Službeni glasnik BiH, broj 57/23
Ovaj akt nije unešen na bosanskom jeziku.
Na osnovu člana 10. stava (1) Zakona o Budžetu institucija Bosne i Hercegovine i međunarodnih obaveza Bosne i Hercegovine za 2023. godinu ("Službeni glasnik BiH", broj 22/23) i člana 17. Zakona o Vijeću ministara Bosne i Hercegovine ("Službeni glasnik BiH", broj 30/03, 42/03, 81/06, 76/07, 81/07, 94/07 i 24/08), na prijedlog Ministarstva civilnih poslova Bosne i Hercegovine, Vijeće ministara Bosne i Hercegovine, na 19. sjednici, održanoj 25.7.2023. godine, donijelo je
ODLUKU
O KRITERIJIMA ZA RASPORED SREDSTAVA IZ TEKUĆEG GRANTA "SUFINANSIRANJE PROJEKATA NEVLADINIH ORGANIZACIJA U OBLASTI PREVENCIJE HIV-a, TUBERKULOZE I ZAVISNOSTI U BOSNI I HERCEGOVINI" ZA 2023. GODINU
Član 1.
(Predmet Odluke)
Ovom Odlukom utvrđuju se kriteriji za raspored sredstava iz tekućeg granta "Sufinansiranje projekata nevladinih organizacija u oblasti prevencije HIV-a, tuberkuloze i zavisnosti u Bosni i Hercegovini" za 2023. godinu (u daljnjem tekstu: Odluka) i druga pitanja vezana za raspored sredstava iz tekućeg granta "Sufinansiranje projekata nevladinih organizacija u oblasti prevencije HIV-a, tuberkuloze i zavisnosti u Bosni i Hercegovini" za 2023. godinu.
Član 2.
(Upotreba izraza)
Riječi, koje su radi preglednosti navedene u ovoj Odluci u jednom rodu bez diskriminacije se odnose i na muški i na ženski rod.
Član 3.
(Sredstva)
(1) Sredstva za tekući grant "Sufinansiranje projekata nevladinih organizacija u oblasti prevencije HIV-a, tuberkuloze i zavisnosti u Bosni i Hercegovini" za 2023. godinu u iznosu od 50.000,00 KM predviđena su u budžetu Ministarstva civilnih poslova Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) za 2023. godinu na poziciji "Tekući transferi i grantovi".
(2) Sredstva se raspoređuju za sufinansiranje projekata iz oblasti prevencije HIV infekcije, tuberkuloze i zavisnosti putem javnog konkursa u skladu sa kriterijima definiranim Odlukom.
(3) Minimalni iznos sredstava koji se može rasporediti jednom pravnom subjektu iz ovog granta iznosi 5.000,00 KM, a maksimalni iznos koji se može rasporediti jednom pravnom subjektu iz ovog granta iznosi 20.000,00 KM.
Član 4.
(Pravo na podnošenje projekta)
(1
) Pravo na podnošenje projekata, na osnovu objavljenog Konkursa iz člana 3. stav (2) Odluke, imaju sljedeći pravni subjekti u Bosni i Hercegovini:
a) udruženja registrovana u Bosni i Hercegovini čija je jedna od djelatnosti provedba preventivnih i promotivnih aktivnosti u oblasti HIV-a, tuberkuloze i zavisnosti i drugih preventivno promotivnih aktivnosti u oblasti zdravstva.
b) pravna lica registrirana u Bosni i Hercegovini čija je jedna od djelatnosti provođenje aktivnosti na zdravstvenom prosvjećivanju stanovništva.
(2) Subjekti iz stava (1) ovog člana mogu dobiti podršku samo za jedan projekt u okviru ovog granta.
(3) Subjekti iz stava (1) ovog člana moraju biti registrirani najmanje 12 mjeseci do dana raspisivanja konkursa.
Član 5.
(Izuzeće)
(1) Ako podnosilac projekta do dana raspisivanja Konkursa za 2023. godinu nije izvršio sve svoje obaveze iz ranije zaključenih ugovora sa Ministarstvom za 2018., 2020. i 2022.godinu, njegov zahtjev za raspored sredstava na osnovu Konkursa za 2023. godinu neće se razmatrati.
(2) Izuzeće se odnosi i na ovlaštenu osobu koja je zaključila ugovor iz stava (1) ovog člana, te se neće razmatrati zahtjev drugog pravnog subjekta koji aplicira za sredstva na osnovu objavljenog Konkursa, ukoliko je ta osoba ovlašteno lice.
(3) Na raspored sredstava nemaju pravo subjekti čiji projekti svojim sadržajem na bilo koji način vrijeđaju vjerske, kulturne ili etničke osjećaje pripadnika bilo kojeg naroda u Bosni i Hercegovini.
(4) Na raspored sredstava nemaju pravo izvršna i zakonodavna tijela vlasti u Bosni i Hercegovini.
Član 6.
(Namjena sredstava)
(1) Sredstva iz člana 3. stav (1) ove Оdluke, Vijeće ministara Bosne i Hercegovine svojom odlukom raspoređuje za sufinansiranje projekata u oblasti prevencije, kontrole i liječenja HIV-a, tuberkuloze i zavisnosti i projekata koji daju podršku institucijama u Bosni i Hercegovini u ispunjavanju međunarodnih obaveza Bosne i Hercegovine, a kroz podršku za sljedeće aktivnosti:
a) podršku u provedbi aktivnosti udruženja u Bosni i Hercegovini čija je jedna od djelatnosti provedba preventivnih i promotivnih aktivnosti u oblasti HIV-a, tuberkuloze i zavisnosti i drugih preventivno promotivnih aktivnosti u oblasti zdravstva,
b) podršku aktivnostima savjetovanja injekcijskih korisnika droga koji se nalaze na izdržavanju kazne zatvora u kazneno-popravnim zavodima u Bosni i Hercegovini i njihove pripreme za izlazak na slobodu,
c) terenske aktivnosti na otkrivanju novih slučajeva kod kojih postoji sumnja na HIV ili tuberkulozu, aktivnosti informisanja, edukacije i komunikacije s ciljem podizanja svijesti opće populacije o HIV-u, tuberkulozi i zavisnosti, s posebnim fokusom na rizične grupe kao što su romska populacija, interno raseljene osobe, osobe s ograničenim pristupom zdravstvenim uslugama, specifične grupe mladih, starijih ili siromašnih, i unapređenja prevencije i kontrole HIV-a, tuberkuloze i zavisnosti.
(2) Troškovi reprezentacije koji se odnose na ishranu i piće, ne mogu biti veći od 5% od ukupno odobrenog iznosa sredstava za podržani projekt; dok troškovi taksi usluga i mobilnih telefona nisu prihvatljivi. Troškovi goriva su prihvatljivi isključivo ako su direktno vezani uz implementaciju projektnih aktivnosti.
(3) Iz sredstava definiranih u članu 3. stav (1) Odluke ne mogu se isplaćivati plaće, niti plaćati porezi i doprinosi na osnovu redovnih ličnih primanja.
(4) Sredstva se raspoređuju namjenski korisniku sredstava za konkretan projekt u skladu sa Odlukom, te nije moguće vršiti naknadnu promjenu korisnika sredstava, niti promjenu samog projekta.
(5) Sredstvima namijenjenim za tekući grant "Sufinansiranje projekata nevladinih organizacija u oblasti prevencije HIV-a, tuberkuloze i zavisnosti u Bosni i Hercegovini" sufinansiraju se projekti koji su započeti u 2023. godini i čiji period realizacije ne može biti duži od 12 mjeseci od dana potpisivanja ugovora.
(6) Sredstvima iz tekućeg granta "Sufinansiranje projekata nevladinih organizacija u oblasti prevencije HIV-a, tuberkuloze i zavisnosti u Bosni i Hercegovini" za 2023. godinu, nije dozvoljena refundacija troškova nastalih prije objave Konkursa i isti nisu prihvatljivi.
Član 7.
(Cilj granta, indikatori učinka i izvori verifikacije)
(1) Cilj rasporeda grant sredstava iz člana 3. stav (1) Odluke je podrška projektima koji doprinose implementaciji ključnih aktivnosti u oblasti prevencije, kontrole i liječenja HIV-a, tuberkuloze i zavisnosti i podrška institucijama nadležnim za izvještavanje u oblasti HIV-a, tuberkuloze i zavisnosti i ispunjavanje međunarodnih obaveza Bosne i Hercegovine kroz dostavljanje relevantnih podataka.
(2) Indikatori učinka su sadržani u broju korisnika preventivnih i promotivnih usluga koji su na direktan ili indirektan način imali koristi od svakog pojedinačno podržanog i realizovanog projekta i istovremeno odražavaju stepen realizacije ukupnog granta i ostvarenja postavljenog cilja.
(3) Izvori verifikacije za utvrđivanje učinka su narativni izvještaji, uz koje se kao dokazi dostavljaju izvještaji medija, zapisnici i zabilješke sa događaja.
Član 8.
(Kriterij za evaluaciju i način bodovanja)
(1) Pri razmatranju podnesenog projekta evaluacija se vrši prema sljedećim kriterijima:
a) kvalitet projekta i njegov doprinos implementaciji aktivnosti borbe protiv HIV-a, tuberkuloze i zavisnosti i doprinos projekta u pružanju podrške institucijama u Bosni i Hercegovini u ispunjavanju međunarodnih obaveza Bosne i Hercegovine,
b) finansijski i operativni kapaciteti aplikanta, uključujući procjenu realiziranih projekata/programa u protekle tri godine, do sada ostvarena saradnja s međunarodnim partnerima, članstvo u međunarodnim i evropskim mrežama i asocijacijama,
c) održivost projekta i projektnih rezultata u periodu nakon završetka projekta,
d) izvodljivost projekta, projektnih aktivnosti, jasna povezanost cilja projekta s projektnim aktivnostima, broj korisnika koji su obuhvaćeni projektom,
e) troškovna efektivnost aktivnosti, odnosno usaglašenost predviđenih troškova s ukupnim budžetom projekta i jasna vidljivost traženih sredstava za svaku od planiranih aktivnosti u okviru projekta.
(2) Vrednovanje projekata vrši se prema kriterijima i bodovima navedenim u Evaluacijskom obrascu (Prilog 4) koji je sastavni dio Odluke a koji obuhvataju:
a) tematske kriterije;
b) finansijske i operativne kapacitete aplikanta;
c) relevantnost projekta;
d) efektivnost i izvodljivost aktivnosti;
e) održivost aktivnosti i ciljeva;
f) budžet i troškovna efektivnost aktivnosti.
(3) Ocjenu dostavljenih prijava Komisija za razmatranje podnesenih projekata i sačinjavanje prijedloga odluke o rasporedu sredstava iz granta "Sufinansiranje projekata nevladinih organizacija u oblasti prevencije HIV-a, tuberkuloze i zavisnosti u Bosni i Hercegovini" za 2023. godinu vrši sistemom bodovanja, koji se unosi u tabelu za ocjenjivanje, a prema Evaluacijskom obrascu.
(4) Svaku aplikaciju boduju svi članovi Komisije prema Evaluacijskom obrascu. Najmanji i najveći broj bodova se odbacuje. Preostali bodovi se sabiraju i dijele sa pet i daju rezultat - ukupan broj bodova. Na osnovu ukupnog broja bodova formira se rang-lista. U skladu sa rang-listom i prihvatljivim troškovima u okviru Plana utroška sredstava podnosioca projekta, Komisija predlaže iznos sredstava za raspored, vodeći računa da se za raspoređena sredstva mogu realizirati aktivnosti, postići određeni rezultati i ostvariti postavljeni cilj.
Član 9.
(Postupak i način rasporeda sredstava)
(1) Ministarstvo na osnovu Odluke objavljuje postupak i način rasporeda sredstava iz granta "Sufinansiranje projekata nevladinih organizacija u oblasti prevencije HIV-a, tuberkuloze i zavisnosti u Bosni i Hercegovini" za 2023. godinu, putem Konkursa, na web-stranici Ministarstva i objavljuje obavještenje o Konkursu u tri dnevna lista u Bosni i Hercegovini.
(2) Konkurs je otvoren 21 dan od dana posljednje objave u dnevnim novinama.
(3) Neblagovremene i nepotpune prijave se ne razmatraju.
Član 10.
(Potrebna dokumentacija)
(1) Podnosilac projekta za raspored sredstava iz tekućeg granta "Sufinansiranje projekata nevladinih organizacija u oblasti prevencije HIV-a, tuberkuloze i zavisnosti u Bosni i Hercegovini" za 2023. godinu, obavezno prilaže sljedeću dokumentaciju:
a) Aplikacioni obrazac koji je sastavni dio Odluke (Prilog 1), elektronski popunjen, potpisan i ovjeren pečatom podnosioca projekta (original);
b) Plan utroška sredstava, na obrascu koji je dio Odluke (Prilog 2), elektronski popunjen, potpisan i ovjeren službenim pečatom podnosioca projekta (original);
c) aktuelni izvod iz registra nadležnog organa u kojem je registriran podnosilac projekta, ne stariji od 30 dana (original ili kopija ovjerena od strane nadležnog tijela);
d) statut - samo za institute, udruženja, fondacije i ostale pravne subjekte čija je jedna od djelatnosti u oblasti prevencije HIV-a, tuberkuloze i zavisnosti. U slučaju da je bilo izmjena i dopuna statuta, iste se dostavljaju uz osnovni statut (kopija ovjerena pečatom podnosioca projekta);
e) uvjerenje o poreznoj registraciji podnosioca projekta (identifikacioni broj), (kopija ovjerena od strane nadležnog tijela);
f) rješenje o razvrstavanju podnosioca projekta prema djelatnosti izdato od nadležnog zavoda za statistiku (kopija ovjerena od nadležnog tijela);
g) zvaničan dokument banke iz kojeg je vidljiv
transakcijski račun podnosioca projekta i da isti nije blokiran (budžetski korisnici treba da dostave uredno potpisanu i službenim pečatom ovjerenu instrukciju za plaćanje koja podrazumijeva transakcijski račun banke, broj budžetske organizacije, vrstu prihoda i broj općine) (original ili kopija ovjerena od nadležnog tijela).
Dokument ne smije biti stariji od 30 dana;
h) subjekti koji su budžetski korisnici i posluju preko računa entiteta, kantona ili općine dužni su dostaviti potpisanu i pečatom ovjerenu Izjavu tog tijela, a kojom se potvrđuje da nema smetnji da novac odobren za projekt bude na raspolaganju korisniku sredstava (original);
i) godišnji obračun o poslovanju podnosioca projekta za 2022. godinu iz koje je vidljivo da je isti predat i ovjeren od strane Agencije za posredničke, informatičke i finansijske usluge (APIF-a), odnosno Finansijsko-informatičke agencije (FIA) (kopija);
j) izjava podnosioca projekta, prema obrascu koji je dio Odluke (Prilog 3), potpisana od ovlaštene osobe i ovjerena službenim pečatom podnosioca projekta (original).
(2) Podnosilac projekta, uz dokumentaciju iz stava (1) ovog člana, ukoliko obezbijedi, dostavlja preporuku nadležne institucije (općina, grad, kanton, entitet) o značaju projekta i njegovom doprinosu u prevenciji HIV-a, tuberkuloze i zavisnosti u Bosni i Hercegovini.
(3) Dokumentacija iz stava (1) ovog člana od tačke a) do tačke j) se dostavlja istim redoslijedom kako je navedeno u stavu (1) ovog člana i mora biti uvezana u cjelinu (kao knjiga ili spiralni uvez), tako da se ne mogu naknadno ubacivati, odstranjivati ili zamjenjivati pojedinačni listovi. Sve stranice moraju biti numerisane, uključujući i priloge.
(4) Dokumentacija koja ne bude u skladu sa stavom (3) ovog člana smatrat će se neurednom i neće se razmatrati.
(5) Aplikacioni obrazac (Prilog 1), Obrazac za plan utroška sredstava (Prilog 2), Izjava (Prilog 3), Evaluacijski obrazac (Prilog 4), Izvještaj o implementaciji (Prilog 5), Obrazac za izvještaj o utrošku sredstava (Prilog 6) i Uputstvo za popunjavanje obrazaca su dijelovi ove Odluke.
Član 11.
(Dostavljanje projekta)
(1) Dokumentacija iz člana 10. stava (1) od tačke a) do tačke j) dostavlja se Ministarstvu u zatvorenoj koverti, isključivo putem pošte i sa naznakom: "Javni konkurs za raspored sredstava iz tekućeg granta "Sufinansiranje projekata nevladinih organizacija u oblasti prevencije HIV-a, tuberkuloze i zavisnosti u Bosni i Hercegovini" za 2023. godinu, Ministarstvo civilnih poslova Bosne i Hercegovine, Trg BiH 1, 71 000 Sarajevo".
(2) Dopuna dokumentacije koja stigne u roku u kome je objavljen Konkurs će se prihvatiti, a koja stigne nakon zatvaranja Konkursa neće se prihvatiti.
Član 12.
(Imenovanje i zadaci Komisije)
(1) Ministrica civilnih poslova Bosne i Hercegovine rješenjem imenuje Komisiju za razmatranje podnesenih projekata i sačinjavanje prijedloga odluke o rasporedu sredstava iz granta "Sufinansiranje projekata nevladinih organizacija u oblasti prevencije HIV-a, tuberkuloze i zavisnosti u Bosni i Hercegovini" za 2023. godinu.
(2) Komisija se sastoji od sedam članova, sekretara i tehničkog saradnika. U sastav Komisije, osim članova iz Ministarstva ulaze i po jedan član kojeg predlažu predsjedavajuća Vijeća ministara Bosne i Hercegovine i njena dva zamjenika.
(3) Komisija u svom radu odlučuje konsenzusom i bira predsjedavajućeg te bliže uređujе djelokrug i način svog rada u Poslovniku o radu.
(4) Komisija je dužna izvršiti provjeru kompletnosti pristigle dokumentacije.
(5) Komisija je dužna izvršiti bodovanje prema Evaluacijskom obrascu, koji je sastavni dio Odluke (Prilog 4), za subjekte koji su dostavili dokumentaciju u skladu s članom 10. Odluke.
(6) Predsjedavajući i svi članovi Komisije potpisuju sve zapisnike i tabele nastale u okviru rada Komisije.
(7) Komisija je dužna poslove definisane ovim članom obaviti u roku 45 radnih dana od dana početka rada.
(8) Ministrica civilnih poslova Bosne i Hercegovine dostavlja Prijedlog odluke o rasporedu sredstava namijenjenih za tekući grant "Sufinansiranje projekata nevladinih organizacija u oblasti prevencije HIV-a, tuberkuloze i zavisnosti u Bosni i Hercegovini" za 2023. godinu (u daljem tekstu: Prijedlog odluke o rasporedu sredstava) Vijeću ministara Bosne i Hercegovine.
Član 13.
(Odluka o rasporedu sredstava)
(1) Odluku o rasporedu sredstava za projekte iz tekućeg granta "Sufinansiranje projekata nevladinih organizacija u oblasti prevencije HIV-a, tuberkuloze i zavisnosti u Bosni i Hercegovini" za 2023. godinu donosi Vijeće ministara Bosne i Hercegovine.
(2) Odluka o rasporedu sredstava se objavljuje u "Službenom glasniku BiH" i na internet stranici Ministarstva.
Član 14.
(Obavijest)
(1) Podnosilac projekta, koji je učestvovao na Konkursu, a čija prijava nije stigla blagovremeno, koja je neuredna ili nepotpuna, odnosno, čiji projekt nije zadovoljio kriterij ostvarenog dovoljnog broja bodova za sufinansiranje projekta, o navedenom se obavještava putem objave na službenoj internet stranici Ministarstva.
(2) Podnosilac projekta, koji učestvuje na Konkursu i kome su raspoređena sredstva iz granta "Sufinansiranje projekata nevladinih organizacija u oblasti prevencije HIV-a, tuberkuloze i zavisnosti u Bosni i Hercegovini" za 2023. godinu, smatra se obaviještenim objavljivanjem Odluke o rasporedu sredstava u "Službenom glasniku BiH" i na službenoj internet stranici Ministarstva.
Član 15.
(Ugovor o korištenju raspoređenih sredstava)
(1) Ministarstvo sa podnosiocem projekta kome su odobrena sredstva (u daljnjem tekstu: korisnik sredstava) zaključuje ugovor kojim se definišu međusobna prava i obaveze.
(2) Prije zaključivanja ugovora korisnik sredstava se obavještava elektronskim putem o Odluci o rasporedu sredstava i visini odobrenih sredstava, te se od istog traži da u roku od sedam dana dostavi:
a) Revidiran Plan utroška sredstava koji je usklađen sa odobrenim sredstvima i periodom realizacije projekta. Revidirani Plan utroška sredstava postaje dio ugovora iz stava (1) ovog člana i mora biti potpisan od ovlaštene osobe i ovjeren pečatom;
b) Prilikom sačinjavanja revidiranog Plana utroška sredstava dozvoljeno je mijenjanje iznosa po aktivnostima, ali ne i mijenjanje aktivnosti.
(3) U slučaju kada je korisnik sredstava ugovorni organ u smislu čl. 4. i 5. Zakona o javnim nabavkama ("Službeni glasnik BiH", broj 39/14, 59/22), za nabavku opreme, roba ili usluga, iz sredstava odobrenog projekta, korisnik sredstava primjenjuje procedure definirane Zakonom o javnim nabavkama.
(4) Ako korisnik sredstava granta nema status ugovornog organa (udruženja, fondacije i sl.), s obzirom na to da se radi o trošenju javnih sredstava, korisnik sredstava je obavezan transparentno trošiti raspoređena sredstva i priložiti Izjavu o transparentnom trošenju sredstava.
(5) Ako korisnik sredstava ne prihvati uslove propisane ugovorom iz ovog člana, gubi pravo na korištenje sredstava i dužan je pisanim putem obavijestiti Ministarstvo da odustaje od potpisivanja ugovora u roku od sedam dana.
(6) Korisnik sredstava dužan je da uključi rodni aspekt prilikom implementacije projekta, kao i prilikom izvještavanja o namjenskom utrošku sredstava, u skladu sa članom 10. stav (8) Zakona o Budžetu institucija Bosne i Hercegovine i međunarodnih obaveza Bosne i Hercegovine za 2023. godinu ("Službeni glasnik BiH", broj 22/23).
Član 16.
(Izvještaj o implementaciji projekta)
(1) Korisnik sredstava dužan je Ministarstvu dostaviti Izvještaj o implementaciji projekta i opravdati namjenski utrošak raspoređenih sredstava. Izvještaj o implementaciji projekta se sastoji iz Obrasca za narativni izvještaj (Prilog 5) i Obrasca za izvještaj o utrošku sredstava (Prilog 6) koji su sastavni dio ove Odluke.
(2) Korisnik sredstava, u skladu sa stavom (1) ovog člana, dužan je Izvještaj o implementaciji projekta dostaviti najkasnije u roku od 30 dana od dana završetka projekta, prema obrascima iz stava (1) ovog člana.
(3) Izvještaj o implementaciji projekta, uz Obrazac za izvještaj o utrošku sredstava, obavezno sadrži priložene kopije originalnih fiskalnih i ostalih propisanih računovodstvenih isprava za sve troškove nastale po odobrenom projektu u skladu sa važećim zakonskim propisima koji reguliraju ovu oblast, a koji moraju pratiti odobreni revidirani Plan utroška sredstava.
(4) Izvještaj o implementaciji projekta uz Obrazac za narativni izvještaj sadrži fotografije, izvještaje medija, zapisnike i druge dokumente koji dokazuju učinak projekta.
(5) Korisnici sredstava kojima su raspoređena sredstva u iznosu 20.000,00 KM i više dužni su dostaviti i Izvještaj nezavisne revizije prema odredbama iz člana 17. Odluke. Izvještaj nezavisne revizije dostavlja se uz Izvještaj o implementaciji projekta.
(6) Ako korisnik sredstava ne dostavi izvještaj u skladu sa stavovima (1), (2), (3), (4) i (5) ovog člana, Ministarstvo će zatražiti povrat cjelokupnog iznosa doznačenih sredstava na Jedinstveni račun trezora Bosne i Hercegovine u roku od 30 dana od dana kada Ministarstvo pisanim putem to od njega zatraži. Ako korisnik ne izvrši povrat sredstava, Ministarstvo će pokrenuti postupak pred nadležnim organom protiv aplikanta koji nije opravdao doznačena sredstva i zabraniti apliciranje istom na konkurse koje raspisuje Ministarstvo.
(7) Korisnik sredstava je dužan da vodi odvojenu i preciznu finansijsku dokumentaciju, tako da se sva plaćanja i troškovi načinjeni prema odobrenom projektu lahko mogu identificirati.
(8) Korisnik sredstava je dužan da čuva originalne računovodstvene knjige i originalnu finansijsku dokumentaciju, te da u slučaju potrebe, računovodstvene knjige i drugu finansijsku dokumentaciju učini dostupnom za razmatranje i kontrolu od Ministarstva ili bilo kojeg drugog lica koje ovlasti Vijeće ministara Bosne i Hercegovine ili bilo kog drugog zakonom ovlaštenog organa.
(9) Korisnik sredstava može izvršiti realokaciju u iznosu do 15 % unutar odobrenih aktivnosti bez posebne saglasnosti Ministarstva, što posebno navodi u izvještaju s obrazloženjem.
Član 17.
(Nezavisna revizija)
(1) U skladu s članom 16. stav (5) Odluke korisnik sredstava kojem su raspoređena sredstva u iznosu od 20.000,00 KM i više, dužan je angažovati nezavisnu reviziju.
(2) Korisnik sredstava troškove nezavisne revizije može planirati u okviru Plana utroška sredstava projekta sa kojim aplicira na Konkurs.
(3) Revizor, za svaku odobrenu stavku troškova u okviru revidiranog Plana utroška sredstava projekta iz ugovora, provjerava:
a) stvarno nastali trošak - revizor provjerava da je trošak za svaku stavku stvarno nastao i da se odnosi na korisnika sredstava. U ovu svrhu revizor provjerava svu dokumentaciju i dokaze o plaćanju.
b) rok za implementaciju - revizor provjerava da li su troškovi za svaku stavku nastali u toku perioda za implementaciju aktivnosti;
c) utrošak sredstava - revizor provjerava da li je trošak za svaku stavku naveden u revidiranom Planu utrošku sredstava projekta koji je dio ugovora;
d) neophodnost - revizor provjerava da li je trošak za svaku stavku neophodan za implementaciju aktivnosti i da li je nastao kao rezultat ugovorenih aktivnosti
e) evidencija - revizor provjerava da li je trošak za svaku stavku evidentiran u računovodstvenom sistemu korisnika sredstava i da li je evidentiran u skladu sa važećim računovodstvenim standardima;
f) opravdanost - revizor potvrđuje da li je trošak za svaku stavku potkrijepljen dokazima i pratećom dokumentacijom. Sva finansijsko - računovodstvena dokumentacija u skladu sa zakonskim propisima se prilaže uz izvještaj;
g) revizor provjerava da li se novčana vrijednost svake odobrene stavke troška slaže sa osnovnim dokumentima koji dokazuju isto (računi, platni izvodi i drugo) i da li je korišten tačan kurs, gdje je to primjenljivo;
h) revizor provjerava prirodu troškova za svaku stavku i utvrđuje da li je svaka stavka troška klasificirana pod tačnim (pod)naslovom u finansijskom izvještaju;
i) poštovanje pravila nabavke - revizor provjerava da li su provedene procedure nabavke u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama ("Službeni glasnik BiH", broj 39/14, 59/22), gdje je to primjenljivo;
j) revizor utvrđuje da li su troškovi za svaku stavku prihvatljivi, da li je namjenski utrošen novac iz ugovora i opravdan relevantnim računovodstvenim-finansijskim dokazima, te da li su poštovani propisi koji se odnose na blagajničko gotovinsko plaćanje.
Član 18.
(Kontrola realizacije odobrenih projekata)
(1) Kontrola realizovanja odobrenih projekata se vrši po njihovom završetku na osnovu dostavljenog kompletnog Izvještaja o implementaciji projekta u skladu sa članom 16. Odluke. Kontrola uključuje:
a) analizu narativnog izvještaja koju vrši Sektor za zdravstvo u Ministarstvu, a na osnovu koje se utvrđuje učinak realizovanog projekta;
b) analizu izvještaja o utrošku sredstava koju vrši Komisija za kontrolu izvještaja o utrošku sredstava.
(2) Komisiju za kontrolu izvještaja o utrošku sredstava iz stava (1) tačka b) ovog člana imenuje ministrica civilnih poslova Bosne i Hercegovine i sastoji se od četiri člana i sekretara iz Ministarstva.
(3) Komisija za kontrolu izvještaja o utrošku sredstava bliže uređuje djelokrug i način svog rada donošenjem Poslovnika o radu.
(4) Članovi Komisije za kontrolu izvještaja o utrošku sredstava ne mogu biti osobe koje su učestvovale u radu Komisije za razmatranje primljenih projekata i sačinjavanje prijedloga odluke za raspored sredstava iz granta "Sufinansiranje projekata nevladinih organizacija u oblasti prevencije HIV-a, tuberkuloze i zavisnosti u Bosni i Hercegovini" za 2023. godinu.
(5) Ako je nalaz nezavisne revizije potvrdio namjenski utrošak sredstava i ako je isti sačinjen i potkrijepljen dokazima navedenim u članu 17. Odluke, isti ne podliježe analizi Komisije za kontrolu izvještaja o utrošku sredstava.
(6) Zadatak Komisije za kontrolu izvještaja o utrošku sredstava je da izvrši kontrolu utroška odobrenih sredstava, a na osnovu analize dostavljenog Izvještaja o implementaciji projekta u dijelu koji se odnosi na izvještaj o utrošku sredstava, na način da utvrdi:
a) Da li su troškovi za svaku navedenu stavku prihvatljivi i u skladu sa revidiranim Planom utroška sredstava;
b) Da li je utrošak za svaku navedenu stavku stvarno nastao i da li se odnosi na korisnika sredstava (fakture, ugovori, dokazi o plaćanju i drugo);
c) Da li je utrošak sredstava za svaku navedenu stavku opravdan relevantnim dokazima i posebnom pratećom dokumentacijom (računi, platni izvodi i drugo);d) Da li je korisnik postupao u skladu s Zakonom o javnim nabavkama, a u skladu s članom 15. stav (3) Odluke.
(7) Ako Komisija za kontrolu izvještaja o utrošku sredstava kod korisnika sredstava u izvještavanju utvrdi greške tehničke prirode, korisnik sredstava se obavještava pisanim ili elektronskim putem, o potrebi otklanjanja utvrđenih nedostataka u roku od 15 dana od prijema obavještenja. Ako korisnik sredstava u zadanom roku ne otkloni nedostatke, Ministarstvo će uputiti zahtjev korisniku sredstava da izvrši povrat cjelokupnog iznosa neopravdanih sredstava, u roku od 30 dana od dana kada Ministarstvo pisanim putem to od njega zatraži. Ako se sredstva ne uplate u navedenom roku, Ministarstvo će pokrenuti postupak pred nadležnim organom protiv aplikanta koji nije opravdao doznačena sredstva i zabraniti apliciranje istom na konkurse koje raspisuje Ministarstvo.
(8) Ako se ustanovi nenamjensko trošenje doznačenih sredstava, korisnik sredstava je dužan izvršiti povrat cjelokupnog iznosa doznačenih sredstava za koji je utvrđen nenamjenski utrošak na Jedinstveni račun trezora Bosne i Hercegovine u roku od 30 dana od dana kada Ministarstvo pisanim putem to od njega zatraži. Ako korisnik sredstava ne izvrši povrat sredstava u navedenom roku, Ministarstvo će pokrenuti postupak pred nadležnim organom i zabraniti apliciranje istom na konkurse koje raspisuje Ministarstvo na period od tri godine.
(9) Ako je nalaz nezavisne revizije negativan, odnosno, ako je utvrđeno nenamjensko trošenje doznačenih sredstava ili nalaz nezavisne revizije nije sačinjen na način definiran u članu 17. Odluke, prema korisniku sredstava preduzimaju se radnje u skladu sa stavom (8) ovog člana.
(10) Ako korisnik nije utrošio cjelokupna doznačena sredstva za realiziranje odobrenog projekta, dužan je da izvrši povrat neutrošenih sredstava uplatom istih na Jedinstveni račun trezora Bosne i Hercegovine u roku od 30 dana od dana završetka projekta uz obrazloženje. Ako se sredstva ne uplate u navedenom roku Ministarstvo će pokrenuti postupak pred nadležnim organom protiv aplikanta koji nije opravdao doznačena sredstva i zabraniti apliciranje istom na konkurse koje raspisuje Ministarstvo na period od tri godine.
(11) Korisnik sredstava, u situacijama kada po zahtjevu Ministarstva izvrši povrat sredstava, dužan je o tome obavijestiti Ministarstvo i dostaviti dokaz o izvršenom povratu sredstava Ministarstvu.
(12) Komisija za kontrolu izvještaja o utrošku sredstava, po završetku rada, dostavlja Vijeću ministara Bosne i Hercegovine, putem Ministarstva, Izvještaj o utrošku sredstava iz granta "Sufinansiranje projekata nevladinih organizacija u oblasti prevencije HIV-a, tuberkuloze i zavisnosti u Bosni i Hercegovini" za 2023. godinu.
Član 19.
(Stručno - analitička podrška)
Stručno-analitičku podršku Komisiji za kontrolu izvještaja o utrošku sredstava pruža Sektor za zdravstvo Ministarstva.
Član 20.
(Korištenje naziva Ministarstva)
Korisnik sredstava dužan je pribaviti saglasnost Ministarstva za korištenje naziva Ministarstva.
Član 21.
(Stupanje na snagu)
Ova Odluka stupa na snagu danom donošenja i objavljuje se u "Službenom glasniku BiH".
UPUTSTVO
ZA POPUNJAVANJE PRIJAVE NA JAVNI KONKURS
Tabela 1. Aplikacioni obrazac
- Opšte podatke u Aplikacionom obrascu popuniti na osnovu zvaničnih dokumenata (Aktuelni izvod iz registra nadležnog organa u kojem je registrovan podnosilac projekta, zvaničan dokument banke, uvjerenje o poreznoj registraciji). Bilo koja promjena adrese, broja telefona, faksa, e-mail-ova ili promjene kontakt i ovlaštene osobe se mora naznačiti u pisanoj formi Ministarstvu.
Tabela 2. – Podaci o relevantnim aktivnostima organizacije
- Maksimalno jedna stranica,
- Navesti najznačajnije aktivnosti organizacije u posljednjih 5 godina (uspješno realizovane programe i projekte koji su završeni ili u toku realizacije).
Tabela 3. – Preporuke
- Navesti preporuke nadležnih institucija ukoliko ih imate i iste dostaviti uz prijavu.
Tabela 4. – Sažetak projekta
- Maksimalno jedna stranica,
- Sažetak treba početi sa navođenjem projektnog cilja, njegovim opisom, te sa opisom aktivnosti kojim se planira postići cilj. Sažetak treba da sadrži informacije o periodu implementacije, ukupni broj korisnika projekta, projektnu lokaciju aktivnosti i ukupni utrošak sredstava sa iznosom koji se traži kao sufinansiranje od Ministarstva.
Tabela 5. – Utrošak sredstava
- U ovom dijelu opisati sve vrste troškova koji se očekuju tokom provođenja projekta, a neophodni su za njegovu implementaciju. Utrošak sredstava treba u potpunosti da prati navedene aktivnosti,
- Administrativnim troškovima smatraju se fiksni troškovi ureda organizacije / ustanove te finansiranje ili sufinansiranje administrativnog osoblja (npr. prostor, računovodstvo, telefon, internet,...). Navesti iznos za svaku stavku utroška sredstava.
- U prilogu 2 navesti sve relevantne stavke utroška sredstava za ovaj projekat i to na način da za svaku aktivnost posebno procijenite sve troškove uključujući i ljudske resurse. Uključiti i informacije o dodatnim izvorima finansiranja.
Tabela 6. – Plan aktivnosti
- U tabeli navesti vremenski okvir za provođenje aktivnosti. U Planu aktivnosti navesti planirano vrijeme za provođenje aktivnosti, a ne najkraće moguće vrijeme. Ne stavljati nazive mjeseci već u polje mjeseca realizacije projekta upisati iks (X).
Tabela 7. – Pregled izvora finansiranja projekta
- U tabeli navesti detaljan pregled izvora finansiranja projekta. Iznose prikazati u konvertibilnim markama.
Tabela 8. – Plan utroška sredstava
- Obrazac za utrošak sredstava popuniti na računaru, u suprotnom će se smatrati neurednim i neće se uzeti u razmatranje,
- Navesti nazive svake aktivnosti za koju se traži sufinansiranje Ministarstva,
- Navesti iznos traženih sredstava od Ministarstva za svaku navedenu aktivnost, izražen u konvertibilnim markama,
- Ukoliko imate veći broj aktivnosti i veći broj administrativnih troškova, tabelu prilagoditi i proširiti u skladu sa svojim potrebama,
- Korisnik sredstava može izvršiti realokaciju u iznosu do 15 % unutar odobrenih aktivnosti bez posebne saglasnosti Ministarstva, što posebno navodi u izvještaju s obrazloženjem.
Tabela 9. – Izvještaj o implementaciji – Obrazac za narativni izvještaj
- Obrazac za narativni izvještaj primatelja sredstava popuniti na računaru, u suprotnom će se smatrati neurednim i neće se uzeti u razmatranje.
Tabela 10. – Sažetak i status projekta
- Navesti ostvarene rezultate i realizirane aktivnosti iz projekta i plana aktivnosti
- Ukoliko imate veći broj ciljeva i rezultata u projektu, tabelu prilagoditi i proširiti u skladu sa svojim potrebama.
Tabela 11. – Realizovane aktivnosti
- Sažeto opisati provedene aktivnosti u izvještajnom periodu. Ne samo nabrojati, već opisati svaku aktivnost.
Tabela 12. – Učinak projekta
- Navesti učinak projekta na zajednicu i korisnike.
Tabela 13. – Dodatni pozitivni efekti
- Opisati dodatne postignute efekte na lokalnu zajednicu kao npr. dodatna sredstva, dodatni korisnici, dodatna partnerstva, dodatni kapaciteti uspostavljeni u zajednici povezivanje sa drugim lokalnim zajednicama/općinama i drugo.
Tabela 14. - Korisnici projekta
- Navesti broj direktnih korisnika i indirektnih korisnika projekta,
- Direktni korisnici su oni koji će imati neposredan dodir sa aktivnostima i rezultatima projekta. Za ove korisnike potrebno je da možete dokazati da su u određeno vrijeme bili na određenom mjestu ili događaju koji je dio dogovorenih projektnih aktivnosti,
- Indirektni korisnici treba da osjete efekte projekta, ali preko osoba, događaja, situacija koje nisu upravljane od strane projekta ali su temeljene na projektnoj metodologiji, rezultatima i aktivnostima.
Tabela 15. – Realokacija sredstava
- Ovu tabelu popuniti ukoliko je došlo do realokacije sredstava,
- Dozvoljena je realokacija u iznosu do 15% unutar odobrenih aktivnosti,
- Objasniti osnovne razloge zbog kojih je došlo do realokacije.
Tabela 16. – Izvori finansiranja projekta
- Navesti izvore finansiranja podržanog projekta i iznose iskazati u konvertibilnim markama.
Tabela 17. – Obrazac za izvještaj o utroška sredstava
- Obrazac za finansijski izvještaj primaoca sredstava popunite na računaru, u suprotnom će se smatrati neurednim i neće se uzeti u razmatranje.
Tabela 18. – Tabela računa
- Sva finansijska dokumentacija koja se dostavlja u privitku treba da bude numerisana prema aktivnostima i uredno složena prema aktivnostima na koje se odnosi, te unesena u tabelu,
- Finansijska dokumentacija se dostavlja u prilogu izvještaja, hronološki poredana po aktivnostima koje su navedene u obrascu za utrošak sredstava,
- Finansijska dokumentacija mora biti uredno složena za svaku aktivnost.