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.3. |
(Navesti ukoliko je zahtjev za imenovanje ograničen na određene, posebne aspekte bitnih zahtjeva za proizvod/grupu proizvoda) |
||
|
|
||
|
|
||
|
|
3. KADROVSKI KAPACITETI
3.1. |
Podaci o stručnoj osposobljenosti, obrazovanju, dodatnom stručnom obrazovanju, posebnim tehničkim znanjima ili obukama i radnom iskustvu zaposlenih i drugih angažiranih lica (ako ih ima) na poslovima ocjenjivanja usklađenosti – osoblje: |
- |
- Zaposleni: - Angažirana lica (navesti i pravni osnov za angažiranje uz ime svakog lica): |
3.2. |
Ime lica i identifikacija (radno mjesto i/ili zvanje; kontakt telefon) koje će biti ovlašteno za potpisivanje odgovarajuće isprave o usklađenosti: |
|
|
3.3. |
Da li zarada, nagrada ili druga naknada koju podnositelj zahtjeva isplaćuje osoblju zavisi od broja obavljenih ispitivanja, odnosno od rezultata ispitivanja i da li je to pitanje uređeno posebnim aktom/odlukom podnositelja zahtjeva (ako je ovo pitanje uređeno posebnim aktom/odlukom, navesti naziv akta/odluke): |
|
|
3.4. |
Na koji način je podnositelj zahtjeva osigurao nepristrasnost osoblja koje obavlja poslove ocjenjivanja usklađenosti i da li je to pitanje uređeno posebnim aktom/odlukom podnositelja zahtjeva (ako je odgovor da, navesti naziv akta/odluke): |
|
|
3.5. |
Podaci o drugim djelatnostima koje obavlja podnositelj zahtjeva, uključujući i djelatnosti koje bi mogle uticati na nezavisnost i nepristrasnost podnositelja zahtjeva, njegovog direktora, odnosno najvišeg rukovodstva i osoblja u odnosu na lica povezana sa proizvodom koji je predmet ocjenjivanja usklađenosti: |
|
|
3.6. |
Kojim općim aktom je podnositelj zahtjeva uredio postupak/procedure obavljanja poslova ocjenjivanja usklađenosti, kao i postupak odlučivanja po prigovorima na njegov rad i donesene odluke u vezi sa poslovima ocjenjivanja usklađenosti: |
|
|
3.7. |
Na koji način je podnositelj zahtjeva uredio čuvanje poslovne tajne i da li je to pitanje uređeno posebnim aktom/odlukom podnositelja zahtjeva (ako je odgovor da, navesti naziv akta/odluke): |
|
|
4. TEHNIČKI KAPACITETI
4.1. |
Oprema koja se koristi pri ocjenjivanju usklađenosti: |
|
|
4.2. |
Lokacija na kojoj će se obavljati poslovi ocjenjivanja usklađenosti: |
|
|
5. VRSTA ISPRAVE KOJOM SE DOKAZUJE OSPOSOBLJENOST/KOMPETENTNOST PODNOSITELJA ZAHTJEVA ZA OBAVLJANJE POSLOVA OCJENJIVANJA USKLAĐENOSTI:
5.1. |
Akt o akreditaciji: |
|
- |
standard prema kome je akreditiran podnositelj zahtjeva: |
|
- |
datum izdavanja akta o akreditaciji: |
|
- |
naziv izdavatelja isprave: |
|
- |
prilog akta o akreditaciji: |
|
- |
datum isteka isprave: |
|
6. PODACI O ZAKLJUČENOM UGOVORU O OSIGURANJU OD ODGOVORNOSTI ZA ŠTETU*
6.1. |
□ DA Broj police osiguranja: Trajanje police osiguranja (datum isteka): Visina naknade, odnosno ugovorene svote osiguranja: ________KM |
□ NE |
7. DRUGI PODACI OD ZNAČAJA ZA IMENOVANJE:
- |
Uključenost podizvođača (podugovarača): |
|||||||
- |
□ NE |
|||||||
- |
□ DA Potrebno je: - Navesti poslovno ime/naziv i adresu sjedišta podizvođača - Navesti razlog za podugovaranje - Dostaviti ugovor sa podizvođačem - Navesti vrstu, oblast i obim poslova ocjenjivanja usklađenosti, kao i vrstu, odnosno naziv proizvoda ili grupe proizvoda na koje se podugovorene aktivnosti odnose (ukoliko nisu navedeni u dostavljenom ugovoru) - Dostaviti akt o akreditaciji ili drugi dokaz kompetentnosti podizvođača u oblasti podugovorenih aktivnosti U slučaju kada postupak ocjenjivanja usklađenosti za koje se traži imenovanje predviđa ispitivanje ili mogućnost ispitivanja proizvoda, a sa podizvođačem se podugovara obavljanje ispitivanja, za svaki proizvod/grupu proizvoda, potrebno je: - Priložiti, u posebnom dokumentu uz ovaj obrazac, po modelu iz Tabele 1., tabelarni pregled svih ispitivanja koja se provode u okviru postupka ocjenjivanja usklađenosti, koji sadrži: - vrstu/naziv ispitivanja, - metodu ispitivanja pozivanjem na konkretan zahtjev (klauzulu, tačku, prilog i sl.) bosanskohercegovačkog standarda ili druge tehničke specifikacije kojom su utvrđeni zahtjevi za ispitivanje i/ili metoda ispitivanja, - navode o tome ko provodi predmetna ispitivanja (podnositelj zahtjeva za imenovanje, podizvođač ili oba). Tabela 1. (model tebelarnog pregleda ispitivanja koji, po potrebi, može biti dopunjen npr. kolonom za napomene i sl.)
|
|||||||
7.2. |
Članstvo podnositelja zahtjeva, odnosno podizvođača, u međunarodnim organizacijama, udruženjima, šemama: |
|||||||
7.3. |
Ostali podaci: |
8. ADMINISTRATIVNA TAKSA
8.1. |
U skladu sa tarifnim brojem tarife administrativnih taksi utvrđene Zakonom o administrativnim taksama na žiro račun: poziv na broj svrha doznake: uplaćen je propisani iznos administrativne takse i to: Definirati takse |
|
8.2. |
Za zahtjev za imenovanje tijela za ocjenjivanje usklađenosti u iznosu od 5,00 KM: |
□ DA □ NE |
8.3. |
Za rješenje koje se donosi po zahtjevu za imenovanje tijela za ocjenjivanje usklađenosti u iznosu od 15,00 KM. |
□ DA □ NE |
PRILOZI KOJIMA SE DOKAZUJU NAVODI IZ ZAHTJEVA:
1.1. |
izvod iz odgovarajućeg registra |
1.2. |
kopija općeg akta o unutrašnjoj organizaciji podnositelja zahtjeva |
3.1. |
kopije pojedinačnih ugovora o radu zaposlenih i odgovarajućih ugovora za druga angažirana lica, kao i kopije odgovarajućih dokumenata kojima se potvrđuju podaci iz tačke 3.1. za zaposlena i druga angažirana lica |
3.3. |
kopija akta/odluke navedenog u tački 3.3., odnosno drugi dokaz kojim se potvrđuje navod iz zahtjeva |
3.4. |
kopija akta/odluke navedenog u tački 3.4., odnosno drugi dokaz kojim se potvrđuje navod iz zahtjeva |
3.6. |
kopija općeg akta navedenog u tački 3.6., odnosno drugi dokaz kojim se potvrđuje navod iz zahtjeva |
3.7. |
kopija akta/odluke navedenog u tački 3.7., odnosno drugi dokaz kojim se potvrđuje navod iz zahtjeva |
4.1. |
dokaz o raspolaganju opremom za obavljanje postupaka ocjenjivanja usklađenosti (ukoliko je primjenjivo) |
4.2. |
podaci o lokaciji na kojoj će se obavljati poslovi ocjenjivanja usklađenosti |
5.1. |
kopija akta o akreditaciji i rješenja o utvrđivanju obima akreditacije, sa detaljnim obimom akreditacije |
6. |
kopija ugovora o osiguranju od odgovornosti za štetu |
7.1. |
ako je dat pozitivan odgovor, kopije ugovora sa podizvođačem i akt o akreditaciji ili drugi dokaz kompetentnosti podizvođača, a u slučaju podugovaranja ispitivanja i tabelarni pregled, po modelu iz Tabele 1., svih ispitivanja koja se provode |
7.2. |
dokumentacija kojom se dokazuje članstvo u međunarodnim organizacijama, udruženjima, šemama |
7.3. |
dokumentacija o obukama i radnom iskustvu zaposlenih, dokumentacija o učestvovanju zaposlenih u tehničkim komitetima Instituta za standardizaciju BiH, dokazi o posjedovanju odgovarajućih BAS standarda, druga dokumentacija kojom se dokazuje osposobljenost za obavljanje poslova ocjenjivanja usklađenosti |
ANEKS III. - Obrazac broj 2.
EVIDENCIJA IMENOVANIH TIJELA ZA OCJENJIVANJE USKLAĐENOSTI |
|
|||||||
Registracijski broj ITOU |
Broj rješenja o imenovanju |
Datum rješenja o imenovanju |
Poslovno ime, naziv, adresa i sjedište ITOU |
Tehnički propis |
Proizvod/grupa proizvoda na koje se rješenje odnosi |
Obim imenovanja |
Datum prestanka važenja rješenja |
Ovlašteno lice odgovorno za potpis isprava o usaglašenosti |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2014 © JP NIO Službeni list Bosne i Hercegovine. Sva Prava Pridržana.