Službeni glasnik BiH, broj 18/21

Na osnovu člana 61. stav 2. i člana 99. stav 2. Zakona o upravi ("Službeni glasnik BiH", br. 32/02, 102/09 i 72/17), a u vezi sa članom 12. Zakona o tehničkim zahtjevima za proizvode i ocjenjivanju usklađenosti ("Službeni glasnik BiH", broj 45/04), ministar vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH, na prijedlog Komiteta za tehničke propise Bosne i Hercegovine donosi


PRAVILNIK


O IMENOVANJU I NADZORU TIJELA ZA OCJENJIVANJE USKLAĐENOSTI


POGLAVLJE I. OPĆE ODREDBE


Član 1.
(Predmet )

Ovim Pravilnikom se propisuje način imenovanja tijela za ocjenjivanje usklađenosti proizvoda, procedura utvrđivanja ispunjenosti propisanih zahtjeva za imenovanje tijela za ocjenjivanje usklađenosti i donošenja rješenja o imenovanju, nadzor nad imenovanim tijelima i oduzimanje dodijeljenog imenovanja, te druga pitanja od značaja za imenovanje tijela za ocjenjivanje usklađenosti.

Član 2.
(Izuzetak od primjene)

Odredbe ovog Pravilnika se ne primjenjuju ukoliko su tehnički zahtjevi za određene proizvode i provođenje postupka ocjenjivanja usklađenosti propisani posebnim propisima, kada imenovanje tijela za ocjenjivanje usklađenosti provodi organ nadležan za implementaciju posebnog propisa i u skladu sa odredbama posebnog propisa.

Član 3.
(Definicije)

Pored definicija iz člana 4. Zakona o tehničkim zahtjevima za proizvode i ocjenjivanju usklađenosti ("Službeni glasnik BiH", broj 45/04), (u daljnjem tekstu: Zakon), za potrebe ovog Pravilnika, pojedini pojmovi imaju sljedeće značenje:

a) imenovanje znači davanje ovlaštenja pravnom licu za obavljanje aktivnosti ocjenjivanja usklađenosti proizvoda;

b) imenovano tijelo za ocjenjivanje usklađenosti proizvoda (u daljnjem tekstu: imenovano tijelo) je pravno lice koje je imenovano za provođenje određenog postupaka ocjenjivanja usklađenosti proizvoda, u skladu sa tehničkim propisima donesenim u svrhu provođenja Zakona. Imenovana tijela mogu biti certifikacijska tijela, inspekcijska (kontrolna) tijela, kao i druga tijela za ocjenjivanje usklađenosti koja ispunjavaju zahtjeve za imenovanje;

c) podnositelj zahtjeva je pravno lice koje se bavi poslovima ocjenjivanja usklađenosti i koje traži imenovanje za obavljanje aktivnosti, u skladu sa jednim ili više tehničkih propisa donesenih u svrhu provođenja Zakona;

e) notificirano (prijavljeno) tijelo je tijelo koje je prijavljeno Evropskoj komisiji i državama članicama Evropske unije kao imenovano tijelo za ocjenjivanje usklađenosti proizvoda;

f) subjekt koji stavlja proizvod u promet ili upotrebu je svako pravno ili fizičko lice koje u skladu sa zakonskim propisima stavlja proizvod na tržište ili u upotrebu;

g) Bilateralni i multilateralni sporazum o priznavanju akreditacije (EA BLA i EA MLA) je potpisani Sporazum o međusobnom priznavanju između članica akreditacijskih tijela punopravnih i pridruženih članica evropske akreditacije (EA), kojim se priznaju ekvivalentnost sistema akreditacije u zemljama potpisnicama i pouzdanost certifikata i izvještaja izdanih od strane akreditiranih tijela za ocjenjivanje usklađenosti širom Evrope koja su akreditirala akreditacijska tijela potpisnica Sporazuma;

h) Sporazum o međusobnom priznavanju Međunarodnog komiteta za mjere i tegove (CIPM MRA) je okvirni Sporazum kojim nacionalni mjeriteljski instituti potvrđuju međunarodnu jednakovrijednost svojih mjeriteljskih etalona i kalibracijskih certifikata i certifikata o mjerenjima koje izdaju, odnosno međunarodno priznanje kalibracijskih i mjernih mogućnosti (CMC) instituta potpisnika;

i) Sporazum o ocjenjivanju usklađenosti i prihvatanju industrijskih proizvoda (ACAA) između Evropske unije i partnerskih zemalja koje sa EU imaju sklopljen odgovarajući sporazum, koji ima za cilj olakšavanje pristupa industrijskim proizvodima koji su obuhvaćeni Sporazumom.

POGLAVLJE II. IMENOVANJE TIJELA ZA OCJENU USKLAĐENOSTI


Član 4.
(Nadležni organ i Komisija za imenovanje tijela)

(1) Kada je tehničkim propisom utvrđeno da ocjenjivanje usklađenosti proizvoda provodi imenovano tijelo, tijelo za ocjenjivanje usklađenosti podnosi zahtjev za imenovanje Ministarstvu vanjske trgovine i ekonomskih odnosa Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Ministarstvo).

(2) U cilju provjere ispunjenosti uvjeta za imenovanje, ministar vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH imenuje Komisiju za ocjenu ispunjenosti uvjeta za imenovanje tijela za ocjenjivanje usklađenosti (u daljnjem tekstu: Komisija za imenovanje), za svaki tehnički propis pojedinačno, uključujući i one propise u kojima se tehnički zahtjevi uređuju direktno ili upućivanjem na standard, tehničku specifikaciju i sl.

(3) Komisiju za imenovanje čini najmanje pet članova iz oblasti koja je regulirana predmetnim tehničkim propisom.

(4) Komisiju za imenovanje čine imenovani predstavnici:

a) Ministarstva, koje i predsjedava Komisijom za imenovanje;

b) institucije Bosne i Hercegovine nadležne za implementaciju tehničkog propisa za koje se imenuje tijelo za ocjenjivanje usklađenosti, a prema Odluci o planu aktivnosti za realizaciju Programa preuzimanja tehničkih propisa ("Službeni glasnik BiH", broj 89/06), (u daljnjem tekstu: Odluka o planu aktivnosti);

c) Instituta za standardizaciju BiH;

d) Instituta za akreditaciju BiH;

e) Instituta za mjeriteljstvo BiH;

f) Agencije za nadzor nad tržištem BiH;

g) institucije entiteta koja se bavi poslovima iz domena na koji se odnosi predmetna oblast; i

h) sekretar Komisije za imenovanje, predstavnik Ministarstva.

(5) Po potrebi, u rad Komisije za imenovanje mogu da se uključe i drugi stručnjaci relevantni za područje koje je uređeno tehničkim propisom i pratećim standardima.

(6) Komisija za imenovanje iz stava (4) ovog člana se formira na osnovu liste stručnjaka za svaki tehnički propis pojedinačno, s tim da liste imenovanih stručnjaka dostavljaju institucije iz stava (4) ovog člana.

(7) Sa listi iz stava (6) ovog člana, ministar vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH rješenjem imenuje Komisiju za imenovanje za konkretan tehnički propis.

(8) Način rada, zadaci, prava i obaveze članova Komisije za imenovanje, te ostala pitanja značajna za rad i funkcioniranje regulirat će se poslovnikom o radu Komisije za imenovanje koji donosi ministar vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH.

(9) Prijedlog za imenovanje tijela za ocjenjivanje usklađenosti utvrđuje se konsenzusom članova Komisije. Ukoliko nije moguće postići konsenzus, prijedlog za imenovanje tijela za ocjenjivanje usklađenosti se utvrđuje većinom glasova svih članova Komisije za imenovanje.

(10) Ministarstvo i institucije iz stava (4) ovog člana koje imenuju svoje predstavnike za članove Komisije za imenovanje osiguravaju da imenovani član, pored uvjeta iz stava (3) ovog člana ispunjava i sljedeće uvjete davanjem izjave:

a) da nije u sukobu interesa sa tijelima za ocjenjivanje usklađenosti;

b) da je objektivan i nepristrasan u postupku imenovanja tijela za ocjenjivanje usklađenosti; i

c) da osigurava povjerljivost informacija koje su mu na raspolaganju.

(11) Troškove rada članova Komisije za imenovanje, uključujući i isplatu novčane naknade ili nagrade za rad u Komisiji, snose organi i institucije koji su imenovali svoje predstavnike u ovo radno tijelo.

(12) Postupak imenovanja iz stava (7) ovog člana se provodi u skladu sa odredbama Zakona o upravnom postupku ("Službeni glasnik BiH", br. 29/02, 12/04, 88/07, 93/09, 41/13 i 53/16).

Član 5.
(Zahtjev za imenovanje tijela za ocjenjivanje usklađenosti)

(1) U svrhu sticanja statusa imenovanog tijela za ocjenjivanje usklađenosti, tijelo za ocjenjivanje usklađenosti podnosi zahtjev Ministarstvu, na obrascu broj 1. iz Aneksa II. ovog Pravilnika.

(2) U postupku imenovanja tijela za ocjenjivanje usklađenosti preispituje se ispunjenost zahtjeva za provođenje jednog ili više postupaka (modula) ocjenjivanja usklađenosti definiranih u tehničkim propisima, odnosno sistema ocjenjivanja usklađenosti (za građevinske proizvode), a prema Aneksu I. ovog Pravilnika, za koje tijelo aplicira u svom pisanom zahtjevu i pratećoj dokumentaciji. Ukoliko su za pojedini proizvod ili grupu proizvoda posebnim propisom propisani postupci za stavljanje tih određenih proizvoda na tržište i specifični postupci imenovanja tijela za ocjenjivanje usklađenosti, postupa se odredbama posebnog propisa, kao što je u oblasti naftnih derivata.

(3) Troškove postupka imenovanja iz stava (1) ovog člana snosi tijelo za ocjenjivanje usklađenosti koje podnosi zahtjev.

(4) Zahtjev iz stava (1) ovog člana obavezno sadrži:

a) poslovno ime, naziv i adresu sjedišta i druge podatke iz rješenja o registraciji pravnog lica, adresu i druge podatke iz rješenja;

b) naziv tehničkog propisa na osnovu koga se traži imenovanje i broj "Službenog glasnika BiH" u kome je taj propis objavljen;

c) podatke o postupku ocjenjivanja usklađenosti, obim poslova ocjenjivanja usklađenosti, kao i vrstu, grupu, odnosno naziv proizvoda koji je predmet ocjenjivanja usklađenosti i druge podatke radi identifikacije proizvoda, sa pozivom na odgovarajuće odredbe tehničkog propisa za ocjenjivanje usklađenosti;

d) podatke o stručnoj osposobljenosti, odgovornosti, ovlaštenjima i radnom iskustvu zaposlenih i angažiranih lica na postupcima (modulima) ocjenjivanja usklađenosti prema Aneksu I. ovog Pravilnika - kadrovski kapaciteti;

e) podatke o tehničkim kapacitetima, opremi i prostorijama u kojima će se obavljati poslovi ocjenjivanja usklađenosti;

f) podatke o drugim djelatnostima koje obavlja podnositelj zahtjeva, uključujući i djelatnosti koje bi mogle uticati na nezavisnost i nepristrasnost podnositelja zahtjeva, njegovog direktora, odnosno najvišeg rukovodstva i osoblja u odnosu na lica povezana sa proizvodom koji je predmet ocjenjivanja usklađenosti;

g) naziv dokumenta kojim se dokazuje osposobljenost (kompetentnost i konzistentnost rada) podnositelja zahtjeva za ocjenjivanje usklađenosti (certifikat o akreditaciji i/ili upis kompetencija u CIPM MRA);

h) podatke o načinu na koji podnositelj zahtjeva postupa i odlučuje po prigovorima na njegov rad i donesene odluke;

i) podatke o načinu na koji podnositelj zahtjeva osigurava čuvanje poslovne tajne;

j) izjavu da će po imenovanju, zaključiti ugovor o osiguranju od odgovornosti za štetu; i

k) druge podatke od značaja za imenovanje.

(5) Uz zahtjev iz stava (1) ovog člana se obavezno prilažu i sljedeći dokumenti:

a) izvod iz sudskog registra za pravno lice registrirano u BiH (ne starije od šest mjeseci);

b) izjava o organizacijskoj strukturi, sa opisom odnosa između pojedinih organizacijskih jedinica;

c) izjava u vezi sa aktivnostima koje mogu uticati na nepristrasnost u provođenju postupka (modula) ocjenjivanja usklađenosti prema Aneksu I. ovog Pravilnika koja su obuhvaćena imenovanjem;

d) izjava o tehničkoj i kadrovskoj osposobljenosti tijela i lokaciji na kojoj će se obavljati postupak ocjenjivanja usklađenosti;

e) lista dokumenata sistema upravljanja kvalitetom, poslovnik i dokumenti na osnovu kojih se provodi postupak ocjenjivanja usklađenosti za koji se traži imenovanje;

f) lista relevantnih bosanskohercegovačkih standarda, metoda i drugih relevantnih dokumenta na osnovu kojih se vrši postupak ocjenjivanja usklađenosti;

g) izjava o opsegu i postupku ocjenjivanja usklađenosti specifičnog proizvoda, odnosno grupe proizvoda, na koje se zahtjev odnosi;

h) certifikat o važećoj akreditaciji (ovjerena kopija) koja se odnosi na traženo imenovanje, a koji je izdao Institut za akreditaciju BiH (BATA) ili drugo akreditacijsko tijelo koje djeluje u okviru EA, a koje je potpisnik EA ili EA BLA u relevantnom području ili potvrdu BATA-e da je proces akreditacije koja se odnosi na traženo imenovanje započet kod ovog tijela ili ažuran izvod iz CIPM MRA sa vidljivim kompetencijama;

j) izjava o broju obavljenih ocjenjivanja usklađenosti vezanih za predmet zahtjeva, ukoliko se radi o obnovi imenovanja;

k) dokaz o osposobljenosti osoblja za provođenje ispitivanja prema zahtjevima relevantnog standarda;

l) izjava iz stava (4) tačka j) ovog člana;

m) dokaz o uplati administrativne takse/naknade za obradu zahtjeva.

(6) Osim navedenih dokaza koji se prilažu uz zahtjev za imenovanje, podnositelj zahtjeva je obavezan dostaviti i dodatne dokumente koje Komisija za imenovanje ili Ministarstvo mogu zatražiti nakon pregleda zahtjeva, a u vezi sa ispunjavanjem zahtjeva relevantnih bosanskohercegovačkih standarda u skladu sa tehničkim propisom koji regulira predmetnu oblast, a koje je podnositelj zahtjeva dužan dostaviti u naznačenom roku.

(7) Zahtjev i prateću dokumentaciju iz stava (5) ovog člana Ministarstvo nakon prijema dostavlja Komisiji za imenovanje, koja nakon razmatranja zahtjeva, priloženih dokaza i utvrđenih činjenica utvrđuje da li podnositelj zahtjeva ispunjava zahtjeve za imenovanje koji su propisani predmetnim tehničkim propisom i koja je dužna da sačini obrazloženi prijedlog za imenovanje, odnosno prijedlog za odbacivanje ili odbijanje zahtjeva za imenovanje.

Član 6.
(Kriteriji za imenovanje)

(1) Kriteriji koje moraju ispuniti tijela za ocjenjivanje usklađenosti kako bi stekla status imenovanih tijela definiraju se tehničkim propisom.

(2) Minimalni kriteriji koje moraju da ispune tijela za ocjenjivanje usklađenosti odnose se, uglavnom, na obavezu da:

a) tijelo za ocjenjivanje usklađenosti, njegov direktor i zaposleni koji obavljaju poslove ocjenjivanja usklađenosti ne smiju da budu projektanti, proizvođači, isporučitelji, monteri, korisnici proizvoda koje ono ocjenjuje, niti ovlašteni zastupnici bilo kog od tih lica. Oni ne smiju biti direktno uključeni u projektovanje, proizvodnju, marketing ili održavanje proizvoda koji se ocjenjuje, niti zastupati druga lica koja obavljaju te aktivnosti. To ne isključuje mogućnost razmjene tehničkih informacija između proizvođača i imenovanih tijela za potrebe ocjenjivanja usklađenosti;

b) tijelo za ocjenjivanje usklađenosti, njegov direktor i zaposleni koji obavljaju poslove ocjenjivanja usklađenosti ne smiju biti izloženi nikakvim pritiscima ili podsticajima, posebno finansijskim, koji bi mogli da utiču na njihovo rasuđivanje ili na rezultate njihovog ocjenjivanja usklađenosti, posebno od lica koja su zainteresirana za rezultate ocjenjivanja;

c) ocjenjivanje usklađenosti provodi se uz najviši profesionalni integritet i neophodnu stručnost iz određenog tehničkog propisa;

d) tijelo za ocjenjivanje usklađenosti mora da bude odgovorno za obavljanje svih poslova u vezi sa postupkom (modulom) ocjenjivanja usklađenosti prema Aneksu I. ovog Pravilnika, a za koje je imenovano, bez obzira na to da li ih obavlja ono lično ili drugo lice u njegovo ime i na njegovu odgovornost;

e) tijelo za ocjenjivanje usklađenosti mora imati na raspolaganju neophodne zaposlenike i pristup objektima i sredstvima neophodnim za pravilno obavljanje tehničkih i administrativnih poslova koje podrazumijeva ocjenjivanje usklađenosti, a koji su propisani relevantnim tehničkim propisima i standardima;

f) tijelo za ocjenjivanje usklađenosti mora da zaključi ugovor o osiguranju od odgovornosti za štetu pričinjenu trećim licima u roku od 15 dana od dana imenovanja i isti, bez odlaganja, dostavi Ministarstvu;

g) tijelo za ocjenjivanje usklađenosti mora da ima odgovarajući opći akt kojim će urediti postupanje po prigovorima/žalbama na rad i donesene odluke.

(3) Zaposlenici tijela za ocjenjivanje usklađenosti moraju:

a) biti tehnički i stručno osposobljeni za sve poslove ocjenjivanja usklađenosti za koje to tijelo traži imenovanje, u skladu sa relevantnim tehničkim propisima i standardima;

b) u zadovoljavajućoj mjeri poznavati pravila kojima su uređeni poslovi koje obavlja tijelo za ocjenjivanje usklađenosti i imati odgovarajuće iskustvo u takvim poslovima;

c) imati potrebno znanje za izradu dokumenta iz postupka ocjenjivanja usklađenosti kojima se potvrđuje obrada zahtjeva.

(4) Nepristrasnost tijela za ocjenjivanje usklađenosti, njegovog direktora i zaposlenika mora biti garantirana. Naknada koju prima tijelo za ocjenjivanje usklađenosti ne smije da zavisi od rezultata poslova koje ono obavlja. Naknada za rad direktora i zaposlenika tijela za ocjenjivanje usklađenosti ne smije da zavisi od broja obavljenih poslova niti od rezultata tih poslova.

(5) Direktor i zaposlenici tijela za ocjenjivanje usklađenosti obavezni su da čuvaju kao poslovnu tajnu sve informacije koje dobiju izvršavajući svoje dužnosti na osnovu ovog Pravilnika, osim u odnosu na organ koji je imenovao tijelo.

Član 7.
(Tehnička osposobljenost, nezavisnost i nepristrasnost imenovanih tijela)

(1) Kriteriji koji se odnose na tehničku osposobljenost, nezavisnost i nepristrasnost podnositelja zahtjeva za ocjenjivanje usklađenosti potvrđuju se važećim certifikatom o akreditaciji i zahtjevima iz tehničkog propisa.

(2) Kada podnositelj zahtjeva za imenovanje dokumentom o akreditaciji dokazuje sposobnost provođenja ocjenjivanja usklađenosti prema određenom tehničkom propisu, Komisija za imenovanje provjerava obuhvatnost aktivnosti ocjenjivanja usklađenosti koja su predmet zahtjeva za imenovanje, u odnosu na obim aktivnosti za koje je podnositelj zahtjeva akreditiran.

(3) Kada su aktivnosti ocjenjivanju usklađenosti koje su predmet zahtjeva za imenovanje, u potpunosti obuhvaćene obimom rada koji je naveden u dokumentu o akreditaciji iz stava (1) ovog člana, smatra se da je podnositelj zahtjeva za imenovanje ispunio uvjete tehničke osposobljenosti, nezavisnosti i nepristrasnosti za traženo imenovanje.

(4) Ako obim poslova za ocjenjivanje usklađenosti, koji je predmet zahtjeva za imenovanje, nije obuhvaćen obimom poslova koji je sadržan u dokazu iz stava (1) ovog člana, za utvrđeni neobuhvaćeni obim poslova nalaže se podnositelju zahtjeva da pokrene aktivnosti dopune važeće akreditacije i dokaz o tome dostavi Komisiji za imenovanje.

(5) U slučaju iz stava (4) ovog člana, podnositelj zahtjeva se imenuje privremeno, do dobijanja akreditacije, a najduže na godinu dana, u skladu sa procedurom iz člana 9. ovog Pravilnika.

Član 8.
(Rješenje o imenovanju tijela)

(1) Ministar vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH donosi rješenje o imenovanju tijela za ocjenjivanje usklađenosti, za specifični proizvod i specifične postupke (module) ocjenjivanja usklađenosti iz Aneksa I. ovog Pravilnika, na osnovu prijedloga Komisije za imenovanje. Prijedlog mora biti obrazložen.

(2) Ukoliko Komisija za imenovanje utvrdi da podnositelj zahtjeva ne ispunjava zahtjeve za imenovanje, dužna je da predloži da se podneseni zahtjev odbije i obrazloženi prijedlog dostavi ministru vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH, koji na osnovu toga donosi rješenje kojim se zahtjev odbija.

(3) Rješenje iz st. (1) i (2) ovog člana je konačno i protiv njega nije dozvoljena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor.

(4) Ako tehničkim propisom nije određen rok imenovanja, tijelo za ocjenjivanje usklađenosti se imenuje na period od četiri godine.

(5) Obavještenje o imenovanju tijela za ocjenjivanje usklađenosti, izmjenama imenovanja, kao i o povlačenju imenovanja, objavljuje se u "Službenom glasniku BiH". Ova obavještenja sadrže naziv i adresu imenovanog tijela za ocjenjivanje usklađenosti proizvoda, grupe proizvoda i postupaka (modula) ocjenjivanja usklađenosti za koje je tijelo imenovano, rok važenja imenovanja i datum ukidanja imenovanja i brisanja iz evidencije imenovanja, ako se radi o ukidanju imenovanja, odnosno o stavljanju van snage rješenja o imenovanju.

(6) Rješenje o imenovanju iz stava (1) ovog člana, sadrži:

a) naziv i adresu imenovanog tijela za ocjenjivanje usklađenosti;

b) naziv tehničkog propisa za predmetni proizvod ili grupu proizvoda nad kojim se obavlja ocjenjivanje usklađenosti, broj službenog glasnika BiH u kome je taj propis objavljen;

c) naziv proizvoda koji je predmet ocjenjivanja usklađenosti i druge podatke radi identifikacije proizvoda;

d) postupke ocjenjivanja usklađenosti, sa pozivom na odgovarajuće odredbe tehničkog propisa za ocjenjivanje usklađenosti, kao i identifikaciju relevantnih propisa u EU;

e) opseg imenovanja, odnosno detaljan opis poslova ocjenjivanja usklađenosti proizvoda za koje je utvrđena kompetentnost imenovanog tijela;

f) ime i zvanje ovlaštenog lica ispred imenovanog tijela za potpisivanje dokumenta iz postupka ocjenjivanja usklađenosti;

g) rok na koji se rješenje izdaje, odnosno datum isteka važenja rješenja.

Član 9.
(Privremeno rješenje)

(1) Ministar vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH, na osnovu prijedloga Komisije za imenovanje donosi privremeno rješenje o imenovanju tijela za ocjenjivanje usklađenosti, za specifični proizvod i specifične postupke (module) ocjenjivanja usklađenosti iz Aneksa I. ovog Pravilnika, kada podnositelj zahtjeva umjesto certifikata o akreditaciji uz zahtjev i potrebnu dokumentaciju dostavi potvrdu BATA-e ili drugog akreditacijskog tijela koje djeluje u okviru EA, a koje je potpisnik EA ili EA BLA u relevantnom području, da je započeo proces akreditacije koja se odnosi na traženo imenovanje. Prijedlog Komisije za imenovanje, također, mora biti obrazložen.

(2) Ako obim poslova za ocjenjivanje usklađenosti, koji je predmet zahtjeva za imenovanje, nije obuhvaćen obimom poslova, na način koji je opisan u članu 7. stav (4) ovog Pravilnika kao i u slučaju kada je podnositelj zahtjeva započeo proces akreditacije i o tome dostavio dokaz, a Komisija za imenovanje procijeni da su ispunjeni uvjeti za imenovanje, ona je u obavezi da u prijedlogu za privremeno imenovanje tijela za ocjenjivanje usklađenosti obrazloži da li se na osnovu zahtjeva za imenovanje i dostavljene dokumentacije može zaključiti da je podnositelj zahtjeva, u konkretnom slučaju, postupak dobijanja akreditacije učinio vjerovatnim, te da ne postoji opravdana sumnja u osposobljenost tijela za ocjenjivanje usklađenosti koje je predmet akreditacije.

(3) Privremeno rješenje o imenovanju iz prethodnog stava donosi se na period do dostavljanja dokumenta o završenoj akreditaciji, a najduže na godinu dana od dana podnošenja zahtjeva.

Član 10.
(Izmjena, ukidanje ili poništenje rješenja)

(1) Prije isteka roka trajanja rješenja o imenovanju iz člana 8. stav (4) i člana 9. stav (3) ovog Pravilnika, rješenje se može ukinuti, na jedan od sljedećih načina:

a) na zahtjev imenovanog tijela, sa ili bez obrazloženja razloga;

b) u slučaju gubitka svojstva pravnog lica imenovanog tijela, kao i u slučaju stečaja, likvidacije i sl.;

c) u slučaju ukidanja ili isteka akreditacije ili gubitka objavljenih kompetencija;

d) ukoliko nadležni organi, u skladu sa članom 12. stav (7) Zakona, ustanove da imenovano tijelo ne ispunjava neki od kriterija za imenovanje iz tehničkog propisa, odnosno ne ispunjava zadatke i obaveze iz rješenja o imenovanju; i

e) uslijed sudske presude.

(2) Ministarstvo može, po službenoj dužnosti i po pravilima koja važe za upravni postupak, izmijeniti, ukinuti ili poništiti rješenje, u skladu sa Zakonom o upravnom postupku.

(3) Ministarstvo o ukidanju ili poništavanju rješenja obavještava Republičku upravu za inspekcijske poslove Republike Srpske, Federalnu upravu za inspekcijske poslove Federacije Bosne i Hercegovine i Inspektorat Brčko distrikta.

(4) Ukoliko postoji inicijativa nadležnog organa iz stava (1) tačka d) ovog člana ili osnov za primjenu vanrednih pravnih lijekova, analogno odredbi stava (2) ovog člana, preispitivanje ocjene ispunjenosti uvjeta za imenovanje tijela za ocjenjivanje usklađenosti, u skladu sa Zakonom, relevantnim tehničkim propisom i složenosti proizvoda, može se povjeriti Komisiji za vanredni nadzor koja postupa u skladu sa članom 13. ovog Pravilnika.

Član 11.
(Evidencija imenovanih tijela)

(1) Evidenciju imenovanih tijela (u daljnjem tekstu: evidencija) vodi Ministarstvo.

(2) Evidencija je javna i objavljuje se na službenoj internet stranici Ministarstva i na obrascu broj 2. iz Aneksa III. ovog Pravilnika.

(3) Evidencija sadrži sljedeće podatke:

a) registracijski broj imenovanog tijela;

b) broj i datum rješenja o imenovanju;

c) poslovno ime, naziv i adresu imenovanog tijela;

d) tehnički propis;

e) proizvode ili grupu/e proizvoda koji su predmet ocjenjivanja usklađenosti, na koje se odnosi rješenje o imenovanju;

f) obim imenovanja, postupci (moduli) ocjenjivanja usklađenosti sa pozivom na odgovarajuće odredbe tehničkog propisa za ocjenjivanje usklađenosti, kao i identifikaciju relevantnih propisa u EU;

g) datum prestanka važenja rješenja o imenovanju;

h) ime i zvanje ovlaštenog lica ispred imenovanog tijela za potpisivanje dokumenta iz postupka ocjenjivanja usklađenosti.

(4) Podaci o imenovanom tijelu upisuju se u evidencija danom donošenja rješenja o imenovanju.

(5) Evidencijski registracijski broj iz stava (3) tačka a) ovog člana jeste jedinstveni broj imenovanog tijela koji se dodjeljuje tom tijelu prilikom njegovog prvog upisa u evidenciju. Jedinstveni broj predstavlja redni broj imenovanog tijela u evidenciji.

(6) U evidenciju se upisuju i promjene podataka, a podaci iz evidencije se brišu danom prestanka važenja rješenja o imenovanju tijela, danom donošenja rješenja o povlačenju rješenja o imenovanju, odnosno brisanjem pravnog lica iz evidencije.

(7) Ministarstvo trajno vodi arhivu svih imenovanih tijela koja uključuje aktuelna imenovana tijela, kao i ona koja su izbrisana iz evidencije imenovanih tijela. Nakon brisanja podataka iz evidencije jednom dodijeljeni jedinstveni brojevi neće se ponovo dodjeljivati.

Član 12.
(Obaveze imenovanog tijela nakon imenovanja)

Nakon sticanja statusa imenovanog tijela, imenovano tijelo u toku važenja rješenja o imenovanju dužno je:

a) na godišnjem nivou dostavljati Ministarstvu izvještaje o radu, sa podacima o provedenim postupcima provođenja ocjenjivanja usklađenosti i izdatim dokumentima i drugim relevantnim podacima;

b) kontinuirano obavještavati Ministarstvo o svim promjenama u odnosu na uvjete i okolnosti na osnovu kojih je rješenje izdato;

c) dostaviti zahtjev za produženje rješenja o imenovanju i prateću dokumentaciju najkasnije 60 dana prije datuma isteka važećeg rješenja;

d) do kraja januara, za prethodnu kalendarsku godinu, dostaviti Ministarstvu na uvid spisak svih izdatih ili povučenih dokumenata iz postupka provođenja ocjenjivanja usklađenosti,

e) odmah obavijesti Ministarstvo o odbijanju, suspendiranju ili na drugi način ograničavanju potvrđene ocjene usklađenosti i podatke u vezi sa poslovima za koje je imenovano i dokumentirati sve postupke ocjenjivanja usklađenosti za koje je imenovano.

POGLAVLJE III. NADZOR


Član 13.
(Nadzor nad imenovanim tijelima)

(1) Nadzor nad imenovanim tijelima vrši Ministarstvo i nadzor može biti redovni i vanredni.

(2) Redovni nadzor vrši se u skladu sa planovima rada Ministarstva.

(3) Redovni nadzor se provodi u cilju provjere izvještaja o radu imenovanih tijela, ispunjenosti obaveza imenovanih tijela iz člana 12. tačka a) ovog Pravilnika. Redovni nadzor se vrši posredno, u prostorijama Ministarstva.

(4) Ukoliko imenovano tijelo ne dostavi izvještaj o radu ili se u toku redovnog nadzora utvrde neke nepravilnosti ili se javi potreba za dodatnim provjerama na osnovu dodatnih saznanja od drugih nadležnih institucija ili subjekata na tržištu, ministar vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH dužan je:

a) imenovati posebnu ad hoc Komisiju za vanredni nadzor nad radom imenovanog tijela; i/ili

b) naložiti kontroliranom subjektu nadzora da u roku, koji ne može biti duži od 15 dana, pripremi ili dostavi tačne i potpune podatke, obavještenja i druge materijale koji su mu potrebni za obavljanje nadzora.

(5) Članovi Komisije za vanredni nadzor iz stava (4) ovog člana imenuju se sa listi stručnjaka iz člana 4. stav (4) ovog Pravilnika, s tim da članovi Komisije za vanredni nadzor ne mogu biti članovi Komisije za imenovanje tijela koja je učestvovala u postupku imenovanja tijela za ocjenjivanje usklađenosti koje je predmet nadzora.

(6) Komisija za vanredni nadzor iz stava (4) ovog člana, pored posrednog nadzora koji uključuje provjeru izvještaja i dokumentacije, može vršiti i neposredni nadzor, odnosno neposredan uvid u poslovanje imenovanog tijela za ocjenjivanje usklađenosti, u poslovnim prostorijama imenovanog tijela za ocjenjivanje usklađenosti, odnosno lokacijama na kojima se obavljaju poslovi ocjenjivanja usklađenosti. Komisija za vanredni nadzor je obavezna da blagovremeno najavi dolazak kod imenovanog tijela, izuzev ako bi najava umanjila uspješnost kontrole.

(7) Komisija za vanredni nadzor je dužna da sačini izvještaj o izvršenom vanrednom nadzoru, sa prijedlogom mjera i izvještaj dostavi ministru vanjske trgovine i ekonomskih odnosa na daljnje postupanje.

(8) Ministarstvo i Komisija za vanredni nadzor vrše nadzor u saradnji sa institucijama navedenim u članu 14. Zakona i u Odluci o planu aktivnosti.

(9) Imenovano tijelo koje je predmet nadzora obavezno je da službeniku Ministarstva ili Komisiji za vanredni nadzor dozvoli i omogući nesmetano vršenje kontrole, da pruži sve potrebne informacije i da stavi na uvid tražene dokumente, odnosno podatke koji su potrebni za vršenje kontrole i osigura uvjete neophodne za nesmetan rad i utvrđivanje činjeničnog stanja.

Član 14.
(Nadzor nad proizvodima na tržištu)

(1) Prilikom stavljanja na tržište ili u upotrebu proizvoda koji ispunjavaju tehničke zahtjeve u skladu sa članom 3. Zakona, nadzor nad tržištem obavlja se u skladu sa pravilima i postupcima utvrđenim posebnim zakonima, a vrše ga inspekcijski organi Federacije Bosne i Hercegovine, Republike Srpske i Brčko distrikta Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: inspekcijski organi).

(2) U postupku provođenja nadzora nad tržištem Agencija za nadzor na tržištem BiH i inspekcijski organi angažiraju imenovana tijela za ocjenjivanje usklađenosti.

(3) Tokom nadzora nad tržištem proizvoda inspekcijski organi kontroliraju usklađenost svih proizvoda koji su stavljeni na tržište sa sigurnosnim zahtjevima utvrđenim posebnim tehničkim propisima i Zakonom o općoj sigurnosti proizvoda ("Službeni glasnik BiH", broj 102/09), kao i ispunjavanje obaveza proizvođača, njegovog ovlaštenog predstavnika u Bosni i Hercegovini ili subjekta koji stavlja proizvod u promet ili upotrebu (distributera), sadržanih u tehničkim propisima i preduzimaju potrebne mjere i radnje kako bi se osigurala usklađenost proizvoda sa propisanim sigurnosnim zahtjevima.

(4) Svi proizvodi koji su na tržištu Bosne i Hercegovine a koji su bili predmet ocjenjivanja usklađenosti od strane imenovanih tijela za ocjenjivanje usklađenosti, nezavisno od toga što je ocjenjivanje usklađenosti tog proizvoda izvršilo imenovano tijelo, su predmet kontrole inspekcijskih organa iz stava (1) ovog člana, a prema pravilima koja propisuju postupak vršenja inspekcijskog nadzora.

(5) Po službenoj dužnosti ili na inicijativu pravnih ili fizičkih lica, Ministarstvo može nadležnim organima iz stava (1) ovog člana podnijeti zahtjev za vršenje vanrednog inspekcijskog pregleda i zatražiti dostavljanje izvještaja nakon okončanja pregleda.

(6) Inspekcijski pregled, pored prethodno navedenog, obuhvata i neposredni uvid u zakonitost rada, poslovanja i postupanja proizvođača, njegovog ovlaštenog predstavnika u Bosni i Hercegovini ili subjekta koji stavlja proizvod u promet ili upotrebu, a naročito provjeru i usklađenost postojeće dokumentacije prema članu 3. Zakona.

POGLAVLJE IV. PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE


Član 15.
(Obaveza prijavljivanja imenovanih tijela)

Nakon pristupanja Bosne i Hercegovine Evropskoj uniji ili nakon zaključivanja i stupanja na snagu Sporazuma o ocjenjivanju usklađenosti i prihvatanju industrijskih proizvoda Evropske unije i Bosne i Hercegovine (ACAA) za određene grupe industrijskih proizvoda, imenovana tijela će biti prijavljena u bazu prijavljenih tijela Evropske unije od strane Ministarstva, ukoliko sporazum stupi na snagu ranije.

Član 16.
(Postojeća imenovanja)

(1) Postojeća imenovanja tijela za ocjenjivanje usklađenosti ostaju na snazi do isteka roka imenovanja, odnosno do datuma važenja certifikata o akreditaciji koja je priložena u postupku imenovanja i koja je ograničila vremensko važenje rješenja o imenovanju.

(2) Zahtjev za ponovno imenovanje podnosi se nakon obnavljanja akreditacije.

Član 17.
(Aneksi)

Aneks I., Aneks II. i Aneks III. nalaze se u prilogu ovog Pravilnika i čine njegov sastavni dio.

Član 18.
(Stupanje na snagu)

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od objavljivanja u "Službenom glasniku BiH".

Bro j 01-1-02-986/21
01. marta 2021. godine
Sarajevo


Ministar
Staša Košarac, s. r.







ANEKS I.



Tabela 1. - Kombinacije relevantnih standarda za provođenje postupka ocjenjivanja usklađenosti

MODULI OCJENJIVANJA USKLAĐENOSTI

PRIMJENJIVI STANDARDI ILI KOMBINACIJA STANDARDA ZA TIJELA KOJA PROVODE OCJENJIVANJE USKLAĐENOSTI

A Interna kontrola proizvodnje

BAS EN ISO/IEC 17025 (s mogućnošću odluke usklađenosti), ili BAS EN ISO/IEC 17020, BAS EN ISO/IEC 17025 uzeti u obzir ukoliko je zahtijevano ispitivanje, ili BAS EN ISO/IEC 17065, BAS EN ISO/IEC 17025 uzeti u obzir ukoliko je zahtijevano ispitivanje

A2 Interna kontrola proizvodnje i nadzor nad ispitivanjem proizvoda u nasumičnim intervalima

B Ispitivanje tipa

BAS EN ISO/IEC 17020, BAS EN ISO/IEC 17025 uzeti u obzir ukoliko je zahtijevano ispitivanje, ili BAS EN ISO/IEC 17065, BAS EN 17025 uzeti u obzir ukoliko je zahtijevano ispitivanje

C Usklađenost sa tipom na osnovu interne kontrole proizvodnje

BAS EN ISO/IEC 17025 (s mogućnošću odluke usklađenosti), ili BAS EN ISO/IEC 17020, BAS EN ISO/IEC 17025 uzeti u obzir ukoliko je zahtijevano ispitivanje, ili BAS EN ISO/IEC 17065, BAS EN ISO/IEC 17025 uzeti u obzir ukoliko je zahtijevano ispitivanje

C2 Usklađenost sa tipom na osnovu interne kontrole proizvodnje i nadzor nad ispitivanjem mjerila u nasumičnim intervalima

D Usklađenost sa tipom na osnovu osiguranja kvaliteta procesa proizvodnje

BAS EN ISO/IEC 17021 (neophodno znanje vezano za proizvod) ili BAS EN ISO/IEC 17065

D1 Osiguravanje kvaliteta procesa proizvodnje

E Usklađenost sa tipom na osnovu osiguranja kvaliteta proizvoda

BAS EN ISO/IEC 17021(neophodno znanje vezano za proizvod) ili BAS EN ISO/IEC 17065

E1 Usklađenost mjerila na osnovu osiguranja kvaliteta kontroliranjem i ispitivanjem

F Usklađenost sa tipom na osnovu verifikacije proizvoda

BAS EN ISO/IEC 17025 (sa mogućnošću odluke usklađenosti), ili BAS EN ISO/IEC 17020, BAS EN 17025 uzeti u obzir ukoliko je zahtijevano ispitivanje, ili

BAS EN ISO/IEC 17065, BAS EN 17025 uzeti u obzir ukoliko je zahtijevano ispitivanje

F1 Usklađenost na osnovu verifikacije proizvoda

G Usklađenost na osnovu pojedinačne verifikacije

BAS EN ISO/IEC 17020, BAS EN 17025 uzeti u obzir ukoliko je zahtijevano ispitivanje, ili BAS EN ISO/IEC 17065, BAS EN 17025 uzeti u obzir ukoliko je zahtijevano ispitivanje

H Usklađenost na osnovu potpunog osiguranja kvaliteta

BAS EN ISO/IEC 17021 (neophodno znanje vezano za proizvod)

H1 Usklađenost na osnovu potpunog osiguranja kvaliteta i pregleda projekta

BAS EN ISO/IEC 17021 (neophodno znanje vezano za proizvod) ili BAS EN ISO/IEC 17065 ili

BAS EN ISO/IEC 17020, BAS EN 17025 da se uzme u obzir ukoliko je zahtijevano ispitivanje

Legenda:

BAS EN ISO/IEC 17020

Ocjenjivanje usklađenosti - Zahtjevi za rad raznih tipova tijela za obavljanje inspekcije

BAS EN ISO/IEC 17021

Ocjenjivanje usklađenosti - Zahtjevi za tijela koja provode reviziju i certifikaciju sustava upravljanja

BAS EN ISO/IEC 17025

Opći zahtjevi za kompetentnost ispitnih i kalibracijskih laboratorija

BAS EN ISO/IEC 17065

Ocjenjivanje usklađenosti - Zahtjevi za tijela koja certificiraju proizvode, procese i usluge

 


Tabela 2. - Sistemi ocjenjivanja i provjere stalnosti svojstava građevinskih proizvoda (AVCP)


Sistem

Zadaci proizvođača

Zadaci certificiranog tijela

Dokumenti

Osnova za CE označavanje

1+

*kontrola fabričke proizvodnje

* daljnja ispitivanja uzoraka uzetih u fabrici u skladu s propisanim planom ispitivanja

Certifikat o stalnosti svojstava proizvoda na osnovu:

* određivanja vrste proizvoda na osnovu ispitivanja tipa (uključujući uzorkovanje), proračuna tipa, tabelarnih vrijednosti ili opisne dokumentacije proizvoda,

* početnog pregleda proizvodnog pogona i kontrole fabričke proizvodnje,

* stalnog nadzora, ocjenjivanja i vrednovanja kontrole fabričke proizvodnje,

*ispitivanja slučajnih uzoraka uzetih prije stavljanja proizvoda na tržište

Izjava proizvođača o svojstvima na osnovu Certifikata o stalnosti svojstava proizvoda

1

*kontrola fabričke proizvodnje

* daljnja ispitivanja uzoraka uzetih u fabrici u skladu s propisanim planom ispitivanja

Certifikat o stalnosti svojstava proizvoda na osnovu:

* utvrđivanja vrste proizvoda na osnovu ispitivanja tipa (uključujući uzorkovanje), proračuna tipa, tabelarnih vrijednosti ili opisne dokumentacije proizvoda,

* početnog pregleda proizvodnog pogona i kontrole fabričke proizvodnje,

*stalnog nadzora, ocjenjivanje i vrednovanja kontrole fabričke proizvodnje

Izjava proizvođača o svojstvima na osnovu Certifikata o stalnosti svojstava proizvoda

2+

*Određivanje vrste proizvoda na osnovu ispitivanja tipa (uključujući uzorkovanje), proračuna tipa, tabelarnih vrijednosti ili opisne dokumentacije proizvoda,

* kontrola fabričke proizvodnje (FPC),

*ispitivanje uzoraka uzetih u fabrici u skladu s propisanim planom ispitivanja;

 

Certifikat o usklađenosti kontrole fabričke proizvodnje na osnovu:

* početnog pregleda proizvodnog pogona i kontrole fabričke proizvodnje,

*stalnog nadzora, ocjenjivanja i vrednovanja kontrole fabričke proizvodnje

Izjava proizvođača o svojstvima na osnovu Certifikata o usklađenosti kontrole fabričke proizvodnje

3

Kontrola fabričke proizvodnje (FPC)

Prijavljena ispitna laboratorija provodi određivanje vrste proizvoda na osnovu ispitivanja (zasnovano na uzorkovanju koje je proveo proizvođač), proračuna tipa, tabelarnih vrijednosti ili opisane dokumentacije proizvoda

Izjava proizvođača o svojstvima

4

*utvrđivanje vrste proizvoda na osnovu ispitivanja tipa, proračuna tipa, tabelarnih vrijednosti ili opisne dokumentacije proizvoda,

*kontrolu fabričke proizvodnje (FPC)

Nema zadataka

Izjava proizvođača o svojstvima

 


ANEKS II. - Obrazac broj 1.


ZAHTJEV

ZA IMENOVANJE TIJELA ZA OCJENJIVANJE USKLAĐENOSTI

 


Nadležno ministarstvo:


Ministarstvo vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH, Musala 9, 71 000 Sarajevo


1. OPĆI PODACI O PODNOSITELJU ZAHTJEVA:


1.1.

Poslovno ime/naziv:

 

-

Adresa sjedišta:

 

-

Kontakt osoba (telefon):

 

-

Pravni položaj (privredno društvo/ustanova/drugo pravno lice):

 

-

Pretežna djelatnost:

 

1.2.

Organizacijska struktura (ako postoje - broj, naziv i adresa organizacijskih jedinica izvan sjedišta podnositelja zahtjeva, odnosno ogranaka u zemlji i inostranstvu):

 

 


2. OBLAST I OBIM POSLOVA OCJENJIVANJA USKLAĐENOSTI ZA KOJE SE TRAŽI IMENOVANJE:


2.1.

Naziv tehničkog propisa na osnovu koga se traži imenovanje i broj "Službenog glasnika BiH" u kome je taj propis objavljen:

 

 

2.2.

Naziv proizvoda ili grupe proizvoda koja je predmet ocjenjivanja usklađenosti, obim poslova ocjenjivanja usklađenosti za koje se traži imenovanje (postupak po kome će se vršiti ocjenjivanja usklađenosti, kao što je pregled tipa, potpuno osiguranje kvaliteta, pregled dokumentacije, izdavanje potvrde o usklađenosti, kontroliranje, certifikacija proizvoda i sl.) i poziv na odgovarajuće odredbe tehničkog propisa/priloga tehničkog propisa:

 

Proizvod/grupa proizvoda

Obim poslova ocjenjivanja usklađenosti

Odredbe propisa/priloga tehničkog propisa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.3.

(Navesti ukoliko je zahtjev za imenovanje ograničen na određene, posebne aspekte bitnih zahtjeva za proizvod/grupu proizvoda)

 

 

 

 

 

 

 


3. KADROVSKI KAPACITETI


3.1.

Podaci o stručnoj osposobljenosti, obrazovanju, dodatnom stručnom obrazovanju, posebnim tehničkim znanjima ili obukama i radnom iskustvu zaposlenih i drugih angažiranih lica (ako ih ima) na poslovima ocjenjivanja usklađenosti – osoblje:

-

- Zaposleni:

- Angažirana lica (navesti i pravni osnov za angažiranje uz ime svakog lica):

3.2.

Ime lica i identifikacija (radno mjesto i/ili zvanje; kontakt telefon) koje će biti ovlašteno za potpisivanje odgovarajuće isprave o usklađenosti:

 

 

3.3.

Da li zarada, nagrada ili druga naknada koju podnositelj zahtjeva isplaćuje osoblju zavisi od broja obavljenih ispitivanja, odnosno od rezultata ispitivanja i da li je to pitanje uređeno posebnim aktom/odlukom podnositelja zahtjeva (ako je ovo pitanje uređeno posebnim aktom/odlukom, navesti naziv akta/odluke):

 

 

3.4.

Na koji način je podnositelj zahtjeva osigurao nepristrasnost osoblja koje obavlja poslove ocjenjivanja usklađenosti i da li je to pitanje uređeno posebnim aktom/odlukom podnositelja zahtjeva (ako je odgovor da, navesti naziv akta/odluke):

 

 

3.5.

Podaci o drugim djelatnostima koje obavlja podnositelj zahtjeva, uključujući i djelatnosti koje bi mogle uticati na nezavisnost i nepristrasnost podnositelja zahtjeva, njegovog direktora, odnosno najvišeg rukovodstva i osoblja u odnosu na lica povezana sa proizvodom koji je predmet ocjenjivanja usklađenosti:

 

 

3.6.

Kojim općim aktom je podnositelj zahtjeva uredio postupak/procedure obavljanja poslova ocjenjivanja usklađenosti, kao i postupak odlučivanja po prigovorima na njegov rad i donesene odluke u vezi sa poslovima ocjenjivanja usklađenosti:

 

 

3.7.

Na koji način je podnositelj zahtjeva uredio čuvanje poslovne tajne i da li je to pitanje uređeno posebnim aktom/odlukom podnositelja zahtjeva (ako je odgovor da, navesti naziv akta/odluke):

 

 

 


4. TEHNIČKI KAPACITETI


4.1.

Oprema koja se koristi pri ocjenjivanju usklađenosti:

 

 

4.2.

 Lokacija na kojoj će se obavljati poslovi ocjenjivanja usklađenosti:

 

 

 


5. VRSTA ISPRAVE KOJOM SE DOKAZUJE OSPOSOBLJENOST/KOMPETENTNOST PODNOSITELJA ZAHTJEVA ZA OBAVLJANJE POSLOVA OCJENJIVANJA USKLAĐENOSTI:


5.1.

Akt o akreditaciji:

-

standard prema kome je akreditiran podnositelj zahtjeva:

 

-

datum izdavanja akta o akreditaciji:

 

-

naziv izdavatelja isprave:

 

-

prilog akta o akreditaciji:

 

-

datum isteka isprave:

 

 


6. PODACI O ZAKLJUČENOM UGOVORU O OSIGURANJU OD ODGOVORNOSTI ZA ŠTETU*


6.1.

DA

Broj police osiguranja:

Trajanje police osiguranja (datum isteka):

Visina naknade, odnosno ugovorene svote osiguranja: ________KM

NE

 


7. DRUGI PODACI OD ZNAČAJA ZA IMENOVANJE:


-     

Uključenost podizvođača (podugovarača):

-     

NE 

-     

DA

Potrebno je:

- Navesti poslovno ime/naziv i adresu sjedišta podizvođača

- Navesti razlog za podugovaranje

- Dostaviti ugovor sa podizvođačem

- Navesti vrstu, oblast i obim poslova ocjenjivanja usklađenosti, kao i vrstu, odnosno naziv proizvoda ili grupe proizvoda na koje se podugovorene aktivnosti odnose (ukoliko nisu navedeni u dostavljenom ugovoru)

- Dostaviti akt o akreditaciji ili drugi dokaz kompetentnosti podizvođača u oblasti podugovorenih aktivnosti

U slučaju kada postupak ocjenjivanja usklađenosti za koje se traži imenovanje predviđa ispitivanje ili mogućnost ispitivanja proizvoda, a sa podizvođačem se podugovara obavljanje ispitivanja, za svaki proizvod/grupu proizvoda, potrebno je:

- Priložiti, u posebnom dokumentu uz ovaj obrazac, po modelu iz Tabele 1., tabelarni pregled svih ispitivanja koja se provode u okviru postupka ocjenjivanja usklađenosti, koji sadrži:

- vrstu/naziv ispitivanja,

- metodu ispitivanja pozivanjem na konkretan zahtjev (klauzulu, tačku, prilog i sl.) bosanskohercegovačkog standarda ili druge tehničke specifikacije kojom su utvrđeni zahtjevi za ispitivanje i/ili metoda ispitivanja,

- navode o tome ko provodi predmetna ispitivanja (podnositelj zahtjeva za imenovanje, podizvođač ili oba).

Tabela 1. (model tebelarnog pregleda ispitivanja koji, po potrebi, može biti dopunjen npr. kolonom za napomene i sl.)

Naziv/vrsta i metoda ispitivanja

Podnositelj zahtjeva

Podizvođač

Ovdje navesti vrstu/naziv ispitivanja

Ovdje označiti sa "H" ako podnositelj zahtjeva provodi predmetno ispitivanje

Ovdje označiti sa "H" ako podizvođač provodi predmetno ispitivanje

Ovdje navesti metodu ispitivanja (pozivanje na konkretnu odredbu standarda ili druge tehničke specifikacije)

7.2.

Članstvo podnositelja zahtjeva, odnosno podizvođača, u međunarodnim organizacijama, udruženjima, šemama:

7.3.

Ostali podaci:

 


8. ADMINISTRATIVNA TAKSA


8.1.

U skladu sa tarifnim brojem tarife administrativnih taksi utvrđene Zakonom o administrativnim taksama na žiro račun: poziv na broj svrha doznake: uplaćen je propisani iznos administrativne takse i to: Definirati takse

8.2.

Za zahtjev za imenovanje tijela za ocjenjivanje usklađenosti u iznosu od 5,00 KM:

DA                             NE

8.3.

Za rješenje koje se donosi po zahtjevu za imenovanje tijela za ocjenjivanje usklađenosti u iznosu od 15,00 KM.

DA                              NE

 


PRILOZI KOJIMA SE DOKAZUJU NAVODI IZ ZAHTJEVA:


1.1.

izvod iz odgovarajućeg registra

1.2.

kopija općeg akta o unutrašnjoj organizaciji podnositelja zahtjeva

3.1.

kopije pojedinačnih ugovora o radu zaposlenih i odgovarajućih ugovora za druga angažirana lica, kao i kopije odgovarajućih dokumenata kojima se potvrđuju podaci iz tačke 3.1. za zaposlena i druga angažirana lica

3.3.

kopija akta/odluke navedenog u tački 3.3., odnosno drugi dokaz kojim se potvrđuje navod iz zahtjeva

3.4.

kopija akta/odluke navedenog u tački 3.4., odnosno drugi dokaz kojim se potvrđuje navod iz zahtjeva

3.6.

kopija općeg akta navedenog u tački 3.6., odnosno drugi dokaz kojim se potvrđuje navod iz zahtjeva

3.7.

kopija akta/odluke navedenog u tački 3.7., odnosno drugi dokaz kojim se potvrđuje navod iz zahtjeva

4.1.

dokaz o raspolaganju opremom za obavljanje postupaka ocjenjivanja usklađenosti (ukoliko je primjenjivo)

4.2.

podaci o lokaciji na kojoj će se obavljati poslovi ocjenjivanja usklađenosti

5.1.

kopija akta o akreditaciji i rješenja o utvrđivanju obima akreditacije, sa detaljnim obimom akreditacije

6.

kopija ugovora o osiguranju od odgovornosti za štetu

7.1.

ako je dat pozitivan odgovor, kopije ugovora sa podizvođačem i akt o akreditaciji ili drugi dokaz kompetentnosti podizvođača, a u slučaju podugovaranja ispitivanja i tabelarni pregled, po modelu iz Tabele 1., svih ispitivanja koja se provode 

7.2.

dokumentacija kojom se dokazuje članstvo u međunarodnim organizacijama, udruženjima, šemama

7.3.

dokumentacija o obukama i radnom iskustvu zaposlenih, dokumentacija o učestvovanju zaposlenih u tehničkim komitetima Instituta za standardizaciju BiH, dokazi o posjedovanju odgovarajućih BAS standarda, druga dokumentacija kojom se dokazuje osposobljenost za obavljanje poslova ocjenjivanja usklađenosti

 


* Odgovor na pitanja iz tač. 6.1., 7.1., 8.2. i 8.3. se daje precrtavanjem znaka
Datum podnošenja zahtjeva:
Podnositelj zahtjeva:
______________
(zakonski zastupnik ili ovlašteno lice
za podnošenje zahtjeva - ime, prezime, potpis)
(M P - Nije obavezno)
(Mjesto za pečat)


ANEKS III. - Obrazac broj 2.


EVIDENCIJA IMENOVANIH TIJELA ZA OCJENJIVANJE USKLAĐENOSTI

 

Registracijski broj ITOU

Broj rješenja o imenovanju

Datum rješenja o imenovanju

Poslovno ime, naziv, adresa i sjedište ITOU

Tehnički propis

Proizvod/grupa proizvoda na koje se rješenje odnosi

Obim imenovanja

Datum prestanka važenja rješenja

Ovlašteno lice odgovorno za potpis isprava o usaglašenosti

1

2

3

4

5

6

7

8

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




Pretplatnici imaju dodatne pogodnosti. Ukoliko ste već pretplatnik, prijavite se! Ukoliko niste pretplatnik, registrirajte se!