Službeni glasnik BiH, broj 22/22
Ovaj akt nije unešen na bosanskom jeziku.
Na osnovu člana 14. Zakona o sistemu indirektnog oporezivanja u Bosni i Hercegovini ("Službeni glasnik BiH", broj 44/03, 52/04, 34/07, 49/09, 32/13 i 91/17) i člana 50. stav (7) Zakona o Upravi za indirektno oporezivanje ("Službeni glasnik BiH", broj 89/05), na prijedlog direktora Uprave za indirektno oporezivanje, Upravni odbor Uprave za indirektno oporezivanje, na 55. sjednici održanoj dana 22.03.2022. godine, donio je
PRAVILNIK
O OCJENJIVANJU RADA ZAPOSLENIH U UPRAVI ZA INDIREKTNO OPOREZIVANJE
DIO PRVI - OSNOVNE ODREDBE
Član 1.
(Predmet)
(1) Ovim pravilnikom uređuje se postupak praćenja i ocjenjivanja rada zaposlenih u Upravi za indirektno oporezivanje (u daljnjem tekstu: Uprava), period ocjenjivanja, učesnici u postupku ocjenjivanja, kriteriji za ocjenjivanje, postupak i način ocjenjivanja i druga pitanja u vezi sa ocjenjivanjem rada zaposlenih u Upravi.
(2) Odredbe pravilnika primjenjuju se i na službenike u organizacionim jedinicama Upravnog odbora Uprave (u daljem tekstu: UO), s tim da prava i obaveze direktora propisane pravilnikom u pogledu njihovog ocjenjivanja preuzima predsjedavajući UO.
Član 2.
(Upotreba izraza u muškom i ženskom rodu)
Izrazi koji su radi preglednosti dati u jednom gramatičkom rodu u propisu, bez diskriminacije se odnose i na muškarce i na žene.
Član 3.
(Upotreba jednine)
Na način korišten u ovom pravilniku, jednina uključuje množinu, a množina uključuje jedninu, osim ako kontekst zahtijeva drugačije.
Član 4.
(Principi ocjenjivanja)
(1) Ocjenjivanje rada zaposlenih zasniva se na principima objektivnosti, neovisnosti i nepristrasnosti.
(2) Učesnici u postupku ocjenjivanja ne mogu primati nikakva uputstva kojima bi se uticalo na ishod ocjenjivanja.
Član 5.
(Pravičnost postupka)
(1) Direktno nadređeni koji vrši ocjenu rada zaposlenog dužan je voditi računa o davanju pravičnih i poštenih ocjena rada.
(2) Rukovodilac osnovne organizacione jedinice dužan je osigurati da se postupak ocjene rada provodi pravično, objektivno i bez predrasuda.
(3) Ukoliko direktor utvrdi da je ocjena rada zaposlenog utvrđena nepravično i s predrasudama, protiv rukovodilaca koji su vršili ocjenjivanje će se preduzeti odgovarajuće mjere i radnje, u skladu sa važećim propisima.
Član 6.
(Svrha ocjene rada)
(1) Ocjenjivanje rada zaposlenih u Upravi predstavlja sistem po kojem se na pravedan i objektivan način ocjenjuje rad zaposlenih, koji se zasniva na rezultatima rada, stručnosti, sposobnostima i odgovornosti pri izvršenju službenih dužnosti.
(2) Ocjenjivanje rada zaposlenih u Upravi vrši se u svrhu podsticanja kvalitetnog i profesionalnog obavljanja poslova i zadataka, stvaranja preduvjeta za profesionalni razvoj zaposlenih i jačanja integriteta institucije.
Član 7.
(Uticaj ocjene rada na prava i obaveze zaposlenog)
(1) Ocjena rada zaposlenog predstavlja osnov za ostvarivanje prava i obaveza zaposlenog, u skladu sa članom 50. stav (2), članom 51. i članom 52. stav (8) Zakona o Upravi za indirektno oporezivanje.
(2) Na osnovu ocjene rada zaposleni može napredovati u višu kategoriju-viši platni razred u okviru radnog mjesta, u skladu sa Zakonom o državnoj službi u institucijama Bosne i Hercegovine, Zakonom o radu u institucijama Bosne i Hercegovine, Zakonom o platama i naknadama u institucijama Bosne i Hercegovine i Metodologijom za raspoređivanje zaposlenog unutar platnog razreda.
(3) Ocjena rada može se uzeti u obzir prilikom unaprjeđenja na više radno mjesto, u skladu sa propisom kojim se regulira premještaj zaposlenih.
(4) Izuzetno od stava (3) ovog člana, zaposleni koji je u posljednje dvije godine ocijenjen ocjenom "zadovoljava", odnosno u posljednje četiri godine jednom ili više puta, ali ne uzastopno, ocijenjen ocjenom "ne zadovoljava", ne može se unaprjeđivati na više radno mjesto.
Član 8.
(Redovno ocjenjivanje)
(1) Redovno ocjenjivanje rada vrši se jednom godišnje i obuhvata period od 1. januara do 31. decembra.
(2) Rad zaposlenog ocjenjuje se u roku od 30 dana od dana isteka perioda ocjenjivanja.
Član 9.
(Vanredno ocjenjivanje)
(1) Vanredno ocjenjivanje rada zaposlenog može se provesti u bilo koje vrijeme tokom perioda ocjenjivanja u slučajevima:
a) probnog rada,
b) prestanka rada,
c) nezadovoljavajućih rezultata u radu,
d) po zahtjevu direktora, zaposlenog ili na prijedlog direktno nadređenog.
(2) Vanredna ocjena rada će uticati na godišnju ocjenu rada ili će se, u određenim slučajevima, smatrati konačnom.
Član 10.
(Izuzeci od ocjenjivanja)
(1) Ne ocjenjuje se zaposleni koji je u periodu ocjenjivanja radio manje od tri mjesecа u Upravi.
DIO DRUGI - KRITERIJI ZA OCJENJIVANJE RADA ZAPOSLENOG
Član 11.
(Kriteriji za ocjenjivanje rada)
Rad zaposlenog ocjenjuje se na osnovu sljedećih kriterija:
a) stepen ispunjenja utvrđenih radnih ciljeva,
b) primjene kompetencija za ispunjenje radnih ciljeva i zadataka državnih službenika (u daljnjem tekstu: kompetencije) i
c) standardi za ocjenjivanje rada zaposlenika.
Član 12.
(Radni ciljevi)
(1) Zaposlenom se utvrđuju najmanje tri, a najviše šest radnih ciljeva za period ocjenjivanja, ovisno od složenosti poslova koje zaposleni obavlja.
(2) Radni ciljevi proizilaze iz opisa posla i svrhe radnog mjesta. Radni ciljevi moraju biti realno postavljeni, ostvarljivi, sa postavljenim realnim rokovima i, po mogućnosti, mjerljivi.
Član 13.
(Kompetencije za ocjenjivanje rada državnih službenika)
(1) Kompetencije predstavljaju skup radnih ponašanja potrebnih za djelotvorno obavljanje poslova i zadataka radnog mjesta.
(2) Kompetencije za ocjenu rada državnih službenika su:
a)
Profesionalni razvoj i integritet: Kontinuirano sticanje i primjena znanja, vještina i ponašanja potrebnih za dostizanje visokog nivoa radne uspješnosti, uključujući posvećenost učenju i ličnom usavršavanju, sposobnost prenošenja znanja i iskustava drugima, kao i visok sistem vrijednosti.
b)
Rješavanje problema, inicijativa i promjene: Sposobnost proaktivnog djelovanja i pozitivnog, kreativnog i konstruktivnog reagovanja na promjene i nove zahtjeve. Podrazumijeva preduzimanje inicijative, sposobnost rješavanja složenih izazova, otvorenost za promjene i pružanje pomoći drugima da u njima učestvuju.
c)
Timski rad: Sposobnost rada u timovima i grupama, suradnja sa članovima tima i doprinos radu aktivnim učešćem u svrhu postizanja zajedničkih ciljeva. Podrazumijeva izgradnju konstruktivnih odnosa sa drugima, podsticanje suradnje i uvažavanje i prihvatanje različitosti.
d)
Komunikacija: Sposobnost djelotvorne usmene i pismene komunikacije s rukovodiocima, kolegama, strankama i građanima, kao i sposobnost jasnog, tačnog i pravovremenog prenošenja informacija. Podrazumijeva taktičnost, strpljenje i učtivost u obraćanju, efikasno prenošenje ideja, aktivno slušanje sagovornika, podsticanje drugih da daju povratne informacije, kao i prilagođavanje stila komunikacije sagovorniku.
e)
Lična efikasnost i usmjerenost na rezultat: Dosljedno postizanje rezultata na visokom nivou, uključujući kontinuirano poboljšavanje kvaliteta rada i fokusiranje na najbolje načine za postizanje željenih rezultata. Podrazumijeva visoku preciznost u radu, efikasno upravljanje vremenom i resursima, donošenje pravovremenih odluka, analitičko razmišljanje i zadržavanje pribranosti u stresnim ili neželjenim situacijama.
f)
Vještine rukovođenja: Sposobnost motiviranja drugih da postižu visoke rezultate u radu, sposobnost povezivanja strateških ciljeva insititucije sa svakodnevnim radnim zadacima, vještina postavljanja ciljeva i djelotvorno delegiranje poslova. Uključuje motiviranje drugih kroz davanje povratne informacije ili konstruktivne kritike, kao i pružanje uzora ličnim primjerom.
g)
Planiranje i organizacija: Sposobnost planiranja, organizovanja, koordinacije i praćenja aktivnosti i radnih zadataka, za sebe i članove tima. Podrazumijeva korištenje raspoloživih resursa na najbolji mogući način, planiranje rada i vršenje nadzora nad radom zaposlenih, procjenu rizika i osiguravanje poštovanja predviđenih rokova.
h)
Razvoj zaposlenih: Doprinos razvoju zaposlenih kako bi dostigli svoj puni potencijal i poboljšali rezultate u radu. Podrazumijeva sposobnost prepoznavanja i razvoja potencijala zaposlenih, utvrđivanje potreba za obukom i lično usmjeravanje zaposlenih kako bi poboljšali svoj radni učinak.
i)
Strateško usmjeravanje: Određivanje strateškog pravca institucije kao odgovor na potrebe nadležnih institucija i građana, te obezbjeđivanje njegove primjene. Podrazumijeva izradu strateških planova, nadzor nad njihovim izvršavanjem, upravljanje resursima, izgradnju efikasnog upravljačkog tima i preuzimanje odgovornosti za osiguranje postizanja strateških ciljeva.
(3) Kompetencije iz stava (1) ovog člana od tačke a) do tačke i) odnose se na rukovodioce osnovnih organizacionih jedinica. Kompetencije iz stava (1) ovog člana od tačke a) do tačke h) odnose se na rukovodioce unutrašnjih organizacionih jedinica. Kompetencije iz stava (1) ovog člana od tačke a) do tačke e) odnose se na ostale državne službenike.
Član 14.
(Standardi za ocjenjivanje rada zaposlenika)
Rad i angažiranje zaposlenika ocjenjuje se na osnovu sljedećih standarda:
a)
Samostalnost u radu pokazuje koliko je zaposlenik sposoban planirati i ispunjavati utvrđene radne ciljeve samostalno i bez kontinuirane pomoći pretpostavljenih.
b)
Odnos prema poslu pokazuje radnu etiku zaposlenika koja se ogleda u radinosti i odgovornosti, efikasnosti u radu, poštovanju radnog vremena, dosljednosti u radu i odnosu prema sredstvima rada.
c)
Odnos prema drugima u obavljanju poslova i zadataka i vještine komunikacije pokazuje sposobnost skladne usmene i pismene interakcije sa kolegama i strankama prilikom obavljanja poslova i zadataka. Vještina komunikacije ogleda se i kroz posjedovanje i ispoljavanje entuzijazma i pozitivne energije, takta i samokontrole, kao i kroz razvijenost osjećaja za timski rad i pripadnost organizaciji.
d)
Spremnost prilagođavanja promjenama izražava stepen fleksibilnosti koju zaposlenik pokazuje u pogledu prihvatanja i afirmiranja novih rješenja koja služe unaprjeđenju radnih procesa, kao i spremnost na kontinuirano profesionalno usavršavanje i primjenu stečenih znanja.
DIO TREĆI - POSTUPAK OCJENJIVANJA RADA ZAPOSLENOG
Član 15.
(Faze ocjenjivanja)
Postupak ocjenjivanja rada podrazumijeva četiri obavezne faze:
a) utvrđivanje radnih ciljeva zaposlenog,
b) kontinuirano praćenje i evidentiranje rezultata rada zaposlenog od strane direktno nadređenog i pružanje stručne pomoći u izvršavanju poslova i zadataka iz djelokruga rada,
c) razgovor o ocjeni rada, kojom prilikom direktno nadređeni iznosi prijedlog ocjene rada zaposlenog uz odgovarajuće obrazloženje i
d) popunjavanje i potpisivanje obrasca za ocjenjivanje rada zaposlenog.
Član 16.
(Utvrđivanje radnih ciljeva)
(1) Radne ciljeve zaposlenom utvrđuje direktno nadređeni, uz prethodnu suglasnost pretpostavljenog direktno nadređenom. U slučaju spriječenosti direktno nadređenog da utvrdi radne ciljeve, radne ciljeve zaposlenom utvrđuje sljedeći nadređeni u hijerarhiji rukovođenja.
(2) Izuzetno od stava (1) ovog člana, radi postizanja ujednačenosti sistema ocjenjivanja rada, u slučajevima u kojima više zaposlenih obavlja istu vrstu posla, shodno Pravilniku o unutrašnjoj organizaciji u Upravi, postavljaju se opći operativni (generički) ciljevi, koje utvrđuju rukovodioci osnovnih organizacionih jedinica posebnim aktom.
(3) Radni ciljevi utvrđeni za redovan period ocjenjivanja odnose se i na slučajeve iz člana 9. ovog pravilnika.
(4) U slučaju premještaja zaposlenog na drugo radno mjesto, zaposlenom se utvrđuju novi radni ciljevi sa datumom premještaja na to radno mjesto.
(5) Radni ciljevi za redovni period ocjenjivanja moraju biti utvrđeni najmanje 15 dana prije početka perioda ocjenjivanja i o istima se zaposleni upoznaje na pogodan način.
(6) Utvrđeni radni ciljevi unose se, prema redoslijedu njihovog značaja, u Obrazac za utvrđivanje radnih ciljeva iz Priloga 1 ovog pravilnika.
Član 17.
(Izmjena radnih ciljeva)
(1) Utvrđeni radni ciljevi mogu se izmijeniti ako dođe do promjene u prioritetima institucije ili organizacione jedinice ili ako nastupe okolnosti zbog kojih se radni ciljevi ne mogu ostvariti.
(2) Izmjene radnih ciljeva utvrđuju se na isti način kao radni ciljevi, a obrazac sa izmjenama radnih ciljeva se prilaže obrascu sa prvobitno utvrđenim radnim ciljevima.
Član 18.
(Dužnosti direktno nadređenog u periodu ocjenjivanja)
U periodu ocjenjivanja direktno nadređeni je dužan:
a) kontinuirano nadgledati rad zaposlenog i pratiti uspješnost u radu, uzimajući u obzir prirodu poslova, radne uvjete i iskustvo zaposlenog i
b) dokumentirati rad zaposlenog u periodu ocjenjivanja, evidentirajući bitne primjere i činjenice o načinu i rezultatima rada zaposlenog.
Član 19.
(Vrste ocjena)
(1) Ocjene kojima se ocjenjuje rad zaposlenog su: "ne zadovoljava", "zadovoljava", "uspješan" i "naročito uspješan".
(2) Ocjena "ne zadovoljava" daje se za rad zaposlenom čiji ukupni radni učinak, koji se odnosi na stepen ispunjenja utvrđenih radnih ciljeva i druge utvrđene kriterije, nije bio na nivou minimalnih zahtjeva poslova i zadataka konkretnog radnog mjesta.
(3) Ocjena "zadovoljava" daje se za rad zaposlenom čiji ukupni radni učinak zadovoljava minimum zahtjeva poslova i zadataka konkretnog radnog mjesta.
(4) Ocjena "uspješan" daje se za rad zaposlenom čiji ukupni radni učinak u potpunosti odgovara zahtjevima poslova i zadataka konkretnog radnog mjesta.
(5) Ocjena "naročito uspješan" daje se za rad zaposlenom čiji ukupni radni učinak premašuje očekivane zahtjeve poslova i zadataka konkretnog radnog mjesta.
Član 20.
(Negativna ocjena rada)
(1) Ocjena "ne zadovoljava" je negativna ocjena rada.
(2) Zaposleni koji je ocijenjen negativnom ocjenom rada upućuje se na dodatnu obuku i podršku od strane direktno nadređenog u trajanju od šest mjeseci, sa ciljem postizanja zadovoljavajućih rezultata u radu.
(3) Direktno nadređeni utvrđuje oblasti za dodatnu obuku zaposlenog i po okončanju perioda obučavanja o istoj sačinjava izvještaj koji dostavlja rukovodiocu osnovne organizacione jedinice. Oblasti za obučavanje i izvještaj o stručnom osposobljavanju i usavršavanju zaposlenog sačinjava se na Obrascu za utvrđivanje potreba za obukom iz Priloga 4 ovog pravilnika.
(4) Nakon završene obuke iz stava (2) ovog člana zaposleni podliježe vanrednom ocjenjivanju rada. Ukoliko ne postigne zadovoljavajuće rezultate u radu, zaposlenom prestaje radni odnos.
Član 21.
(Način utvrđivanja ocjene rada)
(1) Ocjena rada se utvrđuje kao:
a) ocjena po kriteriju stepena ispunjenja utvrđenih radnih ciljeva,
b) ocjena u odnosu na kompetencije za ocjenjivanje rada državnih službenika, u skladu sa članom 13. ovog pravilnika,
c) ocjena u odnosu na standarde za ocjenjivanje rada zaposlenika, u skladu sa članom 14. ovog pravilnika.
(2) Ocjena iz stava (1) tačka a) ovog člana, po kriteriju stepena ispunjenja utvrđenih radnih ciljeva, numeričkog je tipa i određuje se tako što se ispunjenje svakog radnog cilja ocjenjuje brojčanom ocjenom od 1 do 4, a potom se izračunava prosječna ocjena za sve ciljeve za period ocjenjivanja.
(3) Ocjena iz stava (1) tačka b) i c) ovog člana, izračunava se tako što se rad zaposlenog ocjenjuje ocjenama od 1 do 4 prema svakoj kompetenciji iz člana 13. ovog pravilnika, za državne službenike, odnosno, prema standardu iz člana 14. ovog pravilnika, za zaposlenike, pojedinačno, nakon čega se izračunava prosječna ocjena prema svim kompetencijama, odnosno standardima, zajedno.
(4) Konačna ocjena se dobije kada se zbir prosječne ocjene iz stava (1) tačka a) i prosječne ocjene iz stava (1) tačke b) ili c) podijeli sa brojem 2. Konačna ocjena se izražava deskriptivno i numerički, u skladu sa sljedećom skalom:
a) "Ne zadovoljava" (ispod 1,50),
b) "Zadovoljava" (1,50 - 2,49),
c) "Uspješan" (2,50 - 3,49) i
d) "Naročito uspješan" (3,50 i više).
Član 22.
(Ocjenjivanje rada zaposlenog koji je na probnom radu)
(1) Zadovoljavajućom ocjenom rada zaposlenog koji je na probnom radu smatra se ocjena utvrđena u skladu sa odredbama ovog pravilnika i to "zadovoljava", "uspješan" i "naročito uspješan".
(2) Nezadovoljavajućom ocjenom rada zaposlenog koji je na probnom radu smatra se ocjena "ne zadovoljava", koja je utvrđena u skladu sa odredbama ovog pravilnika.
Član 23.
(Privremena ocjena rada)
(1) Privremena ocjena rada zaposlenog utvrđuje se u slučaju promjene direktno nadređenog i premještaja zaposlenog na drugo radno mjesto.
(2) U slučaju promjene direktno nadređenog, prethodni direktno nadređeni dužan je da izvrši privremeno ocjenjivanje rada zaposlenih u organizacionoj jedinici kojom je rukovodio, na način propisan za redovno ocjenjivanje rada.
(3) U slučaju premještaja zaposlenog na drugo radno mjesto, prethodni direktno nadređeni dužan je da izvrši privremeno ocjenjivanje rada zaposlenog i obrazac sa ocjenom rada dostavi novom direktno nadređenom u roku od 15 dana od dana premještaja zaposlenog.
(4) Prilikom utvrđivanja konačne ocjene rada novi direktno nadređeni uzima u obzir privremenu ocjenu rada.
Član 24.
(Spriječenost direktno nadređenog da izvrši ocjenjivanje)
U slučaju da je direktno nadređeni spriječen da izvrši ocjenjivanje, ocjenjivanje rada zaposlenog vrši sljedeći nadređeni u hijerarhiji rukovođenja.
Član 25.
(Popunjavanje obrasca za ocjenjivanje)
(1) Nakon isteka perioda za ocjenjivanje, direktno nadređeni popunjava obrazac za ocjenjivanje rada zaposlenog.
(2) Direktno nadređeni u obrazac za ocjenjivanje rada unosi prijedlog ocjene za svaki utvrđeni radni cilj i za sve kompetencije iz člana 13. ovog pravilnika, za državne službenike, ili standarde ocjenjivanja iz člana 14. ovog pravilnika, za zaposlenike.
(3) Učesnici u postupku ocjenjivanja mogu dati komentare u vezi predložene ocjene rada, koji se mogu odnositi na objektivne okolnosti koje su otežavale rad zaposlenom u periodu ocjenjivanja, neslaganje sa predloženom ocjenom ili druge elemente koji su značajni za određivanje ocjene rada. Komentari uneseni u obrazac za ocjenjivanje služe u svrhu razjašnjenja datih ocjena.
(4) Direktno nadređeni dužan je posebno obrazložiti negativnu ocjenu rada zaposlenog.
(5) Ocjenjivanje rada državnog službenika vrši se na Obrascu za ocjenjivanje rada državnog službenika iz Priloga 2, a ocjenjivanje rada zaposlenika na Obrascu za ocjenjivanje rada zaposlenika iz Priloga 3 ovog pravilnika.
(6) Direktno nadređeni dužan je zaposlenom dostaviti popunjen obrazac sa prijedlogom ocjene rada.
Član 26.
(Razgovor o ocjeni rada)
(1) Direktno nadređeni i zaposleni moraju obaviti razgovor o ocjeni rada najkasnije osam dana od dana kada je zaposleni primio popunjeni obrazac za ocjenjivanje sa prijedlogom ocjene rada.
(2) U toku razgovora sa zaposlenim direktno nadređeni, na osnovu argumenata koje je zaposleni izložio o svom radu, može izmijeniti prijedlog ocjene rada.
Član 27.
(Potpisivanje obrasca za ocjenjivanje)
(1) Poslije obavljenog razgovora i eventualno unesenih komentara, zaposleni potpisuje obrazac za ocjenjivanje.
(2) Ukoliko zaposleni, iz bilo kojeg razloga, ne potpiše obrazac za ocjenjivanje, direktno nadređeni, u rubriku ostavljenu za komentare, evidentira tu činjenicu, a procedura ocjenjivanja se nastavlja.
(3) Nakon okončanja radnji iz stava (1) i (2) ovog člana direktno nadređeni potpisuje obrazac za ocjenjivanje.
(4) Potpisan obrazac za ocjenjivanje rada zaposlenog direktno nadređeni dužan je uputiti svom pretpostavljenom, koji svojim potpisom na obrascu potvrđuje da je suglasan sa predloženom ocjenom. Nakon toga, obrazac se dostavlja na suglasnost i potpisivanje rukovodiocima u hijerarhijskoj liniji rukovođenja, prema Listi direktno nadređenih koja je data u Prilogu 5 ovog pravilnika, do nivoa rukovodioca osnovne organizacione jedinice koji svojim potpisom daje konačnu suglasnost na ocjenu.
(5) Izuzetno od stava (4) ovog člana direktor Uprave daje konačnu suglasnost na ocjenu rada rukovodilaca svih organizacionih jedinica.
Član 28.
(Neslaganje sa prijedlogom ocjene)
(1) U slučaju neslaganja zaposlenog sa predloženom ocjenom rada, pretpostavljeni direktno nadređenog može izmijeniti prijedlog ocjene koju je dao direktno nadređeni, uz odgovarajuće obrazloženje.
(2) Ukoliko postoji neslaganje između direktno nadređenog i njegovog pretpostavljenog u vezi ocjene rada zaposlenog, nastalo neslaganje će se pokušati otkloniti u neposrednom dogovoru ovih lica.
(3) Ukoliko se neslaganje ne otkloni neposrednim dogovorom, konačnu ocjenu rada utvrđuje rukovodilac osnovne organizacione jedinice ili direktor Uprave.
Član 29.
(Uručenje ocjene)
Original obrasca za ocjenjivanje odlaže se u personalni dosije zaposlenog, a kopija obrasca se uručuje zaposlenom putem direktno nadređenog.
Član 30.
(Pravo prigovora)
(1) Zaposleni ima pravo prigovora na konačnu ocjenu rada u skladu sa članom 50. stav (3) Zakona o Upravi za indirektno oporezivanje.
(2) Prigovor se podnosi pismenim putem direktoru Uprave u roku od osam dana od dana dostavljanja konačne ocjene rada zaposlenom.
(3) U vezi odluke po prigovoru zaposleni ostvaruje zaštitu svojih prava u skladu sa zakonom.
Član 31.
(Obaveze učesnika u postupku ocjenjivanja)
(1) Rukovodioci osnovnih organizacionih jedinica su odgovorni za blagovremeno i uredno utvrđivanje radnih ciljeva zaposlenih, ujednačenost provođenja postupka ocjenjivanja, te blagovremeno i ispravno popunjavanje obrazaca iz priloga ovog pravilnika.
(2) Osnovne organizacione jedinice dužne su, odmah po okončanju postupka ocjenjivanja rada, obrasce za ocjenjivanje sa konačnom ocjenom rada dostaviti Odsjeku za upravljanje ljudskim potencijalima i odsjecima za poslovne usluge u regionalnim centrima radi preduzimanja radnji iz člana 29. ovog pravilnika.
(3) Osnovne organizacione jedinice imaju obavezu vođenja evidencije o ocjeni rada zaposlenih i dostavljanja istih nadležnim organizacionim jedinicama.
(4) Sektor za poslovne usluge stara se o obavezi dostavljanja konačnih ocjena rada organizacionim jedinicama, najkasnije u roku od 15 dana od dana prijema obrazaca sa konačnom ocjenom rada.
(5) Odsjek za profesionalne standarde pruža stručnu pomoć u primjeni odredbi ovog pravilnika i blagovremeno dostavlja izvještaj o provedenom ocjenjivanju rada zaposlenih nadležnim institucijama.
Član 32.
(Evidencija o ocjeni rada)
(1) Evidencija iz člana 31. stav (3) ovog pravilnika sadrži podatke o zaposlenom (ime i prezime zaposlenog, naziv radnog mjesta zaposlenog, organizaciona jedinica u kojoj zaposleni obavlja poslove), period za koji se vrši ocjenjivanje rada, ocjenu opće uspješnosti u radu i podatke o preduzetim radnjama i odlukama u slučaju prigovora na ocjenu rada.
(2) Evidenciju iz stava (1) ovog člana osnovne organizacione jedinice dostavljaju Kabinetu direktora radi praćenja profesionalnog razvoja zaposlenih.
DIO ČETVRTI - PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Član 33.
(Primjena pravilnika u sistemu provjere znanja zaposlenih)
Nakon uvođenja sistema provjere znanja zaposlenih, kao jedan od kriterija u postupku ocjenjivanja rada primjenjivat će se i postignuti rezultati provjere znanja, u skladu sa propisom kojim će se regulirati navedena oblast.
Član 34.
(Prilozi)
(1) Sastavni dio ovog pravilnika su:
a) Prilog 1 - Obrazac za utvrđivanje radnih ciljeva,
b) Prilog 2 - Obrazac za ocjenu rada državnog službenika,
c) Prilog 3 - Obrazac za ocjenu rada zaposlenika i
d) Prilog 4 - Obrazac za utvrđivanje potreba za obukom, koji se koriste u postupku ocjenjivanja rada.
(2) Direktno nadređeni, u smislu odredbi ovog pravilnika, su navedeni u Listi direktno nadređenih, koja je data u Prilogu 5 i sastavni je dio ovog pravilnika.
Član 35.
(Priručnik)
Uprava će u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ovog pravilnika donijeti priručnik o procedurama i standardima ocjenjivanja rada zaposlenih u Upravi.
Član 36.
(Prestanak važenja propisa)
(1) Stupanjem na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o ocjenjivanju rada zaposlenih u Upravi za indirektno oporezivanje ("Službeni glasnik BiH", br. 4/12 i 98/12) i Lista nadređenih rukovodilaca u Upravi za indirektno oporezivanje ("Službeni glasnik BiH", broj 18/12).
(2) Postupak ocjenjivanja koji je započet prije stupanja na snagu ovog pravilnika nastavit će se u skladu sa odredbama tada važećeg pravilnika.
Član 37.
(Stupanje na snagu)
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku BiH".