Službeni glasnik BiH, broj 57/23

Na osnovu člana 10. stav (1) Zakona o Budžetu institucija Bosne i Hercegovine i međunarodnih obaveza Bosne i Hercegovine za 2023. godinu ("Službeni glasnik BiH", broj 22/23) i člana 17. Zakona o Vijeću ministara Bosne i Hercegovine ("Službeni glasnik BiH", br. 30/03, 42/03, 81/06, 76/07, 81/07, 94/07 i 24/08), na prijedlog Ministarstva civilnih poslova Bosne i Hercegovine, Vijeće ministara Bosne i Hercegovine, na 19. sjednici, održanoj 25. 07. 2023. godine, donijelo je


ODLUKA


O KRITERIJIMA ZA RASPORED SREDSTAVA IZ TEKUĆEG GRANTA "SUFINANSIRANJE PROJEKATA KULTURE U BOSNI I HERCEGOVINI" ZA 2023. GODINU


Član 1.
(Predmet Odluke)

Ovom odlukom utvrđuju se kriteriji za raspored sredstava iz tekućeg granta "Sufinansiranje projekata kulture u Bosni i Hercegovini" za 2023. godinu i druga pitanja vezana za raspored sredstava iz tekućeg granta "Sufinansiranje projekata kulture u Bosni i Hercegovini" za 2023. godinu.

Član 2.
(Upotreba izraza)

Riječi koje su radi preglednosti navedene u ovoj odluci u jednom rodu bez diskriminacije se odnose i na muški i na ženski rod.

Član 3.
(Sredstva)

(1) Sredstva za tekući grant "Sufinansiranje projekata kulture u Bosni i Hercegovini" u iznosu od 3.097.000,00 KM predviđena su u budžetu Ministarstva civilnih poslova Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) za 2023. godinu na poziciji "Tekući transferi i grantovi".

(2) Sredstva se raspoređuju za sufinansiranje projekata iz oblasti kulture javnim konkursom u skladu sa kriterijima definiranim ovom odlukom.

(3) Minimalni iznos sredstava koji se može rasporediti iz ovog granta iznosi 5.000,00 KM, a maksimalni do 200.000,00 KM.

Član 4.
(Pravo na podnošenje projekata)

(1) Pravo na podnošenje projekata, na osnovu objavljenog javnog konkursa iz člana 3. stav (2) ove odluke, imaju sljedeći pravni subjekti u Bosni i Hercegovini:

a) muzeji, biblioteke, kinoteke, galerije, pozorišta, kulturni centri, domovi kulture, arhivi, orkestri, filharmonije, zavodi za zaštitu kulturne baštine, akademije nauka i umjetnosti, likovne i muzičke akademije, akademije scenskih umjetnosti, amaterska pozorišta, horovi, festivali kulture;

b) instituti, udruženja, fondacije, fakulteti i drugi pravni subjekti čija je jedna od djelatnosti u oblasti kulture;

c) vjerske zajednice: za projekte koji se odnose na zaštitu i konzervaciju kulturne i historijske baštine u Bosni i Hercegovini.

(2) Subjekti iz stava (1) ovog člana mogu biti podržani samo za jedan projekt u okviru ovog granta.

(3) Subjekti iz stava (1) ovog člana moraju biti registrirani najmanje 12 mjeseci do dana raspisivanja javnog konkursa.

Član 5.
(Izuzeće)

(1) Ako podnosilac projekta do dana raspisivanja javnog konkursa za 2023. godinu nije izvršio sve svoje obaveze iz ranije zaključenih ugovora sa Ministarstvom za 2018., 2020. i 2022., njegov zahtjev za raspored sredstava na osnovu javnog konkursa za 2023. godinu neće biti razmatran.

(2) Izuzeće se odnosi i na ovlaštenu osobu koja je zaključila ugovor iz stava (1) ovog člana, te se neće razmatrati zahtjev drugog pravnog subjekta koji aplicira za sredstva na osnovu objavljenog javnog konkursa, ako je to lice ovlašteno lice.

(3) Na raspored sredstava nemaju pravo subjekti čiji projekti svojim sadržajem na bilo koji način vrijeđaju vjerske, kulturne ili etničke osjećaje pripadnika bilo kojeg naroda u Bosni i Hercegovini.

(4) Na raspored sredstava nemaju pravo izvršna i zakonodavna tijela vlasti u Bosni i Hercegovini.

Član 6.
(Namjena sredstava)

(1) Sredstva iz člana 3. stav (1) ove odluke Vijeće ministara Bosne i Hercegovine svojom Odlukom raspoređuje za sufinansiranje projekata koji doprinose razvoju kulture u Bosni i Hercegovini i implementaciji prioriteta Strategije kulturne politike u Bosni i Hercegovini ("Službeni glasnik BiH", broj 93/08) i to kroz podršku:

a) projektima koji doprinose razvoju kulture u Bosni i Hercegovini;

b) redovnom radu i programskim aktivnostima, te infrastrukturnim radovima u oblasti kulture;

c) manifestacijama u oblasti kulture;

d) vjerskim zajednicama za projekte u skladu sa članom 4. stav (1) tačka c) ove odluke i organiziranje kulturnih manifestacija.

(2) Troškovi reprezentacije koji se odnose na hranu i piće ne mogu biti veći od 5% od ukupno odobrenog iznosa sredstava za podržani projekt, dok troškovi taksi usluga i mobilnih telefona nisu prihvatljivi. Troškovi goriva su prihvatljivi isključivo, ako su direktno vezani uz implementaciju projektnih aktivnosti.

(3) Iz sredstava definiranih u članu 3. stav (1) ove odluke ne mogu se isplaćivati plaće, ni plaćati porezi i doprinosi na osnovu redovnih ličnih primanja.

(4) Sredstva se raspoređuju namjenski korisniku sredstava za konkretan projekat u skladu s ovom odlukom, te nije moguće vršiti naknadnu promjenu korisnika sredstava, ni promjenu samog projekta.

(5) Sredstvima namijenjenim za tekući grant "Sufinansiranje projekata kulture u Bosni i Hercegovini" sufinansiraju se projekti koji su započeti u 2023. godini i čiji period realizacije ne može biti duži od 12 mjeseci od dana potpisivanja ugovora.

(6) Sredstvima iz tekućeg granta "Sufinansiranje projekata kulture u Bosni i Hercegovini" nije dozvoljena refundacija troškova nastalih prije objave javnog konkursa i neće biti prihvaćeni.

Član 7.
(Cilj granta, indikatori učinka i izvori verifikacije)

(1) Cilj rasporeda grant sredstava iz člana 3. stav (1) ove odluke je podrška projektima koji doprinose razvoju kulture u Bosni i Hercegovini i u skladu s prioritetima Strategije kulturne politike u Bosni i Hercegovini.

(2) Indikatori učinka su:

a) minimalno 40 subjekata, koji su realizirali projekte na osnovu raspoređenih grant sredstava za aktivnosti iz člana 6. stav (1) tačka a) ove odluke;

b) minimalno 20 manifestacija realiziranih u oblasti kulture u Bosni i Hercegovini;

c) minimalno pet projekata realiziranih na osnovu raspoređenih grant sredstava za aktivnosti iz člana 6. stav (1) tačka c) ove odluke;

d) minimalno pet projekata realizirano na osnovu raspoređenih grant sredstava za aktivnosti iz članа 6. stava (1) tačka d) ove odluke;

e) minimalno 30 lokalnih zajednica, koje imaju koristi od podržanih projekata, srazmjerno učešću u krajnjoj potrošnji i stepenu razvijenosti kulture.

(3) Broj korisnika koji su na direktan ili indirektan način korisnici projekta i broj lokalnih zajednica u kojima su projekti implementirani, predstavlja pokazatelj uspješnosti realiziranja ukupnog granta i rezultat ostvarenja postavljenog cilja.

Član 8.
(Kriteriji za evaluaciju i način bodovanja)

(1) Pri razmatranju podnesenog projekta evaluacija se vrši prema sljedećim kriterijima:

a) kvalitet projekta i njegov doprinos razvoju kulture u Bosni i Hercegovini u skladu s prioritetima Strategije kulturne politike u Bosni i Hercegovini, i to kroz:

1) jačanje kapaciteta kulturnih ustanova;

2) povećanje učestvovanja u kulturnim aktivnostima;

3) povećanje pristupa kulturi;

4) promoviranje kulturnih vrijednosti i aktivnosti;

5) jačanje sektora kulturnih industrija;

6) jačanje kapaciteta u oblasti kulturnog turizma;

7) očuvanje kulturne i historijske baštine u Bosni i Hercegovini i izgradnja potrebne infrastrukture;

8) promociju kulturnih sadržaja za mlade;

9) razvoj kulture u Bosni i Hercegovini u skladu sa članom 7. ove odluke.

b) finansijski i operativni kapaciteti podnosioca projekta;

c) održivost projekta i projektnih rezultata u periodu nakon završetka projekta;

d) izvodljivost projekta i projektnih aktivnosti, jasna povezanost cilja projekta s projektnim aktivnostima, broj korisnika koji su obuhvaćeni projektom (djeca, mladi, odrasli, ranjive grupe, manjine), afirmiranje i angažman mladih umjetnika i stvaralaca;

e) troškovna efektivnost aktivnosti, odnosno, usklađenost predviđenih troškova sa ukupnim utroškom sredstava projekta i jasna vidljivost traženih sredstava za svaku od planiranih aktivnosti u okviru projekta.

(2) Vrednovanje projekta obavlja se prema kriterijima i bodovima navedenim u Evaluacionom obrascu (Prilog 4) koji je sastavni dio ove odluke, a koji obuhvataju:

a) tematske kriterije;

b) relevantnost projekta;

c) finansijske i operativne kapacitete podnosioca projekta;

d) održivost aktivnosti i ciljeva;

e) preporuke.

(3) Ocjenu dostavljenih prijava obavlja Komisija za razmatranje podnesenih projekata i sačinjavanje prijedloga odluke o rasporedu sredstava iz granta "Sufinansiranje projekata kulture u Bosni i Hercegovini" za 2023. godinu (u daljnjem tekstu: Komisija) sistemom bodovanja, koji se unosi u tabelu za ocjenjivanje, u skladu s Evaluacionim obrascem.

(4) Svaku aplikaciju boduju svi članovi Komisije u skladu s Evaluacionim obrascem. Najmanji i najveći broj bodova se odbacuje. Preostali bodovi se sabiraju i dijele s pet i daju rezultat - ukupan broj bodova. Na osnovu ukupnog broja bodova formira se rang-lista. U skladu s rang-listom i prihvatljivim troškovima u okviru Plana utroška sredstava podnosioca projekta, Komisija predlaže iznos sredstava za raspored, vodeći računa da se za raspoređena sredstva mogu realizirati aktivnosti, postići određeni rezultati i ostvariti postavljeni cilj.

Član 9.
(Javni konkurs)

(1) Ministarstvo na osnovu ove odluke objavljuje postupak i način rasporeda sredstava iz granta "Sufinansiranje projekata kulture u Bosni i Hercegovini" za 2023. godinu javnim konkursom, na web-stranici Ministarstva i objavljuje obavještenje o javnom konkursu u tri dnevna lista u Bosni i Hercegovini.

(2) Javni konkurs je otvoren 21 dan od dana posljednje objave u dnevnim novinama.

(3) Neblagovremene i nepotpune prijave neće biti razmatrane.

Član 10.
(Potrebna dokumentacija)

(1) Podnosilac projekta za raspored sredstava iz tekućeg granta "Sufinansiranje projekata kulture u Bosni i Hercegovini" za 2023. godinu obavezno prilaže sljedeću dokumentaciju:

a) aplikacioni obrazac, koji je sastavni dio ove odluke (Prilog 1), elektronski popunjen, potpisan i ovjeren pečatom podnosioca projekta (original);

b) plan utroška sredstava, na obrascu koji je sastavni dio ove odluke (Prilog 2), elektronski popunjen, potpisan i ovjeren službenim pečatom podnosioca projekta (original);

c) aktuelni izvod iz registra nadležnog organa u kojem je registriran podnosilac projekta, ne stariji od 30 dana (original ili kopija ovjerena od nadležnog organa);

d) statut - samo za institute, udruženja, fondacije i ostale pravne subjekte čija je jedna od djelatnosti u oblasti kulture. Ako je bilo izmjena i dopuna statuta, dostaviti ih uz osnovni statut (kopija ovjerena pečatom podnosioca projekta);

e) uvjerenje o poreznoj registraciji podnosioca projekta (identifikacijski broj) (kopija ovjerena od nadležnog organa);

f) rješenje o razvrstavanju podnositelja projekta prema djelatnosti, koje je izdao nadležni zavod za statistiku (kopija ovjerena od nadležnog organa);

g) zvaničan dokument banke iz kojeg je vidljiv transakcijski račun podnosioca projekta, koji nije blokiran (budžetski korisnici trebalo bi da dostave uredno potpisanu i službenim pečatom ovjerenu instrukciju za plaćanje koja podrazumijeva transakcioni račun banke, broj budžetske organizacije, vrstu prihoda i broj općine) (original ili kopija koju ovjerava nadležno tijelo). Dokument ne smije biti stariji od 30 dana;

h) subjekti koji su budžetski korisnici i posluju preko računa entiteta, kantona ili općine dužni su dostaviti potpisanu i pečatom ovjerenu Izjavu tog organa, a kojom se potvrđuje da nema smetnji, da novcem odobrenim za projekt, raspolaže korisnik sredstava (original);

i) godišnji obračun o poslovanju podnosioca projekta za 2022. godinu, iz kojeg je vidljivo da ga je predala i ovjerila Agencije za posredničke, informatičke i finansijske usluge (APIF-a), odnosno, Finansijsko-informatička agencija (FIA) (kopija);

j) izjava podnosioca projekta, u skladu s obrascem koji je sastavni dio ove odluke (Prilog 3), potpisana od ovlaštene osobe i ovjerena službenim pečatom podnosioca projekta (original);

k) podnosilac projekta, čiji projekat uključuje radove na zaštiti i konzervaciji spomenika kulture, dužan je priložiti dokaz da je riječ o nacionalnom spomeniku kulture ili dokaz da se spomenik nalazi na Privremenoj listi nacionalnih spomenika Bosne i Hercegovine.

(2) Podnosilac projekta, ako osigura, dostavlja preporuku nadležne institucije (općina, grad, kanton, entitet) o značaju projekta i njegovom doprinosu razvoju kulture u Bosni i Hercegovini uz dokumentaciju iz stava (1) ovog člana.

(3) Dokumentaciju iz stava (1) ovog člana od tačke a) do tačke k) dostaviti istim redoslijedom kako je navedeno u stavu (1) ovog člana, uvezanu u cjelinu (kao knjiga ili spiralni uvez), tako da se ne mogu naknadno ubacivati, odstranjivati ili zamjenjivati pojedinačni listovi. Sve stranice moraju biti numerirane, uključujući i priloge.

(4) Dokumentacija koja ne bude dostavljena u skladu sa stavom (3) ovog člana smatrat će se neurednom i neće biti razmatrana.

(5) Aplikacioni obrazac (Prilog 1), Obrazac za plan utroška sredstava (Prilog 2), Izjava (Prilog 3), Evaluacijski obrazac (Prilog 4), Izvještaj o implementaciji (Prilog 5), Obrazac za izvještaj o utrošku sredstava (Prilog 6) i Uputstvo za popunjavanje prijave na javni konkurs (Prilog 7) su sastavni dijelovi ove odluke.

Član 11.
(Način dostavljanja projekta)

(1) Dokumentaciju iz stava (1) člana 10. od tačke a) do tačke k) dostaviti Ministarstvu u zatvorenoj koverti, isključivo poštom i sa naznakom: "Javni konkurs za raspored sredstava iz tekućeg granta "Sufinansiranje projekata kulture u Bosni i Hercegovini" za 2023. godinu, Ministarstvo civilnih poslova Bosne i Hercegovine, Trg BiH 1, 71 000 Sarajevo".

(2) Dopuna dokumentacije koja stigne u roku u kome je objavljen javni konkurs bit će prihvaćena, a koja stigne nakon zatvaranja javnog konkursa neće biti prihvaćena.

Član 12.
(Imenovanje i zadaci Komisije)

(1) Ministrica civilnih poslova Bosne i Hercegovine rješenjem imenuje Komisiju iz člana 8. stav (3) ove odluke.

(2) Komisija se sastoji od sedam članova, sekretara i tehničkog saradnika. U sastav Komisije, osim članova iz Ministarstva, ulaze i po jedan član, kojeg predlažu predsjedavajuća Vijeća ministara Bosne i Hercegovine i njena dva zamjenika.

(3) Komisija u svom radu odlučuje konsenzusom i bira predsjedavajućeg, te bliže uređujе djelokrug i način svog rada donošenjem Poslovnika o radu.

(4) Komisija je dužna izvršiti provjeru kompletnosti pristigle dokumentacije.

(5) Komisija je dužna izvršiti bodovanje prema Evaluacionom obrascu koji je sastavni dio ove odluke (Prilog 4), za subjekte koji su dostavili dokumentaciju u skladu sa članom 10. ove odluke.

(6) Predsjedavajući i svi članovi Komisije potpisuju sve zapisnike i tabele nastale u okviru rada Komisije.

(7) Komisija je dužna zadatak iz ovog člana obaviti u roku 45 radnih dana od dana početka rada.

(8) Ministrica civilnih poslova Bosne i Hercegovine dostavlja Prijedlog odluke o rasporedu sredstava namijenjenih za tekući grant "Sufinansiranje projekata kulture u Bosni i Hercegovini" za 2023. godinu (u daljem tekstu: Prijedlog odluke o rasporedu sredstava) Vijeću ministara Bosne i Hercegovine.

Član 13.
(Odluka o rasporedu sredstava)

(1) Odluku o rasporedu sredstava za projekte iz tekućeg granta "Sufinansiranje projekata kulture u Bosni i Hercegovini" za 2023. godinu donosi Vijeće ministara Bosne i Hercegovine.

(2) Odluka o rasporedu sredstava se objavljuje u "Službenom glasniku BiH" i na internetskoj stranici Ministarstva.

Član 14.
(Obavijesti)

(1) Podnosilac projekta koji je učestvovao na javnom konkursu, a čija prijava nije stigla blagovremeno, koja je neuredna ili nepotpuna, odnosno, čiji projekt nije zadovoljio kriterij ostvarenog dovoljnog broja bodova za sufinansiranje projekta, o navedenom se obavještava objavom na službenoj internetskoj stranici Ministarstva.

(2) Podnosilac projekta, koji učestvuje na javnom konkursu i kome su raspoređena sredstva iz granta "Sufinansiranje projekata kulture u Bosni i Hercegovini" za 2023. godinu, smatra se obaviještenim objavljivanjem Odluke o rasporedu sredstava u "Službenom glasniku BiH" i na službenoj internetskoj stranici Ministarstva.

Član 15.
(Ugovor o korištenju raspoređenih sredstava)

(1) Ministarstvo sa podnosiocem projekta kome su odobrena sredstva (u daljnjem tekstu: korisnik sredstava) zaključuje ugovor kojim se definiraju međusobna prava i obaveze.

(2) Prije zaključivanja ugovora korisnik sredstava se obavještava elektronski o Odluci o rasporedu sredstava i visini odobrenih sredstava, te se traži da u roku od sedam dana dostavi:

a) revidiran Plan utroška sredstava koji je usklađen sa odobrenim sredstvima i periodom realizacije projekta. Revidirani Plan utroška sredstava postaje dio ugovora iz stava (1) ovog člana i mora biti potpisan od ovlaštene osobe i ovjeren pečatom;

b) pri sačinjavanju revidiranog Plana utroška sredstava dozvoljeno je mijenjanje iznosa po aktivnostima, ali ne i mijenjanje aktivnosti.

(3) U slučaju kada je korisnik sredstava ugovorni organ u smislu čl. 4. i 5. Zakona o javnim nabavkama ("Službeni glasnik BiH", br. 39/14 i 59/22), za nabavku opreme, roba ili usluga, iz sredstava odobrenog projekta, korisnik sredstava primjenjuje procedure definirane Zakonom o javnim nabavkama.

(4) Ako korisnik sredstava granta nema status ugovornog organa (udruženja, fondacije i sl.), s obzirom na to da se radi o trošenju javnih sredstava, korisnik sredstava je obavezan transparentno trošiti dodijeljena sredstva i priložiti Izjavu o transparentnom trošenju sredstava.

(5) Ako korisnik sredstava ne prihvati uvjete propisane ugovorom iz ovog člana, gubi pravo na korištenje sredstava i dužan je službeno obavijestiti Ministarstvo da odustaje od potpisivanja ugovora u roku od sedam dana.

(6) Korisnik sredstava dužan je da uključi rodni aspekt prilikom implementacije projekta, kao i prilikom izvještavanja o namjenskom utrošku sredstava, u skladu s članom 10. stav (8) Zakona o Budžetu institucija Bosne i Hercegovine i međunarodnih obaveza Bosne i Hercegovine za 2023. godinu ("Službeni glasnik BiH", broj 22/23).

Član 16.
(Izvještaj o implementaciji projekta)

(1) Korisnik sredstava dužan je Ministarstvu dostaviti Izvještaj o implementaciji projekta i opravdati namjenski utrošak dodijeljenih sredstava. Izvještaj o implementaciji projekta se sastoji iz Obrasca za narativni izvještaj (Prilog 5) i Obrasca za izvještaj o utrošku sredstava (Prilog 6) koji su sastavni dijelovi ove odluke.

(2) Korisnik sredstava, u skladu sa stavom (1) ovog člana, dužan je Izvještaj o implementaciji projekta dostaviti najkasnije u roku od 30 dana od dana završetka projekta, prema obrascima iz stava (1) ovog člana.

(3) Izvještaj o implementaciji projekta, uz Obrazac za izvještaj o utrošku sredstava, obavezno sadrži priložene kopije originalnih fiskalnih i ostalih propisanih računovodstvenih isprava za sve troškove nastale po odobrenom projektu u skladu sa važećim zakonskim propisima koji reguliraju ovu oblast, a koji moraju pratiti odobreni revidirani Plan utroška sredstava.

(4) Izvještaj o implementaciji projekta uz Obrazac za narativni izvještaj sadrži fotografije, izvještaje medija, zapisnike i druge dokumente, koji dokazuju učinak projekta.

(5) Korisnici sredstava kojima su dodijeljena sredstva u iznosu 20.000,00 KM i više dužni su dostaviti i Izvještaj nezavisne revizije prema odredbama iz člana 17. ove odluke. Izvještaj nezavisne revizije dostavlja se uz Izvještaj o implementaciji projekta.

(6) Ako korisnik sredstava ne dostavi izvještaj u skladu sa st. (1), (2), (3), (4) i (5) ovog člana, Ministarstvo će zatražiti povrat cjelokupnog iznosa doznačenih sredstava na Jedinstveni račun trezora Bosne i Hercegovine u roku od 30 dana od dana kada Ministarstvo službeno to od njega zatraži. Ako korisnik ne izvrši povrat sredstava, Ministarstvo će pokrenuti postupak pred nadležnim organom protiv aplikanta koji nije opravdao doznačena sredstva i zabraniti mu apliciranje na konkurse koje raspisuje Ministarstvo na periodu od tri godine.

(7) Korisnik sredstava je dužan da vodi odvojenu i preciznu finansijsku dokumentaciju, tako da se sva plaćanja i troškovi načinjeni prema odobrenom projektu lahko mogu identificirati.

(8) Korisnik sredstava je dužan da čuva originalne računovodstvene knjige i originalnu finansijsku dokumentaciju, te da u slučaju potrebe, računovodstvene knjige i drugu finansijsku dokumentaciju ustupi za razmatranje i kontrolu Ministarstvu ili licu koje ovlasti Vijeće ministara Bosne i Hercegovine ili drugom zakonski ovlaštenom organu.

(9) Korisnik sredstava može izvršiti realokaciju u iznosu do 15 % unutar odobrenih aktivnosti bez posebne saglasnosti Ministarstva, što posebno navodi u izvještaju s obrazloženjem.

Član 17.
(Nezavisna revizija)

(1) U skladu s članom 16. stav (5) ove odluke korisnik sredstava kojem su raspoređena sredstva u iznosu od 20.000,00 KM i više, dužan je angažirati nezavisnu reviziju.

(2) Korisnik sredstava troškove nezavisne revizije može planirati u okviru Plana utroška sredstava projekta sa kojim aplicira na javni konkurs.

(3) Revizor, za svaku odobrenu stavku troškova u okviru revidiranog Plana utroška sredstava projekta iz ugovora, provjerava:

a) stvarno nastali trošak - revizor provjerava da li je trošak za svaku stavku stvarno nastao i da li se odnosi na korisnika sredstava. S tim u vezi, revizor provjerava svu dokumentaciju i dokaze o plaćanju;

b) rok za implementaciju - revizor provjerava da li su troškovi za svaku stavku nastali u toku perioda za implementaciju aktivnosti;

c) utrošak sredstava - revizor provjerava da li je trošak za svaku stavku naveden u revidiranom Planu utrošku sredstava projekta koji je dio ugovora;

d) neophodnost - revizor provjerava da li je trošak za svaku stavku neophodan za implementaciju aktivnosti i da li je nastao kao rezultat ugovorenih aktivnosti;

e) evidencija - revizor provjerava da li je trošak za svaku stavku evidentiran u računovodstvenom sistemu korisnika sredstava i da li je evidentiran u skladu s važećim računovodstvenim standardima;

f) opravdanost - revizor potvrđuje da li je trošak za svaku stavku potkrepljen dokazima i pratećom dokumentacijom. Sva finansijsko - računovodstvena dokumentacija u skladu sa zakonskim propisima se prilaže uz izvještaj;

g) revizor provjerava da li se novčana vrijednost svake odobrene stavke troška slaže sa osnovnim dokumentima koji dokazuju isto (računi, platni izvodi i dr.) i da li je korišten tačan kurs, gdje je to primjenljivo;

h) revizor provjerava prirodu troškova za svaku stavku i utvrđuje da li je svaka stavka troška klasificirana pod tačnim (pod)naslovom u finansijskom izvještaju;

i) poštovanje pravila javne nabavke - revizor provjerava da li su provedene procedure nabavke u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama ("Službeni glasnik BiH", br. 39/14 i 59/22), gdje je to primjenljivo;

j) revizor utvrđuje da li su troškovi za svaku stavku prihvatljivi, da li je namjenski utrošen novac iz ugovora i opravdan relevantnim računovodstvenim - finansijskim dokazima, te da li su poštovani propisi koji se odnose na blagajničko i gotovinsko plaćanje.

Član 18.
(Kontrola realizacije odobrenih projekata)

(1) Kontrola realizacije odobrenih projekata se obavlja nakon njihovog završetka, na osnovu dostavljenog kompletnog Izvještaja o implementaciji projekta u skladu sa članom 16. ove odluke.

(2) Kontrola iz stava (1) ovog člana uključuje:

a) analizu narativnog izvještaja koju vrši Sektor za nauku i kulturu u Ministarstvu, a na osnovu koje se utvrđuje učinak realiziranog projekta;

b) analizu izvještaja o utrošku sredstava koju vrši Komisija za kontrolu izvještaja o utrošku sredstava.

(3) Komisiju za kontrolu izvještaja o utrošku sredstava iz stava (1) tačka b) ovog člana imenuje ministrica civilnih poslova Bosne i Hercegovine i sastoji se od četiri člana i sekretara iz Ministarstva.

(4) Komisija za kontrolu izvještaja o utrošku sredstava bliže uređuje djelokrug i način svog rada donošenjem Poslovnika o radu.

(5) Članovi Komisije za kontrolu izvještaja o utrošku sredstava, ne mogu biti osobe koje su učestvovale u radu Komisije za razmatranje primljenih projekata i sačinjavanje prijedloga odluke za raspored sredstava iz granta "Sufinansiranje projekata kulture u Bosni i Hercegovini" za 2023. godinu.

(6) Ako je nalaz nezavisne revizije potvrdio namjenski utrošak sredstava i ako je isti sačinjen i potkrijepljen dokazima navedenim u članu 17. ove odluke, ne podliježe analizi Komisije za kontrolu izvještaja o utrošku sredstava.

(7) Zadatak Komisije za kontrolu izvještaja o utrošku sredstava je da izvrši kontrolu utroška odobrenih sredstava, a na osnovu analize dostavljenog Izvještaja o implementaciji projekta u dijelu koji se odnosi na izvještaj o utrošku sredstava, na način da utvrdi:

a) Da li su troškovi za svaku navedenu stavku prihvatljivi i u skladu sa Revidiranim planom utroška sredstava;

b) Da li je utrošak za svaku navedenu stavku stvarno nastao i da li se odnosi na korisnika sredstava (fakture, ugovori, dokazi o plaćanju i dr.),

c) Da li je utrošak sredstava za svaku navedenu stavku opravdan relevantnim dokazima i posebnom pratećom dokumentacijom (računi, platni izvodi i dr.);

d) Da li je korisnik postupao u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama, a u skladu s članom 15. stav (3) ove odluke.

(8) Ako Komisija za kontrolu izvještaja o utrošku sredstava kod korisnika sredstava u izvještavanju utvrdi greške tehničke vrste, korisnik sredstava se obavještava službeno ili elektronski, o potrebi otklanjanja utvrđenih nedostataka u roku od 15 dana od prijema obavještenja. Ako korisnik sredstava u zadatom roku ne otkloni nedostatke, Ministarstvo će uputiti zahtjev korisniku sredstava da izvrši povrat cjelokupnog iznosa neopravdanih sredstava, u roku od 30 dana od dana kada Ministarstvo službeno to od njega zatraži. Ako se sredstva ne uplate u navedenom roku, Ministarstvo će pokrenuti postupak pred nadležnim organom protiv aplikanta koji nije opravdao doznačena sredstva i zabraniti mu apliciranje na konkurse, koje raspisuje Ministarstvo na period od tri godine.

(9) Ako se ustanovi nenamjensko trošenje doznačenih sredstava, korisnik sredstava je dužan izvršiti povrat cjelokupnog iznosa doznačenih sredstava za koji je utvrđen nenamjenski utrošak na Jedinstveni račun trezora Bosne i Hercegovine u roku od 30 dana od dana kada Ministarstvo službenim dopisom to od njega zatraži. Ako korisnik sredstava ne izvrši povrat sredstava u navedenom roku, Ministarstvo će pokrenuti postupak pred nadležnim organom i zabraniti mu apliciranje na konkurse koje raspisuje Ministarstvo na period od tri godine.

(10) Ako je nalaz nezavisne revizije negativan, odnosno, ako je utvrđeno nenamjensko trošenje doznačenih sredstava ili nalaz nezavisne revizije nije sačinjen na način definiran u članu 17. ove odluke, prema korisniku sredstava preduzimaju se radnje u skladu sa stavom (9) ovog člana.

(11) Ako korisnik nije utrošio cjelokupna doznačena sredstva za realiziranje odobrenog projekta, dužan je da izvrši povrat neutrošenih sredstava uplatom istih na Jedinstveni račun trezora Bosne i Hercegovine u roku od 30 dana od dana završetka projekta uz obrazloženje. Ako se sredstva ne uplate u navedenom roku Ministarstvo će pokrenuti postupak pred nadležnim organom protiv aplikanta koji nije opravdao doznačena sredstva i zabraniti mu apliciranje na konkurse koje raspisuje Ministarstvo na period od tri godine.

(12) Korisnik sredstava, u situacijama kada po zahtjevu Ministarstva izvrši povrat sredstava, dužan je o tome obavijestiti Ministarstvo i dostaviti dokaz o izvršenom povratu sredstava Ministarstvu.

(13) Komisija za kontrolu izvještaja o utrošku sredstava, po završetku rada, dostavlja Vijeću ministara Bosne i Hercegovine, putem Ministarstva, Izvještaj o utrošku sredstava iz granta "Sufinansiranje projekata kulture u Bosni i Hercegovini" za 2023.godinu.

Član 19.
(Stručno - analitička podrška)

Stručno - analitičku podršku Komisiji za kontrolu izvještaja o utrošku sredstava pruža Sektor za nauku i kulturu Ministarstva.

Član 20.
(Korištenje naziva Ministarstva)

Korisnik sredstava dužan je pribaviti saglasnost Ministarstva za korištenje naziva Ministarstva.

Član 21.
(Stupanje na snagu)

Ova odluka stupa na snagu danom donošenja i objavljuje se u "Službenom glasniku BiH".

VM broj 187/23
25. jula 2023. godine
Sarajevo


Predsjedavajuća
Vijeća ministara BiH
Borjana Krišto, s. r.









































UPUTSTVO
ZA POPUNJAVANJE PRIJAVE NA JAVNI KONKURS


(PRILOG 7)


- Svi obrasci i tabele se popunjavaju na računaru, u suprotnom prijava će se smatrati neurednom i neće se uzeti u razmatranje;
- Podnosilac projekta je odgovoran za dostavu tačnih podataka.


Tabela 1. Aplikacioni obrazac


- Opšte podatke u Aplikacionom obrascu popuniti na osnovu zvaničnih dokumenata (Aktuelni izvod iz registra nadležnog organa u kojem je registriran podnosilac projekta, zvaničan dokument banke, uvjerenje o poreznoj registraciji). Bilo koja promjena adrese, broja telefona, faksa, e-mail-ova ili promjene kontakt i ovlaštene osobe se mora naznačiti u pisanoj formi Ministarstvu.


Tabela 2. – Podaci o relevantnim aktivnostima organizacije


- Maksimalno jedna stranica,
- Navesti najznačajnije aktivnosti organizacije u posljednjih 5 godina (uspješno realizirane programe i projekte koji su završeni ili u toku realizacije).


Tabela 3. – Preporuke


- Navesti preporuke nadležnih institucija ukoliko ih imate i iste dostaviti uz prijavu.


Tabela 4. – Sažetak projekta


- Maksimalno jedna stranica,
- Sažetak treba početi sa navođenjem projektnog cilja, njegovim opisom, te sa opisom aktivnosti kojim se planira postići cilj. Sažetak treba da sadrži informacije o periodu implementacije, ukupni broj korisnika projekta, projektnu lokaciju aktivnosti i ukupni utrošak sredstava sa iznosom koji se traži kao sufinansiranje od Ministarstva.


Tabela 5. – Utrošak sredstava


- U ovom dijelu opisati sve vrste troškova koji se očekuju tokom provođenja projekta, a neophodni su za njegovu implementaciju. Utrošak sredstava treba u potpunosti da prati navedene aktivnosti,
- Administrativnim troškovima smatraju se fiksni troškovi ureda organizacije/ ustanove te finansiranje ili su-finansiranje administrativnog osoblja (npr. prostor, računovodstvo, telefon, internet,....). Navesti iznos za svaku stavku utroška sredstava,
- U prilogu 2 navesti sve relevantne stavke utroška sredstava za ovaj projekt i to na način da za svaku aktivnost posebno procijenite sve troškove uključujući i ljudske resurse. Uključiti i informacije o dodatnim izvorima finansiranja.


Tabela 6. – Plan aktivnosti


- U tabeli navesti vremenski okvir za provođenje aktivnosti. U Planu aktivnosti navesti planirano vrijeme za provođenje aktivnosti, a ne najkraće moguće vrijeme. Ne stavljati nazive mjeseci već u polje mjeseca realizacije projekta upisati iks (X).


Tabela 7. – Pregled izvora finansiranja projekta


- U tabeli navesti detaljan pregled izvora finansiranja projekta. Iznose prikazati u konvertibilnim markama.


Tabela 8. – Plan utroška sredstava


- Obrazac za utrošak sredstava popuniti na računaru, u suprotnom će se smatrati neurednim i neće se uzeti u razmatranje,
- Navesti nazive svake aktivnosti za koju se traži sufinansiranje Ministarstva,
- Navesti iznos traženih sredstava od Ministarstva za svaku navedenu aktivnost, izražen u konvertibilnim markama,
- Ukoliko imate veći broj aktivnosti i veći broj administrativnih troškova, tabelu prilagoditi i proširiti u skladu sa svojim potrebama,
- Korisnik sredstava može izvršiti realokaciju u iznosu do 15 % unutar odobrenih aktivnosti bez posebne saglasnosti Ministarstva, što posebno navodi u izvještaju s obrazloženjem.


Tabela 9. – Obrazac za narativni izvještaj


- Obrazac za narativni izvještaj primatelja sredstava popuniti na računaru, u suprotnom će se smatrati neurednim i neće se uzeti u razmatranje.


Tabela 10. – Sažetak i status projekta


- Navesti ostvarene rezultate i realizirane aktivnosti iz projekta i plana aktivnosti
- Ukoliko imate veći broj ciljeva i rezultata u projektu, tabelu prilagoditi i proširiti u skladu sa svojim potrebama.


Tabela 11. – Realizovane aktivnosti


- Sažeto opisati provedene aktivnosti u izvještajnom periodu. Ne samo nabrojati, već opisati svaku aktivnost.


Tabela 12. – Učinak projekta


- Navesti učinak projekta na zajednicu i korisnike.


Tabela 13. – Dodatni pozitivni efekti


- Opisati dodatne postignute efekte na lokalnu zajednicu kao npr. dodatna sredstva, dodatni korisnici, dodatna partnerstva, dodatni kapaciteti uspostavljeni u zajednici povezivanje sa drugim lokalnim zajednicama/općinama itd.


Tabela 14. - Korisnici projekta


- Navesti broj direktnih korisnika i indirektnih korisnika projekta,
- Direktni korisnici su oni koji će imati neposredan dodir sa aktivnostima i rezultatima projekta. Za ove korisnike potrebno je da možete dokazati da su u određeno vrijeme bili na određenom mjestu ili događaju koji je dio dogovorenih projektnih aktivnosti,
- Indirektni korisnici treba da osjete efekte projekta, ali preko osoba, događaja, situacija koje nisu upravljane od strane projekta ali su temeljene na projektnoj metodologiji,rezultatima i aktivnostima.


Tabela 15. – Realokacija sredstava


- Ovu tabelu popuniti ukoliko je došlo do realokacije sredstava,
- Dozvoljena je realokacija u iznosu do 15% unutar odobrenih aktivnosti,
- Objasniti osnovne razloge zbog kojih je došlo do realokacije.


Tabela 16. – Izvori financiranja projekta


- Navesti izvore finansiranja podržanog projekta i iznose iskazati u konvertibilnim markama.


Tabela 17. – Obrazac za izvještaj o utroška sredstava


- Obrazac za finansijski izvještaj primaoca sredstava popunite na računaru, u suprotnom će se smatrati neurednim i neće se uzeti u razmatranje.


Tabela 18. – Tabela računa


- Sva finansijska dokumentacija koja se dostavlja u privitku treba da bude numerirana prema aktivnostima i uredno složena prema aktivnostima na koje se odnosi, te unesena u tabelu,
- Finansijska dokumentacija se dostavlja u prilogu izvještaja, hronološki poredana po aktivnostima koje su navedene u obrascu za utrošak sredstava,
- Finansijska dokumentacija mora biti uredno složena za svaku aktivnost.


Pretplatnici imaju dodatne pogodnosti. Ukoliko ste već pretplatnik, prijavite se! Ukoliko niste pretplatnik, registrirajte se!