Službeni glasnik BiH, broj 7/19

Na osnovu člana 25. stav (1) tačka e), člana 42. stav (1) tačka d), a u vezi sa članovima 12., 14., 16. i 18. Zakona o konkurenciji ("Službeni glasnik BiH", br. 48/05, 76/07 i 80/09), a rješavajući po Prijavi namjere koncentracije privrednog subjekta Bingo d.o.o. export-import Tuzla, ul. Bosanska poljana bb, 75000 Tuzla, zaprimljenoj dana 17.10.2018. godine pod brojem UP-04-26-1-038-1/18, Konkurencijsko vijeće Bosne i Hercegovine, na 42. (četrdesetdrugoj) sjednici održanoj dana 20.12.2018. godine, donijelo je


RJEŠENJE








1. Ocjenjuje se dopuštenom koncentracija na tržištu trgovine na malo prehrambenim proizvodima i robom široke potrošnje na teritoriji Unsko-sanskog kantona koja će nastati sticanjem kontrole privrednog subjekta Bingo d.o.o. export-import Tuzla, nad privrednim subjektom Adna Commerc do.o. Bosanska Krupa, kupovinom (..)* 1% vlasničkog udjela osnovnog kapitala, u smislu člana 12. stav (1) tačka b) Zakona o konkurenciji.

2. Ovo Rješenje o koncentraciji se upisuje u Registar koncentracija.

3. Ovo Rješenje je konačno i bit će objavljeno u "Službenom glasniku BiH", službenim glasilima entiteta i Brčko distrikta Bosne i Hercegovine.

Obrazloženje


Konkurencijsko vijeće Bosne i Hercegovine je dana 17.10.2018. godine pod brojem UP-04-26-1-038-1/18, od strane privrednog subjekta Bingo d.o.o. export-import Tuzla, ul. Bosanska poljana bb, 75000 Tuzla (dalje u tekstu: Bingo ili Podnosilac prijave), zaprimilo Prijavu namjere koncentracije, kojom privredni subjekt Bingo, u smislu člana 12. stav (1) tačka b) Zakona o konkurenciji (dalje u tekstu: Zakon), stiče kontrolu nad privrednim subjektom Adna Commerc d.o.o. Bosanska Krupa, Unska bb, 77240 Bosanska Krupa (u daljem tekstu: Adna Commerc) kupovinom (..)*% udjela osnovnog kapitala.

Podnosilac prijave je predmetnu prijavu dopunio podneskom broj UP-04-26-1-038-3/18 od dana 23.11.2017. godine.

Po prijemu dokumentacije Konkurencijsko vijeće je utvrdilo Prijavu kompletnom i izdalo Potvrdu o prijemu kompletne i uredne Prijave, u skladu sa članom 30. stav (3) Zakona o konkurenciji, dana 27.11.2018. godine, aktom broj UP-04-26-1-038-4/18.

Konkurencijsko vijeće je, u skladu s članom 16. stav (4) Zakona, izdalo Obavještenje o dostavljenoj Prijavi broj UP-04-26-1-038-6/18 od dana 30.11.2018. godine, koje je u dnevnoj štampi objavljeno dana 04.12.2018. godine, i pozvalo sve zainteresovane strane na dostavljanje pisanih komentara o namjeravanoj koncentraciji. Na predmetno Obavještenje nisu dostavljeni komentari zainteresiranih strana.

Podnosilac prijave je u skladu s članom 30. stav (2) Zakona u istoj naveo da Prijavu nije podnio niti imaju namjeru podnositi ovlaštenim tijelima za ocjenu koncentracije izvan teritorije Bosne i Hercegovine.

Konkurencijsko vijeće u postupku ocjene dopuštenosti predmetne namjere koncentracije je utvrdilo slijedeće činjenice:

Prijava je podnesena u smislu člana 16. stav (2) Zakona (pravni osnov: Pismo namjere).

1. Učesnici koncentracije


Učesnici koncentracije su privredni subjekt Bingo d.o.o. export-import Tuzla, ul. Bosanska poljana bb, 75000 Tuzla i privredni subjekt Adna Commerc do.o. Bosanska Krupa, Unska bb, 77240 Bosanska Krupa.

1.1. Privredni subjekt Bingo d.o.o. export-import Tuzla


Privredni subjekat Bingo d.o.o. export-import Tuzla, ul. Bosanska poljana bb, 75000 Tuzla, upisan je u registru poslovnih subjekata Općinskog suda u Tuzli pod brojem (..)* 2 sa ugovorenim i uplaćenim osnovnim kapitalom u iznosu od (..)* KM u (..)*% vlasništvu fizičkog lica (..)*.

Osnovna djelatnost privrednog subjekta Bingo je trgovina na malo prehrambenim proizvodima i robom široke potrošnje.

Privredni subjekt Bingo obavlja svoju osnovnu djelatnost u 186 objekata koji se nalaze na cijeloj teritoriji Bosne i Hercegovine.

Prema podacima iz Prijave privredni subjekat Bingo ima udio u osnovnom kapitalu slijedećih privrednih subjekata:

Tabela 1.

R. br.

Naziv privrednog subjekta

Udio u vlasništvu Binga u %

Osnovna djelatnost

1.

Duka&Bosna d.d. Brčko, ul. Braće Čuskića 10, 76000 Brčko

(..)*

Proizvodnja ostalog namještaja

2.

Wilson d.o.o. Sarajevo, ul. Džemala Bijedića 123, 71000 Sarajevo

(..)*

Kupovina i prodaja vlastitih nekretnina

3.

Dita 1977 d.o.o. Tuzla, ul. Husinskih rudara bb, 75000 Tuzla

(..)*

Proizvodnja sapuna i deterdženata, sredstava za čišćenje i poliranje

4.

Majevica d.d. Srebrenik, ul. Hazima Vikala bb, 75350 Srebrenik

(..)*

Prerada i konzerviranje krompira

5.

Tuzla-Remont d.d. Tuzla, ul. Armije BiH 8, 75000 Tuzla

(..)*

Održavanje i popravak motornih vozila

6.

Baca Nekretnine d.o.o. ul. Bosanska poljana bb, 75000 Tuzla

(..)*

Iznajmljivanje i upravljanje vlastitim nekretninama ili nekretninama uzetim u zakup (lizing)

7.

Interkonzum d.o.o. Tuzla, ul. Bosanska poljana bb, 75000 Tuzla

(..)*

Iznajmljivanje i upravljanje vlastitim nekretninama ili nekretninama uzetim u zakup (lizing)

8.

Eko Život d.o.o. Tuzla, ul. Autobaza Bukinje bb, 75000 Tuzla

(..)*

Sakupljanje neopasnog otpada

9.

Trgovina na veliko i malo d.o.o. Kalesija

(..)*

Iznajmljivanje i upravljanje vlastitim nekretninama ili nekretninama uzetim u zakup (lizing)

10.

Transservis-Trgovina d.o.o. Tuzla, ul. Autobaza Bukinje bb, 75000 Tuzla

(..)*$$$(..)*- Podaci predstavljaju poslovnu tajnu$$$

Iznajmljivanje i upravljanje vlastitim nekretninama ili nekretninama uzetim u zakup (lizing) (društvo je u stečaju i nema stečajnu masu)

11.

Victor Retail I d.o.o. Sarajevo, ul. Bulevar Franca Lehara 2, 71000 Sarajevo

(..)*

Kupovina i prodaja vlastitih nekretnina

12.

Unevit d.d. Konjic, ul. Ulica Kolonija 8, 88400 Konjic

(..)*

Iznajmljivanje i upravljanje vlastitim nekretninama ili nekretninama uzetim u zakup (lizing)

13.

Mistral Komerc doo za proizvodnju Temerin, ul. Novosadska 66, Temerin, Republika Srbija

(..)*

Proizvodnja gotove hrane za domaće životinje

14.

Tuzlanski kiseljak d.o.o. Tuzla, ul. Maršala Tita 163, 75000 Tuzla

(..)*

Proizvodnja hljeba, svježih peciva i kolača

16.

RK Invest d.o.o. Sarajevo, ul. Josipa Štadlera 6, 71000 Sarajevo

(..)*

Nespecijalizirana trgovina na veliko

17.

Mika Prom d.o.o. Tuzla, ul. Bosanska poljana bb, 75000 Tuzla

(..)*

Cestovni prevoz robe

18.

Ingram d.d. Srebrenik, ul. Industrijska bb, 75530 Srebrenik

(..)*

Proizvodnja kamena i kamenih agregata

19.

Sule-pharm d.o.o. Tuzla, ul. Bosanska poljana bb, 75000 Tuzla

(..)*

Trgovina na malo u nespecijaliziranim prodavnicama, pretežno hranom, pićima i duhanskim proizvodima

 



Izvor: podaci iz Prijave

1.2. Privredni subjekt Adna Commerc d.o.o. Bosanska Krupa – Ciljno društvo


Privredni subjekt Adna Commerc do.o. Bosanska Krupa, Unska bb, 77240 Bosanska Krupa upisan je u Sudski registar Općinskog suda u Bihaću pod brojem (..)*. Osnivač i (..)*% vlasnik je fizičko lice (..)* sa ugovorenim i uplaćenim kapitalom u iznosu od (..)* KM.

Osnovna djelatnost privrednog subjekta Adna Commerc je trgovina na malo prehrambenim proizvodima i robom široke potrošnje.

Privredni subjekt Adna Commerc upravlja sa 13 objekata maloprodaje prehrambenom i robom široke potrošnje, od čega je 9 zakupac, dok je istovremeno vlasnik 4 objekta koji su locirani u Unsko-sanskom kantonu. Pored navedenog, privredni subjekt Adna commerc je vlasnik benzinske pumpe koja se nalazi na adresi Sulejmana Veličanstvenog bb u Bihaću.

Maloprodajni objekti (osim benzinske pumpe) privrednog subjekta Adna Commerc prikazani su u tabeli kako slijedi:

Tabela 2.

R. br.

Naziv poslovne jedinice

Adresa

Mjesto

Iznajmljen

1.

Adna commerc d.o.o.-vp Halkići

Unska bb

Bosanska Krupa

(..)*

2.

Adna Commerc d.o.o.-trgovina na veliko i malo

Izeta Nanića bb

Cazin

(..)*

3.

Adna Commerc d.o.o.

Unska bb

Bosanska Krupa

(..)*

4.

Adna Commerc d.o.o. tržni centar

Kolodvorska bb

Bosanska Krupa

(..)*

5.

Adna Commerc d.o.o. tržni centar Bihać

Nositelja hrvatskog trolista bb

Bihać

(..)*$$$(..)*- Podaci predstavljaju poslovnu tajnu$$$

6.

Adna Commerc d.o.o. hipermarket Cazin

Ćuprija bb

Cazin

(..)*

7.

Adna Commerc d.o.o. market

Zuhdije Žalića bb

Velika Kladuša

(..)*

8.

Adna Commerc d.o.o. minimarket

Prvomajska bb

Bosanska Krupa

(..)*

9.

Adna Commerc d.o.o. minimarket

Patriotske lige 8

Bosanska Krupa

(..)*

10.

Adna Commerc d.o.o. minimarket

511 SBBR. Bb

Bosanska Krupa

(..)*

11.

Adna Commerc d.o.o. minimarket

Džemaludina Čauševića bb

Bosanska Krupa

(..)*

12.

Adna Commerc d.o.o. minimarket

Čaršija bb

Bosanska Otoka

(..)*

13.

Adna Commerc d.o.o. minimarket

Vasif Bega Bišćevića 32

Bihać

(..)*

 



Izvor: podaci iz Prijave

2. Pravni osnov i pravni oblik koncentracije


Kao pravni osnov ove koncentracije Podnosilac prijave je dostavio Pismo namjere potpisano dana 09.10.2018. godine između privrednog subjekta Adna Commerc, zastupano po direktoru Jusić Zlatanu, kao prodavca i (..)*% vlasnika udjela u privrednom subjektu Adna Commerc i privrednog subjekta Bingo d.o.o. export-import Tuzla, zastupano po Edinu Ibeljiću, direktoru bez ograničenja, kao kupca i sticatelja (..)*% udjela u privrednom subjektu Adna Commerc.

Pismom namjere učesnici koncentracije ispoljavaju svoju ozbiljnu namjeru da kroz pregovore, uz uzajamno poštovanje i primjenu dobrih poslovnih običaja, dogovore sve pojedinosti i uslove potrebne za zaključivanje ugovora o kupoprodaji udjela kada se za to steknu uslovi.

Potpisivanjem Pisma namjere, data je saglasnost privrednom subjektu Bingo d.o.o. export-import Tuzla, da izvrši dubinski pregled Ciljnog društva (Adna Commerc) (eng. Due diligence) od čijih rezultata će zavisiti i dalji pregovori između strana oko uslova kupoprodaje udjela.

Svi uslovi namjeravane kupoprodaje udjela će biti definisani kupoprodajnim ugovorom o kojem će strane pregovarati nakon završetka due diligence-a, a isti će se konačno usaglasiti i zaključiti po dobijanju odobrenja Konkurencijskog vijeća za namjeravanu kupoprodaju udjela kao i ispunjenja drugih uslova navedenih u Pismu namjere.

Podnosilac prijave, u skladu sa naprijed navedenim, a na osnovu člana 12. stav (1) tačka b) pod 1. Zakona, kao pravni oblik koncentracije navodi sticanje kontrole jednog privrednog subjekta nad drugim u skladu sa odredbama Zakona o konkurenciji.

3. Pravni okvir ocjene koncentracije


Konkurencijsko vijeće je u postupku ocjene koncentracije primijenilo odredbe Zakona, Odluke o utvrđivanju relevantnog tržišta ("Službeni glasnik BiH", br. 18/06 i 34/10), te Odluke o načinu podnošenja prijave i kriterija za ocjenu koncentracija privrednih subjekata.

Konkurencijsko vijeće je, na osnovu člana 43. stav (7) Zakona, koristilo sudsku praksu Evropskog suda i odluke Evropske komisije, kao i kriterije i standarde iz Obavijesti Evropske komisije o izračunu ukupnog prihoda u skladu s Uredbom Vijeća (EEZ) broj 4064/89 o kontroli koncentracije privrednih subjekata.

4. Obaveza prijave koncentracije


Obaveza prijave koncentracije privrednih subjekta, u smislu člana 14. stav (1) tačke a) i b) Zakona, postoji ako ukupni godišnji prihodi učesnika koncentracije ostvareni prodajom roba i/ili usluga na svjetskom tržištu iznose 100.000.000,00 KM, po završnom računu u godini koja je prethodila predmetnoj koncentraciji, i da ukupan prihod svakog od najmanje dva privredna subjekta učesnika koncentracije ostvaren prodajom roba i/ili usluga na tržištu Bosne i Hercegovine iznosi najmanje 8.000.000,00 KM, ili ako je zajednički tržišni udio učesnika koncentracije na relevantnom tržištu veći od 40,0%.

Ukupni ostvareni godišnji prihodi privrednih subjekata učesnika predmetne koncentracije na dan 31.12.2017. godine iznosili su:

Tabela 3.

Ukupni prihod (KM)

Bingo grupacija

Adna Commerc

Bosna i Hercegovina

(..)*$$$(..)*- Podaci predstavljaju poslovnu tajnu$$$

(..)*

Svijet

(..)**

-

 



Izvor: podaci iz Prijave; **- prihod ostvaren putem povezanih privrednih subjekata Majevica d.d. Srebrenik, Autosaobraćaj d.o.o. Tuzla, Dita 1977 d.o.o. Tuzla, Mistral komerc d.o.o. za proizvodnju Temerin, R. Srbija, Ingram d.d. Srebrenik i Pivara d.d. Tuzla (preko privrednog subjekta RK Invest d.o.o.)

Na osnovu navedenih podataka učesnici koncentracije ispunjavaju uslov ukupnog ostvarenog godišnjeg prihoda, u smislu člana 14. stav (1) tačka b) Zakona, te ispunjavaju obavezu podnošenja Prijave namjere koncentracije.

Godišnji prihodi učesnika koncentracije (Tabela 3.) predstavljaju ukupne prihode (bez poreza na dodatnu vrijednost i drugih poreza koji se direktno odnose na učesnike koncentracije na tržištu Bosne i Hercegovine), u smislu člana 9. tačka h) Odluke o načinu podnošenja prijave i kriterijima za ocjenu koncentracija privrednih subjekata.

5. Relevantno tržište koncentracije


Relevantno tržište koncentracije, u smislu člana 3. Zakona, te čl. 4. i 5. Odluke o utvrđivanju relevantnog tržišta, čini tržište određenih proizvoda/usluga koje su predmet obavljanja djelatnosti na određenom geografskom tržištu.

Prema odredbi člana 4. Odluke o utvrđivanju relevantnog tržišta u proizvodnom smislu, relevantno tržište obuhvata sve proizvode i/ili usluge koje potrošači i/ili korisnici smatraju međusobno zamjenjivim, pod prihvatljivim uslovima, imajući u vidu posebno njihove bitne karakteristike, kvalitet, uobičajenu namjenu, način upotrebe, uslove prodaje i cijene.

Prema članu 5. Odluke o utvrđivanju relevantnog tržišta, relevantno tržište u geografskom smislu obuhvata cjelokupnu ili dio teritorije Bosne i Hercegovine na kojem privredni subjekt djeluje u prodaji i/ili kupovini relevantnog proizvoda pod jednakim ili dovoljno ujednačenim uslovima i koji to tržište bitno razlikuje od uslova tržišne konkurencije na susjednim geografskim tržištima.

Uzimajući u obzir pretežne registrovane djelatnosti učesnika koncetracije, relevantno tržište proizvoda i/ili usluga u konkretnom slučaju je tržište trgovine na malo prehrambenim proizvodima i robom široke potrošnje.

Uzimajući u obzir područje djelovanja privrednih subjekata učesnika koncentracije kao geografsko područje koncentracije utvrđeno je područje Unsko-sanskog kantona.

Slijedom navedenog, pod relevantnim tržištem predmetne koncentracije smatrat će se tržište trgovine na malo prehrambenim proizvodima i robom široke potrošnje na teritoriji Unsko-sanskog kantona.

5.1. Analiza tržišta koncentracije


Procjena tržišnih udjela glavnih tržišnih konkurenata učesnika koncentracije na relavantnom tržištu trgovine na malo prehrambenim proizvodima i robom široke potrošnje za 2017. godinu dostavljena je kako slijedi:

Tabela 4.

Redni broj

Privredni subjekt

Tržišno učešće u %

Bosna i Hercegovina

Unsko-sanski kanton

1.

Bingo

(..)*$$$(..)*- Podaci predstavljaju poslovnu tajnu$$$

(..)*

2.

Konzum

(..)*

(..)*

3.

Fis

(..)*

(..)*

4.

Tropic

(..)*

(..)*

5.

Robot

(..)*

(..)*

9.

Mercator

(..)*

(..)*

10.

Adna commerc

(..)*

(..)*

11.

Ostali

(..)*

(..)*

 

UKUPNO

100

100

 

UKUPNO 1+10

(..)*

(..)*

 



Izvor: podaci iz Prijave

Na osnovu analize podataka, (Tabela 4.) tržišni udio učesnika koncentracije na relevantnom tržištu trgovine na malo prehrambenim proizvodima i robom široke potrošnje na teritoriji Unsko-sanskog kantona ukupno iznosi (..)*%, dok je njihov zajednički udio na teritoriji Bosne i Hercegovine znatno manji i iznosi (..)*%.

6. Ocjena koncentracije


Konkurencijsko vijeće, analizom podataka u smislu člana 17. Zakona (posebno strukture relevantnog tržišta, tržišnih udjela učesnika koncentracije i konkurenata -Tabela 4.), je utvrdilo da zajednički tržišni udio učesnika koncentracije na relevantnom tržištu trgovine na malo prehrambenim proizvodima i robom široke potrošnje na teritoriji Unsko-sanskog kantona je znatno ispod tržišnog udjela od (..)*%, u smislu člana 9. Zakona, koji pretpostavlja da privredni subjekt može imati dominantni položaj na relevantnom tržištu.

Imajući u vidu činjenicu da privredni subjekt Bingo nije prisutan na tržištu maloprodaje nafte i naftnih derivata, a udio privrednog subjekta Adna Commerc na navedenom tržištu iznosi ne više od (..)*%, zajednički udio privrednih subjekta nakon provođenja koncentracije bit će jednak tržišnom udjelu privrednog subjekta Adna Commerc, odnosno manje od (..)*%, te se prilikom ocjene predmetne koncentracije Konkurencijsko vijeće nije bavilo analizom ovog tržišta.

Uzimajući u obzir da je osnovna privredna djelatnost oba učesnika koncentracije registrovana kao trgovina na malo prehrambenim proizvodima i robom široke potrošnje (u skladu sa Obavještenjem o razvrstavanju pravnog lica prema klasifikaciji djelatnosti – trgovina na malo u nespecijaliziranim prodavnicama pretežno hranom, pićima i duhanskim proizvodima, 47.11) na teritoriji Unsko-sanskog kantona, u konkretnom slučaju relevantno tržište ove koncentracije utvrđeno je kao tržište trgovine na malo prehrambenim proizvodima i robom široke potrošnje na teritoriji Unsko-sanskog kantona te su analize rađene u skladu sa navedenim.

Nakon provođenja namjeravane koncentracije, privredni subjekt Bingo d.o.o. export-import Tuzla namjerava unaprijediti procese poslovanja u privrednom subjektu Adna Commerc na slijedeće načine:

- Privredni subjekt Bingo namjerava integrisati poslovanje Ciljnog društva u grupaciju Bingo, čime će se unaprijediti poslovne aktivnosti i poboljšati pokrivenost tržišta;

- Kao domaći maloprodajni lanac, privredni subjekt Bingo namjerava u novim integrisanim objektima Ciljnog društva unaprijediti prodaju robe domaćih proizvođača i iz drugih dijelova Bosne i Hercegovine i time pridonijeti razvoju privrede u Bosni i Hercegovini;

- Poboljšanja će biti učinjena u pogledu nabavke robe kao i pregovaranja o uslovima i rokovima dostave od strane dobavljača;

- Privredni subjekt Bingo namjerava zadržati zaposlenike Ciljnog društva i omogućiti nastavak njihovog radnog angažmana i dalje profesionalno usavršavanje u okviru Bingo grupacije.

Nakon provedbe namjeravane transakcije, u skladu sa svojom politikom kvalitete, privredni subjekt Bingo planira investirati u kontinuirano poboljšanje kvaliteta usluga koje Ciljno društvo nudi svojim kupcima- potrošačima. Boljom saradnjom sa kupcima i dobavljačima i putem unutrašnjeg unapređenja organizacije rada, planira se kontinuirano unapređivati kvalitet poslovanja, razvijati obim poslovanja i povećati učinkovitost poslovanja.

Također, Konkurencijsko vijeće je utvrdilo da se radi o horizontalnoj koncentraciji kojom se ne stvara dominantni položaj privrednog subjekta Bingo export-import d.o.o. Tuzla, te da provođenje iste ne može uticati na sprečavanje, ograničavanje ili narušavanje tržišne konkurencije na relevantnom tržištu.

Prema navedenom Konkurencijsko vijeće je ocijenilo dopuštenom predmetnu koncentraciju, u smislu člana 18. stav (2) tačka a) Zakona.

7. Administrativna taksa


Podnosilac Prijave na ovo Rješenje, u skladu sa članom 2. Tarifni broj 107. tačka d) Odluke o visini administrativnih taksi u vezi sa procesnim radnjama pred Konkurencijskim vijećem ("Službeni glasnik BiH", br. 30/06, 18/11 i 75/18) je dužan platiti administrativnu taksu u ukupnom iznosu od 5.000,00 KM u korist Budžeta institucija Bosne i Hercegovine.

8. Pouka o pravnom lijeku


Protiv ovog Rješenja nije dozvoljena žalba.

Nezadovoljna strana može pokrenuti upravni spor pred sudom Bosne i Hercegovine u roku od 30 dana od dana prijema, odnosno objave ovog Rješenja.

Broj UP-04-26-1-038-8/18
20. decembra 2018. godine
Sarajevo


Predsjednica
Adisa Begić, s. r.

1 (..)*- Podaci predstavljaju poslovnu tajnu

2 (..)*- Podaci predstavljaju poslovnu tajnu

Pretplatnici imaju dodatne pogodnosti. Ukoliko ste već pretplatnik, prijavite se! Ukoliko niste pretplatnik, registrirajte se!