Službeni glasnik BiH, broj 70/21
Ovaj akt nije unešen na bosanskom jeziku.
Konkurencijsko vijeće Bosne i Hercegovine, na osnovu člana 25. stav (1) tačka e), člana 42. stav (2), a u vezi sa članom 14. stav (1) Zakona o konkurenciji ("Službeni glasnik BiH", br. 48/05, 76/07 i 80/09), a rješavajući po Prijavi koncentracije privrednog subjekta Allied Beverages Adriatic d.o.o. Beograd – Zemun, ul. Batajnički drum br. 18, Beograd 11080 Zemun, Republika Srbija, zaprimljenoj dana 28.07.2021. godine pod brojem UP-05-26-1-031-1/21, na 93. (devedesettrećoj) sjednici održanoj dana 04.10.2021. godine, donijelo je
ZAKLJUČAK
1. Odbacuje se Prijava koncentracije privrednog subjekta Allied Beverages Adriatic d.o.o. Beograd – Zemun, Republika Srbija, radi nepostojanja obaveze prijave koncentracije u smislu člana 14. stav (1) Zakona o konkurenciji.
2. Obavezuje se privredni subjekt Allied Beverages Adriatic d.o.o. Beograd – Zemun, Republika Srbija, da uplati administrativnu taksu u iznosu od 1.000,00 KM (hiljadu konvertibilnih maraka) u korist Budžeta institucija Bosne i Hercegovine.
3. Ovaj Zaključak bit će objavljen u "Službenom glasniku BiH", službenim glasilima entiteta i Brčko distrikta Bosne i Hercegovine.
Obrazloženje
Konkurencijsko vijeće Bosne i Hercegovine je dana 28.07.2021. godine pod brojem UP-05-26-1-031-1/21 zaprimilo Prijavu koncentracije privrednog subjekta Allied Beverages Adriatic d.o.o. Beograd – Zemun, ul. Batajnički drum br. 18, Beograd 11080 Zemun, Republika Srbija, (dalje u tekstu: Podnosilac prijave ili ABA), putem punomoćnika advokata Vesne Stevanović, Nikole Tesle br. 10, 76300 Bijeljina i advokata Miloša Stevanovića, ul. Simeuna Đaka br. 21, 78000 Banja Luka, kojom privredni subjekt ABA, u smislu člana 12. stav (1) tačka b) pod 1) Zakona o konkurenciji ("Službeni glasnik BiH", br. 48/05, 76/07 i 80/09) (dalje u tekstu: Zakon), stiče kontrolu nad privrednim subjektom Andjelković al d.o.o. Beograd, Babin Lug br. 5a, 11351 Vinča – Grocka, Beograd (dalje u tekstu: Andjelković al ili Ciljno društvo).
Podnosilac prijave je predmetnu prijavu dopunio podneskom broj UP-05-26-1-031-2/21 od dana 27.08.2021. godine i podneskom broj UP-05-26-1-031-4/21 od dana 08.09.2021. godine.
Podnosilac prijave je u skladu s članom 30. stav (2) Zakona u istoj naveo da je prijavu namjeravane koncentracije podnio ovlaštenim tijelima za ocjenu koncentracije izvan teritorije Bosne i Hercegovine odnosno, Komisiji za zaštitu konkurencije Republike Srbije, Agenciji za zaštitu konkurenciji Crne Gore, Komisiji za zaštitu konkurencije Republike Sjeverne Makedonije i Agenciji za zaštitu konkurencije Kosova.
Uvidom u podnesenu Prijavu, Konkurencijsko vijeće je utvrdilo da je ista podnesena u zakonskom roku, u skladu s članom 16. stav (1) Zakona.
Po prijemu cjelokupne dokumentacije Konkurencijsko vijeće je utvrdilo da je Prijava kompletna, te izdalo Potvrdu o prijemu kompletne i uredne Prijave, u skladu sa članom 30. stav (3) Zakona, dana 30.09.2021. godine pod brojem UP-05-26-1-031-5/21.
Uvidom u dostavljenu dokumentaciju utvrđeno je slijedeće:
1. Učesnici koncentracije
Učesnici predmetne koncentracije su privredni subjekti Allied Beverages Adriatic d.o.o. Beograd – Zemun, ul. Batajnički drum br. 18, Beograd 11080 Zemun, Republika Srbija i ciljno društvo Andjelković al d.o.o. Beograd, Babin Lug br. 5a, 11351 Vinča – Grocka, Beograd, Republika Srbija.
1.1. Privredni subjekt ABA
Privredni subjekt Allied Beverages Adriatic d.o.o. Beograd - Zemun, ul. Batajnički drum br. 18, 11 080 Zemun, Republika Srbija, zastupano po zakonskom zastupniku i direktoru (..)*
1, bez ograničenja ovlaštenja, registrovano u Registru privrednih subjekata Agencija za privredne registre Republike Srbije pod matičnim brojem: (..)* i poreskim identifikacionim brojem: (..)*, i to za obavljanje pretežne djelatnosti proizvodnje osvježavajućih pića, mineralne vode i ostale flaširane vode.
ABA je potpuno zavisno društvo američke kompanije Barlan Inc i krajnje je kontrolisano od strane američke kompanije The Coca-Cola Company (TCCC) sa sjedištem na adresi One Coca-Cola Plaza, Atlanta, Džordžija 30313, SAD, identifikacioni broj: (..)*.
TCCC je kompanija koja se kotira na njujorškoj berzi i nijedan entitet, odnosno subjekat nema udio u TCCC koji je, pojedinačno ili zajednički, dovoljan za vršenje kontrole nad kompanijom.
TCCC je najveća svjetska kompanija u segmentu bezalkoholnih pića koja posluje u više od 200 država i teritorija. Ova kompanija posjeduje ili licencira i plasira na tržište brojne brendove bezalkoholnih pića koja se grupišu u sljedeće kategorije: gazirana bezalkoholna pića, flaširana voda, sportska pića, sokovi, miječni i biljni napici, čaj i kafa i energetska pića. TCCC posjeduje i plasira na tržište četiri od pet brendova najprodavanijih gaziranih bezalkoholnih pića u svijetu: Coca-Cola, Diet Coke, Fanta i Sprite.
TCCC je razvio najveći sistem distribucije bezalkoholnih pića na svijetu, koji uključuje mrežu nezavisnih punioca i distributera širom svijeta. Na osnovu tzv. Ugovora o punjenju ("Bottler's Agreements"), partneri stiču ovlašćenje da pripremaju, pakuju, distribuiraju i prodaju proizvode iz TCCC portfolija, pri čemu potrebne koncentrate i sirupe koji služe kao baza za proizvodnju finalnih proizvoda, kupuju od TCCC-a ili od ovlaštenih dobavljača.
Jedan od pet najvećih nezavisnih partnera TCCC je Coca-Cola HBC AG, matična kompanija Coca-Cola Hellenic Grupe (CCH), sa sjedištem u Švajcarskoj
, a čije je indirektno zavisno društvo u Republici Srbiji privredno društvo Coca-Cola Hellenic Bottling Company-Srbija, industrija bezalkoholnih pića d.o.o. Beograd, Zemun, sa sjedištem na adresi Beograd, Batajnički drum 14-16, Republika Srbija, registrovanog u Registru privrednih subjekata, Agencije za privredne registre Republike Srbije pod matičnim brojem: (..)*.
U Republici Srbiji TCCC, preko svojih zavisnih društava, i CCH Srbija čine Coca-Cola sistem koji plasira proizvode na tržište Republike Srbije i nekoliko tržišta u obližnjim državama i teritorijama, poput gaziranih bezalkoholnih pića Coca-Cola, Fanta i Sprite, sokova i voćnih napitaka Next i Јоу, flaširane vode Rosa, energetskog pića Ultra i drugih.
Za teritoriju Bosne i Hercegovine proizvodi TCCC se distribuiraju preko zavisnog društva CCH, Coca-Cola HBC B-H d.o.o. Sarajevo, registrovanog pri Registracionom odjeljenju Općinskog suda u Sarajevu pod MBS: (..)*
3, sa sjedištem na adresi ul. Mostarsko raskršće br. 1,71 240 Hadžići, sa JIB: (..)*.
АВА је vlasnik žiga Rosa i nosilac poslovanja u Republici Srbiji u okviru kojeg se flašira negazirana prirodna izvorska vodu i plasira na tržište kako Republike Srbije, tako i Bosne i Hercegovine i šire, u daljem tekstu: "Water business". ABA ne obavlja druge poslovne aktivnosti osim one u vezi sa brendom i proizvodom - flaširanom vodom Rosa.
Water business model, pored ABA-e i CCH Srbija, uključuje i Preduzeće za proizvodnju i promet vode Vlasinka d.o.o. Beograd (Zemun), sa sjedištem na adresi Batajnički drum br. 14-16, Beograd, 11 080 Zemun, Republika Srbija, zastupano po zakonskom zastupniku i direktoru bez ograničenja ovlaštenja (..)*, a registrovano u Registru privrednih subjekata Agencije za privredne registre Republike Srbije pod matičnim brojem: (..)* i poreskim identifikacionim brojem: (..)*, u daljem tekstu:
"Vlasinka". Vlasinka je pod zajedničkom kontrolom TCCC i CCH, koju vrše preko indirektno zavisnih društava Barlan Inc. i CCH Srbija, koji su članovi Vlasinke sa (..)*% udjela u osnovnom kapitalu.
Water business model koji je zasnovan na sistemu ugovora između ABA-e, Vlasinke i CCH Srbija podrazumijeva sljedeće
:
• (..)*
• (..)*
• (..)*
1.2. Ciljno društvo – privredni subjekt Andjelković al d.o.o. Beograd
Privredni subjekt Društvo za proizvodnju, trgovinu i usluge Andjelković al d.o.o. Beograd, Vinča, Babin Lug br. 5e, 11 351 Vinča-Grocka, Beograd, Republika Srbija, zastupano po zakonskom zastupniku i direktoru bez ograničenja ovlaštenja (..)*, registrovan je u Registru privrednih subjekata, Agencije za privredne registre Republike Srbije pod matičnim brojem: (..)* i poreskim identifikacionim brojem: (..)*, i to za obavljanje pretežne djelatnosti proizvodnja ploča, listova, cijevi i profila od plastike.
Pretežna djelatnost Ciljnog društva od njegovog osnivanja je proizvodnja ploča, listova, cijevi i profila od plastike, koja se obavlja u njegovom proizvodnom pogonu u Staroj Pazovi, Republika Srbija. U skladu sa navedenim, Ciljno društvo se u glavnom dijelu bavi proizvodnjom i prodajom proizvoda od aluminijuma, PVC-a i plastike kao i proizvodnjom i prodajom okova za aluminijum i PVC stolariju, roletni, komarnika, guma i ostalih pratećih materijala za proizvodnju aluminijum i PVC stolarije (u daljem tekstu: Aluminijum biznis).
Ciljno društvo je 2017. godine kupilo fabriku vode u Neresnici kod Kučeva, Republika Srbija, sa pratećom opremom i iste godine počelo da flašira i stavlja na tržište negaziranu i gaziranu prirodnu mineralnu vodu koja izvire na obroncima Homoljskih planina, pod brendovima Duboka i Deep.
Ciljno društvo je započelo postupak statusne promjene izdvajanje uz osnivanje, registracijom Plana podjele u Registru privrednih subjekata Agencije za privredne registre Republike Srbije dana 22.2.2021. godine. Cilj statusne promjene je razdvajanje dva nezavisna poslovanja Ciljnog društva - Aluminijum biznisa i Ciljnog poslovanja, tako što će iz Ciljnog društva biti izdvojeno novo privredno društvo koje će nastaviti da se bavi Aluminijum biznisom, dok će u Ciljnom društvu ostati samo Ciljno poslovanje i sa njim povezana imovina i zaposleni.
Privredni subjekt Andjelković al nema povezanih društava u Bosni i Hercegovini.
2. Pravni okvir ocjene koncentracije
Konkurencijsko vijeće je u provođenju postupka ocjene dopuštenosti predmetne koncentracije primijenilo odredbe Zakona, Odluke o utvrđivanju relevantnog tržišta ("Službeni glasnik BiH", br. 18/06 i 34/10) i Odluke o načinu podnošenja prijave i kriterijumima za ocjenu koncentracija privrednih subjekata ("Službeni glasnik BiH", broj 34/10).
3. Pravni osnov i pravni oblik koncentracije
Kao pravni osnov ove koncentracije Podnosilac prijave je dostavio Ugovor o kupovini udela, zaključen dana 13. jula 2021. godine između (..)*
2 kao prodavca (Andjelković al), i (..)* kao kupca (ABA) kojim će nakon okončanja Transkacije, Ciljno društvo biti pod indirektnom kontrolom TCCC preko njegovih zavisnih društava ABA-e, Barlan Inc. i The Coca-Cola Export Corporation, te će indirektno posjedovati (..)*% udjela u Ciljnom društvu i vršiti isključivu kontrolu nad njim.
U skladu sa naprijed navedenim, a na osnovu člana 12. stav (1) tačka b) pod 1) Zakona o konkurenciji, pravni oblik koncentracije je sticanje kontrole jednog, odnosno više privrednih subjekata nad drugim u skladu sa odredbama Zakona o konkurenciji.
4. Relevantno tržište
Relevantno tržište koncentracije, u smislu člana 3. Zakona, te čl. 4. i 5. Odluke o utvrđivanju relevantnog tržišta, čini tržište određenih proizvoda/usluga koje su predmet obavljanja djelatnosti na određenom geografskom tržištu.
Prema odredbi člana 4. Odluke o utvrđivanju relevantnog tržišta u proizvodnom smislu, relevantno tržište obuhvata sve proizvode i/ili usluge koje potrošači i/ili korisnici smatraju međusobno zamjenjivim, pod prihvatljivim uslovima, imajući u vidu posebno njihove bitne karakteristike, kvalitet, uobičajenu namjenu, način upotrebe, uslove prodaje i cijene.
Prema članu 5. Odluke o utvrđivanju relevantnog tržišta, relevantno tržište u geografskom smislu obuhvata cjelokupnu ili dio teritorije Bosne i Hercegovine na kojem privredni subjekt djeluje u prodaji i/ili kupovini relevantnog proizvoda pod jednakim ili dovoljno ujednačenim uslovima i koji to tržište bitno razlikuje od uslova tržišne konkurencije na susjednim geografskim tržištima.
Konkurencijsko vijeće je prilikom određivanja relevantnog tržišta u konkretnom slučaju prvenstveno imalo u vidu poslovne aktivnosti ciljnog društva te je tržište predmetne koncentracije definisalo kao tržište proizvodnje i veleprodaje negaziranih i gaziranih mineralnih voda.
Prilikom definisanja relevantnog geografskog tržišta Podnosilac prijave je imao u vidu da flaširana voda iz portofolija Kupca (Rosa) se distribuira na cijeloj teritoriji Bosne i Hercegovine. Ciljno društvo ne vrši distribuciju, niti proizvodnju flaširane vode na teritoriji Bosne i Hercegovine, zapravo ne izvozi je uopšte na strana tržišta, ali zbog eventualne mogućnosti budućeg uvoza na teritoriju BiH i zbog geografske blizine Podnosilac prijave smatra da relevantno geografsko tržište treba da bude definisano kao teritorija cijele Bosne i Hercegovine.
Na osnovu navedenog, Konkurencijsko vijeće za ocjenu predmetne koncentracije, kao relevantno tržište, u konkretnom predmetu, odredilo je cijelu teritoriju Bosne i Hercegovine, odnosno relevantno tržište predmetne koncentracije je tržište proizvodnje i veleprodaje mineralnih voda (gaziranih i negaziranih) na teritoriji države Bosne i Hercegovine.
ABA je prisutna isključivo na tržištu flaširanih negaziranih voda na nivou vlasnika brenda Rosa i na nivou proizvodnje (posredno preko CCH Srbija koje pruža uslugu flaširanja vode). Glavni proizvod Podnosioca prijave na relevantnom tržištu je negazirana prirodna izvorska voda koja se prometuje pod robnom markom Rosa u različitim pakovanjima od 0,33, 0,5, 0,75, 1, 1,5 i 6 litara (PET) i 0,33 i 0,75 litara (staklena ambalaža). Pored navedenog brenda Rosa, koji se plasira putem društva ABA, TCCC se na tržištu Bosne i Hercegovine u zanemarljivom tržišnom učešću pojavljuje i sa brendovima flaširane vode Romerquelle i Aquarius, a koji zbog svog neznatnog učešća na tržištu nisu prepoznatljivi širem krugu potrošača.
Privredni subjekt Andjelković al d.o.o. Beograd, Vinča nije prisutan na tržištu Bosne i Hercegovine u oblasti flaširanja i prodaje gaziranih i negaziranih prirodnih mineralnih voda.
5. Ocjena prijave koncentracije
Obveza prijave koncentracije privrednih subjekta, u smislu člana 14. stav (1) tačke a) i b) Zakona, postoji ako ukupni godišnji prihodi učesnika koncentracije ostvareni prodajom roba i/ili usluga na svjetskom tržištu iznose 100.000.000,00 KM, po završnom računu u godini koja je prethodila predmetnoj koncentraciji, i da ukupan prihod svakog od najmanje dva privredna subjekta učesnika koncentracije ostvaren prodajom roba i/ili usluga na tržištu Bosne i Hercegovine iznosi najmanje 8.000.000,00 KM, ili ako je zajedničko tržišno učešće učesnika koncentracije na relevantnom tržištu veće od 40,0%.
Ukupni ostvareni godišnji prihodi privrednih subjekata učesnika predmetne koncentracije na dan 31.12.2020. godine iznosili su:
Tabela 1.
Ukupni prihod (KM)
|
Bosna i Hercegovina
|
Svijet
|
The Coca-Cola
Company (TCCC)
|
(..)*$$$(..)- podaci predstavljaju poslovnu tajnu$$$
|
(..)*
|
Andjelković al
|
(..)*
|
(..)*
|
Izvor: podaci iz Prijave; ukupni prihodi prikazani u tabeli predstavljaju prihode navedenih privrednih subjekata sa povezanim društvima;
Ukupni prihodi privrednog subjekta Andjelković al na tržištu Bosne i Hercegovine nisu ostvareni od proizvodnje i distribucije gazirane i negazirane prirodne mineralne vode, nego od Aluminijum biznisa.
Na osnovu navedenih podataka učesnici koncentracije nisu ispunili uslov ukupnog ostvarenog godišnjeg prihoda, u smislu člana 14. stav (1) Zakona.
Također, učesnici koncentracije nisu ispunili uslov iz člana 14. stav (1) tačka b) u pogledu tržišnog udjela, obzirom da Podnosilac prijave i Ciljno društvo ne djeluju na istom relevantnom tržištu što znači da predmetna koncentracija neće dovesti do stvaranja ili jačanja dominantnog položaja od strane učesnika koncentracije.
Podnosilac prijave smatra da će realizacija Transakcije imati pozitivne efekte na tržištu u okruženju, a koji efekti bi se mogli pozitivno reflektovati u budućnosti i na tržište Bosne i Hercegovine, uključujući, ali ne ograničavajući se na snižavanje cijena, povećanje kvaliteta proizvoda i njihove dostupnosti, uvođenje inovacija i većeg izbora za potrošače, kao i povećanje konkurentnosti, te da usljed izuzetno malog tržišnog udjela Ciljnog društva u segmentu flaširanih voda na teritoriji Republike Srbije, gdje je Ciljno društvo jedino prisutno u domenu Ciljnog poslovanja, predložena koncentracija ni u kom slučaju ne može dovesti do ograničavanja, narušavanja ili sprječavanja konkurencije na tržištu Bosne i Hercegovine ili njegovom dijelu, a posebno ne u smislu stvaranja ili jačanja dominantnog položaja.
Na osnovu naprijed navedenog, utvrđeno je da Podnosilac prijave nije bio obavezan podnijeti prijavu koncentracije u smislu člana 14. Zakona, te je odlučeno kao u dispozitivu.
6. Administrativna taksa
Podnosilac Prijave na ovaj Zaključak, u skladu sa članom 2. Tarifni broj 108. tačka c) Odluke o visini administrativnih taksi u vezi sa procesnim radnjama pred Konkurencijskim vijećem ("Službeni glasnik BiH", br. 30/06, 18/11 i 75/18) dužan je platiti administrativnu taksu u ukupnom iznosu od 1.000,00 KM u korist Budžeta institucija Bosne i Hercegovine.
7. Pouka o pravnom lijeku
Protiv ovog Zaključka nije dozvoljena žalba.
Nezadovoljna strana može pokrenuti upravni spor pred Sudom Bosne i Hercegovine u roku od 30 dana od dana prijema, odnosno objave ovoga Zaključka.