Službeni glasnik BiH, broj 13/22

Na osnovu člana 12. stav (3) tačka a) Zakona o sistemu državne pomoći u Bosni i Hercegovini ("Službeni glasnik BiH", br. 10/12 i 39/20) i člana 193. Zakona o upravnom postupku ("Službeni glasnik BiH", br. 29/02, 12/04, 88/07, 93/09, 41/13 i 53/16), rješavajući u postupku usklađenosti državne pomoći s propisima o državnoj pomoći, pokrenutom na osnovu prijave Ministarstva trgovine, turizma i saobraćaja Tuzlanskog kantona za odobrenje državne pomoći u obliku subvencije privrednim subjektima iz oblasti saobraćaja s ciljem ublažavanja posljedica izazvanih pandemijom COVID-19, Vijeće za državnu pomoć Bosne i Hercegovine na 117. sjednici, održanoj 8. februara 2022. godine, donijelo je sljedeće


RJEŠENJE








1. Odobrava se državna pomoć u obliku subvencije sadržana u Javnom pozivu za dodjelu sredstava finansijske pomoći privrednim subjektima iz oblasti saobraćaja Ministarstva trgovine, turizma i saobraćaja Tuzlanskog kantona u iznosu od 599.822,25 KM, jer je u skladu sa Zakonom o sistemu državne pomoći u Bosni i Hercegovini.

2. Ovo rješenje bit će objavljeno u "Službenom glasniku BiH", službenim glasilima entiteta i Brčko Distrikta Bosne i Hercegovine.

Obrazloženje 1. Zahtjev za pokretanje postupka


Vijeće za državnu pomoć Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Vijeće) zaprimilo je 26.11.2021. godine pod brojem: UP/I 03-26-1-53-2/21, u prilogu Mišljenja Federalnog ministarstva finansija, broj 06-11-3-4-7805-1/21 od 15.11.2021. godine, prijavu Ministarstva trgovine, turizma i saobraćaja Tuzlanskog kantona za odobrenje programa državne pomoći u obliku subvencije privrednim subjektima iz oblasti saobraćaja s ciljem ublažavanja posljedica izazvanih pandemijom COVID-19.

Uz Obrazac za prijavljivanje programa državne pomoći u Federaciji Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Obrazac prijave) podnosilac je dostavio sljedeće dokumente:

- Odluku o uslovima, kriterijima i postupku raspodjele finansijskih sredstava za pomoć privrednim subjektima iz oblasti saobraćaja - potrošačka jedinica 22010001, broj 02/1-11-16268/21 od 12.8.2021. godine,

- Javni poziv za dodjelu sredstava finansijske pomoći privrednim subjektima iz oblasti saobraćaja, objavljen 13.8.2021. na internetskoj stranici Vlade Tuzlanskog kantona (www.vladatk.kim.ba) i Ministarstva trgovine, turizma i saobraćaja Tuzlanskog kantona (mttstk.gov.ba),




- Rješenje o imenovanju Komisije za razmatranje pristiglih prijava na Javni poziv za dodjelu sredstava finansijske pomoći privrednim subjektima iz oblasti saobraćaja broj D-05/l-l1-016267-1/21 od 25.8.2021. godine,

- Preliminarnu listu privrednih subjekata iz oblasti saobraćaja koji ispunjavaju/ne ispunjavaju uslove za dodjelu finansijskih sredstava pomoći po Javnom pozivu, broj D-05/l-l1-016267-5/21 od 20.9.2021. godine,

- Prijedlog odluke o odobravanju finansijskih sredstava korisnicima sa iznosom i namjenom, broj D-05/l-l1-016267-6/21 od 4.10.2021. godine,

- Izmjene i dopune Budžeta Tuzlanskog kantona za 2021. godinu i

- Zakon o izvršenju Budžeta Tuzlanskog kantona ("Službene novine Tuzlanskog kantona", br. 1/21 i 12/21).

U smislu člana 14. stav (1) Zakona o sistemu državne pomoći u Bosni i Hercegovini (u daljnjem tekstu: Zakon), Federalno ministarstvo finansija je svojim aktom dalo konsultativno mišljenje, broj 06-11-3-4-7805-1/21 od 15.11.2021. godine, na prijavu Ministarstva trgovine, turizma i saobraćaja Tuzlanskog kantona za odobrenje programa državne pomoći u obliku subvencije privrednim subjektima iz oblasti saobraćaja s ciljem ublažavanja posljedica izazvanih pandemijom COVID-19, te uz to mišljenje dostavilo Vijeću Obrazac prijave i navedene dokumente, shodno odredbi člana 12. stav (2) Zakona.

Uvidom u podnesenu prijavu, Vijeće je utvrdilo da je ista nepotpuna, jer ne sadrži sve dokumente neophodne za njenu ocjenu i donošenje odluke u skladu s članom 12. stav (3) Zakona, te je zatražilo od Ministarstva trgovine, turizma i saobraćaja Tuzlanskog kantona dopunu prijave, aktom broj UP/I 03-26-1-53-2/21 od 1.12.2021. godine.

Podnosilac prijave je 17.12.2021. godine dostavio Vijeću dopunu dokumentacije, aktom broj 05/1-11-21561-1/21 od 10.12.2021. godine, u čijem prilogu su dostavljene izjave o primljenim de minimis pomoćima i drugim državnim pomoćima privrednih subjekata koji su ostvarili pravo na dodjelu finansijskih sredstava po Javnom pozivu za dodjelu sredstava finansijske pomoći privrednim subjektima iz oblasti saobraćaja.

2. Primijenjeni propisi


Osim Zakona, Vijeće je u postupku primijenilo i odredbe Uredbe o uslovima i postupku za dodjelu pomoći male vrijednosti - de minimis pomoć ("Službene novine Federacije BiH", broj 27/18).

U skladu s odredbom člana 4. stav (1) Uredbe o namjeni, kriterijima i uslovima za dodjelu državne pomoći u Federaciji BiH ("Službene novine Federacije BiH", broj 27/18) kojom je propisano da se državna pomoć dodjeljuje ako program ili pojedinačni projekat državne pomoći zadovoljava uslove iz ove uredbe i člana 71. stav 2. Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju između Evropskih zajednica i Bosne i Hercegovine ("Službeni glasnik BiH", broj 5/08 - izdanje međunarodni ugovori) (u daljnjem tekstu: SSP), Vijeće je obavezano da prilikom ocjene zahtjeva za dodjelu državne pomoći primjenjuje ne samo pravo BiH nego da na odgovarajući način primijeni i kriterije i uslove koji proizlaze iz primjene konkurencijskih pravila važećih u Zajednici i instrumenata za tumačenje koje su usvojile institucije Zajednice. Osim Uredbom o namjeni, kriterijima i uslovima za dodjelu državne pomoći u Federaciji BiH, obaveza primjene navedenih kriterija i uslova Vijeću je propisana odredbom člana 71. stav 1. tačka c) SSP-a koji glasi: Konkurencija i druge ekonomske odredbe "1. Sljedeće je nespojivo s propisnim funkcioniranjem ovog sporazuma, u mjeri u kojoj može uticati na trgovinu između Zajednice i Bosne i Hercegovine: (c) svaka državna pomoć kojom se narušava ili prijeti narušavanju konkurencije davanjem prednosti određenim preduzećima ili određenim proizvodima", te stavom 2. istog člana koji glasi: "2. Svaka praksa suprotna ovom članu ocjenjivat će se na osnovu kriterija koji proizlaze iz primjene konkurencijskih pravila važećih u Zajednici, posebno čl. 81, 82, 86. i 87. Ugovora o osnivanju Evropske zajednice (u daljnjem tekstu: Ugovor o EZ) i instrumenata za tumačenje koje su usvojile institucije Zajednice."

Kako odredbama Zakona i Uredbe o namjeni, kriterijima i uslovima za dodjelu državne pomoći u Federaciji BiH nisu detaljno obrazloženi kriteriji i uslovi iz pojma/definicije državne pomoći, Vijeće je u konkretnom slučaju, u svrhu poređenja, shodno članu 71. stav 2. SSP-a, uzelo u obzir i sljedeći propis Evropske unije:

- Obavještenje Komisije o pojmu državne pomoći iz člana 107. stav 1. Ugovora o funkcioniranju Evropske unije (Službeni list Evropske unije, serija C, broj 262/1, 19.7.2016) [u daljnjem tekstu: Obavještenje Komisije (2016/C 262/01)].

3. Utvrđivanje činjenica


Razmatrajući Obrazac prijave i dostavljene dokumente, Vijeće je u postupku utvrdilo sljedeće:

3.1. Predmet prijave državne pomoći


Predmet prijave je odobrenje državne pomoći u obliku subvencije sadržane u Javnom pozivu za dodjelu sredstava finansijske pomoći privrednim subjektima iz oblasti saobraćaja Ministarstva trgovine, turizma i saobraćaja Tuzlanskog kantona u iznosu od 599.822,25 KM.

3.2. Davalac državne pomoći:


Ministarstvo trgovine, turizma i saobraćaja Tuzlanskog kantona (u daljnjem tekstu: Ministarstvo).

3.3. Korisnici državne pomoći:


Shodno Javnom pozivu, korisnici sredstava su privredni subjekti iz oblasti saobraćaja. Privredni subjekt iz oblasti saobraćaja u smislu predmetnog javnog poziva je pravno lice, odnosno privredno društvo, kao i fizičko lice, odnosno samostalni preduzetnik, koji obavlja djelatnost javnog linijskog i/ili vanlinijskog prijevoza putnika (autobuskog prijevoza putnika), pružanja usluga autobuskih stanica i taksi-prijevoza putnika na području Tuzlanskog kantona.

U skladu s navedenim, Vijeće je utvrdilo da korisnici sredstava predstavljaju korisnike državne pomoći u smislu člana 3. stav (3) Zakona, s obzirom da predstavljaju privredne subjekte u smislu člana 2. tačka d) Zakona koji obavljaju privrednu djelatnost javnog linijskog i vanlinijskog prijevoza putnika i pružanja usluga autobuskih stanica, te taksi-prijevoza, i na taj način učestvuju na tržištu putem proizvodnje ili trgovine robe i/ili usluga.

3.4. Naziv programa:


Javni poziv za dodjelu sredstava finansijske pomoći privrednim subjektima iz oblasti saobraćaja, objavljen 13.8.2021. na internetskoj stranici Vlade Tuzlanskog kantona (u daljnjem tekstu: Javni poziv).

Uvidom u predmetni javni poziv, Vijeće je utvrdilo da on predstavlja program državne pomoći iz člana 3. stav (4) Zakona, jer predstavlja akt na osnovu kojeg se mogu, bez potrebe za daljnjim provedbenim mjerama, dodjeljivati pojedinačne pomoći korisnicima koji su utvrđeni u aktu na uopćen i apstraktan način.

3.5. Predmet programa:


Predmet Javnog poziva je raspodjela finansijskih sredstava za pomoć privrednim subjektima iz oblasti saobraćaja s ciljem ublažavanja posljedica izazvanih pandemijom COVID-19.

3.6. Pravni osnov:


Pravni osnov za dodjelu finansijskih sredstava po Javnom pozivu predstavljaju Zakon o izvršenju Budžeta Tuzlanskog kantona ("Službene novine Tuzlanskog kantona", br. 1/21 i 12/21) i Odluka Ministarstva trgovine, turizma i saobraćaja Tuzlanskog kantona o uslovima, kriterijima i postupku raspodjele finansijskih sredstava za pomoć privrednim subjektima iz oblasti saobraćaja - potrošačka jedinica 22010001, broj 02/1-11-16268/21 od 12.8.2021. godine.

3.7. Namjena, iznos i raspodjela sredstava programa:


Javnim pozivom propisano je da će se finansijska sredstva planirana u Budžetu Tuzlanskog kantona za 2021. godinu u iznosu od 800.000,00 KM raspodijeliti privrednim subjektima iz oblasti saobraćaja u svrhu refundacije dijela bruto plaće za pravna lica i zaposlene radnike kod fizičkih lica, odnosno refundacije dijela doprinosa za vlasnike obrta (vanlinijski prijevoz putnika i samostalni taksi-prijevoznici), na sljedeći način:

a) 610.000,00 KM (šeststotinadeset hiljada konvertibilnih maraka) raspoređuje se u djelatnosti javnog linijskog i vanlinijskog prijevoza putnika i pružanja usluga autobuskih stanica,

b) 190.000,00 KM (stotinudevedeset hiljada konvertibilnih maraka) raspoređuje se u djelatnosti taksi-prijevoza.

Shodno Javnom pozivu, finansijska pomoć podrazumijeva uplatu novčanih sredstava na transakcijski račun privrednog subjekta u djelatnostima:

a) javnog linijskog i vanlinijskog prijevoza putnika i pružanja usluga autobuskih stanica:

1) za mjesec april i maj 2021. godine za pravna lica, u iznosu od 380,00 KM po zaposlenom radniku za jedan mjesec,

2) za mjesec april i maj 2021. godine za zaposlenog radnika kod fizičkih lica, u iznosu od 380,00 KM za jedan mjesec,

3) za mjesec april i maj 2021. godine za vlasnika obrta, u iznosu od 135,00 KM za jedan mjesec;

b) taksi-prijevoza:

1) za mjesec april i maj 2021. godine za pravna lica u iznosu od 135,00 KM po zaposlenom radniku za jedan mjesec,

2) za mjesec april i maj 2021. godine za samostalne taksi-prijevoznike, u iznosu od 135,00 KM za jedan mjesec.

3.8. Uslovi za ostvarivanje prava na finansijsku pomoć


Privredni subjekt koji podnosi prijavu na Javni poziv dužan je ispuniti sljedeće uslove:

a) da ima registrirano sjedište ili poslovnu jedinicu na području Tuzlanskog kantona;

b) da obavlja djelatnost za koju se daje pomoć (vidi "Pravo na pomoć"), kao osnovnu djelatnost ili da je navedena djelatnost glavna djelatnost registrirane poslovne jedinice;

c) da je izmirio obaveze po osnovu javnih prihoda s 31.5.2021. godine;

d) da posjeduje važeće rješenje o dodjeli licence za prijevoznika/licenca prijevoznika za javni linijski prijevoz putnika i/ili za javni vanlinijski prijevoz putnika i/ili za taksi-prijevoz, izdato od nadležnog ministarstva;

e) za autobuske stanice da posjeduju važeće rješenje o kategorizaciji, izdato od Federalnog ministarstva prometa i komunikacija;

f) za taksi-prijevoznike da posjeduju važeće rješenje o dodjeli dopunske taksi-oznake za 2021. godinu.

3.9. Izvori sredstava:


Sredstva koja izdvaja Ministarstvo trgovine, turizma i saobraćaja Tuzlanskog kantona za pomoć privrednim subjektima iz oblasti saobraćaja s ciljem ublažavanja posljedica izazvanih pandemijom COVID-19 planirana su u Budžetu Tuzlanskog kantona za 2021. godinu u iznosu od 800.000,00 KM, potrošačka jedinica 22010001 - Ministarstvo trgovine, turizma i saobraćaja, ekonomski kod 614500 - subvencije privatnim preduzećima i preduzetnicima.

3.10. Instrument državne pomoći:


Subvencija.

3.11. Ukupan iznos sredstava korisnika koji su ostvarili pravo na dodjelu shodno programu:


Ukupan iznos sredstava koji će biti dodijeljen korisnicima koji su ostvarili pravo na dodjelu shodno Javnom pozivu iznosi 599.822,25 KM.

Naime, u skladu s Javnim pozivom, Komisija imenovana Rješenjem o imenovanju Komisije za razmatranje pristiglih prijava na Javni poziv za dodjelu sredstava finansijske pomoći privrednim subjektima iz oblasti saobraćaja, broj D-05/l-l1-016267-1/21 od 25.8.2021. godine, utvrdila je Preliminarnu listu privrednih subjekata iz oblasti saobraćaja koji ispunjavaju/ne ispunjavaju uslove za dodjelu finansijskih sredstava pomoći po Javnom pozivu, broj D-05/l-l1-016267-5/21 od 20. 9. 2021. godine, na osnovu koje je Ministarstvo trgovine, turizma i saobraćaja Tuzlanskog kantona izradilo Prijedlog odluke o odobravanju finansijskih sredstava korisnicima sa iznosom i namjenom, broj D-05/l-11-016267-6/21 od 4. 10. 2021. godine.

Navedenim prijedlogom odluke utvrđena je konačna lista privrednih subjekata koji su ostvarili pravo na finansijsku pomoć po Javnom pozivu za dodjelu sredstava finansijske pomoći privrednim subjektima iz oblasti saobraćaja.

Shodno Odluci o odobravanju finansijskih sredstava korisnicima sa iznosom i namjenom, pravo na finansijsku pomoć ostvarila su 382 pravna i fizička lica u pojedinačnim iznosima od 20,25 KM do 98.420,00 KM.

4. Donošenje odluke


Vijeće je razmatralo prijavu Ministarstva trgovine, turizma i saobraćaja Tuzlanskog kantona na 117. sjednici, održanoj 8. februara 2022. godine. Prilikom donošenja odluke, Vijeće je uzelo u obzir cjelokupnu dostavljenu dokumentaciju.

Vijeće je prvenstveno tokom postupka trebalo utvrditi da li pomoć dodijeljena u obliku subvencije korisnicima koji su ostvarili pravo na dodjelu finansijske pomoći shodno Javnom pozivu predstavlja državnu pomoć iz člana 3. stav (1) Zakona.

Prilikom utvrđivanja da li dodjela pomoći u obliku subvencije korisnicima koji su ostvarili pravo na dodjelu finansijske pomoći shodno Javnom pozivu predstavlja državnu pomoć, Vijeće je razmotrilo jesu li ispunjeni svi uslovi iz člana 3. stav (1) Zakona, odnosno da li je riječ o transferu državnih sredstava; da li se dodjelom predmetne državne pomoći korisnicima pruža ekonomska prednost koju oni ne bi stekli u normalnim tržišnim uslovima, odnosno putem sopstvene efikasnosti poslovanja; da li se predmetna državna pomoć dodjeljuje korisnicima na selektivnoj osnovi, odnosno na selektivan način čime se daje prednost određenim privrednim subjektima ili određenim privrednim sektorima, i da li se dodjelom predložene državne pomoći narušava ili postoji opasnost od narušavanja konkurencije na tržištu, stavljanjem u povoljniji položaj određenih privrednih subjekata ili proizvodnje ili trgovine određenih proizvoda ili pružanja određenih usluga u mjeri u kojoj to utiče na ispunjavanje međunarodnih obaveza Bosne i Hercegovine iz ove oblasti, odnosno na trgovinu između Bosne i Hercegovine i EU.

Vijeće je u postupku utvrdilo da je uslov iz člana 3. stav (1) Zakona koji se odnosi na prijenos državnih sredstava ispunjen, jer će subvencije korisnicima koji su ostvarili pravo na dodjelu finansijske pomoći shodno Javnom pozivu biti isplaćene iz sredstava Budžeta Tuzlanskog kantona, potrošačka jedinica 22010001 - Ministarstvo trgovine, turizma i saobraćaja, ekonomski kod 614500 - subvencije privatnim preduzećima i preduzetnicima.

Kada je u pitanju drugi uslov iz člana 3. stav (1) Zakona, Vijeće je u postupku utvrdilo da je on ispunjen, jer su dodjelom subvencija sadržanih u programu - Javnom pozivu, korisnici koji su ostvarili pravo na dodjelu finansijske pomoći shodno Javnom pozivu stekli ekonomsku prednost koju ne bi stekli u normalnim tržišnim uslovima, odnosno putem sopstvene efikasnosti poslovanja.

Dalje, Vijeće je u postupku utvrdilo da je treći uslov iz člana 3. stav (1) Zakona ispunjen, s obzirom da će pomoć u obliku subvencije biti dodijeljena na selektivnoj osnovi, odnosno na selektivan način, jer se planiranom dodjelom daje prednost samo privrednim subjektima iz sektora saobraćaja. Naime, da bi ovaj uslov bio ispunjen, potrebno je utvrditi da se dodjelom državne pomoći stavljaju u povoljniji položaj određeni privredni subjekti, određeni sektori privrede ili proizvodnja/trgovina određenih proizvoda. U konkretnom slučaju, Vijeće je utvrdilo da su pravo na pomoć u obliku subvencija sadržanih u Javnom pozivu mogli ostvariti samo privredni subjekti iz sektora saobraćaja, čime su stavljeni u povoljniji položaj u odnosu na privredne subjekte iz drugih sektora privrede.

Što se tiče četvrtog uslova iz člana 3. stav (1) Zakona, koji se odnosi na narušavanje i postojanje opasnosti od narušavanja konkurencije na tržištu, stavljanjem u povoljniji položaj određenih privrednih subjekata ili proizvodnje ili trgovine određenih proizvoda ili pružanja određenih usluga u mjeri u kojoj to utiče na ispunjavanje međunarodnih obaveza Bosne i Hercegovine iz ove oblasti, odnosno na trgovinu između Bosne i Hercegovine i EU, Vijeće je u postupku utvrdilo da se dodjelom subvencija sadržanih u Javnom pozivu narušava ili postoji opasnost konkurencije na tržištu i utiče na trgovinu, jer se privredni subjekti iz sektora saobraćaja Tuzlanskog kantona stavljaju u povoljniji položaj u odnosu na konkurente koji se bave istom djelatnošću u Bosni i Hecegovini i EU.

Navedeni stav Vijeća potvrđuje i tačka 189. Obavještenja Komisije (2016/C 262/01), kojom je propisano da bi se javnom pomoći mogla narušiti konkurencija čak i ako se njom ne pomaže preduzetniku primaocu da se proširi i stekne tržišni udio, nego je dovoljno da mu se državnom pomoći omogućava zadržavanje snažnijeg konkurentskog položaja od onoga koji bi imao da mu pomoć nije pružena.

Također, navedeni stav potvrđuje i tačka 190. Obavještenja Komisije (2016/C 262/01), u kojoj je navedeno da su sudovi EU presudili da "kada pomoć koju država članica dodijeli jača položaj preduzetnika u odnosu na ostale preduzetnike konkurente u trgovini u EU, smatra se da ta pomoć utiče na trgovinu", te tačka 191. istog Obavještenja kojom je propisano da se može smatrati da javna pomoć može imati učinak na trgovinu između država članica čak i ako korisnik nije direktno uključen u prekograničnu trgovinu (naprimjer, zbog subvencije bi subjektima u drugim državama članicama moglo biti teže ući na tržište održavanjem ili povećavanjem lokalne ponude).

Uzimajući u obzir navedeno, Vijeće je utvrdilo da finansijska sredstva u obliku subvencije, koja će se dodijeliti korisnicima koji su ostvarili pravo na dodjelu finansijske pomoći shodno Javnom pozivu, predstavljaju državnu pomoć, jer su ispunjeni svi uslovi iz člana 3. stav (1) Zakona.

S obzirom da finansijska sredstva u obliku subvencije sadržana u programu državne pomoći - Javnom pozivu predstavljaju državnu pomoć, a članom 5. stav (1) Zakona propisana je opća zabrana dodjele državne pomoći koja narušava ili prijeti da naruši tržišnu konkurenciju davanjem prednosti određenim privrednim subjektima, proizvodnji ili trgovini određenih proizvoda ili pružanju određenih usluga u mjeri u kojoj to može uticati na ispunjavanje obaveza Bosne i Hercegovine iz međunarodnih sporazuma, dok su čl. 6. stav (1) i 6a. stav (1) Zakona propisani izuzeci od opće zabrane, odnosno odobrene državne pomoći, Vijeće je u postupku utvrđivalo da li u konkretnom slučaju postoji mogućnost primjene izuzeća na osnovu člana 6a. stav (1) kojim je propisano da se pomoć male vrijednosti (de minimis pomoć) može dodijeliti privrednim subjektima bez odobrenja Vijeća ako ispunjava uslove koji su uređeni pravilima za dodjelu pomoći male vrijednosti (de minimis pomoć), u skladu s odredbama Uredbe o uslovima i postupku za dodjelu pomoći male vrijednosti - de minimis pomoć. Stavom (2) navedenog člana propisano je da provedbena tijela uz odobrenje Vijeća usvajaju usklađene podzakonske akte kojima će se detaljnije urediti pravila za dodjelu pomoći male vrijednosti (de minimis pomoć) uzimajući u obzir odgovarajuća pravila o de minimis pomoći u EU.

Da bi se na državnu pomoć u obliku subvencije sadržanu u Javnom pozivu kao programu državne pomoći moglo primijeniti izuzeće iz člana 6a. Zakona, potrebno je ispuniti uslove iz Uredbe o uslovima i postupku za dodjelu pomoći male vrijednosti - de minimis pomoć, kojom je, između ostalog, propisano da se de minimis pomoć može dodijeliti jednom privrednom subjektu u Federaciji Bosne i Hercegovine u ukupnom iznosu do 200.000 eura u protuvrijednosti KM po srednjem kursu Centralne banke BiH na dan dodjeljivanja de minimis pomoći tokom bilo kojeg perioda od tri fiskalne godine, da je davalac državne pomoći dužan u pisanoj formi obavijestiti korisnika o tome da mu dodjeljuje de minimis državnu pomoć, kao i o iznosu pomoći koju dodjeljuje, te zatražiti od korisnika da ga u pisanoj ili elektronskoj formi obavijesti o svakoj de minimis pomoći na koju se primjenjuje ova uredba ili drugi propisi o de minimis pomoći, primljenoj tokom prethodne dvije fiskalne godine i u tekućoj fiskalnoj godini, te da davalac de minimis pomoći dostavlja informacije o dodijeljenoj de minimis pomoći Federalnom ministarstvu finansija u roku od 15 dana od dana dodjele pomoći.

Vijeće je na osnovu Prijedloga odluke o odobravanju finansijskih sredstava korisnicima sa iznosom i namjenom, broj D-05/l-l1-016267-6/21od 4.10.2021. godine, kojim je utvrđena konačna lista privrednih subjekata koji su ostvarili pravo na finansijsku pomoć po Javnom pozivu utvrdilo da su navedeno pravo ostvarila 382 pravna i fizička lica u pojedinačnim iznosima od 20,25 KM do 98.420,00 KM.

Dalje, na osnovu izjava o primljenim de minimis pomoćima i drugim državnim pomoćima korisnika koji su ostvarili pravo na dodjelu finansijske pomoći shodno Javnom pozivu, a koje su dostavljene u prilogu akta Ministarstva trgovine, turizma i saobraćaja Tuzlanskog kantona, broj 05/1-11-21561-1/21 od 10.12.2021. godine, Vijeće je utvrdilo da navedeni korisnici/privredni subjekti nisu primili državnu pomoć u 2021. godini niti prethodne dvije fiskalne godine.

Uzimajući u obzir navedeno, Vijeće je utvrdilo da je u konkretnom slučaju riječ o dodjeli državne pomoći male vrijednosti (de minimis pomoć), iz člana 6a. stav (1) Zakona, jer je najveći iznos državne pomoći koji će shodno Javnom pozivu i Prijedlogu odluke o odobravanju finansijskih sredstava korisnicima sa iznosom i namjenom, broj D-05/l-11-016267-6/21 od 4.10.2021. godine, biti dodijeljen pojedinačnom korisniku DD "Gradski i prigradski saobraćaj" Tuzla u skladu s odredbama Uredbe o uslovima i postupku za dodjelu pomoći male vrijednosti - de minimis pomoć.

Slijedom navedenog, Vijeće je u postupku utvrdilo da državna pomoć sadržana u Javnom pozivu, koja će biti dodijeljena u obliku subvencije privrednim subjektima iz sektora saobraćaja s ciljem ublažavanja posljedica izazvanih pandemijom COVID-19, predstavlja odobrenu državnu pomoć koja se može dodijeliti bez odobrenja Vijeća, shodno članu 6a. Zakona, jer je u skladu s odredbama Uredbe o uslovima i postupku za dodjelu pomoći male vrijednosti - de minimis pomoć.

Međutim, s obzirom da je Ministarstvo trgovine, turizma i saobraćaja Tuzlanskog kantona podnijelo prijavu za odobrenje predmetne državne pomoći, Vijeće je, u skladu s navedenim, odlučilo kao u tački 1. dispozitiva ovog rješenja.

Uputstvo o pravnom lijeku


Ovo rješenje je konačno u upravnom postupku i protiv istog nije dozvoljena žalba.

Nezadovoljna strana može pokrenuti upravni spor pred Sudom Bosne i Hercegovine u roku od 30 dana od dana prijema ovog rješenja.

Broj UP/I 03-26-1-53-5/21
8. februara 2022. godine
Istočno Sarajevo


Predsjedavajući
Vijeća za državnu pomoć BiH
Željko Peštić, s. r.

Pretplatnici imaju dodatne pogodnosti. Ukoliko ste već pretplatnik, prijavite se! Ukoliko niste pretplatnik, registrirajte se!